Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 04:47

Hannanas schreef:
Halleluja wat een rits!
Wat zonde voor jou.. Zo te horen is dit vergeleken je andere keren echt het werk van een botte boer?
Haar groeid aan, maar ik vind het ook heel erg zuur voor jou.

Ik hoop dat je waardes snel zakken, en dat ze die bloed kweken morgen kunnen gaan maken.

Ja, t is een beste wond geworden. Terwijl de operatie nu eigenlijk niets voorstelt, omdat ze maar klein stukje open hoeven te maken en alles er zo uit kunnen trekken. Kleine kans dat ze de buik open moesten maken als ze t er niet uit getrokken kregen, maar dat is gelukkig niet nodig geweest.

Ze hebben me uiteindelijk ook geintubeerd, terwijl dat niet de planning was. Operatie zou ook maar zo'n 15 tot 30 min duren, weet eigenlijk niet hoelang t uiteindelijk was. Dus waarschijnlijk hebben ze toch ook spierverslappers moeten geven (anders hoeven ze niet te intuberen met grote tube).

Inderdaad vergeleken met de andere keren en botte boer, doe alles er af gehaald heeft wat maar in de buurt kwam. Terwijl je nu juist niet bang hoeft te zijn voor infectie, omdat die er al is. :')

Haar groeit inderdaad wel aan, maar t maakt t zo definitief. T is meer een gevoelskwestie dan wat anders, maar toch.

Hoop ook dat de waarden snel gaan dalen of dat ze anders snel achter komen wat de oorzaak is waarom het zo blijft stijgen. Als t goed is krijg ik vandaag nog een CT scan, met contrast dus dat wordt weer een heel gedoe...

gabyfedde schreef:
|( |( |( Lieve Alice ik heb echt zo met je te doen... Kan niets anders dan je wederom heel veel sterkte te wensen. Super zonde van je haar, maar hej... in Zweden is een deels kaalgeschoren hoofd mode. Krya på dig!!!! Kram!
[ Afbeelding ]

Snel naar Zweden dus! De rest ook even bijwerken en t valt niet eens meer op. :D

Tack så mycket! Lief plaatje. <3

savieralover schreef:
Pffff alice wat een k nieuws weer... En het leek beter te gaan en nu dit -O- heel erg veel sterkte en hopelijk gaat er nu eens wat geluk jouw kant opkomen...

Het ging inderdaad echt de goede kant op met een goed werkende drain, tot de operatie zelfs een goed werkende drain.

Dankjewel! :)

rocymax schreef:
Oh meid, wat een bittere ellende nu weer. En wat een verhaal van de ambulance en het ongeluk. Ik hoop echt van ganser harte dat het snel weer wat beter met je gaat. :(:) :(:)

Bizar hé, dat ongeluk. Zo maak je nog eens wat mee. En komt t toch ook terug allemaal even in perspectief. Het zet je even met twee benen terug op aarde, zo snel kan je leven ineens heel anders zijn... wat mogen mensen die gezond zijn toch enorm blij zijn met wat ze hebben. En toch zijn t vaak de mensen die niet (meer) gezond zijn degene die begrijpen wat t allemaal inhoudt en hoeveel de kleine dingen waard zijn.

Dank je :)

Berdien schreef:
Elke keer stilletjes meegelezen, maar wilde nu toch wel reageren. Wat ben jij enorm sterk en enorm dapper. En wat krijg je het voor je kiezen... Onvoorstelbaar. Heel, heel veel sterkte en beterschap, hopelijk ben je snel weer uit het ziekenhuis en kun je de stijgende lijn blijvend vasthouden.

Dankjewel. :o

Heel eerlijk, denk ik dat je weinig keus hebt. Alhoewel je natuurlijk bij de pakken neer kunt gaan zitten en overal t negatieve van in kan zien. Maar dan maak je t jezelf nog veel moeilijker dan dat t eigenlijk al is. Woensdag had ik t er wel echt heel moeilijk mee. Alles leek verkeerd te gaan en tegen te zitten, voelde me echt heel beroerd en ziek en had zoveel pijn. Dus toen toch ook even momenten gehad dat t echt even teveel werd...

De kwaliteit van je leven hangt niet af van wat er met je gebeurt, maar hoe je erop reageert.
Aan het eerste kun je niet zoveel doen, aan het tweede alles.

Het klopt niet altijd, maar grotendeels toch wel heel waar.

moppielover schreef:
Pff jeetje, wat heftig allemaal weer zeg :(:)
Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte en beterschap :(:) Ik duim heel hard dat het snel weer wat beter met je gaat.

Dankjewel!

igor001 schreef:
Och Alice, het zit je allemaal nog steeds niet mee. :(:)

Heel erg veel sterkte :(:)

Nee helaas nog niet echt, een hele lange donkere tunnel. Dankjewel! :)

Half 4 ongeveer werd ik wakker, van de pijn en helaas nu ook alweer een te hoge druk in mijn hoofd. Had ook best flink koorts en was drijf nat maar ijskoud, dus net maar even heerlijk 20 min onder de warme douche gestaan en schoon bed, wel zo fijn...

Net ook morfine gehad en wat tegen de misselijkheid, dus hoop dat de pijn weer een beetje wil gaan zakken en ik nog wat kan gaan slapen. Maar voel me niet lekker, totaal niet. Terwijl ik toch eigenlijk wel wat op zou moeten knappen ondertussen. Ook behoorlijk wat last van mn keel, maar gelukkig een zak drop naast me haha.

Over 1,5 ook alweer de volgende zak antibiotica eraan. Krijg die om 02.00, 06.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 22.00. Waarvan drie keer één zak floxapen/flucloxacilini is en drie keer twee zakken floxapen en ceftazidim/fortum. Zo enorm veel. Hopelijk zijn de kweken snel bekend en kunnen ze wat gerichter gaan behandelen, nu heel breed dus zo'n beetje alles wordt gedood. Ook monsters die je wel nodig hebt, helaas.

Maar ga nog even lezen en dan weer proberen wat te slapen, ben toch best moe hihi.

Wendy_Komen

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:15

Wat blijf ik toch bewondering voor je houden. Hoop dat ze kweken gauw binnen zijn! En natuurlijk dat je gauw wat op gaat knappen!
Hele dikke virtuele knuffel!!!!!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:02

Och wat krijg je toch enorm veel te verduren, ik lees al mee vanaf het begin en reageer eigenlijk nooit omdat ik mezelf niet echt van toegevoegde waarde vind :') .

Maar nu wil ik toch onder mijn meeleessteen wegkruipen en je heel veel sterkte wensen met een dikke knuffel. Ik hoop zo dat je je snel weer beter voelt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 13:11

Dankjewel! <3

Nog niets van kweken binnen, zijn ook nog niet definitief maar ben wel benieuwd eigenlijk...

En spekkie, iedereen is van toegevoegde waarde! :j

Vanmiddag krijg ik een picc lijn, eindelijk niet meer dat eeuwige geprik in t niets. Vanochtend na tig pogingen besloten ze dat dit niet meer zo kon. Ben ondertussen bont en blauw.

Vriendin van mij is vanochtend bij Zilvana en Livano geweest en heeft me foto's en filmpjes gestuurd. Ben al bijna 4 weken niet meer bij ze geweest, omdat t zo slecht ging. Maar oh wat zien ze er goed uit en wat wordt Liv groot! Ruige hengst aan t worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo happy met de foto's en met mijn super knappe paardjes natuurlijk. <3

Ook al kan ik er niet heen, zo kan ik toch nog van ze genieten. :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:16

Nou die is volgend jaar groot genoeg om zadelmak te maken hoor. :D

Fijn dat je foto's hebt gekregen, erg lief van je vriendin.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 13:27

jokari schreef:
Nou die is volgend jaar groot genoeg om zadelmak te maken hoor. :D

Fijn dat je foto's hebt gekregen, erg lief van je vriendin.

Denk dat hij al net zo groot is als Liberty. Haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, echt onwijs lief. Zo blij mee.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:18

Wat fijn dat je kan genieten van de foto's van je "kinders"!
En fijn dat ze de PIC lijn gaan zetten. Onder lokale verdoving? En niet bij deze lijn ook verhoogde kans op ontsteking nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:23

Als ze nu nog geen piclijn hadden gestoken had ik me toch vragen gesteld. Al dat gedoe is alles behalve comfortabel en je hebt al meer dan genoeg andere dingen aan je hoofd.

Liv ziet er zo'n heerlijk ding uit! Die groeit erg mooi uit, niks jaarling naarling! Mag je ontzettend trots op zijn hoor!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:24

Mooi dier die Liv. Hou wel zijn voetjes in de gaten, hij staat elke keer met één voetje voor, stijl voetje heb je zo te pakken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:26

Ik wil je ook veel sterkte en beterschap wensen. Wat jij moet meemaken is niet niks.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:55

super dat je een picc lijn krijgt. Hopelijk gaat dat voorspoedig.

Wat balen zeg van die drain. maar ja eerst maar eens die infectie weg krijgen. lijkt me wel slim om dan toch ergens anders die drain te laten eindigen.
Hopelijk hoor je snel de uitslag van je kweek.

Liv ziet er al mooi uit!! Inderdaad al een ruige hengst.

Heel veel sterkte!!!!!!!!!!!! Ook vanuit hier een virtuele knuffel.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:23

Hier hetzelfde: ik lees al tijden mee, maar vond alleen een berichtje met 'veel sterkte' niet zo'n toegevoegde waarde hebben. Maar nu ik zie dat het weer zo slecht gaat wil ik je toch graag een hart onder de riem steken. Je bent ongelooflijk sterk, en deze moeilijke periode kom je ook weer door! We duimen allemaal voor je Y;( .

En misschien nog een kleine tip voor als je je verveelt in het ziekenhuis: vraag je vriend om een setje vouwblaadjes! Ik ben zelf begonnen met simpele origami bloemen maken (deze bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=1uoC0zwh3FM) en ik vind het zelf ontzettend veel voldoening geven. Mijn bureau begint al een heel kleurrijke bloementuin te worden :D.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:05

Heyy meis, wat wordt hij KNAP!!! <3
IK SNAP HEEL GOED dat je trots bent!!

Balen van jezelf :(:) kun je een beetje slapen?

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:27

Zit de PICC op zijn plek intussen?
De eerste weken is het ingangswondje wat pijnlijk, maar dat gaat over. Hopelijk is het een grote verbetering na al dat prikken. Sterkte en op naar beterschap nu!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 22:16

PICC lijn zit erin. Ging vrij makkelijk onder röntgen doorlichting, eerste keer ging ie fout, maar tweede keer zat ie in een keer goed.

Enige wat je voelt is de verdoving, haha. Snap niet waarom ze dit niet al een jaar eerder gedaan hebben, met al die ellendige pogingen.

Het is nu nog wel wat gevoelig, vooral de insteek, maar als dat alles is... mn hoofd (en buik/rug) is nog veel pijnlijker van operaties, haha. Dus dat overleven we wel.

Afbeelding

Lijn zit wel vrij hoog en aan de binnen kant, niet de meest ideale plek, maar had geen andere aders die geschikt waren. :+
Ze begreep ook wel heel goed waarom infuus en bloed prikken zo moeizaam gaat.

Nu kunnen ze mooi antibiotica aanhangen en gewoon bloed eruit halen, perfect. Helemaal blij mee, eindelijk. :)

Wendy_Komen schreef:
Wat fijn dat je kan genieten van de foto's van je "kinders"!
En fijn dat ze de PIC lijn gaan zetten. Onder lokale verdoving? En niet bij deze lijn ook verhoogde kans op ontsteking nu?

Ja, echt super fijn. Kan ik ze toch nog beetje zien. :o
Picc lijn is inderdaad onder verdoving gedaan. Risico op infectie is wel groter, omdat het toch ook weer lichaamsvreemd is, maar doordat de antibiotica erdoor heen gaat niet meer extra risico.

Varekaj schreef:
Als ze nu nog geen piclijn hadden gestoken had ik me toch vragen gesteld. Al dat gedoe is alles behalve comfortabel en je hebt al meer dan genoeg andere dingen aan je hoofd.

Liv ziet er zo'n heerlijk ding uit! Die groeit erg mooi uit, niks jaarling naarling! Mag je ontzettend trots op zijn hoor!

Ja dat is zo, maar had er nog een hard hoofd in dat ze t gingen doen... dus ben er wel blij mee nu, had alleen jaar eerder ook prima geweest. Hihi.

Ben heel trots op mn hengstenkind, vind m zo leuk en knap. Heerlijk dier. Hopelijk straks een toekomstig gp topper. <3
Ik zie m dat wel gaan doen, als ie de juiste kansen en opleiding gaat krijgen. :)
Ga daar alles aan doen dat ie dat krijgt.

bigone schreef:
Mooi dier die Liv. Hou wel zijn voetjes in de gaten, hij staat elke keer met één voetje voor, stijl voetje heb je zo te pakken.

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Dat viel me direct van begin af aan al op, maar voetjes zijn nog mooi gelijk. Houden t goed in de gaten. :)

Valentijn5 schreef:
Ik wil je ook veel sterkte en beterschap wensen. Wat jij moet meemaken is niet niks.

Dankjewel. :)

Madje1992 schreef:
super dat je een picc lijn krijgt. Hopelijk gaat dat voorspoedig.

Wat balen zeg van die drain. maar ja eerst maar eens die infectie weg krijgen. lijkt me wel slim om dan toch ergens anders die drain te laten eindigen.
Hopelijk hoor je snel de uitslag van je kweek.

Liv ziet er al mooi uit!! Inderdaad al een ruige hengst.

Heel veel sterkte!!!!!!!!!!!! Ook vanuit hier een virtuele knuffel.

Dankjewel!
Mijn gevoel zegt dat de drain straks maar naar het hart moet, longen zie ik niet zo zitten namelijk. Vraag me alleen wel af of dat gaat met de lijn. :')
Aangezien ze in hetzelfde vat komen, lijn stopt vlak voor t hart, maar de drain komt echt in het hart te liggen. :=

Kweken is helaas nog niets van bekend, uit Maastricht ook niet. Maar die hebben vaak ook even tijd nodig, zeker omdat groot deel van de kweken genomen zijn onder antibiotica gebruik. Dan zijn (als ze nog leven) al ernstig verzwakt.

Sofy schreef:
Hier hetzelfde: ik lees al tijden mee, maar vond alleen een berichtje met 'veel sterkte' niet zo'n toegevoegde waarde hebben. Maar nu ik zie dat het weer zo slecht gaat wil ik je toch graag een hart onder de riem steken. Je bent ongelooflijk sterk, en deze moeilijke periode kom je ook weer door! We duimen allemaal voor je Y;( .

En misschien nog een kleine tip voor als je je verveelt in het ziekenhuis: vraag je vriend om een setje vouwblaadjes! Ik ben zelf begonnen met simpele origami bloemen maken (deze bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=1uoC0zwh3FM) en ik vind het zelf ontzettend veel voldoening geven. Mijn bureau begint al een heel kleurrijke bloementuin te worden :D.

Oh dat ziet er wel heel leuk uit! Ga ik eens verder naar kijken. :D
Heb je foto's van wat je al gemaakt hebt?

Dankjewel!

_KiMbErLeY_ schreef:
Heyy meis, wat wordt hij KNAP!!! <3
IK SNAP HEEL GOED dat je trots bent!!

Balen van jezelf :(:) kun je een beetje slapen?

Hij is knap hé, ben zo blij met mijn knappe hengstje! Hopelijk kan ik hem straks zelf gaan rijden en opleiding, en natuurlijk uitbrengen. Deck dat hij echt een droom paard gaat worden, voor mij is hij dat al. <3

Slapen gaat niet zo goed helaas. Heb enorm veel pijn in mijn rug van dit bed. Komt ook echt van dit bed en mn rug is nog steeds niet volledig hersteld.

Iphi schreef:
Zit de PICC op zijn plek intussen?
De eerste weken is het ingangswondje wat pijnlijk, maar dat gaat over. Hopelijk is het een grote verbetering na al dat prikken. Sterkte en op naar beterschap nu!

Hij zit! En t valt me enorm mee. Insteek is inderdaad wat gevoelig, maar dat waren infusen ondertussen ook nadat ze tien plus keer op dezelfde plek prikken en proberen. Inlopen van de zakken doet nu in ieder geval geen pijn meer, infuus deed dat nog wel eens tijdens t inlopen.

Zeker dat het een grote verbetering is, eindelijk van dat tig keer prikken af. Zo'n opluchting. Keek voortaan zo op tegen de ochtend als ze bloed komen prikken of als t infuus alweer fout ging... vreselijk.
Terwijl ik nooit iets gaf om prikken. :+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 00:05

Pfff waar haal je de puf vandaan om zo uitgebreid te reageren :(:)

Meis je schrijft ZO ontzettend sterk, je bent echt zo bewonderenswaardig!

Kan er niet iets gedaan worden met het bed? En FIJN dat dat ding erin zit!

Hopelijk slaap je een beetje lekker vannacht!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 08:39

Goedemorgen, hopelijk een beetje lekker geslapen. Die picc lijn zal wel een opluchting zijn, eindelijk niet meer lek geprikt.

Zo extreem moeilijk als jou ben ik niet te prikken gelukkig, maar ik heb er wel een klein idee van. Het is niet lollig als je infusen in je handen moet en ze 4x misprikken en het dan uiteindelijk in de binnenkant elleboog stoppen. Laat staan wat jij te voortduren hebt.

Gelukkig groeit je mooie haar wel weer aan, maar ik kan me goed voorstellen dat je je rotschrikt als je opeens ziet hoe de chirurg zich uitgeleefd heeft.

Veel sterkte vanaf hier en hopelijk voel je je snel weer ietsje beter.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 10:19

Hihi ik doe er ook een paar uur over om te schrijven. O:)

Geen idee of ze iets aan t bed kunnen doen... mijn rug is er niet blij mee in ieder geval, maar goed. Ook dat overleven we wel weer. :)

Slapen was niet bijzonder veel, helaas. Zou graag mn eigen bed willen.

Lek prikken gaat gewoon door, pff. Ze mogen geen bloed uit de lijn halen en verpleging nu zegt gewoon prikken... die lijn is er niet voor niets in gegaan. Zaalarts had anders t bloed prikken naar maandag gedaan, maar nu de lijn erin zit kon t nu ook wel.

Echt waardeloos weer. Nu lukte het deze keer wel makkelijk, maar toch.

De druk in mijn hoofd is ook alweer terug hoog.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 11:44

Ik had zelfs nog tegen mijn collega gezegd dat we jouw waarschijnlijk niet hoefde te prikken omdat je de picclijn wel zou hebben. Ik twijfelde alleen of jij het was door je voornaam die daar anders in het systeem stond, de rest klopte met wat ik wist.
Had je update daarover nog niet gelezen.
Snap niet waarom ze als je zo'n lijn hebt toch laten bloedprikken uit de arm. Hopelijk morgen niet nog een keer.

Kunnen ze voor het bed niet een ander matras regelen? Of helpt een ander matras niet?

Zo balen van die hoge druk die weer volop hoog is.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:35

Wat ben je ongelovelijk sterk quir!!!
Ik gun je zoveel meer en hoop dat je je snel weer ietsje beter voelt. en dat je ook weer veel kaartjes gaat krijgen!!

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:47

Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ze geen bloed uit de PICC lijn gehaald hebben?
Dat kan gewoon hoor, dat is bij mij maandenlang elke week zo gedaan!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:48

Afbeelding

Bij deze een klein voorbeeldje van mijn persoonlijke bloementuintje, misschien dat het je wat kan opvrolijken :).

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 21:51

Vandaag mn dagje wel weer... zit met een strakke tulband op/om mn kop. Wond op mijn hoofd kon de druk in mijn hoofd niet meer aan, dus hersenvocht stroomt er uit. Zeik natte haren en alles, zo vreselijk irritant en blergh. Proberen druk erop te houden door verband en dus de tulband, maar dat geeft behoorlijk wat pijn. Ook in plaats van hoge druk nu lage druk, pijnlijk...

Enn...
Ik heb een bod gekregen op Livano waar ik rationeel gezien echt geen nee tegen kan zeggen. Zo moeilijk, want het is niet de planning dat hij verkocht zou worden. Echter had ik dit geld ook nooit verwacht en hij gaat dan naar een internationale gp ruiter. Rationeel is ja, zonder twijfel. Emotioneel is nee.

Andere kant als ik t wel doe wil ik graag een pony overnemen, een oude bekende, waar alles op en aan zit en ik heel rustig aan vertrouwd weer mee kan gaan rijden straks en eens een veulentje mee fokken...

Oh oh, alsof mn hersenen niet al genoeg te verduren hebben. :=

Afbeelding
Maar kijk dit knappe ding toch. <3

Als t goed is halen ze vanaf morgen wel bloed uit de picc lijn. Mijn infectie waarden zijn gelukkig ook goed aan t dalen. Dus infectie lijkt nu wel goed onder controle. Ook geen koorts meer gehad en voel me ook alweer stuk beter. Morgen ochtend nog een CT scan.

Die zijn echt leuk geworden, Sofy! Knap gemaakt. :j

En ik heb een kaartje gekregen, heel erg leuk! Met mijn paardjes erop en mijn eigen foto's. <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:08

Oow wat tof dat je wss zo'n goed bod hebt gekregen! Denk dat je jezelf moet afvragen of je er later nog veel meer voor kan krijgen, en of het haalbaar is dat te bereiken...

Heb je al besloten?

Balen dat de hoofddruk zo hoog is!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:29

Oh jee Quir, wat een moeilijk dilemma. Groot compliment natuurlijk, maar moet je er op in gaan of niet... Poehee, je weet waarover je kan nadenken als je niet kan slapen nu.