[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 04:05

Olaplex heeft mijn haar echt wel behoorlijk gered.

Regelmatig blonderen, keratine behandeling ed. Werd het nog droger van als het al was.

Ik heb nummer 3 en 8 als masker gehad, waarbij 3 meer moet voeden. Maar van 8 werd mijn haar echt superzacht van, die koop ik nu enkel nog.
Daarbij gebruik ik nummer 6 de leave in 2x per week en de nummer 7, de olie na het wassen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:13

Good evening :wave:

Ik ben op zoek naar een goed stylingproduct. Mijn haar is lang, en het is zwaar, dus krullen/golven zakken snel uit. Nu heb ik een Airwrap die prachtige krullen maakt, en ik wil er graag langer dan een paar uur van genieten :)).

Iemand tips?

Mijn haar puur natuur aan de lucht gedroogd:

Afbeelding

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:29

Als dit aan de lucht gedroogd is, denk ik dat jij veel meer krul hebt dan er nu uit komt! Misschien ook nog interessant, om daar eens mee te experimenteren.

Qua fixatie heb ik weinig advies. Ik heb de allergoedkoopste haarlak van de DM drogist :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:32

Amethyst_ schreef:
Als dit aan de lucht gedroogd is, denk ik dat jij veel meer krul hebt dan er nu uit komt! Misschien ook nog interessant, om daar eens mee te experimenteren.

Qua fixatie heb ik weinig advies. Ik heb de allergoedkoopste haarlak van de DM drogist :')

Zou best kunnen :=. Geen idee hoe ik dat eruit zou kunnen krijgen.

Goedkoop kan ook best prima zijn, toch :D.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:35

Al bij de krullenkapper geweest?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:41

Idd een krullenkapper :))
En ik ben echt fan van Snot :P Dat kneed je in nat haar en kneed je weer los als het droog is. Ik krijg er wel goede krullen van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:43

Biks2 schreef:
Al bij de krullenkapper geweest?

Nee, ik wist niet eens dat dat bestaat. Ik heb net vorige week mijn haar laten knippen, dus dat is wat voor een volgende keer.

Earth schreef:
Idd een krullenkapper :))
En ik ben echt fan van Snot :P Dat kneed je in nat haar en kneed je weer los als het droog is. Ik krijg er wel goede krullen van.

Snot... Klinkt heel... Vies :=.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:59

Cg methode ?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:00

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:06

San87, hier kan je wel wat informatie vinden alvast :)
[MWS] Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Verder is het zoeken, ik heb al heel wat shampoo's en conditioners geprobeerd. Momenteel gebruik ik Shea moisture, de yoghurt versie. Als ik een andere versie gebruik van dat merk, heb ik meteen veel minder krul.
En een krullenkapper inderdaad, ook een groot verschil :j

Ik ging van een slag in mijn haar
Afbeelding

naar dit :)
Afbeelding

Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:44

Help... jullie weten misschien raad :)

Ik heb dik, lang haar. Sinds een jaar was ik het vaak (3-4x per week). Maar mijn haar wordt er enorm droog van. Minder wassen is geen optie helaas... ik sport veel waarbij mijn haar bijna altijd kletsnat van zweet wordt (dat zoute zweet zal ook niet veel goeds doen). Föhnen doe ik zo weinig mogelijk, en als ik het doe, dan altijd op de koudste stand.

Wat kan ik nog meer doen om mijn haar toch enigszins te beschermen?
Of wat voor verzorgingsproducten raden jullie aan?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 08:50

Sowieso niet föhnen zonder gebruik van producten. Ik heb geen dik en heel lang haar, maar ik doe een masker + treat serum in mijn haar 2+min, dat spoel ik goed uit. Dan laat ik mijn haar even in een handdoek drogen, spray het in met Leave in spray van IVY, dan laat ik het kort aan de lucht drogen en föhn het verder droog.
Iedere avond voor ik naar bed ga doe ik de punten inwrijven met wat olie (ook IVY) en dan als het iets is in getrokken in een soort lichte knot.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:23

Wat voor shampoo gebruik je?
In veel shampoos zitten sulfaten, deze strippen je haren van al het vuil, maar ook van alle goede vetten waardoor je haar er heel droog van wordt.
Het kan al helpen als je een milde shampoo zonder sulfaten kiest. Of verdiep je eens in het wassen zonder shampoo. Uiteindelijk zou je dan bijvoorbeeld allemaal conditioner hoeven gebruiken, of desnoods 1 keer in de week shampoo.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:57

Dank voor de tips, daar kan ik al wat mee! Toch meer beschermen met goede producten dus (ik ga IVY eens opzoeken). Ik gebruik nu Andrélon, geen idee of daar sulfaten in zitten... ga ik opzoeken. Het voelt wel alsof het idd alle vet uit mijn haar trekt, dus ik verwacht dat het er volop in zit :Y)

Wassen zonder shampoo doe ik liever nog niet. Eerst deze tips eens een tijdje uitproberen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:12

Snap ik hoor. :j Dat is ook weer een stap verder.
Wellicht heb je hier iets aan. Deze shampoos zijn bij de Kruidvat te vinden:
Afbeelding

Dit zijn shampoos zonder sulfaten. Die worden gebruikt in de Curly Girl methode, dan gebruik je ook sulfaatvrije producten. Maar dat mag je verder negeren. ;)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:48

Ik heb die groene van Yari, die is echt heeel moist, ik moet daar niet teveel van in mn haar doen, want dan voelt het gewoon te gevoed waardoor het bijna vettig aanvoelt :') Maar het is echt heel goed voor mn haar en mn haar is echt weer glanzend en gezond geworden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:20

Wij waren laatste trouwens bij Intratuin en daar had de kerstversiering precies dezelfde kleur als mijn haar. :')
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:40

Nice :')
Ik ga volgende week roze *\%/*
Laat het door de kapper doen. Krijg er ook een spoeling bij om de kleur goed te houden.

Ik neig een beetje richting deze kleur.
Afbeelding

Ik vind het lastig om goede voorbeelden te zien, want de meeste voorbeelden op pinterest zijn roze op donker haar, en ik ben heel blond van mezelf. Ik neem overigens de gok om niet te blonderen vooraf. Ik durf dat niet aan voor de kwaliteit van mijn haar. Of doe ik daar niet goed aan? De kleur blijft dan wel langer zitten.

Ik vind dit ook mooi, maar het vertekend omdat zij donker haar heeft van nature.
Afbeelding

Sowieso wil ik een warme tint, omdat het winter wordt en ik nogal bleek wordt in de winter. Ik wilde eigenlijk paars, maar dat is te koud qua kleurtoon.
Ik sta ook open voor peach roze. Ik weet dat dat bij mij staat omdat ik dat ook al in mn haar heb gehad.
Afbeelding

Maar ik neig toch het meest naar dit:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:13

Earth schreef:
Ik heb die groene van Yari, die is echt heeel moist, ik moet daar niet teveel van in mn haar doen, want dan voelt het gewoon te gevoed waardoor het bijna vettig aanvoelt :') Maar het is echt heel goed voor mn haar en mn haar is echt weer glanzend en gezond geworden.

Oh dat klinkt wel goed. Ik gebruik nu Loving Blends honing goud. Die bevalt me ook wel. Geen idee of daar sulfaten in zitten...

Eens kijken naar Yari.

Oooeeeh, doe die laatste <3.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:17

Ja ikv ben echt fan van Yari :D

Ja die laatste i heel gaaf, maar volgens mij ook pp een brunette dus dat zal bij mij ook anders uitvallen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:20

Ik vind de groene Yari shampoo ook heel fijn, alleen wat lastig te verdelen. Dus ik leng hem altijd eerst een beetje aan met water in mijn handen voor ik hem over mijn haren verdeel.

Gaaf, Earth!
Die laatste vind ik het mooist.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:20

Earth schreef:

Ja die laatste i heel gaaf, maar volgens mij ook pp een brunette dus dat zal bij mij ook anders uitvallen.

Haar wordt toch eerst ontkleurd? Of hoeft dat bij deze verf niet?

Heeft Yari ook conditioners? Zal wel toch.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:24

Earth schreef:
Nice :')
Ik ga volgende week roze *\%/*
Laat het door de kapper doen. Krijg er ook een spoeling bij om de kleur goed te houden.

Ik neig een beetje richting deze kleur.
[ Afbeelding ]

Ik vind het lastig om goede voorbeelden te zien, want de meeste voorbeelden op pinterest zijn roze op donker haar, en ik ben heel blond van mezelf. Ik neem overigens de gok om niet te blonderen vooraf. Ik durf dat niet aan voor de kwaliteit van mijn haar. Of doe ik daar niet goed aan? De kleur blijft dan wel langer zitten.

Ik vind dit ook mooi, maar het vertekend omdat zij donker haar heeft van nature.
[ Afbeelding ]

Sowieso wil ik een warme tint, omdat het winter wordt en ik nogal bleek wordt in de winter. Ik wilde eigenlijk paars, maar dat is te koud qua kleurtoon.
Ik sta ook open voor peach roze. Ik weet dat dat bij mij staat omdat ik dat ook al in mn haar heb gehad.
[ Afbeelding ]

Maar ik neig toch het meest naar dit:
[ Afbeelding ]

Mooi! Iets minder extreme optie:
Voor een rozige zweem gebruik ik deze maskers van Wella. Ik heb de Pearl Blonde en de Lilac Frost. De Lilac is meer roze (rosé blond achtig)

https://www.haarshop.nl/product-wella-c ... mask-150ml

En met deze shampoo worden mijn highlights te roze:
https://www.haibu.nl/indola-blond-addic ... ukQAvD_BwE

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:27

_San87_ schreef:
Earth schreef:

Yari heeft idd ook conditioners. Die heb ik ook en is heel fijn. Het ruikt ook <3

Nou ja ik zou dus eigenlijk ook moeten blonderen/ontkleuren, maar omdat mijn haar bijna wit is, wil ik dat niet. Maar ik twijfel of dat bij dit voorbeeld is gebeurd, want ik zie duidelijk een donkere toon door het haar heen.

@Hanna bedankt voor de tips. Ik gebruik ook de washouts van L'oreal, die blijft bij mij echt heel goed zitten. Alleen niet in de uitgroei, maar dat is niet zo erg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:29

Earth schreef:
_San87_ schreef:

Yari heeft idd ook conditioners. Die heb ik ook en is heel fijn. Het ruikt ook <3

Nou ja ik zou dus eigenlijk ook moeten blonderen/ontkleuren, maar omdat mijn haar bijna wit is, wil ik dat niet. Maar ik twijfel of dat bij dit voorbeeld is gebeurd, want ik zie duidelijk een donkere toon door het haar heen.

@Hanna bedankt voor de tips. Ik gebruik ook de washouts van L'oreal, die blijft bij mij echt heel goed zitten. Alleen niet in de uitgroei, maar dat is niet zo erg.

Ja, ik zie dat ook. Maar ik dacht eerder aan de manier van zetten.

Ik ga eens kijken naar Yari. Ik heb slag in mijn haar, misschien dat de krulshampoo en conditioner er meer uit kan halen :P.