GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:07

Borstvergroting zou ik inderdaad nooit doen. Als ik heel veel overtollige huid heb zou ik dat misschien nog wel overwegen weg te laten halen, maar dan alleen buik. Hopelijk is dat niet nodig! Op Facebook zie ik ook een paar voorbij komen die iets van 100 kilo ofzo kwijt zijn en inderdaad iets van 12 kilo losse huid ofzo weg hebben laten halen. Wat een verschil is dat dan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:09

Oh nee, ik zou het ook echt niet doen met de huidige opties hoor! Peins er niet over.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:15

Gelukkig bestaan er voorgevormde pushupbh’s. Dubbele gelvulling erin. Lijkt best weer wat dan.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:34

Ohh dat van die BHs herken ik, zo zuur. Ik ben al 2, bijna 3 cupmaten gekrompen, dure hobby -O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:25

Berdien schreef:
Oh nee, ik zou het ook echt niet doen met de huidige opties hoor! Peins er niet over.

Vet verplaatsing :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:40

Haha ja maar zoveel vet is er straks niet meer over :))

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:10

Count your blessings - ook geen heavy duty sport BHs nodig om comfortabel paard te kunnen rijden :D

Ik heb maar een bescheiden maatje B, maar die sportkrengen gaan nog eerder uit dan de rijbroek. Weg ermee, zodra ik van 't paard stap :+
Ik moet er niet aan denken C, D of groter in een sport BH te moeten proppen om het klotsen tegen te gaan :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:15

Nou een 75D klinkt groot maar is het niet. Veel mensen dragen een te kleine cup. Die heb ik liever dan lege zakjes of bovenin helemaal droog en dan dat het maar flutjes hangt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:09

10 dagen lijkt ook prima te gaan. Over tijdje ga ik naar 2 weken en daarna ga ik de dosis zelf terugschroeven.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:51

Dees schreef:
Vandaag toch maar eens naar de lingerie winkel gegaan... Wat blijkt: ik heb nu een heel andere maat dan ik had := Dame had het over praktisch 4 maten kleiner.

Ben een beetje in rouw nu... moet afscheid nemen van mijn mooie collectie PrimaDonna's. Dat op zich overleef ik wel.. maar een nieuwe collectie aankopen... au!

hier ook :) De mevrouw vroeg welke cup ik nu zou hebben.. ik zei een B , met de B van Bijna niks meer :) :)

Al mijn oude kledij op vinted verkocht. Ik keer nooit meer terug.
Het leuke is wel, dat , nu ik een maatje S heb, ik in de koopjes leuke dingen kan scoren, want die worden het minst verkocht :)

Wat betreft mijn huid, na 41 kilo ben ik blij dat ik enkel een beetje loszittende huid heb rond mijn navel, maar ik kan dit goed wegstoppen in mijn ondergoed. Voor de rest heb ik soms wel het idee dat ik het zie als ik wandel, maar dat spreekt mijn man dan weer tegen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:35

Ik ben van 80F nu in een 75E gezakt :D ach het is nog genoeg. Ik stond nooit achteraan in de rij, ooit had ik een 70D. Ik weet niet wat ik zou doen als Jut & Juul veranderen in Hing & Hang, liever geen plastic dames eigenlijk, straks ben ik 90 en staan die ballonnen nog overeind, maar een lift zou op zich niet ondenkbaar zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:11

Hi allemaal, excuses voor de afwezigheid, erg druk gehad!

Als eerste, voor de dames hier, applausje voor jullie doorzettingsvermogen en daadkracht en alle mooie resultaten die binnen komen *\o/* _/-\o_

Ik heb mij net gewogen en weeg nu 70,5 kilo dus er zit weer echt beweging in! *\o/*

Dieyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:22

Hi, allemaal. Ik overweeg Ozempic via GetWellis. Wat zijn jullie ervaringen met GetWellis?

Verder ben ik benieuwd of je altijd standaard maandelijks 249 euro blijft betalen, ook als je een onderhoudsdosis gebruikt. Of kun je dan pauzeren waardoor het maandelijks bedrag ook op on hold wordt gezet?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:24

Dieyar schreef:
Hi, allemaal. Ik overweeg Ozempic via GetWellis. Wat zijn jullie ervaringen met GetWellis?

Verder ben ik benieuwd of je altijd standaard maandelijks 249 euro blijft betalen, ook als je een onderhoudsdosis gebruikt. Of kun je dan pauzeren waardoor het maandelijks bedrag ook op on hold wordt gezet?

Mijn ervaringen zijn erg goed. Ja je blijft 249 euro per maand betalen tenzij je pauzeert. Als je nog genoeg voorraad hebt dan kan je pauzeren. En daarna activeer je weer als je weer een spuit wil.

Dieyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:32

Suzanne F. schreef:
Dieyar schreef:

Mijn ervaringen zijn erg goed. Ja je blijft 249 euro per maand betalen tenzij je pauzeert. Als je nog genoeg voorraad hebt dan kan je pauzeren. En daarna activeer je weer als je weer een spuit wil.

Fijn om te horen. Ik moet zo’n 10 kilo kwijt. En als ik het hier zo lees dan gaat het bij sommigen echt razendsnel :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:35

Ik heb ongeveer 3,5 maand gedaan over 10 kilo.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 06:45

ik hoop echt dat het voor iedereen een beetje betaalbaar blijft, en dat de prijzen niet ineens omhoog zullen gaan. Zoals in Engeland, ineens de Mounjaro heel veel omhoog. Nu ja, die betaalden ook een stuk minder dan ons voor een spuit, maar toch.
Ik betaalde in het begin in januari ook maar 332 euro voor een spuit Mounjaro 5 mg, en dat is nu ook al 240.80 euro geworden.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 07:41

Ik heb gisteren mijn eerste spuit Mounjaro gehaald bij de apotheek.
2,5mg voor €197,-

Vandaag weer langs de praktijkondersteuner omdat ze me wil leren hoe te prikken.
Al wil ze ook dat ik vandaag daadwerkelijk prik, wat ik niet ga doen.
Ik heb heel bewust de keuze gemaakt om bij gebruik op Vrijdag te gaan prikken ivm eventuele bijwerkingen en deze dan buiten mijn werk te houden. Dat het haar laatste werkdag van de week is, houdt niet in dat ik daardoor op Donderdag zal gaan prikken. Ik denk dat al ik dr dat zo uit leg, ze het wel begrijpt en akkoord gaat.

Gisteren wel een leuk gesprek gehad bij de apotheek. Ik vroeg voor de kosten van de hogere spuiten en de apotheker gaf aan dat het niet de bedoeling is en dat er per dosering omhoog gegaan werd omdat de fabrikant dit adviseerd. Toen ik zei dat ik dat wel snapte van de fabrikant ivm meer spuiten verkopen en ook vanuit de apotheek meer marge wist ze niet wat ze moest zeggen en zei maar dat wanneer de arts het aan geeft om een hogere spuit, ze dit wel deden, maar dat het wel tegen hun beleid is. Hun beleid was volgens haar namelijk ook dat je echt elke 4 weken de dosis moet verhogen :Y) :$

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 08:17

Rambogirl schreef:
Ik heb gisteren mijn eerste spuit Mounjaro gehaald bij de apotheek.
2,5mg voor €197,-

Vandaag weer langs de praktijkondersteuner omdat ze me wil leren hoe te prikken.
Al wil ze ook dat ik vandaag daadwerkelijk prik, wat ik niet ga doen.
Ik heb heel bewust de keuze gemaakt om bij gebruik op Vrijdag te gaan prikken ivm eventuele bijwerkingen en deze dan buiten mijn werk te houden. Dat het haar laatste werkdag van de week is, houdt niet in dat ik daardoor op Donderdag zal gaan prikken. Ik denk dat al ik dr dat zo uit leg, ze het wel begrijpt en akkoord gaat.

Gisteren wel een leuk gesprek gehad bij de apotheek. Ik vroeg voor de kosten van de hogere spuiten en de apotheker gaf aan dat het niet de bedoeling is en dat er per dosering omhoog gegaan werd omdat de fabrikant dit adviseerd. Toen ik zei dat ik dat wel snapte van de fabrikant ivm meer spuiten verkopen en ook vanuit de apotheek meer marge wist ze niet wat ze moest zeggen en zei maar dat wanneer de arts het aan geeft om een hogere spuit, ze dit wel deden, maar dat het wel tegen hun beleid is. Hun beleid was volgens haar namelijk ook dat je echt elke 4 weken de dosis moet verhogen :Y) :$

Mijn apotheek doet dat ook niet en lijkt mij logisch. Niet met alle medicatie kan dat en hebben zij het gevreten. Zij gaan het zelf experimenteren en doseren natuurlijk niet stimuleren tegen de richtlijnen in.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:39

Vanmorgen een mijlpaal. Voor het eerst stond er bij mijn gewicht geen "overgewicht" meer, maar "normaal" *\o/* En ik kom van "obesitas". Dus echt ontzettend fijn. Nu bijna 16 kg kwijt in 5 maand tijd

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 05:02

Setteli schreef:
Vanmorgen een mijlpaal. Voor het eerst stond er bij mijn gewicht geen "overgewicht" meer, maar "normaal" *\o/* En ik kom van "obesitas". Dus echt ontzettend fijn. Nu bijna 16 kg kwijt in 5 maand tijd

Wat goed!

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 05:48

Dieyar schreef:

Kijk eens op de site van www.leefstijldirect.nu.

Je betaald bij hen, en je wordt begeleid door een big geregistreerde huisarts, 130 euro aan inschrijfkosten en per nieuw recept 30 euro. Daarnaast betaal je maandelijks 130 euro voor een pen ozempic. Je hepaald zelf wanneer je weer besteld, je zit dus niet vast aan een contract of abbo. Per pen betaal je dus 160 euro. De pen wordt door een apotheek in Alkmaar gekoeld verstuurd
Werkt super, de huisarts is een aardige man.

Ik wordt verder begeleid door de praktijkondersteuner van mijn eigen huisarts. Vanaf januari 2026 wijzigen de voorschriften en dan kan ik het via m8jn eigen huisarts kopen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 08:23

Suzanne F. schreef:
Setteli schreef:

Wat goed!

Hmm, en vanmorgen was ik er weer overheen -O- . Maar dat gebeurt. Als ik maar weer naar beneden ga, en dat gebeurt ook wel weer

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 09:13

Wat goed Setteli! Vergeet niet hoe groot de invloed van hormonen en een keer flink zout eten kan zijn op je gewicht :(:)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 10:17

Wat super Setteli!

Hier in 2 weken de 2 vakantie kilo's er weer af, zit nu op 70.4 kg dus hopelijk volgende week voor het eerst sinds ik mij kan herinneren in de 60 kilo wegen.

Het is mij trouwens nu gelukt om bij Yazen zo'n goedkoper clarity abonnement af te sluiten. Scheelt zo'n 50 euro per maand dus dat is wel fijn (35 euro per maand ipv 85).

Mocht ik de 2,5 mg/week Mounjaro nodig blijven hebben zou mij dit nu ongeveer 100 euro per maand kosten, inclusief de 15 mg Mounjaro spuit (ca 400 euro) die ik dan 6 maanden kan gebruiken. Nog steeds een erg dure hobby maar gelukkig kunnen we het missen en wil ik echt nog niet zonder ookal ben ik nu op een gezond gewicht.