Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:03

Bhriseis schreef:
Verzenden ze niet, Cindeeh?
Ik heb mijn Nikes trouwens bij de Intersport gekocht: grijs-roze (best leuk om zien!) voor ik denk 50 euro? Was een oudere collectie.

Maar nu zit het in je ritme Muntdrop, en na de shred wil je nooit meer stoppen }:)

Oh dat kan ook nog. Ben bij de aktiesport geweest. Perrysport heb ik al gekeken. Zal zo eens kijken. :-)

Birgit__

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:28

Ik vind het heel moeilijk, dus ik vroeg me af wat jullie doen: wat eten jullie na het sporten?

Het enige wat ik weet dat goed is, is bijvoorbeeld hardgekookt ei..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:34

Vind ik ook lastig. Ik heb gehoord dat kwark heel goed is tegen spierpijn. Ik neem zelf altijd een bakje muesli (zonder chocola etc, dus alleen die vlokken) met melk. Dan heb ik ook geen honger meer. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:33

Ik eet dan yoghurt met meusli (van die gemengde granen) en fruit erdoor.

Ik sport vaak rond 7 dus heb dan eigenlijk geen zin meer een een warme maaltijd of een ei of iets. Kwart schijnt idd ook heel goed te zijn omdat er veel eiwit in zit, maar dan moet je wel 'gewone' kwark nemen en niet van die hippe smaakjes waar ook nog een hoop suiker in zit :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:04

Hoi, mag ik hier mee kletsen? :) Ik ben sinds gisteren met 30 day Shred begonnen. Startgewicht is rond de 71kg met een lengte van 1.70cm. Net dag 2 gedaan, hoezo zwaar? Ik kwam amper door de kracht heen omdat ik nog zoveel spierpijn had van gisteren :+

Hoeveel kcal en verhouding qua eiwit/carbs/vet eten jullie?

En om iemand anders zijn vraag te beantwoorden over wat te eten na sport; Whey isolaat met melk. Eiwitshake dus. Super goed voor je spierherstel als je het binnen een half uur na het sporten opdrinkt :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:32

Pff motivatie gezocht hier! Waar ik in november zo goed eindigde is nu niks meer van te zien :(

ik had de 30 DS en ripped in 30 gevolgd, goed op mijn eten gelet (heel soms keer wat lekkers maar echt elke dag minder koolhydraten en veel fruit/groenten + water drinken) totaal 5 kilo afgevallen ongeveer, nog steeds niet dun maar dat was niet mijn doel, mijn vetjes waren wel zo wat weg!

en toen ging het fout.. ik ging op stage en maakte lange dagen waardoor ik het niet meer kon combineren om en te sporten en te rijden, nou aangezien ik mijn paard niet uit kan zetten ging hij voor. Ik dacht ach dat sporten pak ik na stage weer op, niks aan de hand. Nou 2 weken geleden weer de start gemaakt met body revolution, dat sporten gaat op zich wel prima. maar het eten... ik schaam me gewoon! het ene na het andere ongezonde.. brood beleg bestaat uit kaas en afwisselend met chocolade pasta... slecht!, ontbijt is altijd magere yoghurt met cruesli, dat is dan nog niet zo erg slecht. avond eten is ook niet slecht, we eten best gezond thuis. Maar daar tussendoor en 's avonds? koekjes, snoepjes en ga zo maar door. Het lukt me gewoon niet om het weer op te pakken waar ik toen zo goed mee bezig was!! :( nu heb ik dus steeds het gevoel dat ik voor niks sport, wat dus ook zo is eigenlijk..

vorige keer ook voor en na foto's gemaakt en wat was ik trots op mezelf. Net weer even foto's gemaakt en gewogen, ben weer terug bij af :(

Help!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:56

Je sport niet voor niks hoor, al is het maar om je conditie op pijl te houden. De laatste keer dat ik, voor maandag, gezond gegeten heb een hele dag is 6 weken geleden.. Met zo'n lange dagen kan ik me dat voorstellen maar ik zou nu gewoon weer heel goed op je voeding gaan letten. Maar soms is genoeg genoeg en ik denk dat je je nu ook zo voelt.

Ik zou gewoon keihard je eetschema onderhanden nemen, elke 2/3 uur iets eten en het liefst zo eiwitrijk en vetrijk eten (gezonde vetten dan wel), koolhydraten beperken en gewoon weer shred gaan doen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:06

Limitless schreef:
Je sport niet voor niks hoor, al is het maar om je conditie op pijl te houden. De laatste keer dat ik, voor maandag, gezond gegeten heb een hele dag is 6 weken geleden.. Met zo'n lange dagen kan ik me dat voorstellen maar ik zou nu gewoon weer heel goed op je voeding gaan letten. Maar soms is genoeg genoeg en ik denk dat je je nu ook zo voelt.

Ik zou gewoon keihard je eetschema onderhanden nemen, elke 2/3 uur iets eten en het liefst zo eiwitrijk en vetrijk eten (gezonde vetten dan wel), koolhydraten beperken en gewoon weer shred gaan doen.

jaa.. het probleem is dus ook dat ik steeds denk, ahhh ik sport straks weer, dat zakje m&m's mag wel.
of agh 1 koekje mag wel, voor ik het weet zijn het 6 koekjes.
Ik weet mijn grenzen niet meer, terwijl ik die voorheen maar al te goed wist en kon ik al het ongezonde laten staan. Het is zelfs zo, dat ik me gewoon aan mezelf erger op dit moment, ik hou mezelf gewoon voor de gek denk ik

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:09

Haha ik ken dat probleem. Oh ik sport, oh kom maar op met dat eten :+ Maar da's een drempel waar je even overheen moet gok ik. Desnoods bouw je het af tot alleen een goede schransdag in het weekend. Zo ging het bij mij toen ook goed :) Was de dag erna zo misselijk van het eten vaak dat ik geen koekje of chipje kon zien :P Nu is dat niet de beste oplossing, maar een dag calorieën knallen is minder erg dan dat je het elke dag doet natuurlijk

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:09

Limitless schreef:
Hoi, mag ik hier mee kletsen? :) Ik ben sinds gisteren met 30 day Shred begonnen. Startgewicht is rond de 71kg met een lengte van 1.70cm. Net dag 2 gedaan, hoezo zwaar? Ik kwam amper door de kracht heen omdat ik nog zoveel spierpijn had van gisteren :+

Hoeveel kcal en verhouding qua eiwit/carbs/vet eten jullie?

En om iemand anders zijn vraag te beantwoorden over wat te eten na sport; Whey isolaat met melk. Eiwitshake dus. Super goed voor je spierherstel als je het binnen een half uur na het sporten opdrinkt :)

Tuurlijk :D ik ben ook nog niet zo ver. Ga zo dag 22 doen. Heb spierpijn in mijn rug en bil :').

Ik wil binnenkort ook eens bij gaan houden hoeveel kcal ik binnenkrijg. Heb een digitale keukenweegschaal gekocht dus dat scheelt :). Hoe kun je uitrekenen hoeveel eiwit/carbs en vet je nodig hebt? Ik las dat my fitness pall wel een hele handige app had om dat bij te houden trouwens :)

Doe je verder ook nog andere sporten? Of heb je vroeger nog andere sporten gedaan? :3

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:11

Limitless schreef:
Haha ik ken dat probleem. Oh ik sport, oh kom maar op met dat eten :+ Maar da's een drempel waar je even overheen moet gok ik. Desnoods bouw je het af tot alleen een goede schransdag in het weekend. Zo ging het bij mij toen ook goed :) Was de dag erna zo misselijk van het eten vaak dat ik geen koekje of chipje kon zien :P Nu is dat niet de beste oplossing, maar een dag calorieën knallen is minder erg dan dat je het elke dag doet natuurlijk

haha ja dat kan ook nog!
nouja ik ga gewoon weer dit topic volgen om motivatie te vinden!
morgen nieuwe dag, nieuwe kansen zullen we maar denken dan.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:15

Haha, bilspierpijn is nog wel het ergste, ik ken het. Ga dan maar eens zitten zonder auw te moeten zeggen of kermen :')

Nou precies uitrekenen is lastig. Je zou kunnen zeggen hou het bij op myfitnesspal, doe ik ook, maar men houdt meestal de schijf van vijf qua carbs en andere verhoudingen aan en ik weet dat dat voor mij niet werkt. Ik zit op een dag als deze op 1600 kcal met 100g eiwit, 50 carbs (anders krijg ik sowieso last van mijn darmen als ik teveel eet daarvan) en op 90 gram vet. Vet was wat te veel vandaag, maargoed, daar kan ik mee leven :+

Ik heb in het verleden sportschool gedaan maar dat was ik altijd zo snel zat.. sindsdien thuis wat zitten rotzooien en dingen als p90x en pas geleden nog 2,5 p90x 3 geprobeerd, maar dat was gewoonweg te zwaar helaas. Wel leuk, maar echt heel zwaar :=

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:20

Aaah ik ga donderdag of vrijdag dat dan eens uitzoeken :).

Mijn doel is om in de zomervakantie insanity te gaan doen. Dan ben ik hopelijk een stuk fitter en dan heb ik ook alle tijd voor die workouts want die schijnen wat langer te zijn.

Verder ben ik eigenlijk altijd redelijk slank geweest, maar nooit echt sterk of heel goed in een sport. Nu vind ik het eigenlijk wel tijd worden om een keer te gaan knallen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:07

Ik ga nu ook weer beginnen. Het weer is me steeds te slecht om te gaan hardlopen en hier op het platteland is het snel donker en verlaten. Met een rondje dorp kom ik niet verder dan 5 km :n Dus dat doe ik nu dan alleen maar in het weekend en dan door de week maar even de shred erbij.

Heb al twee keer eerder een poging gedaan, maar heb een ontzettend druk leven dus soms is het best moeilijk om het vol te hgouden of het elke dag te doen.

Startgewicht is 74 kilo bij een lengte van 1.72.

Ik ga zo ook even mijn cm's opmeten en dan maar eens beginnen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:20

Welkom Saskia!

Hardlopen heb ik ook een tijd gedaan, maar het was het toch niet helemaal voor mij. Heb er nooit echt plezier in gehad en altijd pech (regen, sneeuw, hagel en een keer best hard op mn bek gegaan :') ). Het leuke aan de workouts can jillian is juist de afwisseling en het feit dat je ook kracht traint, vooral mijn armen kunnen dat goed gebruiken :).

Net voor de 2e keer level 3 gedaan en blijf het zwaar vinden! Blijf veel moeite houden met die push ups en die plank in circuit 3 bij strength. Verder ging derest wel een stuk beter :). Het is toch fijner als je de oefeningen doorhebt :). Alleen de pipe crunch ofzo gaat niet helemaal soepel nog. Ergens doe ik wat fout want mijn matje gaat helemaal plooien bij mijn rug :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:36

Dat deed mijn matje ook altijd hoor muntdrop :') Dus of we doen allebei iets fout, of onze matjes zijn niet zo slipvast als die van Jillian :P

Ik vond level 3 ook behoorlijk zwaar van de Shred :j Al merk ik wel dat ik o.a. door Ripped en Killer Abs ook handiger ben geworden in de work-outs. Denk dat ik de shred nu al minder zwaar zou vinden alleen al omdat je van bepaalde oefeningen weet hoe je ze (correct) uit moet voeren.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:40

Haha misschien is dat het wel! Misschien zijn die gewoon vastgeplakt aan de vloer >:). (Hoewel mijn matje van de primark komt :') ). Vind het ook wel jammer dat ik geen sit ups kan op het moeilijke niveau, dus dat is ook iets om aan te werken :)

Had vandaag gevulde courgette met tonijn tomaat en paprika, was super lekker :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:59

Ging best heel goed gisteren. Spierpijn valt me ook wel mee eigenlijk :j Beetje gek verdeeld over mijn lichaam eigenlijk :+

Ik heb nog niet gemeten, misschien vanavond en anders van het weekend als ik even wat meer tijd heb.

Hardlopen vind ik ook niet zoveel aan en ben een beetje een mooi weer loper :o Liefst niet te warm, niet te koud, weinig wind en vooral geen neerslag in wat voor vorm dan ook :+ Tja dat hebben we niet zo vaak in Nederland. Wil dit jaar wel weer de 4mijl van Groningen lopen, dus ik moet wel weer maar dan als het weer wat langer licht is :j

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:37

Net weer opnieuw begonnen en nu er eht tegen aan !
Heb wel een paar vragen:
Hoe denken jullie over cruesli, muesli?
En hoe over bananen?
Ik ben nog opzoek naar een goed ontbijt want ik wil geen brood dat MOET ik namelijk al op school eten.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:12

Muesli is prima, net als banaan. Het beste neem je een basis muesli zoals deze http://www.appiehein.com/nl/muesli-y-ce ... en-ah.html. Een veel cruesli en sommige muesli is suiker toegevoegd, dus het beste check je nog even de verpakking :)

Als ontbijt zou je bijvoorbeeld yoghurt/kwark met muesli en banaan kunnen nemen. Zelf eet ik altijd havermout met melk en een beetje kaneel en cacao poeder, das misschien ook een lekker idee. In cacao poeder zit ook een hoop magnesium :)

Edit, ik lees nu dat er in die ah muesli ook suiker zit toegevoegd. De simpele muesli van euroshopper schijnt wel suikervrij te zijn :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:07

Dag 23 ondertussen, en vandaag ging het beter :) bij de push ups glibberen mn handen alle kanten op dus leg er nu een handoekje op. Ik probeer er altijd een paar normaal te doen en de rest op mn knieen. Had dit keer 30 min van tevoren een banaan gegeten. Misschien hielp dat ook wel :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:52

Gisteren dag 2 gehad en het gaat eigenlijk best goed. Wel wat spierpijn, maar niet extreem gelukkig.
Vanmiddag heb ik ook nog een lesje bodypump, heb maar besloten me niet te douchen daarna en snel naar huis te gaan en dan direct even er achter aan te shredden. Bodypump is via de baas en ook maar en half uurtje.

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:43

Hoi, ik meld mij ook :) Ik heb vandaag dag 2 gedaan en het ging al een stuk beter dan dag 1. Ik heb alleen jammer genoeg geen tijd om het elke dag te doen dus het principe van de training mis ik een beetje maar ik hoop dat het toch minimaal 4 keer in de week gaat lukken :) De spierpijn die ik het meest voel is in mijn billen, die mogen ook echt heeeeeel wat strakker gaan worden.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:00

Zo vandaag dag drie gehad om 7 uur sochtends haha. Zou eigenlijk vier moeten zijn maar gisteren was ik doodziek dus kon niks doen, uit grote ergernis. En vandaag veel te veel carbs gehad incl avondeten straks = 120+ := Morgen is een nieuwe dag gelukkig :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:06

120 g koolhydraten? Dat is toch niet veel?