Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:45

3,5 uur, jeetje, als dat niet genoeg is Sandra??

Ik heb vanavond zelf gemaakte sushi gehad, gemaakt van bloemkool rijst, zalm, tonijn, rucola, komkommer en Philadelphia. Lekker, maar iets saai..

Afbeelding

ItsMe2

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:20

Hier wat betreft beweging wel lekker bezig geweest vandaag :)
De planning voor eten is t/m dinsdag klaar. Dus dat scheelt al een hele boel stress haha.

Als ik zo lees wat jullie allemaal koken/klaar maken, petje af, dat red ik niet.
Hier is het óf pasta met veel (verse) groenten of vlees, aardappels en groente. Af en toe een rijst gerecht, maar dan houd het ook wel weer op..
Ik kan nog veel van jullie leren!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:24

Vulina schreef:
3,5 uur, jeetje, als dat niet genoeg is Sandra??

Ik heb vanavond zelf gemaakte sushi gehad, gemaakt van bloemkool rijst, zalm, tonijn, rucola, komkommer en Philadelphia. Lekker, maar iets saai..

[ [url=m/lgkfnV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit!

Lekker bezig ItsMe :).

Wow, lekker bezig sandra!

Ah Gaucho, kan gebeuren!

Hier een cheat day, maar wel m’n cardio gehad door achter een Shetlander aan te rennen _O- .
Mevrouw rende heel gezellig onder het draadje in de bak door naar de wei. Dus ik kon een Shetlander gaan ophalen _O- . Daarna rondje met dr gewandeld.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:34

Doordat ik gisteren al gekookt had voor vandaag en dinsdag mijn dag nog redelijk gezond geëindigd. Dat scheelt dan echt enorm. Als ik vanmiddag had moeten bedenken wat ik vanavond moest eten had dat zeker niet gezond geworden :+ nu alleen ff opwarmen en groente grillen. Smaakte uiteindelijk ook wel erg goed.
Afbeelding

Wijntje overgeslagen vanavond, dat houdt de schade mooi binnen de perken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:53

ItsMe2 schreef:
Hier wat betreft beweging wel lekker bezig geweest vandaag :)
De planning voor eten is t/m dinsdag klaar. Dus dat scheelt al een hele boel stress haha.

Als ik zo lees wat jullie allemaal koken/klaar maken, petje af, dat red ik niet.
Hier is het óf pasta met veel (verse) groenten of vlees, aardappels en groente. Af en toe een rijst gerecht, maar dan houd het ook wel weer op..
Ik kan nog veel van jullie leren!

Hier is het ook niet veel anders hoor.
De ene keer maak ik stampot (maar dan met bloemkool ipv aardappelen, veranderd niet heel veel aan bereidingswijze).
En de andere keer maak ik wokgroenten met gehakt of ander vlees. Dan is het wel weer ver klaar haha.

En iets klaar hebben liggen is zo lekker.
Ik heb altidj meerdere dingen in de vriezer en 1x per week kook ik voor meerdere dagen.
Ik heb vandaag voor 4x stampot gekookt. Daarvan doneer ik 1x aan mijn moeder :')
En dan eet ik komende week nog 1x bij mijn oma en 2x bij mijn ouders. Mijn moeder wil dingen klaarmaken die alleen zij en ik eten. Dus dan moet ik wel :+ (kha wel natuurlijk, zij eet khbeperkt).

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 22:55

Jullie gaan zo snel om allemaal bij te houden _O- maar ik houuuuu van de positieve vibe hier. Thanks meiden! <3

Ik had net echt snaaitrek, ook ongesteld. Had al een zelfgemaakt dadel/kokosreepje gehad en net na uitgebreid in alle kasten gesneupt te hebben, besloten dat het een halve banaan is geworden :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:13

Het enige verantwoorde wat ik vandaag heb gedaan is nu my 600 lb life kijken. :') ach. Weekend.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:18

Roosch schreef:
Het enige verantwoorde wat ik vandaag heb gedaan is nu my 600 lb life kijken. :') ach. Weekend.

:') . Ik blijf dat programma echt bizar vinden :') .

Ladies, mag ik vragen wat jullie ontbijten? Ik loop een beetje vast merk ik.
Graag wel ochtend humeur (en niet al te vroeg opstaan) proof :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:22

Ik vast vaak tot 12.15 uur.
Maar als ik wat moet pakken, is het meestal wat kaas, wat broodbeleg en wat groenten.
Of een shake

En in het weekend vaak 4 zacht gekookte eieren.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 23:25

Bijna standaard 3 Wasa Vezelrijk crackers met mager beleg (filet americain, linera paté, die dingen). Soms ook Griekse yoghurt met een banaantje ofzo. Niet heel fancy :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:29

Roosch schreef:

:') :') :')

Ik heb net nog een half uur gewandeld, maar heb ook de hele dag al zin in lekkers....echt irritant....Ben gezwicht voor een paar zwartwitjes....

@ Esther: ik ontbijt meestal met een boterham met kipfilet oid....of een beschuitje met extra pure hagelslag....voor Corona at ik meestal een boterham en een beschuitje omdat ik daarna meteen op de fiets zat...dan kwam ik op alleen 1 boterham de ochtend niet door... :o

Arabella, 4 eieren in 1x als ontbijt?! Wauw....

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:40

Zachtgekookt gaat dat. Voor de rest ook niet :+
En dan wel meestal pas na 10 uur haha. In de hele vroege ochtend lukt me dat ook niet.
En na die 4 eieren eet ik dan wel een late of geen lunch ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:15

Hier in de ochtend altijd gewoon een bak Skyr (Vanille of Aardbei of zoiets).
Of magere kwark met een klein beetje suikervrije limonadesiroop. Kortom, iets van zuivel ;)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:16

Ontbijt is denk ik wel mijn favoriete maaltijd :D Dit zijn de snellere opties voor doordeweeks:
- smoothie bowls (amandeldrink, diepvries fruit / groente, eiwit poeder) in de blender gooien en klaar. Met de toppings er over kun je kiezen hoeveel kcal je het maakt. Ardo heeft fijne kant-en-klare Smoothie mixen, vaak vind ik het ook een ideale manier om restjes groente en fruit op te maken. Ik zit nu ook aan een smoothie, spinazie die ik vorige week over had in de diepvries bewaard en nu in de blender gemikt. Lekkere combi met mango, banaan en kokos.
Afbeelding
- kwark / yoghurt / skyr met fruit en granola. Ik vind kvarg van Nestlé echt top, als budget variant is de Zaanse Hoeve van AH ook prima. Granola of muesli zonder toegevoegde suikers, er zitten echt enorme verschillen in hoeveelheid suiker per merk.

- overnight oats, kun je echt enorm mee variëren en is 's ochtends alleen uit de koelkast halen. Cacao en blauwe bessen of appel/peer kaneel zijn hier favo combi' s. Als ik zin heb in warm gooi ik het ff in de magnetron. Je hebt kant en klare instant havermout met smaakjes, zit wel vaak veel suiker in. De basic havermout van ah of Lidl is spotgoedkoop.

Als ik wat meer tijd heb / maak dan eet ik bijvoorbeeld pannenkoeken, omelet met veel groente, rijstpudding, wafels, ontbijttaartje / muffins / bananenbrood etc. Veel hiervan kun je prima meerdere porties maken en de rest van de week alleen uit koelkast of diepvries halen. 2 plakken zelfgebakken bananenbrood met pindakaas is ook echt een top ontbijt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben even moed aan het verzamelen om een workout voor het werk te gaan doen. Die moed en energie willen nog niet helemaal komen :') tijdens lunch een vergadering dus dan ook niet wandelen. Zal in ieder geval vast even lunch maken voor tijdens die vergadering.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:51

Thanks voor jullie tips :D !

Gaucho, bij jou ziet eten er echt uit als een feestje *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:17

Helpt mij echt om bewust de tijd te nemen voor mijn eten, en het niet gedachteloos naar binnen te schrokken. Focus op kwaliteit ipv kwantiteit :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:32

Ja goeie. Ik ontbijt al half werkend achter mn laptop, zelfde voor mn lunch :') . Dus ik denk dat dat ook wel een werkpuntje is, wat meer tijd nemen voor eten

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:33

Ik heb gewoon twee sneetjes pompoen volkorenbrood met kaas op, dat doe ik meestal als ontbijt.

Deze week -1,5 kilo eraf.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:34

Mooie daling @SandravdB.
:D

Hier een lichte plus op de weegschaal, maar heb de afgelopen drie dagen flink gesport.
En zit rondom m'n eisprong. Dus denk dat het een kwestie van vocht is.
We gaan het zien in de loop van de week..

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:45

Ik weeg ook meer dan gisteren, maar ook veel bewogen, maar houd op maandag gewoon weekresultaat bij

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:46

SandravdB schreef:
Ik heb gewoon twee sneetjes pompoen volkorenbrood met kaas op, dat doe ik meestal als ontbijt.

Deze week -1,5 kilo eraf.

Goed bezig Sandra!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:31

Es_ther schreef:
Ja goeie. Ik ontbijt al half werkend achter mn laptop, zelfde voor mn lunch :') . Dus ik denk dat dat ook wel een werkpuntje is, wat meer tijd nemen voor eten

Ik las dit terwijl ik op mijn ontbijt zat te kauwen, achter mijn laptop en dacht 'ja' :j

Ik moet ook eigenlijk wel echt even weg van mijn laptop om te gaan eten. Ook merk ik dat ik kleinere hapjes moet nemen en meer moet kauwen. Als ik op de automatische piloot eet ben ik net een Kirby die haar eten inhaleert.

Heel knap Sandra! Flinke prestatie!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:34

Oh ik liep tegen die theezakjes-voor-koud-water aan die hier eerder genoemd werden, heb ze meegenomen, ben benieuwd!

Ik ga daarnaast straks een variant van de eiermuffins maken, wel op zijn Roos met alleen dingen die ik lust. :') Ben benieuwd. Hoelang en hoe bewaar je die, gaucho?

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:35

Supergoed bezig Sandra!!!

Zonder eetschema te willen plempen (hahaha), ik heb wel 2 go to ontbijtjes die ik afwissel:
- half glaasje optimel om vitamine d weg te krijgen (ik had een tekort en nu niet meer, voel me zoveel beter!)
- 250 gram skyr, 20 gram noten/zaden/pittenmix, 10 gram honing

Of

- half glaasje Optimel
- smoothie met fruit, handje havermout en beetje skyr
- gekookt eitje erbij (soms neem ik die als tussendoortje)

Momenteel heb ik trouwens ook een favo lunch: crackers met hummus en gerookte kipfilet (en dan een bak rauwkost erbij). Hebben jullie ook een favo lunch?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 12:06

De inspiratie hier! Superleuk!

Gaucho, show vooral veeeeeel foto's van je eten :D

Sandra, goed bezig! *\o/*

Qua lunch eten we hier ook wel graag salade zijn we achter gekomen. IJsbergsla, avocado, komkommer, gerookte kipfilet, dressing met een beetje mosterd en Griekse yoghurt... heel vervelend.

*\%/* *\%/* OFFICIEEL 10KG ERAF *\%/* *\%/*
Dan is dat ook maar even gezegd en gedeeld whaha. Ik ga mijn nieuwe broek uitzoeken :evaw: :D