Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:26

veerledec schreef:
lenaa_tje schreef:
Boodschappen doen is toegestaan als jij 10 dagen in quarantaine gaat daarna en dat doe je niet :) er is geen 48 uurs regel voor Nederland

Voor zover mij bekend is dit terug gedraaid (mag ik toch ook wel hopen), heb jij andere informatie dan?

Als je op de site van de Rijksoverheid kijkt is dat de regeling. Plus een groot aantal uitzonderingen waar gezellig boodschappen doen niet onder valt :)
Als het terug gedraaid zou zijn hoop ik dat daar ook op komt te staan.
Dus als iemand anders een website heeft waar anders op staat graag :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:31

lenaa_tje schreef:
Als je haar berichten daar over leest schrijft ze juist van wel :) zat ze ook in de stress etc. Maar ze ging niet naar winkels etc.

Nee, vorige keer kwam er juist een discussie omdat ze in afwachting van test juist wel boodschappen ging doen. Daarom is dat hele bericht zo krom.

Die hele honden discussie is toen ook al geweest en er zijn heel veel tips gegeven om hond bezig te houden zonder los te lopen. Juist ook hele energieke honden.

Esje, dikke knuffel. Ook voor de rest die zo veel stress en verdriet hebben op hun werk nu. Vreselijk... Ik hoop zo dat het snel allemaal beter gaat en jullie dan wel de tijd hebben om het te verwerken en bij te komen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:33

MyWishMax schreef:
lenaa_tje schreef:
Als je haar berichten daar over leest schrijft ze juist van wel :) zat ze ook in de stress etc. Maar ze ging niet naar winkels etc.

Nee, vorige keer kwam er juist een discussie omdat ze in afwachting van test juist wel boodschappen ging doen. Daarom is dat hele bericht zo krom.

Die hele honden discussie is toen ook al geweest en er zijn heel veel tips gegeven om hond bezig te houden zonder los te lopen. Juist ook hele energieke honden.

Esje, dikke knuffel. Ook voor de rest die zo veel stress en verdriet hebben op hun werk nu. Vreselijk... Ik hoop zo dat het snel allemaal beter gaat en jullie dan wel de tijd hebben om het te verwerken en bij te komen.

Dan heeft ze die berichten in het test topic geplaatst want daar schreef ze juist in afwachting te zijn.
Daarbij reageren heel veel andere bokkers ook de hond uit te laten in afwachting van de test (wat ook mag van de ggd) en op haar worden mensen niet zo fel, dat zegt wel weer genoeg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:39

Het ging over boodschappen doen. En gewoon in 1 van deze topics hoor. Dus ja dan vind ik dat bericht heel raar als al blijkt dat ze zich daar niet aan houdt en nu zegt van wel. De hond kwam daarna erbij en is ook discussie over geweest en daar verschilden mensen idd nogal van mening. Maar algemene uitkomst was wel een plan b hebben altijd.

Astorga

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:43

Kunnen we het misschien over iets anders hebben dan niet aan de regels houden? Ik word daar nl een beetje wanhopig van.

Vraag me af hoe het nu verder moet met reizen vanuit het VK: https://nos.nl/artikel/2361478-europees ... avens.html
Ik snap wel dat Nederlanders boos zijn dat ze niet naar huis terug kunnen keren, maar vanuit virusopzicht wil je ze momenteel ook helemaal niet naar NL halen. Iig niet zolang er nog zo weinig bekend is over die nieuwe mutatie.
Vraag me af of er ook restricties gaan volgen voor reizen vanaf Zuid-Afrika.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:44

MyWishMax schreef:
Het ging over boodschappen doen. En gewoon in 1 van deze topics hoor. Dus ja dan vind ik dat bericht heel raar als al blijkt dat ze zich daar niet aan houdt en nu zegt van wel. De hond kwam daarna erbij en is ook discussie over geweest en daar verschilden mensen idd nogal van mening. Maar algemene uitkomst was wel een plan b hebben altijd.

Ik ga geen posten van haar quoten want dat vind in bijzonder raar maar ze schrijft letterlijk in afwachting van de test wel thuis te blijven dus zoek het gerust op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:45

Astorga schreef:
Kunnen we het misschien over iets anders hebben dan niet aan de regels houden? Ik word daar nl een beetje wanhopig van.

Vraag me af hoe het nu verder moet met reizen vanuit het VK: https://nos.nl/artikel/2361478-europees ... avens.html
Ik snap wel dat Nederlanders boos zijn dat ze niet naar huis terug kunnen keren, maar vanuit virusopzicht wil je ze momenteel ook helemaal niet naar NL halen. Iig niet zolang er nog zo weinig bekend is over die nieuwe mutatie.

In vind het vreemd omdat er al werd geschreven dat de virus mutatie hier al was maar is dat dan toch niet zo?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:45

Sorry, astorga. Ik snap het, ik heb dat ook En ik zit niet eens in de zorg. Het spijt me.

En ik ben het met je eens dat je ze liever niet naar NL zou halen idd. Heel lastig

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:47

lenaa_tje schreef:
Astorga schreef:

In vind het vreemd omdat er al werd geschreven dat de virus mutatie hier al was maar is dat dan toch niet zo?

Het is nog niet bekend in hoeverre de VK-mutatie al verspreid is in NL. Daardoor kan het zinvol zijn om verkeer tussen de landen voorkomen. Er is gewoon echt meer informatie nodig, maar als je daarop gaat wachten met maatregelen treffen dan ben je sowieso te laat.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:49

Wij wonen best afgelegen en familie niet in de buurt. Toen zoon positief was en wij in quarantaine (en thuisbezorgen vol was en je alleen van de snackbar kan laten bezorgen) had ik gelukkig collega’s die aanboden boodschappen te doen.
Voor de mensen die een buurtapp of website hebben kan je daar ook nog een noodoproep doen. Gebeurt hier ook weleens en dan springt er altijd iemand bij.
Maar ik snap hoe lastig het is als je alleen woont en verantwoordelijk bent voor kinderen of dieren. Daarom zou een beetje begrip en vriendelijkheid niet misstaan hier op bokt :knuffel:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:51

Wij hebben met drie buren , ook honden en paarden en eentje ook nog wat schapen een appgroep voor nood gemaakt , ook oud echtpaar met ziekte er nog bij en de drie gezonde buren halen voor hun bij toerbeurt de boodschappen en word er iemand ziek nemen de anderen de zorg voor de beesten over. Fijn dat het zo kan, we kennen elkaars paarden en hoe we er mee omgaan en de honden kennen ons ook dus dat geeft geen problemen . En in normaal leven komen we nauwelijks bij elkaar maar nood breekt wet.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:54

bigone schreef:
Wij hebben met drie buren , ook honden en paarden en eentje ook nog wat schapen een appgroep voor nood gemaakt , ook oud echtpaar met ziekte er nog bij en de drie gezonde buren halen voor hun bij toerbeurt de boodschappen en word er iemand ziek nemen de anderen de zorg voor de beesten over. Fijn dat het zo kan, we kennen elkaars paarden en hoe we er mee omgaan en de honden kennen ons ook dus dat geeft geen problemen . En in normaal leven komen we nauwelijks bij elkaar maar nood breekt wet.

Ik denk trouwens dat dit in de stad misschien wel minder is. Maar idd, nood breekt wet in deze tijd en er veel mensen zijn bereid om te helpen. Moet je wel durven vragen en je eigen eisen beetje loslaten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:56

Ik ben 2x getest.

De eerste keer kon ik even niet anders dan tijdens het afwachten voor de test 1x boodschappen te doen. Ik kreeg namelijk op zondag klachten en kon pas op vrijdag getest worden én daarna natuurlijk nog 48 uur wachten op de uitslag. Ik had geen kale cracker meer in huis, dus wilde ik fatsoenlijk kunnen eten, MOEST ik boodschappen doen.
Wachten tot er een plekje voor bezorgen vrij kwam, was onmogelijk....Ik had ECHT NIETS meer in huis..

De 2e keer testen had ik nog voldoende eten in huis, maar dat was dan ook in de ochtend bellen en diezelfde dag testen. Toen heb ik alléén de hond uitgelaten.

Hopelijk was dit het kwa keelpijntjes en hoef ik géén 3e keer te laten testen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:04

Hoorde op het journaal dat er ook in Zuid Afrika een nieuwe variant is opgedoken. Nu klinkt dat ver weg, maar voor je het weet komt het naar Nederland dankzij iemand die vond dat hij/zij een noodzakelijke reis moest maken.

Verder vraag ik me af of degenen die nu met kerst met meer mensen samenkomen dan "mag" (bijvoorbeeld omdat iedereen dat doet of: ach, het is er maar 1 teveel) beseffen dat dit wel kan betekenen dat hun oh zo geliefde Action langer dicht blijft dan hlf januari? Dan moet je ook niet gaan piepen, want je hebt er zelf aan meegewerkt! Dat moet men nu onderhand toch wel een keer weten, tochl

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:08

Als die Action dan langer dicht blijft, ligt het altijd aan de '' anderen '' ,toch ? :+

Iemand vertelde mij gister dat ze elk weekend nu een ander gezin van hun familie uitnodigen om te komen eten, want ze zijn bang voor controles op kerstavond :')
Wij mogen hier in belgie buiten het eigen gezin maar 1 iemand thuis ontvangen namelijk.
Hoezo regels omzeilen :x

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:14

Pandora2 schreef:
Als die Action dan langer dicht blijft, ligt het altijd aan de '' anderen '' ,toch ? :+

Iemand vertelde mij gister dat ze elk weekend nu een ander gezin van hun familie uitnodigen om te komen eten, want ze zijn bang voor controles op kerstavond :')
Wij mogen hier in belgie buiten het eigen gezin maar 1 iemand thuis ontvangen namelijk.

Precies! :+

Dat laatste hoor ik hier in Haarlem ook regelmatig, want dan mag het wel. Zucht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:23

fohadie schreef:
Hoorde op het journaal dat er ook in Zuid Afrika een nieuwe variant is opgedoken. Nu klinkt dat ver weg, maar voor je het weet komt het naar Nederland dankzij iemand die vond dat hij/zij een noodzakelijke reis moest maken.

Verder vraag ik me af of degenen die nu met kerst met meer mensen samenkomen dan "mag" (bijvoorbeeld omdat iedereen dat doet of: ach, het is er maar 1 teveel) beseffen dat dit wel kan betekenen dat hun oh zo geliefde Action langer dicht blijft dan hlf januari? Dan moet je ook niet gaan piepen, want je hebt er zelf aan meegewerkt! Dat moet men nu onderhand toch wel een keer weten, tochl

Ik word moe van de mensen die de regels aan hun laars lappen en ik word moe van vingertjes wijzen.

Wij zijn net uit de lockdown en wij gaan met een bevriend Engels stel Kerstmis vieren. We kijken er zo enorm naar uit want sociaal was het op een schaal van 1-10 hier een 3 dit jaar. Familie en kleinkinderen in Nl waar we niet naar toe konden en de lock down ook.
We hebben al veel voorpret.

Of wat ik eigenlijk wil zeggen oordeel niet te snel. Er zijn mensen die het heel goed doen en met Kerst pas iemand gaan zien zoals wij.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:25

Pandora2 schreef:

Ik hecht méér waarde aan het vieren van Kerst dan aan het open zijn van de Action.

En daarnaast jan het kabinet echt de winkels geen maandenlange sluiting opleggen.... winkels gaan echt niet 2-6 maanden dicht. Dat was in België óók niet. Doet de regering dat wél, gaat er een hoop protest op komen. Die winkels gaan zéér waarschijnlijk 19 januari weer gewoon open of misschien verlenging van 2-3 weken. Maar echt niet dat de winkels tot mei dicht gaan blijven hoor, dan is alles failliet.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:27

Ik vraag me alleen af of mensen beseffen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag, en dat het dus kan betekenen dat winkels ed langer gesloten kunnen blijven daardoor. Want sommige van die mensen gillen om het hardst dat het niet eerlijk is dat de Action dicht is, terwijl ze er zelf aan mee hebben gewerkt.

Dat noem ik geen oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:35

Afbeelding

Ik vond deze heel erg mooi. Dit is volgens mij waar het om gaat op dit moment.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:39

Mijn ouders hebben de kerst gourmet afgeblazen. Ben in principe welkom al is het maar even.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:46

mvdende schreef:
En daarnaast jan het kabinet echt de winkels geen maandenlange sluiting opleggen.... winkels gaan echt niet 2-6 maanden dicht. Dat was in België óók niet. Doet de regering dat wél, gaat er een hoop protest op komen. Die winkels gaan zéér waarschijnlijk 19 januari weer gewoon open of misschien verlenging van 2-3 weken. Maar echt niet dat de winkels tot mei dicht gaan blijven hoor, dan is alles failliet.

Mvdende het is geen hogere wiskunde. Het kabinet sluit de winkels zolang de cijfers niet ver genoeg dalen/zijn gedaald. De cijfers dalen doordat mensen zich aan de maatregelen houden.

Feitelijk ben je niks anders aan het doen dan jezelf saboteren. Jezelf, en vele anderen.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:59

Zolang de cijfers niet dalen gaat de action ook niet open. Hopelijk komt het zo wel binnen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 12:05

purny schreef:
Zolang de cijfers niet dalen gaat de action ook niet open. Hopelijk komt het zo wel binnen

Kabinet gaat echt de winkels geen 6 maanden dicht houden, óók als de cijfers niet goed zijn. Het kán gewoon niet, dan is heel de detailhandel naar zn grootjes.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 12:06

Sizzle schreef:
Dat met die nertsen in Denenarken wordt langzaam ook een soap zeg. Eerst maken ze ze zonder vergunning dood, vervolgens drijven ze uit hun massagraven omdat ze niet diep genoeg zaten en nu willen ze alle 4 miljoen nertsen weer gaan opgraven ivm grondwater vervuiling. Ik mag toch hopen dat dit schandaal toch tot adequate berispingen gaat leiden.
Wat een amateuristisch gedoe.

en er was geen wettelijke basis voor het ruimen ;( ;(
Liefst elf miljoen nertsen werden de afgelopen weken afgemaakt in Denemarken. De gekweekte dieren zouden een mutatie van Covid-19 overdragen op mensen en de werking van een toekomstig vaccin bedreigen, klonk de uitleg toen. Maar die redenen blijken nu geen wettelijke basis te hebben waardoor de massale ontruiming onwettig en illegaal is verklaard. “We hebben een fout gemaakt”, aldus Deens premier Mette Frederiksen. “Ik heb er geen problemen mee om sorry te zeggen.”