Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:11

Hopelijk gaat het goed goof ! Fijn om te lezen dat jullie allemaal vooruit lijken te gaan.

Hier gaat het ook wel redelijk, werk nu 3x 3 uur, en gister de bedrijfsarts weer gesproken en ze willen dat ik vanaf volgende week ook weer wat dingen in de zorg oppak en dan elke week een uur erbij. En eind maart zou ik dan op 3x 8 uur moeten zitten. Ik schrok daar wel een beetje van.. ga nu nog 1x in de week naar de fysio omdat 2x in de week nog wat te veel is, en de bedrijfsarts en teamleider weet dit ook, maar dan willen ze wel dat je zo snel mogelijk weer volledig aan het werk bent. Voor het zelfde geld gaat het hartstikke goed, maar ben er eigenlijk bang voor dat ik op deze manier een terugval ga krijgen...

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:28

Fijn dat jullie ook weer op de goede weg zitten Boeflover en Fenneee!

Snap dat het met werk erg spannend is Fenneee, geef goed je grenzen aan als je daar tegenaan loopt he! Niet dat je er weer overheen gaat en weer een paar passen terug gaat.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 00:53

Jeetje wat nog veel klachten hebben sommigen hier. Covid is maar grillig.

Sinds vrijdag lig ik op een gewone afdeling en wacht nu op een revalidatie plek. Mijn spierkracht is enorm afgenomen waardoor ik nu niet kan lopen. Sinds ik kan vernevelen blijft saturatie stabiel en geen zuurstof nodig (sinds 2 dagen).
Al 17 dagen in het ziekenhuis. De revalidatie plekjes zijn schaars dus dat is wel frustrerend dat het zo lang duurt. Hier in het ziekenhuis 2 keer per dag fysio. Oefenen met staan. Mijn spieren beginnen meteen heftig te trillen.
Mijn hartslag in rust zit al een aantal avonden rond 110. Vanavond hartfilmpje gemaakt maar behalve snelle pols was hij goed. Heel vermoeiend.
Het erge ziek zijn heb ik gehad maar het heeft me erg verzwakt. Uurtje in de stoel is topsport. Ik wissel zitten en liggen en trainen af. Ik kan dus niet naar huis omdat ik te veel hulp nodig heb en niet kan lopen of los staan. Geduld moet ik hebben zeggen ze hier.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 00:55

Wat fijn om iets van je te lezen Spetter. Wat ben je al lang in het ziekenhuis. Wat hebben ze daar allemaal met je gedaan?
Heel veel beterschap :(:)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:48

Polly schreef:
xMarieke schreef:
Na de quarantaine hoorde ik van de GGD dat je via de huisarts ook op andere manieren kunt laten testen. Maar toen was de quarantaine al klaar.

Word niet gedaan via HA hoor. Alleen evt via ggd

Wat apart joh. GGD vertelde me juist dat ik hiervoor bij de huisarts moet zijn.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:58

Heel veel sterkte Spetter, ik hoop dat er snel een plekje voor je is en dat je daar verder op kan knappen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:00

Heftig spetter! Ik hoop dat je snel opknapt.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:30

Heel veel sterkte spetter, hoop dat er snel plek is om te revalideren, en dat je dan snel opknapt.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:09

Wat heftig Spetter, heel veel sterkte! En fijn om even van je te horen, ik hoop dat er snel een plekje voor je vrij komt.
Een hele hoge hartslag zullen meerdere mensen hier wel herkennen, maar heel fijn dat het hartfilmpje er goed uit zag!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:55

Heftig Spetter, ik hoop dat al die mensen die zeggen boeien, het is een griepje dit lezen.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:08

Sheran schreef:
Wat fijn om iets van je te lezen Spetter. Wat ben je al lang in het ziekenhuis. Wat hebben ze daar allemaal met je gedaan?
Heel veel beterschap :(:)

Ik heb eerst een poos aan de optiflow gezeten en daarna gewoon zuurstof. Kreeg prednison en bloedverdunners en paracetamol tegen de koorts. Ben flink ziek geweest. Inmiddels dus zonder zuurstof dankzij vernevelen. Krijg 2 keer daags fysio en verder gebeurt er nu weinig. Moet wachten op plek om verder aan te sterken en revalideren. Krijg veel eiwitten te eten vanwege de spierzwakte.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:31

bigone schreef:
Heftig Spetter, ik hoop dat al die mensen die zeggen boeien, het is een griepje dit lezen.

Precies dat stoort me ook erg. Tuurlijk verloopt het bij het grotendeel mild. Ik ben erg voorzichtig geweest vanwege astma en verminderde longfunctie. Toch heb ik het gekregen en nog steeds weet ik niet van wie. Dat vind ik er ook zo eng aan. Ik laat me dus echt wel vaccineren. Die angst die ik de eerste nachten had wil ik nooit meer voelen. Ik durfde niet te slapen uit angst dat ik zou stoppen met ademen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:46

Poeh Spetter, wat heftig.
Ik ben ook al 12 weken bezig met herstellen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik niet eens kan staan joh. Dat is echt zo heftig. Sterkte joh.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:41

Goof schreef:
Poeh Spetter, wat heftig.
Ik ben ook al 12 weken bezig met herstellen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik niet eens kan staan joh. Dat is echt zo heftig. Sterkte joh.

Ik had al een aandoening waardoor lopen moeilijk ging. Binnenshuis kon ik nog lopen maar buitenshuis rolstoel. Mijn huis is nog niet aangepast, dat moest tzt wel. Maar nu dus alle spierkracht weg en trillende spieren doordat het verzwakt is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:43

Wat vreselijk Spetter, die angst. Ben zo blij voor je dat het eerste achter de rug lijkt. Ik hoop dat je snel verder kunt aansterken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:48

Sterkte en beterschap Spetter !!

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:46

Veel sterkte Spetter! Hopelijk is er snel een revalidatieplek beschikbaar!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:03

Sinds ik dat “griepje” had 2 weken geleden lijken mijn reuk en smaak weer aangetast te zijn. Na de corona was alles helemaal weg en heeft het maanden geduurd voor alles weer wat normaal was, alleen bij slechte dagen klopte het nog niet. Maar na mijn griepje ruik ik bijna alleen nog maar rotte eieren en smaakt veel naar zwavel :( zelfs chocola ;(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:28

Oh wat gek. Wat vervelend ook.

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik ga eindelijk een stuk beter. Ik durf na 12 weken te zeggen dat ik fysiek en conditioneel flink aan het opbouwen ben en dat voelt goed *\o/*
Ik ben na activiteiten wel nog steeds moe en ik merk dat ik toch kortademig blijf.
Ik heb vanmorgen voor het eerst weer voor een klas gestaan en dat was leuk en genieten. 80 Minuten maar, maar dat was genoeg. Ik werd meteen kortademig en ik was na die 80 minuten buiten adem en doodop. Dus lesgeven en weer volop meedraaien is nog te vroeg helaas. En ik wil zo graag weer!!
Woensdag afspraak bij de longarts, ben benieuwd.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:01

Wat fijn Goof *\o/*
Laat je ons weten wat de longarts te vertellen heeft? Ik duim voor je dat alles goed is :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:29

Dank voor de tip van het webinar van het longfonds.
Het is heel herkenbaar en super leerzaam.

En ik vrees dat manlief er, bijna een jaar later, echt nog lang niet is...
Hij heeft zich afgelopen donderdag weer ziek moeten melden, omdat hij echt weer helemaal op was.
Van het weekend ook weer 2x rond kwart voor 5 's middags gewoon de batterij helemaal leeg, dan kan die alleen nog maar naar bed voor tenminste 2 uur...

En nu tijdens 't webinar, ondanks dat hij het vreselijk interessant, herkenbaar en leerzaam vindt, is de batterij ook weer leeg gelopen, hij zal 't laatste kwartier morgen terug moeten kijken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:41

Ah oliebol, wanneer was/ is die webinar??

Janntjuh schreef:
Wat fijn Goof *\o/*
Laat je ons weten wat de longarts te vertellen heeft? Ik duim voor je dat alles goed is :)

Ja, doe ik zeker!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:43

Nu nog bezig.
Maar is terug te kijken via de site van het longfonds.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:44

Marije_jiplover schreef:
Dank voor de tip van het webinar van het longfonds.
Het is heel herkenbaar en super leerzaam.

En ik vrees dat manlief er, bijna een jaar later, echt nog lang niet is...
Hij heeft zich afgelopen donderdag weer ziek moeten melden, omdat hij echt weer helemaal op was.
Van het weekend ook weer 2x rond kwart voor 5 's middags gewoon de batterij helemaal leeg, dan kan die alleen nog maar naar bed voor tenminste 2 uur...

En nu tijdens 't webinar, ondanks dat hij het vreselijk interessant, herkenbaar en leerzaam vindt, is de batterij ook weer leeg gelopen, hij zal 't laatste kwartier morgen terug moeten kijken.

Wat heftig, krijgt hij nog therapie op dit moment ?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:51

De webinar kun je straks terugkijken. Van de ene kant frustrerend om te horen dat je je echt rustig aan moet doen. Maar ook weer fijn die herkenning en de tips. Ben weer gemotiveerd