3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:42

Welkom nieuwkomers **\O/**

Kelpie, je bent prachtig in die jurk hoor!! Gewoon doen! En wat een gezellige oortjesfoto :)

Oh bah Sanne, ik vind alles boven de 25 graden al verschrikkelijk... daar word je helemaal opgeblazen van, bah!

Oei Marline, hopelijk vind je snel een oplossing voor de neerslachtigheid :(:)

Linoleum, klinkt als een lekker dagje!

Ik drink niet elke maand een alcoholisch drankje, dus dat scheelt voor de kcal haha. Soms in de zomer zijn er wel weken dat ik elke dag een cidertje lust, en dan doe ik dat ook gewoon. Maar zeker in de herfst en winter drink ik erg weinig alcohol.

Vriendlief ligt uitgeteld met een verkoudheid op de bank en ik begin ook te snotteren :Y) Hopelijk lukt het sporten nog straks; ik begin vandaag immers met (heel licht) te cutten. Spannend!

O: Bakje Griekse yoghurt, cornflakes met magere melk
T: Smoothie van magere kwark, wat sinaasappelsap en een banaan
L: 2 pistolets met vegetarisch beleg van Aoste en een likje boter
T: 2 koffies met melk
T: Whey shake met magere melk
A: 2 hamburgerbroodjes met 200 g quorn, veel rauwkost, light dressing
T: 200 g kwark, 100 g cottage cheese, een sinaasappel en ananas
B: 40 min. wandelen, 1 uur flinke KT (benen)

Jep, een flink gevuld lijstje, en ja, dat is de bedoeling :+

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:22

Spannend cutten! Hoe ga je t aanpakken? *\o/*
Ik heb zometeen ook me evaluatie en gesprek over hoe en wat

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:23

Marlinde, kijk je wel uit voor jezelf? En die kleine zakjes zijn wel ideaal inderdaad.

Sanne, 41 graden?! Snap dat dat echt veel te warm is. Zeker als je moet werken.

Bhri, hopelijk valt de verkoudheid mee. Je hebt in elk geval een mooi gevuld lijstje inderdaad. En succes met cutten!

Gisteren iets meer gegeten nog dan ik wilde. Punt appeltaart bij de thee en nachos bij mijn crystal clear. Mijn kcal aantal zou normaal geen probleem zijn. Maar na hele week op bank/bed liggen, is het eigenlijk wel te veel. Ook nog bonbons meegekregen, de ober kreeg een duw van een gast en toen gooide hij dienblad met drankjes over mij heen. Als excuus paar luxe bonbons van hem gekregen. Die liggen nu heel verleidelijk op tafel te wachten. Vanmiddag zwemmen met date, maar zal ook wel weer uitgebreid eten bij komen. Ik ga er vandaag maar gewoon met mate van genieten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:30

Dank je Linoleum! Gewoon genieten hoor, je leeft nu, niet als je je streefgewicht bereikt hebt. Oh jee, drankjes over je heen... hopelijk viel het mee! Wel een vriendelijke geste van die ober.

Jaimy, ik start met een cut op 5 % zodat ik nog kan verlagen naar 10% en volg een keer de richtlijnen van de site EM2WL. Ik ben ook exact wat ik verwachtte aangekomen door hun bulk richtlijnen te volgen. Idee is dat je lichaam kan wennen aan een tekort aan kcal (plateau), maar ook aan te veel, waardoor je dus heel licht kan beginnen zeg maar. Qua macro's mik ik op 30 % eiwitten, maar ik ben al blij als ik de 25 haal; voor een vegetariër is dat niet altijd even makkelijk (zeker als je rond de 2400 a 2500 kcal eet).

Qua sporten: 3 X pw KT en mijn cardio haal ik uit mijn balletlessen (waarbij een hartslag van 170 niet ongebruikelijk is); dat doe ik nu gemiddeld drie uur per week. Heb ook nog een spinningfiets staan, maar eerst even rustig kijken wat dit geeft, voor ik overtrain of alsnog te weinig eet voor mijn beweging.

Heel veel succes met je evaluatiegesprek! Ben benieuwd wat er uit komt!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:31

linoleum schreef:
Marlinde, kijk je wel uit voor jezelf? En die kleine zakjes zijn wel ideaal inderdaad.

Sanne, 41 graden?! Snap dat dat echt veel te warm is. Zeker als je moet werken.

Bhri, hopelijk valt de verkoudheid mee. Je hebt in elk geval een mooi gevuld lijstje inderdaad. En succes met cutten!

Gisteren iets meer gegeten nog dan ik wilde. Punt appeltaart bij de thee en nachos bij mijn crystal clear. Mijn kcal aantal zou normaal geen probleem zijn. Maar na hele week op bank/bed liggen, is het eigenlijk wel te veel. Ook nog bonbons meegekregen, de ober kreeg een duw van een gast en toen gooide hij dienblad met drankjes over mij heen. Als excuus paar luxe bonbons van hem gekregen. Die liggen nu heel verleidelijk op tafel te wachten. Vanmiddag zwemmen met date, maar zal ook wel weer uitgebreid eten bij komen. Ik ga er vandaag maar gewoon met mate van genieten.

Veel plezier vandaag! :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:34

De drankjes over me heen vielen mee. Een glas crystal clear en een glas witte wijn. Dus niets wat vlekt gelukkig.

En geniet ook wel. Met mijn normale beweging kan ik het ook prima hebben. Elke dag halfuur lopen in mijn lunchpauze en daarnaast nog mijn beweging van zwemmen, paardrijden en wandelen. Maar omdat ik deze week zo goed als geen beweging heb, lijkt het net even erger.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:53

Ik kom hier ook maar weer eens even zwaaien :wave: zag andere topic ook, maar ben lekker op mijn handen gaan zitten. Vond het hier altijd gezellig en eerlijk is eerlijk, ik ben ook trots op hoe een aantal van jullie zich ontwikkeld hebben tot op een verantwoorde manier afvallen *\o/*

Voor hier geen doelstelling om af te vallen, wel om weer lekker gezond te eten en het sporten weer op te pakken na de vakantie en een heftige persoonlijke periode, die eigenlijk nog steeds voortduurt. En weer gezellig met jullie meelezen vooral!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 14:54

secricible schreef:
Ik kom hier ook maar weer eens even zwaaien :wave: zag andere topic ook, maar ben lekker op mijn handen gaan zitten. Vond het hier altijd gezellig en eerlijk is eerlijk, ik ben ook trots op hoe een aantal van jullie zich ontwikkeld hebben tot op een verantwoorde manier afvallen *\o/*

Voor hier geen doelstelling om af te vallen, wel om weer lekker gezond te eten en het sporten weer op te pakken na de vakantie en een heftige persoonlijke periode, die eigenlijk nog steeds voortduurt. En weer gezellig met jullie meelezen vooral!

Ahw lief hoor Sec! Welkom terug!

Dat andere topic is echt een ramp. De opmerkingen die daar af en toe voorbij komen.. ik hou mijn hart vast.
O.a. dat haaruitval normaal is bij afvallen omdat je 'extreme veranderingen' doet dan. Daar klopt echt werkelijk niks van en is alles behalve gezond :(

Sterkte met je heftige periode :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:07

Kon het toch weer niet laten :')

En thanks imandra. Niet dramatisch hier gelukkig maar medicijnen en een stressvolle tijd helpen niet met mijn risico op insulineresisentie helaas :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 15:19

Oei, das niet handig nee. (en ik kan het ook nooit laten haha. Fijn dat ze je advies wel waarderen!)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:52

Dat dat als normaal gezien word is best wel slecht.. Zo zonde om je zelf zo om zeep te helpen.

Sec, doe rustig aan!

Hier net terug van een rondje hardlopen van 6,2km ging iets lekkerder dan die van de afgelopen keer.
Ook ben ik maar op de weegschaal gaan staan, en geen verschil met voor kerst! Heel fijn en echt een grote meevaller.
Nu weer op naar verschil, maar dan wel naar beneden haha!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:26

Hey dames, even een ego post. Ik zal hier wat minder reageren voorlopig. Mijn vriend en ik zijn sinds vandaag uit elkaar. Ben er echt kapot van maar het is helaas de juiste beslissing. We hebben allebei verschillende toekomstideeën en helaas met deze afstand is dat niet een kwestie van geven en nemen. Was het niet nu gebeurd dan wel over een paar jaar en dan was het nog zwaarder geweest.

Nu alles uitzoeken. Ik ga terug naar mijn ouders in Nederland. We hebben hier een appartement samen gehuurd, ik heb een fijne baan. Mijn hele leven valt als een kaartenhuis in elkaar. Ik voel me super ellendig en zielsalleen. Heb niet echt vrienden hier, wel een paar collega's waar ik goed mee op kan schieten. Gelukkig is mijn vriend... oh nee, ex vriend heel lief en zorgzaam en doet hij er alles aan zodat ik veilig en wel op mijn pootjes beland. We houden nog erg veel van elkaar en dat maakt het zo lastig.

Amper gegeten vandaag, heb alleen maar gehuild. We wonen nog samen maar ik mis hem nu al. Voorlopig zeker geen puf om met eten afwegen bezig te zijn, laat staan zwemmen.

Ik ben kapot, gebroken en weet niet wat ik met mezelf aan moet.

Sorry, ik weet dat het niet bij het topic past maar ik moet dit even kwijt.

Liefs,

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:35

Sanne, heel veel sterkte gewenst :(:)
En even een break nemen van het op eten letten en het afvallen. Regel eerst de rest maar en neem de tijd om weer een eigen plekje te krijgen. Ga dingen doen waar jij je goed bij voelt en van geniet, voor zover dat lukt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:49

linoleum schreef:
Sanne, heel veel sterkte gewenst :(:)
En even een break nemen van het op eten letten en het afvallen. Regel eerst de rest maar en neem de tijd om weer een eigen plekje te krijgen. Ga dingen doen waar jij je goed bij voelt en van geniet, voor zover dat lukt.

Dankjewel <3

Ik neem ook zeker mijn tijd, zo'n rollercoaster nu allemaal. Ik kom er zeker weer bovenop. Maar na 2 jaar samen is dit mijn zwaarste break up ooit. Het kwam onverwachts maar ook weer niet. Hebben het er allebei erg moeilijk mee.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:52

Ohhh Sanne wat ruk :( heel veel sterkte! :(:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:39

Wat rot Sanne, heel veel sterkte!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:14

Ik kruip even onder mn meelees steen vandaan..

Wat vervelend Sanne, begrijpelijk dat je hoofd niet naar eten en dergelijke staat. Ik hoop dat jullie er samen goed uit gaan komen, heel veel sterkte! :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:51

Jeetje Sanne wat verschrikkelijk! Heel veel sterktede aankomende tijd. Wat heftig zeg!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:54

Ik wil je als meelezer ook veel sterkte wensen, wat naar!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:05

Wat vervelend sanne! Heel veel sterkte de komende tijd!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:33

Oh Sanne, wat erg om te horen :(:)
Veel sterkte meid, en inderdaad, neem lekker je tijd en de ruimte om te bekomen en zaken uit te vissen. Dan is op eten letten even minder belangrijk.

Mijn pb, en anderen ook denk ik, staat open als je even je hart moet luchten. No judging ;)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:42

Sterkte Sanne!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:52

Heel veel sterkte Sanne, ik denk aan je :(:)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:08

Heel veel sterkte Sanne! Wat ontzettend klote.. :(:)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:10

Sterkte Sanne! Neem je tijd om alles te verwerken.