GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:26

@Mariska, blijft die spuit zo lang goed? Ik heb wel al tot 20 weken eentje gehad en dat ging prima, maar 30 weken is nog een heel stuk langer.

Je gaat het bijna niet zien de hoeveelheid die je gaat spuiten dan hahahaha, je zal goed moeten kijken of dat grijs stukje wel beweegt hihi..hoeveel klikjes is dat dan? 8-10? Ofzo?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:35

Deertje schreef:
@Mariska, blijft die spuit zo lang goed? Ik heb wel al tot 20 weken eentje gehad en dat ging prima, maar 30 weken is nog een heel stuk langer.

Je gaat het bijna niet zien de hoeveelheid die je gaat spuiten dan hahahaha, je zal goed moeten kijken of dat grijs stukje wel beweegt hihi..hoeveel klikjes is dat dan? 8-10? Ofzo?

10 klikjes inderdaad. De spuit die ik nu heb is houdbaar tot 02-2026. Bij het huidige gebruik zou ik hem rond eind oktober op hebben. Dus dat kan prima, helemaal omdat ik hem constant in de koelkast bewaar en er max 1 minuut uit heb om te spuiten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

De op de verpakking vermelde houdbaarheidsdatum is wel ongeopend. Zodra de pen in gebruik is adviseert de fabrikant een bepaalde termijn vanaf moment van openen.

Dat kan wsl wel veilig langer, maar is niet getest en dus ook op eigen risico en verantwoording.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:53

Mijn ervaring is dat de stof na 13 weken wel minder pittig aanvoelt. Kan toeval zijn, maar dat heb ik al bij 2 pennen ervaren.

Karrij, dank voor de tip. Ik ga eens kijken! (Mijn dealer levert niet meer na 12 maanden traject, waar ik rekening houden met 'for life')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:59

gomir schreef:
De op de verpakking vermelde houdbaarheidsdatum is wel ongeopend. Zodra de pen in gebruik is adviseert de fabrikant een bepaalde termijn vanaf moment van openen.

Dat kan wsl wel veilig langer, maar is niet getest en dus ook op eigen risico en verantwoording.

Snap ik. Maar ze hebben een stabiliteit aangetoond van 21 dagen bij 30°C. Dan geloof ik dat 6 maanden bij 4°C echt wel moet kunnen.. :D En anders werkt het misschien iets minder. :')

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

Via FB werd dit gedeeld:
Citaat:
OPROEP: ERVARINGEN MET AFSLANKMIDDELEN

Het onderzoeksjournalistieke programma Zembla doet onderzoek naar de werking van afslankmedicijnen, zoals Mounjaro, Wegovy, Saxenda en Ozempic. Er is discussie over het vergoeden van deze middelen en over de effectiviteit. Wij willen in contact komen met de mensen die deze medicijnen dagelijks gebruiken en ervaren. Het doel is voor de redactie om een beter beeld te krijgen van de praktijk. Met toestemming van de beheerder plaatsen wij deze oproep.

We zijn op zoek naar mensen die hun ervaringen willen delen. Bijvoorbeeld aan de hand van onderstaande vragen:
Hoe ervaar je het middel dat je gebruikt?
Boek je resultaat of juist niet?
Welke veranderingen merk je?
Ervaar je gezondheidswinst?
Hoe heb je het middel gekregen? Via de huisarts of een andere route?
Word je begeleid? Hoe ervaar je die begeleiding?
Heb je last (gehad) van bijwerkingen?
Hoe reageert je omgeving op het gebruik van deze middelen?
Enz.

We zijn benieuwd naar alle soorten ervaringen, zowel van mensen die het al een tijd gebruiken, als gebruikers die zijn gestopt, maar ook van mensen die net zijn begonnen. Wil je je verhaal delen? Of mogen wij je benaderen? Stuur dan een email naar zembla@bnnvara.nl

Reacties worden in eerste instantie ter achtergrond gebruikt. Het kan zijn dat we je vragen om medewerking aan een uitzending. Mocht je daar op voorhand voor open staan, dan kan je dat aangeven in je reactie.

Misschien zitten hier ook gebruikers die mee willen werken aan dit onderzoek. Zembla maakt imo wel hele degelijke reportages die maatschappelijk ook wel van enig invloed zijn.