Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VivianHesen schreef:@Azmay Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Dan gaat het allemaal ineens wel heel snel.
@Kiwipitje Wat naar dat je nu zo'n last hebt van je tepels. Hopelijk willen ze snel genezen. Ik kan me voorstellen dat je nu extra emotioneel bent. Ik ben ook wel benieuwd naar je verhaal.
@mriek1990 wat een leuke foto van jullie samen!
@Gnome Ik kan me voorstellen dat je uit kijkt naar je verlof! Dat doe ik eik ook al wel, maar dat duurt nog 2 maanden![]()
Ik heb morgen de glucosetest.. kijk er niet bepaald naar uit, maar dat komt vooral door mijn angst voor naalden
Kiwipitje schreef:Onweer joh? Hier niets gehoord.
Sterkte![]()
Hier zat vannacht voor het eerst 4 en 3,5 uur tussen voedingen. Dan voel je je toch net wat meer mens. Tepels helaas nog steeds kapot. Ik wil hem zo graag weer aanleggen morgen maar als dit zo blijft gaat dat nietVandaag komen ze voor hielprik en we hebben de laatste dag kraamzorg officieel (we mogen nog twee dagen verlengen). Jammer genoeg krijgen we vandaag wel een andere kraamverzorgster dus hangt ook wat daar vanaf of er dat willen.
Kiwipitje schreef:We hadden gewoon standaard aantal uren gekregen dus in het begin volle dagen en daarna steeds wat minder eindelijk. Ik heb niet helemaal opgeslagen hoe het de komende dagen zit. Ik denk een paar extra uurtjes maar geen volle dagen.
Ik ben overigens wel blij dat de kleine man zo goed groeit op mijn melk. Dat vind ik het belangrijkst. Maar liefst heb ik dat hij gewoon rechtstreeks bij me kan drinken. Een kraamtijd is niet alleen maar roze wolk.. maar ook een achtbaan aan emoties, je verwonderen dat je zo’n mooi kind hebt gemaakt, verantwoordelijk zijn voor een klein hummeltje, stolsels, ontploffende tieten, kloven, zweten
Gnome schreef:@Azmay, ja misschien 2 pakjes ofzo en dan kijken hoe maat 50 valt? Meer halen is zo gedaan maar ze kan er ook zo uit gegroeid zijn natuurlijk.
Ik heb mezelf nog even een cadeau gedaan. Vind een boeket bloemen in huis altijd geweldig maar heb gewoon geen zin om iedere twee weken naar de stad te moeten ervoor.. Dus nu een abonnement afgesloten dat ze iedere 2 weken een prachtig boeket bezorgen. De 26e komen ze voor het eerst dus ben erg benieuwd.
mriek1990 schreef:QueenE wel genoten in Rotterdam ondanks het weer?![]()
Hier drukke, maar leuke paasdagen achter de rug. Gister was mijn opa ook bij ons en we hebben een foto gemaakt met de vier generaties bij elkaar. Is mijn echt enorm dierbaar, want geen idee hoe lang mijn opa nog bij ons is. ♡
[ [url=m/LDUS6O.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gnome schreef:Zeker!! Thanks.
Ja erg zin in m'n verlof. Vooral omdat ik in m'n hoofd al helemaal uitgecheckt ben op m'n werk dus het moet ook wel van ver komen. Gelukkig prachtig weer vanaf einde deze week. Ben echt een enorme zonneaanbidder dus hoop ook nog wat kleur op te kunnen doen voordat de kleine er is.
Kiwipitje schreef:
- Veeeeeeel hydrofiele en spuug doekjes
- In mijn geval tepel zalf en pads in alle soorten en maten
![]()
- Wij hebben voor de wieg Fedde & Kees lakens. Echt een aanrader. Soort inbakeren is dat ook.
- Zorg voor je eigen bed voor voldoende dekbedovertrekken want je gaat echt als een malle zweten na je bevalling.
- Menstruatie ondergoed zodat je snel kan stoppen met die broeierige kraam pampers.
- Zo’n grote baby washand om met de baby te douchen.
Ik lees mee hoor ladies maar een bijlees lukt me nu niet.
Het gaat goed met ons. We genieten volop al zijn er ook veel emotionele momenten omdat wij natuurlijk ons eerste kindje verloren zijn. Je vraagt je toch af hoe het met hem geweest zou zijn. Ik heb de eerste paar dagen borstvoeding kunnen geven maar nu een pauze (ik kolf nu) want m’n tepels liggen er zo ver af dat zelfs de lactatie kundige ons kindje niet bij me aan durfde te leggenIk vind dat lastig omdat ik zo graag bv wil geven dus hopelijk kunnen we dat weer oppakken als m’n tepels wat genezen zijn.
Bevallingsverhaal wil ik nog wel delen als er interesse is moet ik alleen op m’n gemak uitschrijven.
mriek1990 schreef:Jeetje wat een nacht... Eerst werd ik al wakker van het onweer. Ben echt een mietje, word daar altijd wakker van.Maar waren ook wel een paar beste klappen, gelukkig wel weer in slaap gevallen.
Toen mijn vriend rond half 5 de kruik ging vullen vond hij één van onze ratjes dood in de kooi.Ik was op dat moment net Hidde aan het voeden.
Liggen nu alle drie weer in bed, gaan proberen nog wat slaap te pakken. We hadden vandaag eigenlijk een New Born Shoot gepland staan, maar ik hoop dat we die nog kunnen verzetten. Hebben allebei van die dikke rode betraande ogen, die echt bevordelijk voor mooie foto's.![]()
Hopelijk hebben jullie een betere nacht gehad. ♡
Freekieee schreef:Kiwitje wat vervelend van je borsten zegis mijn grootste angst ook moet ik zeggen… hoop voor jou dat het gauw over is!
Mriek, mooie foto van jullie 4 zo!
Gnome, succes nog met je laatste paar werk dagen!
Hier gaat het wel redelijk goed. Vanmorgen best veel last weer van mn buik wat verrekt was dat stuk. Maar afgelopen dagen eindelijk weer normaal dingen kunnen doen.
Vanmiddag laatste x naar de verloskundige hier in het dorp.
En ohh dat onweer… ik ben echt bang voor onweer. En we slapen nu op zolder met schuin raam en regen maakt het niet beter…. De hond ligt in haar bench daar onder die begon ook te piepen toen het zo te keer ging. Dus die mocht lekker bij mij in bed liggen.
Onze slaapkamer is eindelijk gestuct dus straks de voor strijk erop doen en dan kan er geschilderd worden.
Ben bang dat het alles helemaal af komt. Maar is niet anders. Zolang onze kamer af is. Daar kan alles gewoon staan voor de baby gelukkig. (Al zal de babykamer ook wel snel af zijn)