[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:22

Ik ben jaren geleden een keer van pil gewisseld, kon meteen over zei mn dokter.
Totaal geen klachten gehad verder hoor :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:59

Hallo! Mag ik me even melden met een vraag? Ik heb lang niet de pil willen pakken omdat het zo onnatuurlijk is om extra hormonen op te nemen in je lichaam. Maar ik wil echt niet meer elke maand die stress vanaf een week voor mijn menstruatie. We gebruiken wel een condoom natuurlijk, maar ik ben heel erg bang om zwanger te geraken. Mijn cyclus is ook redelijk onregelmatig en lang, dus dat helpt al niet echt. Ik denk dus dat het gewoon beter zou zijn om de pil te nemen, maar kan het zijn dat die een invloed hebben op je vruchtbaarheid later?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:40

Iolanthe schreef:
Hallo! Mag ik me even melden met een vraag? Ik heb lang niet de pil willen pakken omdat het zo onnatuurlijk is om extra hormonen op te nemen in je lichaam. Maar ik wil echt niet meer elke maand die stress vanaf een week voor mijn menstruatie. We gebruiken wel een condoom natuurlijk, maar ik ben heel erg bang om zwanger te geraken. Mijn cyclus is ook redelijk onregelmatig en lang, dus dat helpt al niet echt. Ik denk dus dat het gewoon beter zou zijn om de pil te nemen, maar kan het zijn dat die een invloed hebben op je vruchtbaarheid later?

Ik denk dat je die vraag beter aan de dokter kan stellen... Ik zou het zelf namelijk niet weten...Maar als de pil zo slecht zou zijn zouden zoveel vrouwen zouden doktoren het toch niet meer voorschrijven? Zo denk ik dan maar...
Ik heb ook wel eens verhalen gehoord dat het je vruchtbaarheid kan aantasten, maar ik zou ook niet weten of het waar is...

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:51

Dag Bokkers!
Ik heb besloten om een spiraal te laten zetten en heb binnenkort een afspraak bij de huisarts... brr doodeng vind ik het, maar de voordelen wegen(hopelijk) toch echt op tegen de nadelen (pijn bij het zetten??)

Wat ik vergeten ben om aan de dokter te vragen, en wat Bokkers mij misschien ook beter kunnen vertellen, is hoe lang kan ik na het zetten weer op mijn paard springen?? Ze had het over ''niet te heftige dingen doen kort na het zetten'' (had het toen kunnen vragen maar was iets te zenuwappig) maar wat zijn heftige dingen en wat is kort?? XD Wat hebben jullie gedaan??
Dit ivm het afzeggen van mijn rijlessen die week.

Alvast bedankt!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:06

Maeve schreef:
Dag Bokkers!
Ik heb besloten om een spiraal te laten zetten en heb binnenkort een afspraak bij de huisarts... brr doodeng vind ik het, maar de voordelen wegen(hopelijk) toch echt op tegen de nadelen (pijn bij het zetten??)

Wat ik vergeten ben om aan de dokter te vragen, en wat Bokkers mij misschien ook beter kunnen vertellen, is hoe lang kan ik na het zetten weer op mijn paard springen?? Ze had het over ''niet te heftige dingen doen kort na het zetten'' (had het toen kunnen vragen maar was iets te zenuwappig) maar wat zijn heftige dingen en wat is kort?? XD Wat hebben jullie gedaan??

Alvast bedankt!

Ik kon een paar dagen na het zetten alles weer :)
Het zetten zelf doet even pijn, ik had er nog een avondje last van en de volgende dag nog wat pijn, maar niet bankzit-pijn, gewoon een soort ongesteldheidskrampjes.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:54

Wat ik me net spontaan eens afvroeg :+
Zijn er meer mensen die maar 2 a 3 dagen ongesteld zijn? Dat heb ik nu het laatste jaar ongeveer, ik slik de pil nu zo'n 7 jaar.

Ik vind het totaal niet erg uiteraard :Y) Maar vroeg me af of dit iets te maken kan hebben met vruchtbaarheid oid?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:59

Aranel, dat heb ik ook. Ongesteldheid duurt vrij kort (begint ook niet meteen in de stopweek) en ik heb er nauwelijks last van, weinig bloed ook. Ik denk dat het voornamelijk komt omdat je slijmvlies niet meer zo dik aangelegd wordt omdat je die natuurlijke cyclus tegenhoudt. Volgens mij heeft het geen gevolgen voor je vruchtbaarheid.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:59

Aranel: ik slik niets en heb laatste jaren een menstruatie van amper drie dagen.. Als je niets slikt en dat is zo wijst dat op een progesteron tekort. Niet echt goed dus. Ik had vorige maand eindelijk 5 dagen, ben steeds fitter aan het worden en dat zie ik hormonaal echt terug. Net als lengte, 30 dgn is perfect, korter of langer is in principe.disbalans. Ik had sinds ik het bijhoud tussen de 32 en 37 dagen. Nu deze maand op 30, en zonder echte pms!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:33

Hoi Allen

ben benieuwd als er iemand ervaring heeft als met hetzelfde wat ik heb..
ik was 3 maand zwanger 9 juli eerste echo , foute boel , kindje leefde niet meer..
11 juli curretage gehad .. waarna het bloeden nog zeker 2,5 week geduurd heeft...
7 weken wachten voordat ik ongesteld werd en inmiddels bijna 5 week ongesteld.. duurt dat niet ontzettend lang ??
heb net de huisarts gebeld en kan bij de apotheek een kuur ophalen , ik vroeg aan de assistente hoe het kan dat ik bijna 5 week ongesteld ben maar helaas geen antwoord..
wie heeft hier ook ervaring mee ?

voor mijn zwangerschap was ik netjes optijd ongesteld en het duurde meest 5 dagen..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:41

Ik heb hier geen ervaring mee, maar pas op dat je nu geen bloedarmoede ontwikkeld! Je kunt eventueel bij de etos ijzertabletten halen!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:43

Aranel schreef:
Zijn er meer mensen die maar 2 a 3 dagen ongesteld zijn? Dat heb ik nu het laatste jaar ongeveer, ik slik de pil nu zo'n 7 jaar.

Ik vind het totaal niet erg uiteraard :Y) Maar vroeg me af of dit iets te maken kan hebben met vruchtbaarheid oid?

Ik had dit ook, ik slikte een vrij zware pil (Mycro 50) en slikte hem vaak door.
Als ik dan na een half jaar een stopweek hield, had ik bijna geen onttrekkingsbloeding..
Dat heeft niets te maken met je vruchtbaarheid, heeft mijn HA me pas verteld.
Je bouwt gewoon geen baarmoederslijmvlies op, iig veel minder door de hormonen.

Ik ben nu een maand gestopt, en vandaag precies optijd (mooie cyclus van 28 dagen.) weer ongesteld geworden.

Ik heb dus geen last gehad van ontpillen e.d. en nu staan de sluizen meteen weer open.
En ik ben redelijk van mijn dagelijkse hoofdpijn af, zelfs geen hoofdpijn te bekenen nu ik ongesteld ben..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:46

Ik was maar 2 dagen ongesteld :j En daarvan 1 dag echt! De andere 3 dagen was het eigenlijk de moeite niet om een tampon te gebruiken, maar deed ik toch maar om evt vlekken in mijn broek te voorkomen :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:48

Maeve schreef:
Dag Bokkers!

Alvast bedankt!

:D
Ik heb hem rond 14.00 uur laten zetten en om 19.00 uur zat ik te paard voor concour
En de volgende avond ook.

Ik vroeg, mag ik paardrijden... ja waarom niet was het antwoord.
Paracetamolletje erin en gaan.

Aranel schreef:

Ik was vroeger met de pil maar 3 dagen ongesteld en niet eens zo erg
Toen ik stopte en schildklier problemen kreeg was ik het ineens 6 dagen volledig leeglopen
Daarom heb ik nu een spiraaltje laten plaatsen en ik ben nu heel licht ongesteld en dat gehummel duurt
ongeveer een weekje.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:40

Na een miskraam zijn je hormonen van slag. Duurt even voordat dat zichzelf hersteld. Dat kuurtje gaat je lichaam daarbij helpen!

Ik ben ook maar 3 dagen ongesteld zonder anticonceptie. Laatste 2x wel een dag nadat het over was ineens nog bloedverlies. Dokter denkt dat dat van het "ontpillen" komt en als het deze keer weer is stuurt hij me door. Heb ook een redelijk korte cyclus dus dat is nu even lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:02

Even een vraag...

Ik ben een hele tijd zonder anticonceptie geweest,nadat mijn mirena eruit was.

Nu net begonnen met levenorgestrel, de merkloze variant:wat een poedersuiker.
Voel me mega depressief(en dat terwijl ik anti depressiva slik, voor....depressies,jawel. _O- ), buikpijn,al 7 dagen bloedverlies,opgebolde buik,
huilerig, hoofdpijn...

Kan dit komen door een merkloze pil?
Of misschien de soort pil>

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:57

Heey hebben jullie verstand van verzekeringen :’) Ik niet namelijk xD Ik ben van mening dat de pil tot je 21ste vergoed word. Maar nu krijg ik de volgende mail van fbto:

Het bedrag van € 17,53 wordt over 2 weken automatisch van uw rekeningnummer afgeschreven. (Dit is 2 maal de pil)

En dan staat er uitleg in basisverzekering over de pil dit:
Ben je nog geen 21? Wij vergoeden je anticonceptie uit de basisverzekering. Met de basisverzekering betaal je de eerste medische kosten altijd zelf. Dat heet verplicht eigen risico. Het kan zijn dat je naast het eigen risico een eigen bijdrage betaalt. Dit vergoeden we alleen uit de module Gezinsplanning. Via MijnFBTO kun je deze module aanzetten.

Waarom moet ik dan betalen :’) Ik snap het niet want dit 17,53 is het hele bedrag voor de pil dus geen gedeelte of wat dan ook :’)

Weer eens in de war :’)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:02

Gewoon even bellen naar FBTO.
Zou goed kunnen dat je een eigen bijdrage moet betalen.

Maar misschien hebben zij het fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:03

Heb je je eigen risico al op? Zo nee dan is dat het alle medicijnen óok de pil worden eerst uit je eigen risico betaald. als dat op is en je bent nog geen 21 dan wordt het gewoon vergoed en heb je vaak een eigen bijdrage van een paar euro.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:06

Ik heb nog veel eigen risico over. Dus als ik het goed begrijp moet je zelf betalen als je eigen risico nog niet op is. Als deze op is word het vergoed door de verzekering en moet je zelf wat bijleggen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:20

Ja zo zit de wetgeving helaas in elkaar. dit geld voor alle medicijnen overigens!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:22

Dat is flink flut zeg :') maarja gelukkig is die niet heel erg duur... Ben blij dat ik niet meer medicijnen heb dan.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:24

Leuk he de zorgverzekering in NL :Y)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:25

Fantastisch zeg :Y)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:30

Ik moet ook altijd al de pil zelf betalen gebruik nooit wat uit mijn eigen risico. En ik moet bij de apotheek ook altijd nog een eigen bijdrage betalen van €8 per doosje

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:32

Wees blij dat het hier bij blijft.
Ik ben al jaren ziek en alles regulier kan ik niet tegen, blijkt nu na 4.5 jaar al die tijd al Lyme te zijn.
Dan kan je dus alles zelf ophoesten wat je moet slikken.
Kan je zeggen dat ik wel wil ruilen hoor met 20 euro per maand..
Meest recent is een bioresonantie apparaat van 600 euro.
Plus alle supplementen en dingen die ik gebruik nog erbij en mijn aangepaste dieet.
Dan heb ik mijn eigen risico ook nog compleet.