Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:41

Hoi Sharon,

de koolhydraten zijn opzich geen probleem je hebt ze namelijk ook nodig...
probeer alleen zoveel mogelijk eenzijdige koolhydraten te vervangen voor volkoren producten
Eenzijdig (witbrood, pasta, witte rijst etc)
veelzijdig (speltbrood, volkoren krackers, zivervliesrijst)
Ontbijtkoek verzadigd niet (je zal er snel weer trek van krijgen...)

drink 2 liter water minimaal op een dag en probeer het ook bij te houden :)
wat boodschappen betreft koop ook gezonde vetten (avocado, vette vis (zalm, sardientjes, makreel))

ik ben benieuwd wat voor groentesoep je hebt (heb je het zelf gemaakt of heb je het aangemaakt... kijk voor de gein eens achterop cup a soup verpakingen hoeveel Enummers er in zitten)

uit mijn hoofd is E621 (weet het niet meer zeker maar zit in aanmaak soep en in alle smaken ships en boullion) een smaakversterker waar je nog meer trek van krijgt...
Ik vermijd zoveel mogelijk E nummers en wil vooral vers en zelf lekker koken :)
mocht ik het druk hebben probeer ik de dag daarvoor te plannen en in bakjes klaar te hebben voor de volgende dag (jaja het is een hele organisatie)

succes en mijn aanbod om je te helpen via PB of app staat nog steeds :)

Mensen die een andere mening hebben of het niet met mij eens zijn ook geen probleem er zijn meerdere wegen naar rome (alleen dit is mijn weg :))

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:47

Laura82 schreef:
Ik ben ook niet zo bang voor toevoegingen, heb er verder niet veel kennis van, maar geloof niet zo in de "complot theorieen" dat alles stiekem veel slechter zou zijn dan verteld wordt.

4x uit eten :oo wel lekker :9

Mijn dagje vandaag:
O: 2 gebakken eitjes met tomaat
T: aarbeien
L: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
T: appel
A:snijbonen met slavink en gebakken krieltjes
T: magere yoghurt

complot theorieën (whaha) nee hoor daar ben ik ook echt niet bang voor en dat zeg ik als het voor iemand werk gewoon lekker blijven doen...
Ik vind alleen als ik de keus heb dan kies ik liever voor natuurlijk... we worden (vind ik) al teveel blootgesteld aan genoeg viezigheid (kijk bijvoorbeeld naar de lucht die we inademen)...
Verder vind ik we leven nu en worden al steeds ouder als vroeger dus klagen hoor je mij verder niet doen.

het verschil dat ik nu zelf al ervaar door te eten zoals ik nu doe vind ik een wereld van verschil (en dan ben ik er nog niet eens bij aan het sporten)
Het is jammer dat ik niet snap hoe je fotos toevoegt anders had ik even een voor en na foto kunnen posten...

en nee ik tel geen calorien en ik ben ook niet geobsedeerd door dieeten oid (ik ben alleen bewuster bezig) :D
happy me

wat betreft uit eten YUMMie maar snap je frustratie haha... ach als je het zo een beetje kan compenseren komt het toch ook weer goed...

ik ga eindelijk weer paardrijden een week kwakkelend thuis gezeten dus muren komen op mij af lekker de deur nu weer uit... ondanks een 'kop vol snot'
(hooikoorts pest mij overigens ook nog s BLEGH)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:30

DBiancaL schreef:
Hoi Sharon,

de koolhydraten zijn opzich geen probleem je hebt ze namelijk ook nodig...
probeer alleen zoveel mogelijk eenzijdige koolhydraten te vervangen voor volkoren producten
Eenzijdig (witbrood, pasta, witte rijst etc)
veelzijdig (speltbrood, volkoren krackers, zivervliesrijst)
Ontbijtkoek verzadigd niet (je zal er snel weer trek van krijgen...)

drink 2 liter water minimaal op een dag en probeer het ook bij te houden :)
wat boodschappen betreft koop ook gezonde vetten (avocado, vette vis (zalm, sardientjes, makreel))

ik ben benieuwd wat voor groentesoep je hebt (heb je het zelf gemaakt of heb je het aangemaakt... kijk voor de gein eens achterop cup a soup verpakingen hoeveel Enummers er in zitten)

uit mijn hoofd is E621 (weet het niet meer zeker maar zit in aanmaak soep en in alle smaken ships en boullion) een smaakversterker waar je nog meer trek van krijgt...
Ik vermijd zoveel mogelijk E nummers en wil vooral vers en zelf lekker koken :)
mocht ik het druk hebben probeer ik de dag daarvoor te plannen en in bakjes klaar te hebben voor de volgende dag (jaja het is een hele organisatie)

succes en mijn aanbod om je te helpen via PB of app staat nog steeds :)

Mensen die een andere mening hebben of het niet met mij eens zijn ook geen probleem er zijn meerdere wegen naar rome (alleen dit is mijn weg :))

Hallo, bedankt voor je tips, ik eet inderdaad volkoren brood en ook volkoren crackers, echter heb ik geen honger van m'n lijstje en vind ik de ontbijtkoek erg lekker. Ik ken veel van je tips al, maar zoals ik zei, ik moet boodschappen doen dus het is even niet anders :)
De soep vanavond wordt zelfgemaakt (als daar tijd voor is)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:54

DBiancaL schreef:
ALS Ik mag kiezen kies Ik toch lie er voor naartuurlijk ipv body en fit... Maar ieder zijn Eigen keus

Ik ook. Maar dat komt door jou :')

Maak wel even mijn producten op, vind het ook zo'n zonde om weg te gooien..

Amyyy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:37

Ik kom hier ook weer mee kletsen. Ik sta vanaf maart stil, en wil graag weer verder met het oppikken van een gezonde levensstijl.

Ik zit sinds 4 weken op mijn nieuwe stage, wat betekend dat ik om 6 uur op sta en om half 7 weer thuis ben. Ik merk dat ik moeite heb met koken en boodschappen doen.

Mijn lijstje van vandaag:

O: soja yoghurt en magere kwark (gemixt) 200g, 45 gr blauwe bessen en frambozen, 25 gr muesli, 10 gr hagelslag, 15 gr rozijnen
L: 2 vkbh met appelstroop
T: Appel
T: 2 rijstewafels en een snack a jack caramel
A: Nasi met satesaus, ei en kroeppoek

Ik merk dat ik elke keer savonds vreetbuien heb. Ik heb geen honger, maar gewoon zin om te eten. Normaal ging ik 3x in de week sporten, maar met mijn stage heb ik daar geen tijd meer voor. Dus ik ben meer thuis savonds en dit merk ik:(Ik hoop dat hier mee kletsen weer motivatie geeft!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:43

Mag ik vragen waarom je er hagelslag doorheen gooit? :)
Tussendoortjes als rijstwafels vullen ook niet zo goed dus het is niet zo gek dat je honger krijgt, wellicht kan je iets nemen met meer eiwitten zodat je een voller gevoel hebt? :)

De eerste 1,5 kilo is er weer af, 69,9 stond er op de weegschaal vanmorgen, yes!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:48

Als je savonds meer thuis bent, dan ga je toch dan sporten? Ben je ook van die eetbuien af, afleiding is key met dat soort dingen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:55

Amy wat voor stage doe je?

Als je de hele pure hagelslag pakt maakt dat niet uit hoor ;)
Alleen zou ik je soja vervangen voor iets anders.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:59

Als je last hebt van een vreetkick kun je zorgen dat er wat gezonde caloriearme snacks in huis zijn zoals tomaatjes/komkommer/wortels. Dan heb je wat te knagen als je je verveelt, het is gezond en het bevat vrijwel geen kcal.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:10

Ik drink er normaal ook nog altijd een shake bij, met melk en een halve komkommer. En rijstewafels die moeten even op, normaal pak ik nog extra fruit

Ik doe er inderdaad pure hageslag doorheen, dat vind ik gewoon lekker. Ik doe een kantoorstage, waarbij 1 x per week de hele dag op pad om te inventariseren (veel lopen)

En ik doe altijd groepslessen, deze beginnen om 8 uur, dan moet ik om half 8 weg. Ik ben of om kwart over 6 thuis en dan red ik het makkelijk, maar ben ook regelmatig om kwart voor 7 of kwart over 7 pas thuis. Om dan mn eten naar binnen te schranzen vind ik niet fijn. Ik moet al haasten om boodschappen te doen (meestal op maandag). Ik ga nu 1 avond ipv 3 keer.

Gribaldi, waarom zou jij de soja vervangen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:14

Na het sporten eten en ervoor een shake? Al kan ik mij voorstellen dat je na zo'n lange daar daar helemaal geen zin in hebt. Anders kun je er ook nog voor kiezen om na het eten een rondje te wandelen of te fietsen :)

Soja vind ik persoonlijk heel slecht voor het lichaam. Zitten allerlei dingen in (en ja ik weet het die zitten overal in) maar voor soja zijn er zoveel "betere" vervangers :)
Maar als jij je er goed bij voelt moet je dat natuurlijk doen :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:20

Na het sporten eten zou kunnen, maaaaar het is half 10 als ik thuis ben. En ik moet de volgende dag weer om 6 uur opstaan...

Ik ben normaal helemaal niet zo van het maar maar maar, alleen weet ik dat deze stage tijdelijk is (ik moet nog maar 6 weken), en heb gewoon niet zo'n zin om me in allerlei moeilijke bochten te wringen. Ik vind het ook niet erg dat ik niet meer kan sporten even, dat komt wel weer:)

Een rondje wandelen of fietsen moet ik misschien iets vaker doen ja. Dan zit ik ook niet aan tijden vast en kan ik ook een klein stukje doen! I like! Ga ik doen :j

soja, ik ben er nog niet over uit wat ik er van vind, dus ik wil het gewoon proberen. Ik ben zeer zeer minimaal lactose intolerant, dus ik wil ook niet een hele bak kwark wegwerken

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:23

Nee als je je in allerlei bochten moet wringen gaat het tegenstaan, en dat is ook niet de bedoeling ;)

Laat eten zie ik geen probleem in, eet regelmatig tussen 2000uur en 2200uur en dan gaat ook om 6uur de wekker :P

Ja proberen kan altijd, ieder zijn ding. Dat is het leuke als je er zelf mee bezig bent. Jij kent jouw lichaam het beste :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:44

DBiancaL schreef:
Laura82 schreef:
Ik ben ook niet zo bang voor toevoegingen, heb er verder niet veel kennis van, maar geloof niet zo in de "complot theorieen" dat alles stiekem veel slechter zou zijn dan verteld wordt.

4x uit eten :oo wel lekker :9

Mijn dagje vandaag:
O: 2 gebakken eitjes met tomaat
T: aarbeien
L: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
T: appel
A:snijbonen met slavink en gebakken krieltjes
T: magere yoghurt

complot theorieën (whaha) nee hoor daar ben ik ook echt niet bang voor en dat zeg ik als het voor iemand werk gewoon lekker blijven doen...
Ik vind alleen als ik de keus heb dan kies ik liever voor natuurlijk... we worden (vind ik) al teveel blootgesteld aan genoeg viezigheid (kijk bijvoorbeeld naar de lucht die we inademen)...
Verder vind ik we leven nu en worden al steeds ouder als vroeger dus klagen hoor je mij verder niet doen.

het verschil dat ik nu zelf al ervaar door te eten zoals ik nu doe vind ik een wereld van verschil (en dan ben ik er nog niet eens bij aan het sporten)
Het is jammer dat ik niet snap hoe je fotos toevoegt anders had ik even een voor en na foto kunnen posten...

en nee ik tel geen calorien en ik ben ook niet geobsedeerd door dieeten oid (ik ben alleen bewuster bezig) :D
happy me

wat betreft uit eten YUMMie maar snap je frustratie haha... ach als je het zo een beetje kan compenseren komt het toch ook weer goed...

ik ga eindelijk weer paardrijden een week kwakkelend thuis gezeten dus muren komen op mij af lekker de deur nu weer uit... ondanks een 'kop vol snot'
(hooikoorts pest mij overigens ook nog s BLEGH)

De complottheorieen bedoel ik ook niet jouw verhaal mee hoor. Bedoel meer de verhalen die bijv op internet circuleren. E nummers zou ik persoonlijk iets genuanceerder zien. Er zijn een aantal E nummers niet geweldig voor je, E621 is daar 1 van. Maar met mate gegeten is daar ook echt geen man overboord. Dat geldt voor (bijna) alles. Heel veel E nummers zijn echter gewoon natuurlijk, in bijv tomaten zitten ook E nummers. Dus niet alle E nummers zijn per definitie slecht.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:43

Als Alle E nummers slecht zouden zijn, hadden wij niet eens bestaan :')

Geniet met mate, maar dat geldt immers voor alles toch ;)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:25

gribaldi schreef:
DBiancaL schreef:
ALS Ik mag kiezen kies Ik toch lie er voor naartuurlijk ipv body en fit... Maar ieder zijn Eigen keus

Ik ook. Maar dat komt door jou :')

Maak wel even mijn producten op, vind het ook zo'n zonde om weg te gooien..

Haha oke ik wil niemand dwingen heah!! Zodra iemand zich goed voelt bij de dingen die hij/zij doet wie ben ik om ze daar vanaf te helpen

Ik vind het al super knap hoe iedereen zo bewust al bezig is... :D

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:27

Wat was het ook al weer Alles waar je TE voor zet...
Behalve tevreden en nog 2

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 14:30

Tequila *\o/*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:32

linoleum schreef:
Tequila *\o/*

:')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 14:42

Was dat te enthousiast? -O-

Drink zo goed als geen alcohol, maar wel nostalgische gevoelens bij tequila :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:44

:') :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:54

DBiancaL schreef:

Nee natuurlijk! Wil er alleen mee zeggen dat de ingrediënten niet slecht zijn. Maar zonder is natuurlijk altijd beter ;). Sowieso, lekker vers koken = gezonder en lekkerder :D. En goedkoper dan dat blik/zak voer.

@Lieneke: Haha luxeproblemen!

@Sharon: Zoals Jierga zegt, pure hagelslag kan gewoon hoor. Doe ook wel eens 5 tot 10 gram in mn Skyr, heel veel impact heeft dat niet ^^. Wat Simoonzel zegt klopt, lekker tomaatjes, komkommer etc eten! Dat kun je vrij veel eten voordat het 'te veel' is :D.

Mijn dag gister was niet zo goed: te veel vet, te weinig eiwit. Ook iets over mn kcal gegaan.. Maar t gaat niet zo goed met mn hondje (gister met spoed naar de DA geweest) dus was ff stress en was er niet helemaal bij met mn hoofd. Vandaag weer beter proberen :).

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:48

Oh maar was ook gewoon een vraag hoor van die hagelslag, iedereen moet t vooral lekker zelf weten haha :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:43

Moderatoropmerking:
ik merk dat er behoorlijk offtopic gegaan wordt. Ofwel kan het topic hier blijven staan, verwijder ik de offtopic reactie's en blijven jullie van nu aan terug netjes bij de les :), ofwel gooi ik dit topic naar de HK, kan het blijven met dezelfde insteek maar is het geen probleem als er soms eens offtopic gegaan wordt. Wat willen jullie?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:00

Van mij hoeft het niet naar de hk, geloof dat dat ook niet het doel van dit topic is. Maar ik ben maar 1 persoon...