Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:09

Nou dat is nog wel wat meer, heb vandaag Moams gehad (foei), maar daar telt hij ze niet van mee op mfp. Maar voor mij is dat veel, ik zit altijd tussen de 50 en 80 koolhydraten, vandaar :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:12

Oh ja, ik heb net even je vorige post er over gelezen, ik snap het. Hopelijk krijg je dan geen last van je buik nu.
Ik functioneer net heel slecht op low carb (vocht vasthouden en bijkomen, etc), vandaar :)

Doe je dan ook aan een refeed-dag?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:14

Da's wel jammer dat je lichaam daar zo op reageert :( Heb net de rijst van mijn menu geschrapt voor vanavond. dus zal wel incl moams op 150 zitten. Vooralsnog gelukkig nog geen buikpijn. Eiwit is iets van 100 en vet 65 op een totaal van 1600 kcal :)

Wat is een refeed dag? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:25

Ik heb daar ooit wat boktposts over gelezen, maar weet er de details niet van. Maar het komt er denk ik op neer, dat je op die dag veel koolhydraten eet en veel kcal, om je spieren weer volledig op te laden, voor de rest van de week (paleo-dagen met calorisch tekort).

Ik vind het eigenlijk niet erg hoor, ik heb een actieve levensstijl en dan zijn koolhydraten prima geschikt :)
Momenteel eet ik op onderhoud (vaak tussen de 2100-2400 kcal) en dat bevalt me heel goed!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:32

Oh, ok :+ Nog nooit van gehoord. Ik had gewoon honger en kon me niet beheersen, had niks te eten bij me (vergeten klaar te maken smorgens) en had dus 2 pistolets en n zakje moam gekocht (waarvan de helft uitgedeeld) en dat tikt wel aan haha :+

Jeetje wat veel calorieen haha :P Ik vind 1600 al veel :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:42

Haha als je normaal zo weinig carbs eet, zal dat idd snel aantikken op je lijstje :P Kan gebeuren, niet van wakker liggen!

Ik heb jarenlang veel te weinig gegeten dus het leek me in het begin veel, maar eigenlijk is dat niet zo (mijn vetreserve is al een tijd grotendeels opgebruikt). Als je met een auto rijdt, moet je er ook benzine in stoppen. In een mum van tijd was mijn metabolisme aangepast om meer te eten, en ik ben me steeds veel beter in mijn vel gaan voelen :) Ik ben lang blijven hangen op 1700-1900 kcal, maar sinds ik op onderhoud eet, kom ik ook zonder moeite aan al mijn voedingsstoffen, en dat vind ik heel erg fijn!

Ik heb in januari veel te weinig gegeten naargelang wat ik verbrandde én low carb, en toen begon ik dus enorm bij te komen en zag ik er papperig uit. Ik werd dus meteen gestraft, en eet nu braaf mijn calorietjes op :P

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:54

Ja klopt, dat tikt wel aan :+ Ik ken het probleem van weinig eten helaas heel goed. Hele tijd met (gelukkig niet extreme) eetproblemen gesukkeld tussen mijn 14e en 16e, en sinds mijn 17e gaat dat beter. Maar 1600, en vooral 21-2400 blijft gewoon heel veel klinken :+ Maar ik trek het me niet te zeer meer aan als het een dag fout gaat dmv te veel eten, genoeg dagen om het beter te doen denk ik zo :)

Vind het wel gek dat je lichaam zo reageert, de meesten vallen meteen af van low carb als ze niet anders gewend zijn :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:05

Mooi dat je het nu relaxt op pakt :)

Ik at ook echt gewoon te weinig. 1700 kcal op een dag waarop ik +2300 verbrandde, zonder vetreserve, dat is gewoon niet verstandig, niet gezond en nergens voor nodig. Zeker na jarenlang mezelf stelselmatig uithongeren. Ik at max. 1400 kcal per dag en was even actief als nu, en ik denk dat daardoor mijn lichaam sneller de knop omdraait naar de spaarstand.

Ik had overigens niet echt honger en deed het prima op veel eiwitten. Ik kon ook geweldig sporten op een nuchtere maag. Maar het is me meer te doen op wat ik in de spiegel zie, én of ik gezond bezig ben voor mijn lichaam, en mijn lichaam maakte me heel goed duidelijk dat ik gewoon fout bezig was.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:10

Alweer dag 24 voor mij vandaag :). Had eigenlijk niet echt zin omdat ik een beetje ruzie met mijn vriend had, maar toch maar gedaan. Wist dat ik er anders spijt van zou krijgen.

Ik heb nogsteeds wel vrij snel het gevoel dat mijn spieren 'leeg' zijn. Bij circuit 3 moet ik echt dingen op mn knieen doen omdat mn armen gewoon niet reageren anders. Stomme zakke armen en schouders van me :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:11

Ik heb vandaag ipv shred een bodypump gedaan. Wilde eigenlijk nog shredden maar mijn spieren schreeuwden gewoon van NEE!!! Bodypump leek ook wel heel erg op shredden, alleen geen cardio,dus vond het wel prima zo.

Dat te weinig eten ken ik. Doe ik al jaren :n probeer echt meer te eten maar vind het moeilijk dit te halen met gezonde dingen. Voeg nu steeds een beetje toe.

Wat eet jij zoal op een dag Bhriseis?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:02

Nog een weekje Muntdrop en je bent er van af :D

Ik plaats mijn lijstjes elke dag in het Wat heb je vandaag gegeten-topic :) Deze week zit er wel elke dag iets lekkers in, doordat ik ongesteld ben :+

Ik ontbijt elke dag met een flinke portie havermout met zaden (tikt al snel aan naar 600 kcal), eet 's middags ofwel pasta/rijst ofwel volkoren of speltbrood (meestal) met iets van kaas en groenten (vb. gegrilde courgette en tomaatjes). 's Avonds als basis altijd groenten, een vega-product en een portie koolhydraten.
Daarna een omvangrijk tussendoortje (tegenwoordig vaak kwark en cottage cheese voor de eiwitten, met verse ananas en een sinaasappel in stukjes).

Ik probeer sowieso per maaltijd op 600 kcal te mikken. Zit ik te laag, dan eet ik noten, die vullen niet en tikken mooi aan :) En tegenwoordig ben ik helemaal verslingerd aan dadels hihi :P

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:16

Walnoten <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:58

Goeed.... Ik klikte op deel 1 van dit topic, gesloten. Waar kan ik deel twee vinden? Oh daar. Scroll scroll scroll, gesloten. Hm. Ha! Deel drie!
Ik wil graag ook even aansluiten, ik heb gister een topic geplaatst en aardig wat mensen kwamen met de 30 days shred op de proppen. Aangezien ik niets anders dan gewicht heb te verliezen, wil ik het wel graag gaan proberen.
Ik weet niet of dit een ons-kent-ons-topic is waar ik nu ineens kom binnenvallen? :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:21

Nee valt wel mee hoor Renee, welkom :)

Mweeeh, ik stond op de weegschaal en ben in 2 weken gewoon 0,9 kilo aangekomen. :\ Maar mn buik voelt wel een stuk slanker aan dus ik moet me gewoon even meten denk ik. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:22

Wat ik al een beetje heb gelezen is dat ik gewichtjes aan moet schaffen en een matje... Anders nog iets? :')

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:30

Mag ik me hier ook aanmelden?
Ik heb nu twee dagen de shred gedaan (wel met een dag ertussen). Ik ben sinds december 7 kilo afgvallen maar helaas de laatste week weer een kilo aangekomen (verjaardagen en maandelijkse periode). Ik wil nog minstens 10 kilo afvallen en hoop dat de shred daarbij helpt! Ik weet nog niet of ik het elke dag ga volhouden omdat ik echt 0,0 conditie heb :o Verder probeer ik savonds nog altijd 20 tot 30 minuten met de hond te wandelen en probeer op het eten te letten. Maar hier ben ik nog een beetje zoekende in :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:19

Voor mij is de 1e kilo eraf :D Heel blij, wat een week gezond eten en sporten al niet kan uitmaken :) Hopelijk lukt sporten vandaag ook weer, dan wordt dit dag 4 :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:58

Ik meld me hier ook! Ben sinds 4 weken met eigen krachtraining bezig. Eerste 2 weken had ik elke week een halve kilo eraf, 3e week 1 halve kilo erbij en na de 4e week weer een halve kilo eraf.
Ik train om de dag, dus ik heb hoge verwachtingen van 30 days shred. Doel is nog 2 kilo eraf en de buik mag nog iets strakker.
Wil me dit weekend even in gaan lezen en strart waars vanaf zondag of woensdag!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:06

Renee1991 schreef:
Wat ik al een beetje heb gelezen is dat ik gewichtjes aan moet schaffen en een matje... Anders nog iets? :')

Een berg motivatie :D ohnee wacht das niet te koop. Maar die kun je hier wel krijgen :j evenals de spreekwoordelijke schop onder je kont :P

Maar gewichtjes en n matje is eigenlijk alles wat je nodig hebt.
Veel succes! het is zwaar maar voor je het weet kun je niet meer zonder!

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:10

Gisteren helaas niet kunnen work outee
Maar vandaag toch echt dag 2!
Morgen ontbijt nemen van banaan, amandelmelk en havermout!
:D iemand nog tips voor gezonde tussendoortjeess?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:45

Dag 4 zit erop, ik had energie voor 3 dus ging heel hard met alles :D

Gezonde tussendoortjes; gekookte eitjes, amandelen, cashewnoten, salade, wortel,

Overigens, heb je pure amandelmelk of die uit de winkel? Je moet voor de grap eens kijken dan hoeveel procent amandel daar in zit.. :=

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:33

Ik heb als tussendoortje rijstewafel met jam of knackebrod met 30+ kaas. 'S avonds handje japanse mix.
Ik ben allergisch voor pinda's en noten, dus een hoop gezonde tussendoortjes zitten er voor mij niet in.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:35

Oef, da's wel echt jammer, lijkt me erg vervelend.
Overigens, doet hier iemand wel eens de workout van JM Hard Body? Ik heb die sinds vandaag, is 45 minuten workout, ook een level 1 en 2. Leek me wel wat, dus heb hem online gezocht (met succes dus). Zwaar hoor als ik dat zo bekijk :=

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:54

Vandaag niet geshred.

Kreeg half 2 vannacht opeens een bericht van mn vriend dat ik vandaag niet langs hoefde te komen. Had dus echt totaal geen zin om om 3 uur al thuis te zitten dus ben lekker naar een borrel van mn studie vereniging geweest. Had denk ik iets teveel op om nog een workout te doen :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:26

Ik ben er vandaag ook niet aan toe gekomen :n
Moest gewoon werken, toen wezen shoppen met mijn vriend en gekeken of mijn nieuwe auto al bij de garage stond, maar helaas. Toen snel eten en was ik gewoon moe.
Maar een muziekgenoot ging vandaag trouwen dus die hebben we even verrast met een klein optreden, even wat gedronken en toen gewoon op de bank gecrashd :+