Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:06

Hoeveel ben jij afgevallen naar de operatie Zoe?
Ik hoor van heel veel mensen dat ze zo dik 5 kilo kwijt waren.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:21

Ik was er in totaal 10 kwijt. En het blijft er redelijk af. Nu was ik stevig en mocht ik ook best kwijt. Ik at wel echt goed en veel, maar je lichaam vraagt ook gewoon echt veel u je herstel periode. Bij mij gaan ze mijn kin en onderkaak doen in juni. Dan zit er een jaar tussen, vorige keer hebben ze boven gedaan.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:24

Jeetje wat veel! Dan blijft er bij mij niks meer van over joh! Ik weet nu 64 kilo.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:28

Zal ook echt reuze meevallen. Ik zeg al ik had echt wel reserves dus dan gaat dat makkelijker. Gewoon vaak, desnoods kleinere beetjes blijven eten. En vooral lekker voedzaam, rijk eten. Komt echt goed.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:31

Oké, ik ben benieuwd :P

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:31

Misschien heb je het eerder vermeld hoor, maar is er al iets bekend wanneer je geholpen wordt? Krijg je eerst de beugel of erna?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:05

Ik moest wel, mijn kaken zaten op elkaar vast.
Had geluk dat ik een kies miste dus kreeg nog genoeg binnen maar was ook wel aardig afgevallen.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:10

Ook wel heftig. Had je geen last van droge lippen enzo? Zijn praktische dingen waar ik aan denk voor straks haha. Bij mij zouden de kaken alleen de 1e week op elkaar zitten zolang je dat plaatje ook in heb. Daarna krijg je iets lossere elastieken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:15

Jawel, heb aardig gebruik gemaakt van Labello! Had ook een monddouche meegekregen uit het ziekenhuis omdat ik niet kon poetsen.
Viel eigenlijk wel mee hoor verder, kon me aardig verstaanbaar maken in die weken.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:25

Ja zo'n douche heb ik ook gekocht, ik vind het nu alleen nog noet practisch. Zal straks wel moeten. Ja praten zal ook best wennen denk ik ja.
Hoe is je gezicht veranderd? Zien andere veel verschil of vooral jij zelf in het begin?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:32

Nou die douche is heerlijk hoor na de operatie!
Ja mijn gezicht is erg veranderd gelukkig, ook anderen zagen het gelijk ondanks de zwelling.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:33

*\o/* ik heb ineens een ander kind, het ziet er nu al zo gaaf uit, beetje extra van chirurg prachtige lippen erbij . geen pijn wel een beetje dikke kop. kunstenaar is t. weg met anky look :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:36

Jaa kan shocking zijn hoor!
Fijn dat het goed geslaagd is +:)+

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 07:05

Zoe26 schreef:
Misschien heb je het eerder vermeld hoor, maar is er al iets bekend wanneer je geholpen wordt? Krijg je eerst de beugel of erna?

Eerst de beugel :)
Ik heb 3 maart intake in het ziekenhuis dus dan krijg ik te horen wat ze gaan doen.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:50

Mij lijkt het zo spannend en raar je gezicht dan te zien. Vind dat het engste denk ik.

@sassii spannend. Ik heb mijn intake voor 2 ok in april. Daarna zit er kleine 2 maanden tussen met operatie. Bij jou zal het langer zijn als de beugel eerst 2 mooie bogen moet maken. De bogen bij mij zijn klaar nu. Onder zit de beugel erin sinds oktober dus best snel. Ik hoef straks enkel de kiezen passend te maken nog. Heb jij nog geen idee wat ze gaan doen?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:01

Oh wauw, dat is wel snel.
Ik heb een paar jaar geleden ook al een intake gehad hiervoor, en toen zouden ze mijn onderkaak breken en naar voren zetten. Ik naam aan dat dit nog steeds gaat gebeuren.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:22

Ja dat is ook wat ze bij mij gaan doen. Ik krijg na de intake allerlei rontgen enzo en het kan goed zijn dat ze bepalen dat het nodig is voor een mooi resultaat om mijn kin aan t passen. Dit heeft niet mijn voorkeur, omdat ik bang ben voor extra risico van gevoelsverlies.
Het kan snel gaan. Staan jou tanden erg scheef of valt het mee? Boven gaat wel sneller als onder. Boven heb ik mijn beugel sinds sept en dit was 3 mnd na de verbreding. Dat stond binnen 2 maanden goed.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:14

Sorry voor de late reactie, ik heb er blijkbaar overheen gelezen. Oops! :o

Het valt mee hoe scheef mijn tanden staan, ik heb gewoon een flinke overbeet en een enorme spleet tussen m’n voortanden. :')

Vandaag gebeld door de ortho voor het maken van verschillende afspraken.
Tegenwoordig worden beugels in 2x gezet, wisten jullie dat? Eerst worden de slotjes geplaatst, en 2 weet later het ‘stangetje’ en ook alvast extra haakjes voor de operatie.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:19

Wat zijn stangetjes? Ik heb de slotjes zogezegd en zal misschien haakjes krijgen voor de operatie, daar heb ik niks van gehoord verder.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:38

hier nog hamsterweken, geen pijn gelukkig. eten en slapen zijn hindernissen voor t kind. zo controle @nieuwegein. tot nu toe valt het haar mee. ( al baalt ze van t dikke blauw geel groene hoofd nu )

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:40

Oh fijn, klinkt positief. Zwelling is inderdaad het ergste, maar is na 1 week ook wel ver minder. Zitten haar kaken nu op elkaar ? Eten gaat ook goed ?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:39

zwelling is nog kittig hoor, dus na 1 week minder maar echt niet weg, controle ... dok tevree, ziet er goed uit. over twee weken check ( eten als vloeibaar voorlopig )

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:42

Oh fijn. Zwelling heeft bij mij in totaal wel een paar maanden geduurd. Ik had wel het idee dat het pompoen idee wel was na 1 week haha. Ik herkende mijzelf op gegeven moment niet meer haha.
Zijn haar kaken op elkaar gebonden? Heeft ze een plaatje tussen de kiezen? Gaan ze bij mij doen, maar ik vind daar niks over. Sorry voor de vragen

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:56

Zoe26 schreef:
Oh fijn. Zwelling heeft bij mij in totaal wel een paar maanden geduurd. Ik had wel het idee dat het pompoen idee wel was na 1 week haha. Ik herkende mijzelf op gegeven moment niet meer haha.
Zijn haar kaken op elkaar gebonden? Heeft ze een plaatje tussen de kiezen? Gaan ze bij mij doen, maar ik vind daar niks over. Sorry voor de vragen

het spul zit vast met elastiek voorlopig, geen plaatje ertussen. wel een hele shake van de mac op gelepeld vanmiddag :+ met rietje gaat nog niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:01

Nou mijn man en kinderen liepen me zo voorbij op de recovery!
Mijn oudste herkende me aan het puntje van mijn neus, of ik daar nou blij om moet zijn :')