Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:23

Die spuiten van onder worden tegenwoordig vaak niet meer gegeven, omdat ze meer pijn doen dan de punctie zelf. Als je toch morfine krijgt, kan je ook vragen om ze weg te laten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:44

De laatste keer kreeg ik die spuiten idd ook niet meer, scheelde niets qua pijn gedurende de punctie.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:00

Maf, ik heb ze de vorige keer wel gehad. Ben benieuwd of dat nu ook zo is. Maar lijkt me zonder verdoving nog pijnlijker of valt dat mee?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:06

Het helpt alleen bij het doorprikken van de wand, en dat is maar heel kort. Ik denk nog korter dan die verdovingsspuiten. Over het algemeen wordt het aanprikken van de follikels als het meer pijnlijke beschouwd, maar daarvoor helpt die lokale verdoving niet. Wel de morfine.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:09

Oké! Ik zal het morgen eens vragen. Vorige keer zei die arts dat ze een hele handige truc had zodat je die verdovingen niet voelde .. nou dat hielp dus niet. Wat een pijn zeg. Daar heb ik dus nu de meeste angst voor, tsja en het aanprikken. Schrale troost dat het er maar 3 zijn dus dat zal niet lang duren.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:49

Soms helpt het om tegelijk met de prik op de rug van je hand te blazen. Niet bij iedereen helaas.

Ik had nu clomid50 1 tablet ook. Nu op dag 18, dus ben benieuwd. Zag er op zich goed uit allemaal, dus de kans is er. Maar ik ga er proberen niet teveel aan te denken want voel nu weer van alles natuurlijk, en was nog licht misselijk af en toe van de vorige keer.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:59

Ik ben blij dat wij de ivf niet hoeven te doen, respect voor iedereen die er wel doorheen moet!

Wij maken regelmatig filmpjes voor de familie, zo weten ze straks ook hoe wij deze drie maanden door zijn gekomen.

Vandaag een filmpje over alle medicatie van de behandelingen, dat kwam wel even binnen vallen. In totaal 320 injecties moeten zetten, allemaal mislukt en in de pauze voor de ivf is het spontaan gelukt! Hier een foto van alle injecties:

Afbeelding

Ook werd er in het ziekenhuis gevraagd wat we andere stellen zouden zeggen die ook in een traject zitten. Ons antwoord was: 'blijf communiceren. Praat over je gevoel en huil uit bij elkaar '

Houdt hoop allemaal! Ik bid voor jullie allemaal!
Laatst bijgewerkt door Jojoju op 08-08-17 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:00

Jeetje Wiebke, heftig he als je dat zo allemaal bij elkaar ziet. Ik ga ze ook eens tellen maar denk niet dat ik er al zoveel heb als jij. Wat gaaf dat het dan toch is gelukt he!

Toen we hoorden dat de cryo's niet goed waren ontdooit stond ik op het punt om ermee te stoppen. Maar het idee dat mijn vriend en ik nooit een kindje van onszelf zouden kunnen krijgen kon ik niet aan en daarom willen we er alles aan doen. Nu hopen op een succesvolle punctie morgen. De zenuwen zijn al duidelijk aanwezig.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:05

Hoevaak moest jij dan spuiten Wiebke? Ik heb een jaar lang gespoten zonder iui en verschillende iui behandelingen gehad, maar zeker niet zoveel gespoten.
Zat ook in laatste behandeling voor ivf

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:10

Ik moest beginnen met decapeptyl, twee weken lang. In de laatste week kwam hier menopur bij en als het ei goed was de ovitrelle erin. Wel heb ik een ronde gehad waarbij ik langer deed over het krijgen van een goed eitje..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:36

NuggT schreef:
Jeetje Wiebke, heftig he als je dat zo allemaal bij elkaar ziet. Ik ga ze ook eens tellen maar denk niet dat ik er al zoveel heb als jij. Wat gaaf dat het dan toch is gelukt he!

Toen we hoorden dat de cryo's niet goed waren ontdooit stond ik op het punt om ermee te stoppen. Maar het idee dat mijn vriend en ik nooit een kindje van onszelf zouden kunnen krijgen kon ik niet aan en daarom willen we er alles aan doen. Nu hopen op een succesvolle punctie morgen. De zenuwen zijn al duidelijk aanwezig.

Je kan ook oxazepam vragen, mocht er ooit nog één nodig zijn.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:49

NuggT schreef:
Kim, nou dat is me echt tegengevallen. Had verwacht dat artsen wel iets tactvoller zouden zijn maar helaas.

Cobiie, jeetje ja kan me voorstellen dat je daar valse hoop van krijgt. Bij ons hebben ze dat een beetje in het midden gelaten. Hoewel ze na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel zeiden dat de bevruchting dus wel kan en lukt. Zat ik op dat moment ook echt op te wachten haha.

Veerle, geen flauw idee. Twee spuiten van onder, maar wat voor verdoving dat is weet ik niet. Verder twee uur van tevoren paracetamol en op het moment zelf morfine.

Overigens heb ik net mijn lieve ouders gesproken en die stelde me gerust dat mochten deze drie pogingen niet lukken zij ons financieel willen helpen om een vierde en desnoods vijfde keer te kunnen doen. Zit nu weer te huilen als een klein kind, leuk die hormonen! :D Hopelijk loop ik te hard van stapel en hebben we morgen toch een goed resultaat. Duimen jullie alvast met ons mee? :)

Ik haak hier even snel in.
Er zijn een aantal verzekeringen die een 4e en zelfs 5e poging vergoeden he! Wellicht handig om je daar in te verdiepen voor 2018!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:09

Hier weer langs het ziekenhuis geweest, ze zijn veranderd van medicatie dus mag wat anders gaan spuiten de komende ICSI poging. het houdt het afwisseld zullen we maar zeggen.
Voor deze medicatie moest ook nog een bloedonderzoek gedaan worden, gaat nog spannend worden of de uitslag eerder komt dan mijn menstruatie.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:30

Retlaw, daar gaan we zeker naar kijken bedankt!

Cobiie, fijn dat ze dan weer veranderen he van medicatie. Maar wie weet dat dit wel werkt. Wat wilde ze uit je bloedonderzoek zien?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:07

Uit het bloedonderzoek moeten waardes komen van mijn huidige eigen hormonen, op basis daarvan + mijn gewicht + hartslag/bloeddruk gaat de dosis bepaald worden.

Klinkt iig een eind omslachtiger dan de vorige werkwijze + dat de manier van spuiten ook anders is, dus kreeg gelijk een cursus hoe dat moet in het vervolg.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:21

Spannend weer cobiie!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:12

NuggT schreef:
Retlaw, daar gaan we zeker naar kijken bedankt!

Cobiie, fijn dat ze dan weer veranderen he van medicatie. Maar wie weet dat dit wel werkt. Wat wilde ze uit je bloedonderzoek zien?

Hoe is het gegaan?

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:22

Heel goed! Ik heb van tevoren aangegeven dat ik enorm op zag tegen de verdovingen. De arts heeft toen meteen besloten om deze dan niet te geven. Aangezien het maar drie follikels waren vond ze het niet nodig mij nog extra pijn te doen. Het doorprikken van de wand heb ik amper gevoeld, het aanprikken was niet erg fijn .. dat blijft toch een rot gevoel. Vooral links, aangezien mijn linker eierstok nogal hoog lag dus er moest het en en ander geduwd en geschoven worden. De arts en verpleegkundige waren heel lief en vriendelijk, ik heb het zeker beter ervaren als de vorige keer!

Toen ik lag uit te rusten kwam de arts al snel met het goede nieuws dat er 3 eicellen zijn gevonden. Voorheen had ik dit weinig gevonden maar dit was het maximale wat eruit te halen viel dus mijn vriend en ik waren erg blij! Ook het zaad was goed genoeg. Ze moesten eerst nog kijken of de eicellen rijp zijn, zo niet dan had ze me vandaag gebeld. Dit is gelukkig niet gebeurd dus ik ga er vanuit dat het goed is.

Zaterdagochtend worden we gebeld of er embryo's zijn ontstaan en wanneer we kunnen komen voor een eventuele terugplaatsing. Ben zo aan het duimen en hopen dat het allemaal goed gaat. Stap 1 is genomen, nu het volgende.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:25

Fijn!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:30

Super, duimen draaien weer op volle toeren.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:31

Hopen dat het helpt! Sinds de vorige keer zit ik nogal in een negatieve spiraal en heb ik ook nu het idee dat we zaterdag worden gebeld met slecht nieuws en alles voor niets is geweest. Dat is echt het vervelende van dit hele traject, je hebt er op geen enkele manier grip op.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:33

Dat is het ergste he. Die controle die je wilt hebben maar je niet hebt.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:37

Klopt. Ben toch wel blij dat ik die arts haar advies heb opgevolgd om de punctie te doen. Ze had in ieder geval gelijk dat het goed zou komen en ze er wel wat uit zou halen. :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:45

Fingers crossed!!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:07

Spannend Nuggt, wachten is nooit leuk, maar zelf kan je er niets meer doen dan wachten en hopen.

Fijn dat ze alle drie de eitjes te pakken hadden, fingers crossed dat je straks ook 3 bevruchte eitjes hebt.