Forumster: schema van Evy van start-to-run heb ik inderdaad klaarstaan om te volgen! Ging de andere toestellen wat in dezelfde lijn doen ter afwisseling (alleen lopen vind ik inderdaad gruwelijk saai). Bedankt voor je uitleg, zo zei ook begeleidster het, trainen op 70% (op de cardiotoestellen staan deze programma's ook ingesteld). Alleen moet inderdaad mijn algemene conditie eerst iets beter zijn (en daar ging ik dus idd Evy voor doen morgen), want die machines vertragen automatisch als je hartslag omhoog gaat, wat maakte dat mijn trappen-lopen-machine echt héél traag ging, wat behoorlijk genant was

Blij dat jij mij hierin bevestigd

Nu nog doen
Ben je misschien te snel van start gegaan? Dat is de meest gemaakte fout. Probeer langzamer te beginnen. Ook bij een langzame jog verbrand calorieen. In de fase van het opbouwen is volhouden belangrijker dan tempo. Spinning eens proberen zou ik ook wel willen doen inderdaad! Je kan het alleen niet allemaal meteen de eerste keer doen he
Nee dat klopt, ik vertelde het gewoon omdat je beide toestellen noemde. Het idee is hetzelfde voor beide cardio's dat je gaat intervallen en dat maakt het ook nog ns minder saai.'t is niet dat ik jullie niet geloof wat die kracht betreft, allesbehalve! Ik lijk precies zo over te komen. Maar zoals gezegd: ik heb echt geen belabberd spierpercentage, zeker niet, en ik heb ook best wel wat kennis (die ver zit, dat wel) over anatomie en fysiologie. Ik heb echt wel armspieren en buikspieren, alleen zit daar wat vet over momenteel
Same here, ik heb er leuk wat spieren bij aangetraind, maar ze zitten nog een beetje verpakt, al wordt ook de verpakking steeds iets minder. De aanhouder wint, en langzaam is effectiever op lange termijn!Evenwicht tussen kracht en cardio vinden lijkt mij ook niet evident, inderdaad andere spiergroepen trainen als je cardio wil meenemen, ik zou morgen een lesje BBB willen meepikken en buikspieren, daarna nog wat cardio doen dan inderdaad maar vb lopen, dat kan ik dus ook echt niet als benen al 'moe' voelen, maar goed, 't zal ook wat aftasten zijn in 't begin wat lukt en wat niet merk ik.
Ik vind lopen op loopband wel gek, als ik daar afstap ben ik echt even niet goed, mijn lijf snapt niet dat het vooruit beweegt en ter plekke blijft, alles draait dan... Betert dat?
Dat zal je evenwicht zijn. Misschien even uitlopen op een iets lager tempo om t verschil kleiner te maken?