Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:21

Oh ik heb ze wel gehad hoor wedstrijden in de stromende regen. Voor het lopen altijd nog beter dan die wedstrijden bij 25plus graden. Maar ik train ook door weer en wind. Is het echt heel warm dan probeer ik wel heel vroeg of laat te lopen, bij een onweersbui wacht ik even de bui af zo ook als ik buiten wil stappen en en valt een fikse hagelbui maar ik ga wel . En voor een fikse regenbui wacht ik niet eens 5min af.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:30

Jij bent dan ook een bikkel en ik een watje :D .

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:45

Supervixen schreef:
Ik heb denk ik een stuk of 60/65 wedstrijden gelopen vanaf 2015, maar eigenlijk geen een in de stromende regen. Wel een handjevol met wat druppels of dat het heel licht regende. Ik zie nog wel wat ik doe morgen :P

Tegen regen kunnen we allemaal tegen, maar als het met bakken uit de lucht komt is het gewoonweg niet leuk. En leuk en genieten staat bij mij voorop.. ;)
Dus nee, je bent geen watje als je niet gaat!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:48

Greetje63 schreef:
Oh ik heb ze wel gehad hoor wedstrijden in de stromende regen. Voor het lopen altijd nog beter dan die wedstrijden bij 25plus graden. Maar ik train ook door weer en wind. Is het echt heel warm dan probeer ik wel heel vroeg of laat te lopen, bij een onweersbui wacht ik even de bui af zo ook als ik buiten wil stappen en en valt een fikse hagelbui maar ik ga wel . En voor een fikse regenbui wacht ik niet eens 5min af.

Ik ben nog nooit thuis gebleven, maar heb nog nooit gehad dat het nergens op de dag een uurtje niet droog was.
Overigens heb ik minder moeite als ik onderweg ben en het begint dan te regenen dan als ik thuis de regen in moet stappen haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:18

Ja dat heb ik ook. En met zo'n wedstrijd sta je dan ook weer in het startvak nat te regenen en daarna weer omkleden..pff.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:20

@supervixen: precies dat

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:53

Omkleden na het lopen moet toch altijd? Regen in het startvak vind ik ook wel erg hoor. Maar dan doe ik een vuilniszak om die ik net voor de start dan aan het hek knoop. Doe ik niet alleen met regen overigens maar ook als bescherming tegen de wind.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:47

Omkleden na het lopen doe ik maar af en toe en dan nog alleen maar een droog shirt. Meestal bezweet in de auto en dan thuis spul in de was en lekker douchen. Zeiknat in zo'n omkleedtent word ik gewoon niet blij van. Na de spartan race was ik ook doorweekt van het zwemmen en daar was helemaal geen plek om om te kleden. Dat vond ik echt niet fijn. Gewoon erg ongemakkelijk en onhandig allemaal.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:03

Nou ik ben volledig weggeregend vanmorgen. Bij de start was het nog erge miezer, maar de laatste kilometers regende het heel hard. Maar ja, weer overleefd en gelukkig was het niet koud. Voor mijn gevoel niet heel lekker gelopen, maar runkeeper meldde dat het mijn op 6 na snelste 7.5km was. Dus best redelijk.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:38

Lekker supervixen. Dat het niet koud was scheelt al veel.
Ik heb vanmorgen rondje van 7 km gedaan, en begon pas te regenen op 700 meter voor thuis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:07

Goed bezig!
Ik probeer de regen zoveel mogelijk te vermijden. Maar als het de hele dag blijft miezeren zet ik me wel een petje op en dan is het gaan met die banaan. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het niet zo heel erg.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:56

Vanmiddag geen regen op het strand van Noordwijk, wel flinke wind tegen de terugweg. 7 km gelopen, samen met verzorgster op mijn paard.

Zondag doe ik mee aan de bruggenloop Rotterdam (15 km), ik ben heel benieuwd! Nog nooit aan een hardloopwedstrijd meegedaan laat staan zo'n grote.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:45

Leuk Linda_Fleur, leuke afstand ook!

Ik loop wel in de regen. Het is even doorbijten de eerste minuten maar als ik eenmaal bezig ben voel ik niks meer van de regen. Mijn vriend heeft er een hekel aan en slaat eigenlijk altijd over als het regent. Hij loopt dan eerst een uur te miepen en besluit dan om niet te gaan :+ ik denk er niet eens over na, gewoon gaan, niet denken maar doen :j

Afgelopen zaterdag 14 km gelopen... in een uur en 25 minuten. Een nieuw record! Nog nooit zoveel km gelopen haha. Op obstacle runs na maar dat is heel anders.
Merk echt dat ik op een heel laag tempo heel lang kan lopen. Kost me wel 5 km op warm te lopen en daarna gaat het echt prima. Ga nu wel even een stapje terug doen... ben in hele korte tijd opgebouwd van helemaal niet meer lopen door blessure en ziekte naar 14 km en voelde zaterdag naast mijn spieren ook andere pijntjes. Blijft een valkuil voor me, rustig opbouwen blijft lastig. Maar ik krijg inmiddels wel wat vertrouwen in de halve marathon van Egmond :j

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:23

Dat gevoel heb ik nu ook anne_bento, dat ik op een laag tempo eindeloos kan blijven lopen. Vorige week de eerste keer 15 km aangetikt en kwa ademhaling gaat dat echt prima, voel wel op een gegeven moment mijn lichaam wat zeuren (knieën en heupen) maar de dagen erna alleen gewoon wat spierpijn. Met mijn inspanningstest ook geleerd dat mijn lange duurlopen nog niet sneller mogen dan 9,3 km/h, omdat ik dan het beste rendement uit mijn training haal. Sindsdien is er ook echt een druk van mij afgegaan dat ik minimaal 10 km/h zou moeten kunnen lopen. Die snelheden komen wel, ooit. En op een wedstrijd dan wel even wat meer gas bij proberen te geven.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:07

Zo voelt het voor mij ook! Heb nu ook al geen last meer maar weet dat ik nog wel even een dag of 2 moet rusten. Ik heb snelheid ook losgelaten, onder de 10 km per uur was voor mij not done, en liever tussen 11 en 12 km per uur. Maar voornamelijk door mijn ziekte gewoon gaan lopen op gevoel, dus lekker rustig aan en totaal niet op tempo lettend. Het grappige is dat ik dan start op ongeveer 9,5 km per uur en vanaf 5 km vanzelf richting 10 km per uur ga en vanaf zo’n 8 km op 11/11,5 km per uur. Helemaal automatisch zonder dat ik erop let of harder wil. Zo grappig om terug te zien in mijn ronde tijden! En ik moet zeggen dat het heerlijk loopt zonder druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:06

Wat een afstanden! Netjes zeg.

Merk dat ik op n laag tempo het ook goed vol kan houden. Alleen afgelopen zaterdag was echt dramatisch. Kreeg al na 1 km steke in mijn rechter zij. Na een stukje wandelen trok het weer weg maar kwam daarna ook snel weer terug. En vervolgens kreeg ik in mijn buiks linksonder steken. Toen heb ik maar opgegeven en ben naar huis gegaan. Had er toen 4 km opzitten.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:23

Wat jammer zeg!! Ik had vroeger ook vaak steken en dat kwam altijd door mijn ademhaling. Had je het idee dat het niet lekker ging, op de steken na? Dus buiten adem oid? Misschien gewoon even niet zo fit en volgende keer beter! Als je het vaker hebt kan het misschien geen kwaad eens goed naar je ademhaling te kijken :-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:54

Ik heb vandaag meegedaan aan de kaartjes actie die is opgezet via instagram voor de neergestoken hardloopster onder het mom #laatonsveilighardlopen. Ik hoop dat ze heel veel kaartjes opgestuurd krijgt.
Wat een horror om zoiets mee te maken.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:03

Ohh wat goed, ga ik ook even naar kijken.
Is gebeurd in de omgeving waar ik zeker 1x per week loop.. best een eng idee

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:56

Ik ga weer proberen mee te kletsen! Eerst tijd weinig gepost omdat ik in Canada zat. Toen ik terug was werkte ik veel op de manege in de stallen en daardoor vond ik het voor mijn lichaam teveel om daarnaast heel fanatiek hard te lopen. Nu werk ik weer iets minder en loop ik weer wat meer :)

Ga begin februari weer de 25km lopen in Apeldoorn, heb die vorig jaar in 2.22 gelopen en hoop hem dit jaar iets sneller te kunnen doen. Afstand is iig geen probleem, heb gister nog 28 km gelopen, maar moet eigenlijk weer aan snelheid gaan werken (maar dat vind ik altijd minder leuk). Na februari wil ik dan verder trainen om ergens dit jaar een marathon te doen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:29

Welkom terug! Welke marathon heb je op het oog?

Ik ga in Apeldoorn de 10EM lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:57

anne_bento schreef:
Wat jammer zeg!! Ik had vroeger ook vaak steken en dat kwam altijd door mijn ademhaling. Had je het idee dat het niet lekker ging, op de steken na? Dus buiten adem oid? Misschien gewoon even niet zo fit en volgende keer beter! Als je het vaker hebt kan het misschien geen kwaad eens goed naar je ademhaling te kijken :-)

Ik was totaal niet buiten adem. Ik was zelfs bijna niet bezweet. Ik had ook niet echt het idee dat ik verkeerd aan het ademhalen was aangezien ik echt goed op mijn ademhaling let. Het zou natuurlijk wel kunnen dat ik onbewust verkeerd ademhaal. Maar nu moet ik er wel bijzeggen dat mij buik regelmatig gekke dingen doet.

Wauw netjes 28 km!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:35

Weet ik nog niet SV, het voorjaar durf ik niet echt aan ivm de temperaturen vorig jaar (zoals enschede en Leiden waar het ineens zo warm was). Wil het liefst een in september lopen, dan ben je iig al een beetje aan warmte gewend omdat de zomer al is geweest :D Maar zag op de hardloopkalender nog niks staan voor september 2019 (wil wel in NL). Leuk de 10EM, die heb ik ook weleens gelopen :) Heb je een bepaalde eindtijd in gedachten?

Laura wanneer had je voor het laatst gegeten? Ik krijg soms steken als ik te kort op het lopen heb gegeten... Wel heel naar altijd!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:01

Terug van reis en alweer gelopen :) in het donker oa. Eng! Mijn borstlicht wikkelt heen en weer ook...

Die schoenen, dat was van Kortrijk naar Gent? Dat kan wel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:30

S1993 ik reken op 6 min/km en als ik me top voel loop ik iets sneller. Gaat mij ook nooit echt om de tijd bij het lopen, als ik maar lekker loop.

Enschede was inderdaad bloedheet, ik liep dit jaar de halve daar. Wel een hele leuke met heel erg veel publiek toen!

Vandaag bijna 13 km in het bos en over de hei gelopen. Niet helemaal fit, dus rustig aan gedaan.

Afbeelding