Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 21:38

@Azmay, ja misschien 2 pakjes ofzo en dan kijken hoe maat 50 valt? Meer halen is zo gedaan maar ze kan er ook zo uit gegroeid zijn natuurlijk.

Ik heb mezelf nog even een cadeau gedaan. Vind een boeket bloemen in huis altijd geweldig maar heb gewoon geen zin om iedere twee weken naar de stad te moeten ervoor.. Dus nu een abonnement afgesloten dat ze iedere 2 weken een prachtig boeket bezorgen. De 26e komen ze voor het eerst dus ben erg benieuwd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:43

Lekker Gnome, ik heb juist een rothekel aan bloemen. Ik vind ze heel mooi maar ze staan maar een beetje te sterven op tafel. Vind ik zo treurig. Ik vraag altijd om potplanten als mensen iets willen geven :+

Kan niet zeggen dat de medicijnen al wat doen, gelukkig heb ik luisterboeken want mijn ogen dicht houden is het prettigste.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:07

Azmay wat spannend! Hopelijk met medicatie nog goed te rekken tot 37 weken nu. Fijn dat ze er goed bovenop zitten wel! Gek die laatste dagen zo.

Gnome ik hou ook van bloemen <3 Hier wel erg matige kwaliteit vaak en duur, dus hebben ze weinig. Thuis vooral tulpen in het voorjaar. Vanwege de katten daar wat beperkter.

Cabelona fijn nog een grote schoonmaak! Hier ook nog geen melk, denk 1x in de nacht wat druppels. Dochter heeft 21 maanden gehad. Komt wel weer!

Gnome nee niet echt. Gelukkig vandaag weer een stuk beter!

Kolven vooraf heeft geen invloed op je productie na bevallen. Die komt pas op gang zodra de placenta ook geboren wordt. Maar het kan nuttig zijn als de verwachting is dat je kindje bijgevoedt moet worden. Bv bij diabetes of laag geboortegewicht.
Borstvoeding komt vooral goed op gang door baby bij je, veel huid-op-huid, en zo vaak als nodig aanleggen. Gelukkig hebben ze in het begin maar heel weinig nodig.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:14

Sting leuk die kaartjes! Grappig om de namen er dan op te zien staan he? Wordt het helemaal echt van.

QueenE wel genoten in Rotterdam ondanks het weer? :)

Gnome gek dat je buik zo ineens anders wordt hé? Viel mij ook op in de laatste weken.
De auto stoel staat hij ons ook zo ver naar voren door de maxi cosi. Mijn vriend kan niet meer op de bijrijdersstoel zitten haha. We hebben een peugot 208.
Vandaag nog lekker een dutje kunnen doen?
Leuke foto met de hondjes! Dat hoofd van die witte op de eerste foto haha!
Vooraf kolven heb ik niet gedaan. Ik had wel geluk dat het bij mij gelijk goed op gang was. Maar ik had ook al een paar weken voor de geboorte last van lekkende borsten...
Zo'n bloemenabbo is echt tof! Zijn ook hele mooie bossen vaak. Mooi cadeau aan jezelf.

MissAnnemijn de brunch was zeker geslaagd. Mams had asperges gemaakt, heerlijk! Wat rot van die pijn! Hoe gaat het nu met je? Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.

Azmay wat schrikken! Gelukkig dat je wel naar de verloskundige bent gegaan. Succes de komende dagen, lijkt me best even schakelen voor jullie! Gelukkig hebben jullie wek alles zo goed als klaar. Rot om te lezen dat de medicatie nog niet zoveel doet. Knuffel ♡

Kiwipitje hoe gaat het bij jullie en de kleine? :)

Cabelona vervelend de emoties. Komt het ook door wat spanning voor de geboorte? Fijn dat je moeder komt helpen met een grote schoonmaak. En leuk vrijdag nog een echo.

Hier drukke, maar leuke paasdagen achter de rug. Gister was mijn opa ook bij ons en we hebben een foto gemaakt met de vier generaties bij elkaar. Is mijn echt enorm dierbaar, want geen idee hoe lang mijn opa nog bij ons is. ♡
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 22:31

Wat een prachtige foto Mriek <3

Hier geen dutje gedaan. Eigenlijk best veel energie vandaag maar nu wel op bed. Nog even motivatie vinden voor de laatste dagen werken.

Heb je nog tips voor ons? Dingen die je toch nog mist of eigenlijk totaal niet nodig hebt maar wel hebt gekocht?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:37

Dank je ♡
Spannend de laatste dagen! Zin in je verlof?

Ben nog geen overbodige dingen tegen gekomen die ik gekocht heb.
Maar wat wel tips zijn, zorg voor véél hydrofiele doeken en spuugdoekjes. :=
Wat wij ook nog extra moesten kopen waren dekentjes voor in de box/cosleeper. En wat ik heerlijk vind om hem lekker in te stoppen zijn van die inbakerdoeken. Daar ligt hij zo heerlijk in te slapen. <3
Hoop dat je hier iets aan hebt. ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 22:44

Zeker!! Thanks.

Ja erg zin in m'n verlof. Vooral omdat ik in m'n hoofd al helemaal uitgecheckt ben op m'n werk dus het moet ook wel van ver komen. Gelukkig prachtig weer vanaf einde deze week. Ben echt een enorme zonneaanbidder dus hoop ook nog wat kleur op te kunnen doen voordat de kleine er is.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:24

• Veeeeeeel hydrofiele en spuug doekjes :j
  • In mijn geval tepel zalf en pads in alle soorten en maten ;(
  • Wij hebben voor de wieg Fedde & Kees lakens. Echt een aanrader. Soort inbakeren is dat ook.
  • Zorg voor je eigen bed voor voldoende dekbedovertrekken want je gaat echt als een malle zweten na je bevalling.
  • Menstruatie ondergoed zodat je snel kan stoppen met die broeierige kraam pampers.
  • Zo’n grote baby washand om met de baby te douchen.

Ik lees mee hoor ladies maar een bijlees lukt me nu niet.

Het gaat goed met ons. We genieten volop al zijn er ook veel emotionele momenten omdat wij natuurlijk ons eerste kindje verloren zijn. Je vraagt je toch af hoe het met hem geweest zou zijn. Ik heb de eerste paar dagen borstvoeding kunnen geven maar nu een pauze (ik kolf nu) want m’n tepels liggen er zo ver af dat zelfs de lactatie kundige ons kindje niet bij me aan durfde te leggen := Ik vind dat lastig omdat ik zo graag bv wil geven dus hopelijk kunnen we dat weer oppakken als m’n tepels wat genezen zijn.

Bevallingsverhaal wil ik nog wel delen als er interesse is moet ik alleen op m’n gemak uitschrijven.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:30

Kan me voorstellen dat je in je hoofd al klaar bent op je werk. Had ik inderdaad de laatste week ook toen mijn vervangster er al was. :=
Kan ook niet wachten op de zon! Hopelijk kloppen de voorspellingen.

Kiwi logisch dat je geen bijleespost kan maken! Wel vooral je verhalen en ervaringen delen hoor. Kan me voorstellen dat het soms wat beladen is... Y;(
Wat rot van je borsten ook zeg. Duim voor je dat ze snel genezen zijn.
Ik zou je bevallingsverhaal nog wel willen lezen, maar neem vooral je tijd! :)

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:47

@Azmay Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Dan gaat het allemaal ineens wel heel snel.

@Kiwipitje Wat naar dat je nu zo'n last hebt van je tepels. Hopelijk willen ze snel genezen. Ik kan me voorstellen dat je nu extra emotioneel bent. Ik ben ook wel benieuwd naar je verhaal.

@mriek1990 wat een leuke foto van jullie samen!

@Gnome Ik kan me voorstellen dat je uit kijkt naar je verlof! Dat doe ik eik ook al wel, maar dat duurt nog 2 maanden :Y)

Ik heb morgen de glucosetest.. kijk er niet bepaald naar uit, maar dat komt vooral door mijn angst voor naalden :=

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:50

VivianHesen schreef:
@Azmay Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Dan gaat het allemaal ineens wel heel snel.

@Kiwipitje Wat naar dat je nu zo'n last hebt van je tepels. Hopelijk willen ze snel genezen. Ik kan me voorstellen dat je nu extra emotioneel bent. Ik ben ook wel benieuwd naar je verhaal.

@mriek1990 wat een leuke foto van jullie samen!

@Gnome Ik kan me voorstellen dat je uit kijkt naar je verlof! Dat doe ik eik ook al wel, maar dat duurt nog 2 maanden :Y)

Ik heb morgen de glucosetest.. kijk er niet bepaald naar uit, maar dat komt vooral door mijn angst voor naalden :=

Succes morgen! Hopelijk valt het je mee en heb je snel de uitslag.
Ik zou wel echt iets te doen meenemen, anders verveel je je al snel. ;)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 06:47

Jeetje wat een nacht... Eerst werd ik al wakker van het onweer. Ben echt een mietje, word daar altijd wakker van. := Maar waren ook wel een paar beste klappen, gelukkig wel weer in slaap gevallen.
Toen mijn vriend rond half 5 de kruik ging vullen vond hij één van onze ratjes dood in de kooi. ;( Ik was op dat moment net Hidde aan het voeden.
Liggen nu alle drie weer in bed, gaan proberen nog wat slaap te pakken. We hadden vandaag eigenlijk een New Born Shoot gepland staan, maar ik hoop dat we die nog kunnen verzetten. Hebben allebei van die dikke rode betraande ogen, die echt bevordelijk voor mooie foto's. :=

Hopelijk hebben jullie een betere nacht gehad. ♡

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 07:05

Ik moest aan jullie denken Mriek vannacht. Wat een onweer inderdaad. Ik ben er niet bang van maar het ging hier even recht boven en dat hoeft dan ook weer niet.

Hopelijk kunnen jullie verzetten inderdaad! Zou anders ook zonde zijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:05

Onweer joh? Hier niets gehoord.

Sterkte Y;(

Hier zat vannacht voor het eerst 4 en 3,5 uur tussen voedingen. Dan voel je je toch net wat meer mens. Tepels helaas nog steeds kapot. Ik wil hem zo graag weer aanleggen morgen maar als dit zo blijft gaat dat niet ;( Vandaag komen ze voor hielprik en we hebben de laatste dag kraamzorg officieel (we mogen nog twee dagen verlengen). Jammer genoeg krijgen we vandaag wel een andere kraamverzorgster dus hangt ook wat daar vanaf of er dat willen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 07:09

Kiwipitje schreef:
Onweer joh? Hier niets gehoord.

Sterkte Y;(

Hier zat vannacht voor het eerst 4 en 3,5 uur tussen voedingen. Dan voel je je toch net wat meer mens. Tepels helaas nog steeds kapot. Ik wil hem zo graag weer aanleggen morgen maar als dit zo blijft gaat dat niet ;( Vandaag komen ze voor hielprik en we hebben de laatste dag kraamzorg officieel (we mogen nog twee dagen verlengen). Jammer genoeg krijgen we vandaag wel een andere kraamverzorgster dus hangt ook wat daar vanaf of er dat willen.

Wat rot dat je zo niet de voeding kunt geven die je zo graag wilt. Zo zie je maar dat het helemaal niet vanzelfsprekend is ;( duim voor je dat je het toch nog snel weer op kunt pakken.

Hopelijk een fijne nieuwe kraamzorg. Hebben jullie veel uren op de dag?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:26

We hadden gewoon standaard aantal uren gekregen dus in het begin volle dagen en daarna steeds wat minder eindelijk. Ik heb niet helemaal opgeslagen hoe het de komende dagen zit. Ik denk een paar extra uurtjes maar geen volle dagen.

Ik ben overigens wel blij dat de kleine man zo goed groeit op mijn melk. Dat vind ik het belangrijkst. Maar liefst heb ik dat hij gewoon rechtstreeks bij me kan drinken. Een kraamtijd is niet alleen maar roze wolk.. maar ook een achtbaan aan emoties, je verwonderen dat je zo’n mooi kind hebt gemaakt, verantwoordelijk zijn voor een klein hummeltje, stolsels, ontploffende tieten, kloven, zweten :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 07:55

Kiwipitje schreef:
We hadden gewoon standaard aantal uren gekregen dus in het begin volle dagen en daarna steeds wat minder eindelijk. Ik heb niet helemaal opgeslagen hoe het de komende dagen zit. Ik denk een paar extra uurtjes maar geen volle dagen.

Ik ben overigens wel blij dat de kleine man zo goed groeit op mijn melk. Dat vind ik het belangrijkst. Maar liefst heb ik dat hij gewoon rechtstreeks bij me kan drinken. Een kraamtijd is niet alleen maar roze wolk.. maar ook een achtbaan aan emoties, je verwonderen dat je zo’n mooi kind hebt gemaakt, verantwoordelijk zijn voor een klein hummeltje, stolsels, ontploffende tieten, kloven, zweten :')

Precies! Net als zwanger zijn zelf.. Mooie en minder mooie kanten en dan nog die hormonen die keihard lopen te gieren. Fijn dat ie het verder hartstikke goed doet!!

Ik ga mezelf maar eens uit bed takelen voor de werkdag. Overal spierpijn van het tuinieren :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:49

Lief Gnome. Het ging inderdaad even flink te keer. Niet heel lang gelukkig. We hebben gelukkig de shoot kunnen verzetten. Ze zou hier anders over een kwartier zijn, maar kan op het moment alleen maar huilen.
Werkse vandaag! En succes met de spierpijn.

Kiwi dank je wel ♡ Het ging even kort flink te keer. Echt flits en bijna meteen bliksem. Duurde gelukkig denk ik een kwartiertje ofzo.
Wat vervelend dat het niet lukt zoals je graag zou willen. Heb je wel het idee dat de creme wat doet?
En hebben jullie een lieve kraamverzorgster? Jammer dat op de laatste dag nog een ander komt.
Knuffel in elk geval ♡ Hoop dat het snel weer lukt om borstvoeding te geven.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:58

Kiwitje wat vervelend van je borsten zeg :( is mijn grootste angst ook moet ik zeggen… hoop voor jou dat het gauw over is!

Mriek, mooie foto van jullie 4 zo!

Gnome, succes nog met je laatste paar werk dagen!

Hier gaat het wel redelijk goed. Vanmorgen best veel last weer van mn buik wat verrekt was dat stuk. Maar afgelopen dagen eindelijk weer normaal dingen kunnen doen.
Vanmiddag laatste x naar de verloskundige hier in het dorp.

En ohh dat onweer… ik ben echt bang voor onweer. En we slapen nu op zolder met schuin raam en regen maakt het niet beter…. De hond ligt in haar bench daar onder die begon ook te piepen toen het zo te keer ging. Dus die mocht lekker bij mij in bed liggen.

Onze slaapkamer is eindelijk gestuct dus straks de voor strijk erop doen en dan kan er geschilderd worden.

Ben bang dat het alles helemaal af komt. Maar is niet anders. Zolang onze kamer af is. Daar kan alles gewoon staan voor de baby gelukkig. (Al zal de babykamer ook wel snel af zijn)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:32

Freekie hopelijk komt het een heel eind af! Maar als baby inderdaad eerst bij jullie komt is jullie kamer het belangrijkste. Wij hebben niet eens een babykamer, die krijgt ze pas als we terug in Nederland zijn :') Gelukkig hebben ze niet veel nodig :Y)

Mriek wat naar onweer zo boven je als je al bang bent. En wat rot van het overlijden van je ratje ;( Gelukkig kon de shoot verzet worden.

Kiwi wat rot zo! Hopelijk gaat het snel beter. Niet iets van spruw eroverheen wat het erger maakt? Lactatiekundige heeft tongriem ed ook gecontroleerd?

Vivian, sterkte met glucosetest

Gnome gelukkig is het bijna zover!

Heel veel hydrofielen is inderdaad de beste tip, die gaan er hard doorheen :')

Hier vanmorgen weer urine moeten inleveren, nadat er vorige kweek toch geen bacterien waren gevonden. Zitten nog steeds witte bloedcellen in dus weer ingestuurd, ben benieuwd.

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:48

Hoi allemaal! Mag ik mij ook melden hier? :D

Ik lees stiekem al mee vanaf pagina 1 en 169 pagina’s verder laat ik wat horen haha.

Gefeliciteerd met de 2 kleintjes die al geboren zijn! Ze zijn prachtig!!
Azmay, wat ontzettend spannend! Hoop dat je je wat beter gaat voelen.

Ik ben dus Celeste, 29 jaar en zwanger van ons 1e kindje. 23 juli uitgerekend dus ondertussen alweer 25 weken onderweg.

Afbeelding

Tot nu toe is het een droomzwangerschap. Nergens last van (op de hysterische lachbuien na :)) ).

Wel ben ik onder controle in het ziekenhuis ivm overgewicht. De beebz doet het supergoed en qua groeien ligt ze super op schema. (Ohja, we krijgen een meisje <3 )

Ik moet om de 4 weken op controle komen voor een bloeddruk check en een meetecho van de beebz.
Vanaf 28 weken denk ik om de 2 weken.

Vanmiddag moet ik de 22 weken prik halen en volgende week moet ik helaas ook de glucosetest afnemen. Spannend.. hoor er wisselende verhalen over.

We zijn ook al een poosje bezig om haar kamer klaar te maken. We hebben een suikerspin roze muur genomen. Ik ben fan <3 en eind april komen de meubels.

Afbeelding
De vloer lijkt op deze foto erg donker, daarom nog een aparte vloerfoto :j
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:52

Welkom en gefeliciteerd Celeste!!

Fijn dat het allemaal zo goed gaat!
Hier ook glucose test gedaan. Laatste half uurtje was zwaar. Maar vond hem opzich meevallen.

Wat een mooie kamer al zo!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:00

Gnome schreef:
@Azmay, ja misschien 2 pakjes ofzo en dan kijken hoe maat 50 valt? Meer halen is zo gedaan maar ze kan er ook zo uit gegroeid zijn natuurlijk.

Ik heb mezelf nog even een cadeau gedaan. Vind een boeket bloemen in huis altijd geweldig maar heb gewoon geen zin om iedere twee weken naar de stad te moeten ervoor.. Dus nu een abonnement afgesloten dat ze iedere 2 weken een prachtig boeket bezorgen. De 26e komen ze voor het eerst dus ben erg benieuwd.

Ah leuk! Lijkt mij ook erg makkelijk vind het altijd zo gezellig staan.

mriek1990 schreef:
QueenE wel genoten in Rotterdam ondanks het weer? :)

Hier drukke, maar leuke paasdagen achter de rug. Gister was mijn opa ook bij ons en we hebben een foto gemaakt met de vier generaties bij elkaar. Is mijn echt enorm dierbaar, want geen idee hoe lang mijn opa nog bij ons is. ♡
[ [url=m/LDUS6O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zeker! Nick & Simon was echt heel leuk, daarna de hele dag Rotterdam in geweest, dat was aan het einde van de dag wel even genoeg geweest maar konden mooi in de zon op het terras even bijkomen :D

Prachtig en zo dierbaar zulke foto's <3

Gnome schreef:
Zeker!! Thanks.

Ja erg zin in m'n verlof. Vooral omdat ik in m'n hoofd al helemaal uitgecheckt ben op m'n werk dus het moet ook wel van ver komen. Gelukkig prachtig weer vanaf einde deze week. Ben echt een enorme zonneaanbidder dus hoop ook nog wat kleur op te kunnen doen voordat de kleine er is.

Nog even volhouden dan!

Kiwipitje schreef:
  • Veeeeeeel hydrofiele en spuug doekjes :j
  • In mijn geval tepel zalf en pads in alle soorten en maten ;(
  • Wij hebben voor de wieg Fedde & Kees lakens. Echt een aanrader. Soort inbakeren is dat ook.
  • Zorg voor je eigen bed voor voldoende dekbedovertrekken want je gaat echt als een malle zweten na je bevalling.
  • Menstruatie ondergoed zodat je snel kan stoppen met die broeierige kraam pampers.
  • Zo’n grote baby washand om met de baby te douchen.

Ik lees mee hoor ladies maar een bijlees lukt me nu niet.

Het gaat goed met ons. We genieten volop al zijn er ook veel emotionele momenten omdat wij natuurlijk ons eerste kindje verloren zijn. Je vraagt je toch af hoe het met hem geweest zou zijn. Ik heb de eerste paar dagen borstvoeding kunnen geven maar nu een pauze (ik kolf nu) want m’n tepels liggen er zo ver af dat zelfs de lactatie kundige ons kindje niet bij me aan durfde te leggen := Ik vind dat lastig omdat ik zo graag bv wil geven dus hopelijk kunnen we dat weer oppakken als m’n tepels wat genezen zijn.

Bevallingsverhaal wil ik nog wel delen als er interesse is moet ik alleen op m’n gemak uitschrijven.

Dat ondergoed kwam ik ook tegen, wil ik ook nog gaan aanschaffen, iemand tips qua merken?

Het gaat nog niet zo makkelijk bij jullie dus :knuffel: maar lekker rustig aan

mriek1990 schreef:
Jeetje wat een nacht... Eerst werd ik al wakker van het onweer. Ben echt een mietje, word daar altijd wakker van. := Maar waren ook wel een paar beste klappen, gelukkig wel weer in slaap gevallen.
Toen mijn vriend rond half 5 de kruik ging vullen vond hij één van onze ratjes dood in de kooi. ;( Ik was op dat moment net Hidde aan het voeden.
Liggen nu alle drie weer in bed, gaan proberen nog wat slaap te pakken. We hadden vandaag eigenlijk een New Born Shoot gepland staan, maar ik hoop dat we die nog kunnen verzetten. Hebben allebei van die dikke rode betraande ogen, die echt bevordelijk voor mooie foto's. :=

Hopelijk hebben jullie een betere nacht gehad. ♡

Ach nee toch, sterkte!

Freekieee schreef:
Kiwitje wat vervelend van je borsten zeg :( is mijn grootste angst ook moet ik zeggen… hoop voor jou dat het gauw over is!

Mriek, mooie foto van jullie 4 zo!

Gnome, succes nog met je laatste paar werk dagen!

Hier gaat het wel redelijk goed. Vanmorgen best veel last weer van mn buik wat verrekt was dat stuk. Maar afgelopen dagen eindelijk weer normaal dingen kunnen doen.
Vanmiddag laatste x naar de verloskundige hier in het dorp.

En ohh dat onweer… ik ben echt bang voor onweer. En we slapen nu op zolder met schuin raam en regen maakt het niet beter…. De hond ligt in haar bench daar onder die begon ook te piepen toen het zo te keer ging. Dus die mocht lekker bij mij in bed liggen.

Onze slaapkamer is eindelijk gestuct dus straks de voor strijk erop doen en dan kan er geschilderd worden.

Ben bang dat het alles helemaal af komt. Maar is niet anders. Zolang onze kamer af is. Daar kan alles gewoon staan voor de baby gelukkig. (Al zal de babykamer ook wel snel af zijn)

Hopelijk gaat het wat snel met het verbouwen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:00

Welkom Celeste!

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:00

@Celeste, welkom! Leuk dat er langzamerhand ook meer mensen zijn die in juli zijn uitgerekend. Fijn dat je tot dusver een fijne zwangerschap hebt :)

@Mriek, wat een rotnacht hebben jullie achter de rug. Gelukkig kon de shoot verzet worden. Wat een heerlijke foto met jouw opa erbij!

@Gnome: sterkte met de laatste dagen. Dat uitgecheckt zijn herken ik wel. Alleen ik moet nog 9 weken, haha! Je bent met je hoofd gewoon al ergens anders. Nog even doorzetten en dan lekker genieten van je welverdiende verlof. Je hebt een goede periode uitgekozen qua weer :)

@Kiwipitje: Hoe bevallen de lakentjes van Fedde&Kees? En hebben jullie ook hun slaapzakjes toevallig? Onze eerste maaide zichzelf steeds wakker met zijn armpjes. Ik kwam er later pas achter dat die F&K slaapzakjes en lakentjes bestaan, anders had ik dat destijds al besteld. Ben vooral benieuwd naar ervaringen met de slaapzakken, omdat ze niet goedkoop zijn. En of het bed opmaken met het lakentje niet al teveel gedoe is ;) De tip van veel hydrofiele-/spuugdoekjes herken ik wel. Die gaan er echt met bakken doorheen hè?
Fijn dat het goed gaat met jullie, maar wat balen van de borstvoeding. Gelukkig kun je de productie met kolven nu op gang houden, hopelijk lukt het snel weer om live te voeden.

@Freekiee: fijn dat jullie slaapkamer bijna klaar is inmiddels. Dat is wel fijn, dan kun je daar een wiegje in zetten en kun je vooruit. Als het babykamertje dan nog niet af is, komt het ook allemaal wel goed. Dat komt dan later wel. Hopelijk gaat het snel en komt alles op tijd in orde :)

Hier vanmorgen weer een groeiecho gehad. Kleine meid blijft klein, maar volgt keurig haar lijntje. Hoofdje blijft constant op P5, buikje rond P20. Beentje wordt klein gemeten, zo rond P3. Ze is echter erg beweeglijk, waardoor het beentje wel lastig meten is. Wij maken ons vooralsnog geen zorgen, de verloskundige ook niet. Mijn man was ook klein bij zijn geboorte, ons zoontje ook rond p5/p10. Zo lang de groei netjes doorzet is het allemaal prima. Volgende maand weer een echo in het ziekenhuis, daar zie ik wel tegenop. Hopelijk mogen we gewoon bij onze verloskundige blijven en wordt het niet medisch. Wel fijn om even een keertje extra te kijken of alles goed gaat en dat men kan ingrijpen als het nodig is.

Qua werk voel ik me soms weleens schuldig naar mijn collega's, met name collega's die zich zorgen maken over de werkdruk. Ik heb een managementfunctie en inhoudelijk dusdanig specialistisch dat het lastig is om tijdelijk vervanging te regelen. Dat wordt dus opgevangen door mijn collega-managers, maar die zitten net wat minder op de inhoud dan ik. Ik probeer het los te laten (niemand is onmisbaar), maar lastig vind ik dat wel. Aan de andere kant verheug ik me onwijs op mijn verlof en kan het me niet snel genoeg gaan.