[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:02

Annett1990 schreef:
Zijn er meer mensen die nu met het veranderen van het weer last hebben van vet haar? Of nouja sneller last hebben van vet haar.. Normaal kon ik m'n haar 1 keer in de week wassen ofzo dan pas werd het een beetje vettig en zat het ook gewoon niet meer, ene keer wat vaker dan andere keer maar nu moet k m'n haar echt om de dag zowat wassen.. Denk dat het komt door het verandering van seizoen/weer..

"Nu het herfst is en we langzaam naar de winter gaan worden mijn haren niet alleen statischer, ook worden ze sneller vet. Met koud weer wordt je huid droger, en dus ook je hoofdhuid. Als reactie produceert het meer talg en daarom krijg je (helaas, helaas) sneller een vette kop met haar."

Uit: http://www.beautylab.nl/batiste-droogsh ... brunettes/
Dus ja het kan wel. Ik heb er zelf geen last van.

Cubone

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:07

Hebben jullie misschien tips tegen het pluizen? Ik ben nu na jaren kort mijn haar weer lang aan het laten groeien, maar het begint te pluizen. Ik verf op dit moment met chemische haarverf zonder ammoniak (rood, nu twee keer gedaan) en ik wil gaan overstappen naar henna haarverf (als jullie daar nog tips over hebben? Ik vind de kleur die ik nu heb echt helemaal geweldig dus wil daar niet te veel van afwijken :D )

Afbeelding

http://imageshack.com/a/img43/5954/hzwk.jpg

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:44

Ikzelf ben niet kapot van Henna. Je bent daar dan meteen heel gebonden aan, aangezien je daar niet met andere verf overheen mag (dus geen chemische). Dus als je rood of wat dan ook, in henna, ooit zat bent is het nog lastig weg te werken..

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:18

Ik heb mijn haar 3 jaar geleden geverfd met rode henna, werd echt een mooie kleur omdat ik zelf al rossig ben maar het duurt mega lang voor het uit je haar is. 2 maanden geleden de laatste rode punten eruit geknipt. mn haar valt nu net over mn schouders.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:54

ik heb pas weer nieuwe verf gekocht, een of andere paarse kleur. Ik denk dat ik het deze week ga verven. Ben benieuwd :)

Ik zit nu met een vale uitgegroeide paarsrode kleur :') Niet te omschrijven eigenlijk

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:58

elkee schreef:
Zitten hier ook kapster? Zo ja, welke opleiding raden jullie aan voor een gemotiveerde 22 jarige meid?

Kappersacademie inderdaad...
Alleen waar ik zat in Roosendaal is er helaas niet meer

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:01

Davinia_ schreef:
Misschien een mousse gebruiken, power1997? Maar wow, wat heb jij prachtig haar zeg! <3

Gebruiken jullie haarmaskers en zo ja, welke? Die van mij is op en ik ben op zoek naar een goede vervanger.

Elke keer met wassen gebruik ik een masker.
Ik gebruik het masker brilliance voor gekleurd haar van wella.
Zolang je maar een kappersmerk gebruikt zit je al goed, wel even kijken wat er bij jou soort haartje past.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:17

Bedankt voor het meedenken over een kappersopleiding. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid zulke verre reizen te maken. Ik moet namelijk vanuit Zuidoost Brabant komen, tegen limburg aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:39

En in België?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:10

Ik ben nog niet in het bezit van een rijbewijs helaas, dus belgie wordt ook erg lastig..

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:25

Kan je blond geverfd haar, zelf kleuren naar bruin haar?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:45

DNIEZE schreef:
Kan je blond geverfd haar, zelf kleuren naar bruin haar?

hangt van de blond en bruin tint af. Wanneer je een blondtint zonder roodpigment hebt en je gaat voor een bruintint zonder roodpigment word het groen..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:13

Maar dan hebben we altijd nog tomatenpuree ;)
Het kan inderdaad groen worden dus daar moet je wel mee oppassen DNIEZE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:24

Ik kom ook binnenvallen.. Ben voor het eerst in een eeuwigheid m'n haar weer aan het verven, dus heb er nu net een pakje Mahonie ingegooid.. Ben benieuwd hoe het uitpakt, want met mijn haar wil dat nog wel eens een feestje zijn.. :')

3 jaar geleden heb ik een poging gedaan om het heel donker te kleuren met een paarse gloed namelijk.. En dit is wat mijn haar deed:
Afbeelding
Was niet de bedoeling maar kwam er destijds gelukkig mee weg.. :') Het donkere was echter ver te zoeken.. En het paarse ook.. :')
Nu heb ik van mezelf een vrij donkere kleur:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0442_n.jpg
Dus heb goede hoop dat dit wel een beetje mooi uitpakt ook al is het niet als op de verpakking :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:01

Wauw die rood/paarse kleur staat je echt fantastisch! :j
Ik ben benieuwd hoe je nieuwe kleur uitpakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:04

Haha vind je? Vond het zelf 3x niks :') Moet zeggen dat ik het met het oog op de zaak van m'n vriend en klanten nu niet meer zo snel zou doen ook :') Heb daar toen uiteindelijk maar een pakje donkerbruin overheen gegooid en toen werd het pas leuk :+

Haar komt net uit de verf, omdat het nu nat is nog wat lastig te beoordelen (krijg m'n haar nooit helemaal drooggewreven in 1x) dus nu maar met m'n hoofd uit het raam hangen :') Als m'n vriend er straks is hem eens even laten inspecteren of het achterop m'n hoofd ook goed heeft gedekt, anders gaan we nog even bijkleuren.. Maar tot nu toe lijkt het goed uit te hebben gepakt :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:06

Ik vind het echt mooi! Maar je bent een mooie meid dus dan kun je al gauw veel hebben :)
Ik zou ook graag zo een kleur willen maar met mijn werk/stage is dat niet echt een optie haha.

Snel een foto maken hoor, als het droog is! Ben echt benieuwd wat voor kleur het geworden is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:07

haha ja ik ook, dus dat het maar snel mag drogen.. Loop nu zowat headbangend door kantoor heen.. :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:03

Ik zie dat dus echt voor me.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:21

Haha :') Ben blij dat ik het kantoor vandaag dus voor mezelf heb... :+

het lijkt erop dat het is gelukt! Wel vind ik zelf (van wat ik zelf uberhaupt kan zien.. :') ) dat het nog niet helemaal goed heeft gepakt.. Dus denk dat ik er vanavond gewoon het 2e pakje nog doorheen gooi en dan met name aan de punten.. Dood gaat het toch wel :') Kappertjesschaar komt er dus ook nog in.. Vandaar dat het er nu nogal eh, verwilderd uit ziet.. :=

Betere foto regel ik nog wel, maar wat een kútlicht hebben we op kanteur. Gelijk even klagen bij vriendlief :')

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7066_n.jpg

Wat ik al zei, lekker pleureslicht en het is een telefoonfoto.. Tel uit je winst :+ Kan het kabeltje van de spiegelreflex niet vinden namelijk :')
Laat vriendlief vanavond wel met l'iphone foto maken :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:24

Oeeee, vind het wel een hele mooie warme kleur! Ben benieuwd hoe het er uit ziet bij daglicht en met de spiegelreflex :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:26

Daar ben ik dus ook benieuwd naar :') Zit nu naar m'n haar te turen als een malle, maar schiet niet echt op.. Bewolking hier en dan van die gamma spotjes dus lekker geel licht :+
Maar vind nu het kleurtje wel mooi :) Had van mij dan wel weer iets feller gemogen.. Dus vandaar misschien toch nog een keer eroverheen met het tweede pakje.. Waarop vriendlief op whatsapp gelijk zei "je kan het ook gewoon zo houden, dalijk wordt het heel fel".. watje :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:37

Heb je nou je haar op je werk geverfd :')?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:18

Mn vriend heeft n eigen zaak (officieel 3 xd ) en t kantoor is naast het woonhuis dus kan makkelijk heen en weer lopen haha :') morgen volgt een foto bij daglicht haha :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:47

Vandaag eindelijk m'n haar geverfd, vind het alleen wat te donker geworden :n