In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:56

Ik weet niet of het erger is als CGT!

Je kan over oxazepam ook met je huisarts praten! Die kun je krijgen in kleine bottles van 10 pilletjes dus dan heb je er niet een hele strip nog van over!

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:14

Ik wil eigenlijk niet ergens aan beginnen als ik dat niet met de psycholoog besproken heb. Ook weet ik niet zeker of ik het wil want ik heb het idee dat ik dan de situatie niet echt aanga. Dat ik de symptomen ontloop als het ware.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:22

Ja tijdelijk doe je dat dan wel inderdaad ;) maar zodra je zo ver bent met je therapie is dat niet meer nodig :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:34

Ik ben nu al ontzettend moe elke dag dus wordt nog wat met EMDR. Vrijdag de eerste sessie ervan. Ben benieuwd hoe het is. Bem altijd wel zenuwachtig voor een gesprek

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:41

Phen schreef:
EMDR is geloof ik een alternatieve geneeswijze en valt dus vaak niet volledig onder de vergoeding.

Emdr is de grondigst onderzochte traumatherapie en is in die zin volledig regulier.
(Of je polis psychische hulp vergoed, is een volgende vraag. En als je de letters emdr gaat zoeken in je polisvoorwaarden vind je ook niets.)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:10

Word vergoed echter gaat het inderdaad eerst van eigen risico af

Je kan hier volgens mij geen aanvullende verzekering voor afsluiten

Eigen risico kan je normaal evt in termijnen betalen mocht dat een optie zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:04

Amy ga jij nog naar school? Ik zat zo te denken volgens mij zou jij Wajong aan kunnen vragen. Tenminste als je klachten jou verhinderen om te werken of een opleiding te volgen.
Dan zou je ook het eigen risico zelf kunnen betalen.

Joolien wat mooi zoals jij schrijft dat jij nu iets doet wat je ook graag zelf wilt doen. En dat je ddar ook zo goed bij voelt.
En daar door er ook helemaal voor kan gaan.
Mooi om te lezen.

Daar hoop ik eigenlijk ook achter te komen. Ik weet eigenlijk niet waar mijn talenten in liggen of waar ik echt van kan genieten.
Eigenlijk weet ik niet eens wie ik zelf ben.

Nog bedankt voor alle complimenten. Ik ben nog steeds wat ondersteboven van de knuffel die ik gisteren kreeg van mijn baas.

Ik voelde mij vanmiddag wat rusteloos. Ik ben maar gaan schilderen...

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:21

Ja ik ga nog naar school, maar het is niet een handicap te noemen.. ik 'fuctioneer' en werk daarnaast ook, dus daar zou ik niet voor in aanmerking komen.

Toch bedankt voor het meedenken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:42

Op dit moment zit ik weer in een dip. Ik heb ontzettend last van bindingsangst. Mijn hoofd zegt dat ik weg moet gaan bij mij vriend, ik moet weg. Dit heb ik vaker gehad en ik vecht er tegen want het is helemaal niet wat ik wil, mijn gevoel zegt dat ik moet blijven en in dit soort situaties vertrouw ik nu blindelings op mijn gevoel. Want die zegt de waarheid, mijn hoofd niet. Mijn hoofd zegt dat ik dan maar vreemd moet gaan, dan weet ik zeker dat ik weg moet. Maar dat wil ik helemaal niet. Die constante strijd, het maakt me moe maar ook woedend. Ik vertrouw mezelf niet meer, en dat is dan ook nog eens heel moeilijk. Het doet me pijn, maar ook pijn omdat ik weet dat het mijn vriend pijn doet.
Ik loop er al weer een paar weken mee, ik kon de stem in mijn hoofd eerst nog negeren maar vandaag schreeuwde die stem zo hard dat ik het wel moest zeggen. Hij zag dat er iets was, ik wilde hem de pijn besparen maar daar help ik ons niet mee.

Hij is mijn rots in de branding, ik ben de kleine rots naast hem. Wanneer er storm komt en de zee me mee wilt nemen, rol ik langzaam de zee in, maar hij, hij zorgt ervoor dat ik niet opgeslokt wordt in de wilde zee en helpt me op mijn plek te blijven.
En dan, als de zee weer rustig wordt, wanneer mijn boze stem gaat liggen, dan hou ik meer van hem dan ooit tevoren. Daardoor weet ik, dat hij diegene is waar ik voor ga. Onvoorwaardelijk, onherroepelijk. Samen, in die zware branding.

'There'll come a time you'll see, with no more pain and love will not break your heart
So dismiss your fear
Get over your hell and see, what you'll find there
with grace in your heart and fly...'

roses19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:49

Wauw Joolien wat een mooie tekst. En dan met name de Nederlandse. Zelf geschreven? Laat het hem lezen en hij smelt voor je. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:04

Wauw Joolien wat heb je dat intens geschreven.
Wel lastig lijkt mij dat je zo'n gevecht aan het voeren bent met jezelf.
Is die stem een gedachte? Helpt het als je het uitspreekt naar je vriend?
Rot voor je. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:07

Ja dat zijn mijn eigen woorden. Ik visualiseer graag moeilijke situaties in het haast poëtische. Hij heeft het idd gelezen en vond het ontzetten mooi.
Het is dcht een stem in m'n hoofd, nu ik het ter sprake heb gebeacht is t een stuk rustiger in mn hoofd. Dat is wel fijn. Ik ga binnenkort hiervoor naar m'n therapeut.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:24

Mooi geschreven jolien!:j

roses19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:41

Op dit moment zit ik weer in een dipje. Ik heb vorige week therapie gehad, dus mag volgende week weer, maar ik weet niet of ik het trek... Ik twijfel heel de tijd, zou ik bellen en zeggen dat ik het erg moeilijk heb?! Maar wat levert het mij op? Afgelopen sessie was heel erg heftig voor mij, de moeilijkste tot nu toe. In deze sessie heeft mijn therapeute gevraagd of ik als ik kind ook misbruikt ben (dus los van de twee incidenten van toen ik 15/16 was). Ik zei direct 'nee' maar er komen sinds die vraag weer herinneringen naar boven die ik altijd 'vergeten' was.
Wat zou ik doen? Ik denk sowieso dat ik aanstaande keer, de herinneringen niet kan vertellen daarom heb ik het idee om ze op te schrijven...

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:12

*komt ff onder steen vandaan*.. Roses, heftig zeg, die herinneringen. Wat mij erg hielp (en nog helpt), is het inderdaad opschrijven en mailen naar mijn psycholoog. Dan hoef ik het niet woordelijk uit te spreken, maar weet ZE er toch van en kunnen we het voorzichtig over moeilijke en pijnlijke situaties en herinneringen hebben.
Sterkte hoor!!

roses19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:19

Suusenmalvin schreef:
*komt ff onder steen vandaan*.. Roses, heftig zeg, die herinneringen. Wat mij erg hielp (en nog helpt), is het inderdaad opschrijven en mailen naar mijn psycholoog. Dan hoef ik het niet woordelijk uit te spreken, maar weet ZE er toch van en kunnen we het voorzichtig over moeilijke en pijnlijke situaties en herinneringen hebben.
Sterkte hoor!!

Bedankt voor je reactie! Ik ga dat ook eens overwegen!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:48

Sorry ik heb weinig tijd gehad om de computer even op te starten.

Osmo, super knap van je! Fijn dat het zo goed ging!

Joolien, die twijfels zijn nooit leuk, maar gelukkig weet je heel goed dat het niet "echt" is. Knap dat je dat al zo goed herkend!
Ik heb het ook gehad, maar ik had het serieus bijna uitgemaakt :=
Zo blij dat we hebben doorgezet! Later kwam ik er natuurlijk ook achter dat het niks met de relatie te maken had, maar met hoe ik mij voel (o.a. over mezelf).

Roses: Ik hoop dat het inmiddels iets beter gaat, heb je al het een en ander opgeschreven? Sterkte!

Hier gaat het redelijk. Stabiel ben ik niet, maar het is gelukkig ook nog niet zo erg dat ik niet meer functioneer. Wat ups en downs, vannacht veel last van angsten, schrok steeds wakker, stond echt op alert. En snel geirriteerd.... en op dit moment gooit mijn kat net op een hele stomme manier een vaas van de plank... dus ik ga maar even bloemen en water en glas opruimen. *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:56

Riverrr schreef:
Sorry ik heb weinig tijd gehad om de computer even op te starten.

Osmo, super knap van je! Fijn dat het zo goed ging!

Joolien, die twijfels zijn nooit leuk, maar gelukkig weet je heel goed dat het niet "echt" is. Knap dat je dat al zo goed herkend!
Ik heb het ook gehad, maar ik had het serieus bijna uitgemaakt :=
Zo blij dat we hebben doorgezet! Later kwam ik er natuurlijk ook achter dat het niks met de relatie te maken had, maar met hoe ik mij voel (o.a. over mezelf).

Roses: Ik hoop dat het inmiddels iets beter gaat, heb je al het een en ander opgeschreven? Sterkte!

Hier gaat het redelijk. Stabiel ben ik niet, maar het is gelukkig ook nog niet zo erg dat ik niet meer functioneer. Wat ups en downs, vannacht veel last van angsten, schrok steeds wakker, stond echt op alert. En snel geirriteerd.... en op dit moment gooit mijn kat net op een hele stomme manier een vaas van de plank... dus ik ga maar even bloemen en water en glas opruimen. *zucht*

Ik heb het dus wel een keer uitgemaakt maar toen kwam ik er al vrij snel achter dat ddat niet de geode keuze was.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:26

Pff hier weer een paar zware dagen gehad, erg afwezig gevoel en negatief.
Voelt haast of het meer richting depressie gaat

Of hoort dat negatieve ook wel bij angststoornis?

Weer erg misselijk en geen eetlust

Nog 2 weken tot die cursus, nu wel aan het werk maar zou het liefst m'n bed induiken en slapen tot ik me weer beter voel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:31

Het zou ook een combinatie kunnen zijn hoor, dat weet ik niet precies. Ik ben soms ook nog wat neerslachtig, heb er nu ook wat last van. Ik ben al in de toekomst aan het kijken voor een vervolgopleiding op de universiteit, maar daardoor heb ik het gevoel dat de lat meteen zo hoog lig dat ik nooit aan de eisen kan voldoen. Dus is t weer heel erg van belang om mezelf wat credits te geven en wat rust te gunnen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:41

Neerslachtig is idd het juiste woord denk ik

Denk ook dat ik soms wat te snel wil, vergeet dan snel de dingen die wel goed gaan, beetje wat jij ook hebt met vervolgopleiding loop alweer 3 stappen vooruit ipv te genieten van het moment

Na yoga gisteren voelde ik me ook iets beter maar heb moeite dat gevoel vast te houden

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:23

Deijs schreef:
Ik herken het Phen! Lastig he?! en oxazepam? voor de reis of kan dat niet?

Pfoe ik merk nu past de vermoeidheid van EMDR, kanonnen!
Net terug van creatieve therapie, ik vind het tekenen wel erg leuk eigenlijk en vandaag durfde ik zelfs te zeggen en te voelen dat ik het best redelijk kan ook :+

EMDR en creatieve therapie deed ik erg graag. EMDR heb ik 9 maanden gehad, was inderdaad iedere keer helemaal op maar het resultaat zal er straks ook zijn ;). Creatieve therapie heb ik me durven uitte dmv collage's, tekenen, kleien. Heb alles nog thuis liggen; zo nu en na haal ik het uit de kast en bekijk alles dan weer.

Verder las ik iets over KOPP-kinderen. Ik heb tijdens mijn opname een gesprek gehad in zo'n groep. Wat ben ik toen geschrokken. Er werd niet naar mij gevraagd maar naar ons zoontje; wat ik me van hem kon herinneren de afgelopen jaren. Viel helemaal stil; of dat ik een klap in mijn gezicht kreeg.

Sorry overigens dat ik hier weer zo kom binnen vallen. Ben druk met van alles en nog wat maar merk ook wel dat dat niet ideaal is. Denk dat ik de gehele wereld weer aan kan. Wellicht is dat ook wel zo maar dit voelt wel eng als je 7 jaar in een eigen wereldje hebt gezeten.

Ga proberen jullie weer bij te houden. Voor nu aan iedereen een hele dikke knuffel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:36

Hoi Miranda, welkom terug. Dikke knuffel.

Kun je wat meer vertellen over je zoontje, hebben jullie daar verder nog iets mee gedaan als ik vragen mag?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:45

En dan ineens. Dikke klap in je gezicht gecombineerd met een onverwachte messensteek in de rug van achteren ...
Naar mijn idee zie ik alles helderder dan ooit.

Ik zie het gewoon niet meer zitten -O-

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:24

Ons zoontje ging in die tijd al naar een dramatherapeut maar dat was meer door zijn bijna doodervaring bij mij; hij was dus ontzettend bang om mij te verliezen. Zijn therapeute had ook contact met mij; ze kon dan ingaan op de thuissituatie.
Tijdens mijn opname moest ik voor de KOPP-groep foto's van Ruben meenemen. Heel raar als er niet naar jou wordt gevraagd maar hoe het met je zoontje gaat. Kon alleen maar huilen; alles wat ik deed, deed ik omdat ik vond dat dat moest maar genoot er niet van. Door er over te praten en opdrachten te maken (en als ik verlof kreeg moest ik een uurtje met mijn zoontje doorbrengen) gingen mijn ogen open. Omdat ik niet goed was verwaarloosde ik mijn zoontje; zo voelde dat. Uiteindelijk moest ik daar thuis ook over praten. Ook de therapeut van ons zoontje werd hierin betrokken. Wat een verdriet heb ik gehad maar het was wel het lichtpuntje in mijn herstel; dan pas zie je wat je wel hebt alleen moet je dat wel zelf ondervinden.bt