ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:25

Emmaa_ schreef:
Ik zou dan eerder kijken naar andere medicatie voor ADHD ipv bestrijden eigenlijk, Babootje. Heeft ze hetzelfde effect (verhoogde hartslag) bij methylfenidaat (ritalin)? 15 mg is een relatief hoge dosis, en ik vind het eigenlijk raar dat het bestreden wordt met proponolol ipv kijken naar de rede waarom ze zo'n hoge hartslag heeft..

Dexamfetamine geeft al minder bijwerkingen dan Ritalin/methylfenidaat. Volgens mij is er niks anders. Het blijven toch amfetaminen om de dopamineproductie te stimuleren; en de een reageert daar sterker op dan de ander.

wishmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:37

Hoi bokkers ,

Ik heb een vraag ik ben nu 2 maanden aan de concerta. Ik merk wel degelijk verschil alleen nu lijkt het of het effect steeds minder wordt ? Echter blijft mijn bloeddruk en hartslag wel hoger bij concerta. Hebben jullie misschien tips

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:26

wishmee schreef:
Hoi bokkers ,

Ik heb een vraag ik ben nu 2 maanden aan de concerta. Ik merk wel degelijk verschil alleen nu lijkt het of het effect steeds minder wordt ? Echter blijft mijn bloeddruk en hartslag wel hoger bij concerta. Hebben jullie misschien tips

Ik weet niet hoeveel mg je slikt nu. Mogelijk moet je een naar hogere dosis.
Vervelend dat de bijwerkingen nog niet afnemen. Dat zou wel moeten uiteindelijk. Maar bij mijn dochter is dat ook niet zo. Bloeddruk is wel goed, maar hartslag blijft te hoog. Zij slikt er nu proponolol 10 mg bij om de hartslag wat lager te krijgen. Dat werkt wel goed.
Ze zit nu op een flinke dosis dexamfetamine. Het doet wel wat voor de concentratie maar nog niet genoeg. Nadeel is dat als de dosis omhoog gaat de bijwerkingen ook weer meer worden.
Omdat ze blijkbaar niet goed reageert op alle medicatie met metylfenidaat (ritalin en dexamfetamine) overwegen we nu om welbutrin of strattera te gaan gebruiken.

Bupropion

Bupropion (Wellbutrin XR) is een heropnameremmer van dopamine en noradrenaline.
Het langzaam werkende Wellbutrin XR kan eenmaal daags genomen worden en is ook effectief bij depressies. Het effect op de innerlijke onrust en de concentratie laat langer op zich wachten dan bij de stimulantia. De werking is doorgaans merkbaar na 2 weken. Na 4 weken kan de dosis worden verhoogd. Misselijkheid, hartkloppingen en hoofdpijn komen in het begin voor als bijwerkingen maar dienen na enige weken te verdwijnen.
Atomoxetine

Atomoxetine (Strattera) is een heropnameremmer van met name noradrenaline. Het werkt 24 uur, u hoeft het dus ook maar eenmaal per dag in te nemen. De werking begint na 2 à 3 weken. Pas na 6 weken kan goed beoordeeld worden of het effectief is. De bijwerkingen zijn in het begin misselijkheid, moeheid en duizeligheid; griepachtige verschijnselen. Dit gaat doorgaans na een paar dagen weer over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:02

Mag ik dit topic even een schopje omhoog geven?
Ik ben vorige week getest op ADHD/ADD. 19 mei krijg ik de uitslag.
Ik herken veel dingen bij jullie. Laag concentratieniveau, uitstelgedrag, onoverzichtelijkheid. Vergeten van medicatie voor m'n astma.
Gister zat iemand tegen me te praten en ik kon diegene gewoon niet volgen omdat er andere mensen ook zaten te praten. Wat resulteerde in lichte irritatie van de gesprekspartner.
Ik hoop dat de uitslag mij een stuk op weg kan helpen