Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:56

Gnome schreef:
Azmay schreef:
Net de adressenlijst zo goed als compleet gemaakt voor het geboortekaartje, zullen rond de 40 kaartjes uit komen waarvan 30 om te sturen? Nu nog de puntjes op de I voor het kaartje zelf. De tekst vind ik erg moeilijk. Wil geen standaard sappige tekstjes maar toch he.

Herkent iemand mijn onderbuikpijn? Bijna of ik ongesteld ben gewoon, vraag me af of het van het indalen kan komen maar ze ligt verder zo aan de zijkant dat ik dat dan ook weer knap zou vinden :')

Kunnen ook die oefenweeen zijn. Lees online dat die voelen als menstruatiekrampen. Meestal vanaf een week of 37.

[ [url=m/ATk3Sr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmm ja, het is wel zo dat ik er gerust een paar uur achtereen last van heb. Dacht dat oefenweeen dan weer meer in momenten kwamen?

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 21:16

Hmm ja dat lijkt er wel op inderdaad. Ik heb het recent ook gehad voor een dag ongeveer maar denk dat dat het indalen was. Daarna kreeg m'n buik echt een andere vorm. Voel de kleine bij mij ook nog heel goed overal dus wellicht toch gewoon indalen. Hopelijk zakt het wel snel weer af in ieder geval.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:58

Hoeveel weken ben je nu Azmay?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 22:59

Kiwipitje schreef:

Bijna 36, begint te korten :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 06:14

Bij mij begon het toen ook iets meer te rommelen maar echt regelmaat in die harde buiken/oefen weeën had ik toen niet. Ik ben benieuwd wanneer jullie kindje zich aandient.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:09

Gnome leuk zo met de honden. Mijne lopen er nog steeds wel eens voor :') Seat Leon zou moeten passen ja.. wij hebben een Mazda CX-5 maar met 2 honden en straks 2 kinderen wordt die ook klein. En hopelijk volgend jaar een 3e hond erbij <3
Indaalpijn denk ik niet, het was echt aan de hele rechterzijkant van mijn buik alsof ik 200 buikspieroefeningen had gedaan. Echt branden, man heeft me van de bank getakeld. Daarna meer in het midden. Vannacht na uitwerken paracetamol nog wel pijn gehad maar nu lijkt het gelukkig beter. Heb ook wel eens steken echt down under, dat is meer indalen denk ik?
Zit op bijna 34 trouwens.

Gnome hopelijk trekt het ook weg. Anders misschien ook even urine laten checken?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 09:13

Azmay schreef:
Kiwipitje schreef:

Bijna 36, begint te korten :=

Zo spannend!! :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 09:17

MissAnnemijn schreef:
Gnome leuk zo met de honden. Mijne lopen er nog steeds wel eens voor :') Seat Leon zou moeten passen ja.. wij hebben een Mazda CX-5 maar met 2 honden en straks 2 kinderen wordt die ook klein. En hopelijk volgend jaar een 3e hond erbij <3
Indaalpijn denk ik niet, het was echt aan de hele rechterzijkant van mijn buik alsof ik 200 buikspieroefeningen had gedaan. Echt branden, man heeft me van de bank getakeld. Daarna meer in het midden. Vannacht na uitwerken paracetamol nog wel pijn gehad maar nu lijkt het gelukkig beter. Heb ook wel eens steken echt down under, dat is meer indalen denk ik?
Zit op bijna 34 trouwens.

Gnome hopelijk trekt het ook weg. Anders misschien ook even urine laten checken?

Ohhh misschien verkeerd neergezet maar ik heb zelf geen last. Bleef toen bij een dag gelukkig. Moet zeggen dat ik de laatste dagen weer weinig mag klagen. Slaap goed op een paar plaspauzes na en beweeg een stuk makkelijker.

Die pijn herken ik niet echt van de laatste tijd in ieder geval. Ook wel 2 dagen zo'n gevoel gehad alsof ik alles had afgescheurd.. Niks geks gedaan voor zover je weet?

Hier gisteren de eerste 80 foto's besteld voor in het fotoboek. Kan ik daar tijdens m'n verlof lekker mee aan de gang. Nu zo eerst even de voortuin aanpakken nu het nog droog is.

Ik lees trouwens op Facebook allemaal vrouwen die al voor de bevalling gaan kolven enzo. Hier ook mensen die dat doen? Het nut is me nog niet volledig duidelijk.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:25

Prenataal kolven is zodat je alvast wat colostrum kan geven als de kleine net geboren is. Borstvoeding komt meestal redelijk langzaam op gang en dan heb je een mini boost zeg maar.

Heb bij mezelf nog geen druppel vocht gemerkt, ga zoiets ook niet proberen voor week 38 denk ik.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:23

Ik ben even helemaal van de kaart, heb enorme hoofdpijn de afgelopen dagen die erger werd dus heb toch maar de VK gebeld.

Net terug uit het ziekenhuis, bloeddruk is te hoog en heb medicatie gekregen. Sta nu onder strenge controle en word in principe met 37 weken ingeleid. Wow dat is ineens snel :wow:
Help _O-

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:27

Oh dat is wel even een hele schakeling. Pittig zeg Azmay! Iets meer dan een week dan toch?
Doe rustig aan!
Maar je kan het :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 16:32

Azmay schreef:
Ik ben even helemaal van de kaart, heb enorme hoofdpijn de afgelopen dagen die erger werd dus heb toch maar de VK gebeld.

Net terug uit het ziekenhuis, bloeddruk is te hoog en heb medicatie gekregen. Sta nu onder strenge controle en word in principe met 37 weken ingeleid. Wow dat is ineens snel :wow:
Help _O-

Ohh zo dat is even een wending zeg. Is het geen optie om gewoon af te wachten als de medicatie helpt tegen de hoge bloeddruk?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:33

Gnome schreef:
Azmay schreef:

Help _O-

Ohh zo dat is even een wending zeg. Is het geen optie om gewoon af te wachten als de medicatie helpt tegen de hoge bloeddruk?

Heb ik gevraagd maar de medicatie onderdrukt alleen maar en de kans dat mijn lever of andere organen het op gaan geven is met de dag groter, dus dat was absoluut niet het protocol :n

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 16:55

Jeetje nou heftig hoor. Gek idee dat je nu toch een soort datum krijgt. Hopelijk zakt je hoofdpijn af.. Laatste loodjes gaan dan echt in nu. Alles klaar voor de komst?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:57

Gnome schreef:
Jeetje nou heftig hoor. Gek idee dat je nu toch een soort datum krijgt. Hopelijk zakt je hoofdpijn af.. Laatste loodjes gaan dan echt in nu. Alles klaar voor de komst?

Ben echt enorm blij dat we alles op tijd klaar wilde hebben en niets tot het laatste laten hebben liggen. Alles is er klaar voor in principe, alleen nog wat eten en drinken in de vluchttas :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 17:09

Azmay schreef:
Gnome schreef:

Ben echt enorm blij dat we alles op tijd klaar wilde hebben en niets tot het laatste laten hebben liggen. Alles is er klaar voor in principe, alleen nog wat eten en drinken in de vluchttas :Y)

Precies mijn reden om alles zo vroeg aan kant te hebben. Fijn dat alles er verder klaar voor is!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:42

Azmay schreef:

Help _O-

Aah wordt heel spannend voor jullie. Gelukkig even laten controleren

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:00

Gnome schreef:
MissAnnemijn schreef:
Marlis wat vervelend dat het zo moeizaam gaat dan. Snap dat je er aan gewend raakt maar toch :o

Gnome lange zit! Hier als base met autostoel erin zit niet op zijn verst naar boren, maar helemaal naar achteren gaat helaas ook niet. Blijft inderdaad een fors ding zo. Welke auto hebben jullie?

Sting leuk het kaartje binnen <3

Mriek pittig nachtje weer! En was de brunch geslaagd?

Azmay vervelend dat spugen. Hopelijk bleven de pannenkoeken wel zitten. Wij aten die ook wekelijks maar sinds ik op mijn suiker let niet meer. Ik eet ze namelijk graag met stroop en poedersuiker :D

Linda ponies geshopt :Y)

Vandaag rustig dagje, bij collega van man geweest voor de lunch. Zij zijn een van de back up plannen voor oppas Q als nodig. Geen familie in de buurt hier natuurlijk.. vanaf 39.5 week is mijn moeder hier maar als ze daarvoor komt hebben we natuurlijk ook een plan nodig. Het geeft me best stress maar het zal vast helemaal goed komen.
Verder vanmiddag opeens enorme buikpijn, en steken. Uiteindelijk met kruik en 2 paracetamol is het redelijk afgezakt maar nog wel gevoelig helaas. Waarschijnlijk banden of een buikspier. Verloskundige nog gesproken, maar kan verder even niks extra doen dus verder maar heel rustig aan.

We hebben een station, seat leon. Echt iedereen heel veel beenruimte maar dit valt dan ineens weer heel klein ofzo. Denk dat ik op de terugweg achterin bij de kleine ga zitten haha.

Misschien indalen? Sorry ben even kwijt hoe ver je bent.

Hier net weer geoefend en een foto gemaakt voor in het fotoboek. Inclusief teef die net op tijd inziet dat ze weer bijna geschept wordt. Gelukkig komt het nu wel aardig in hun automatisme dat ze niet meer voor de kinderwagen langs proberen te lopen.

[ [url=m/3rjnqg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oPsFMY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Komt goed dus met de honden :D

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:03

Jeetje da's schrikken

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:05

Dat is even een wending Azmay! Voel je je nu al wel wat beter?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:16

Poeh dat is echt even schakelen Azmay! Gelukkig houden ze je goed in de gaten, beter inleiden dan dat je organen het begeven…gaat wel opeens heel snel dan!

Mijn moeder (kraamverzorgster) zegt ook dat ik met 37 weken kan beginnen met kolven. Dan is de productie net al wat meer op gang en heb je een klein voorraadje melk voor als de kleine er is.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:32

Azmay schreef:
Prenataal kolven is zodat je alvast wat colostrum kan geven als de kleine net geboren is. Borstvoeding komt meestal redelijk langzaam op gang en dan heb je een mini boost zeg maar.

Heb bij mezelf nog geen druppel vocht gemerkt, ga zoiets ook niet proberen voor week 38 denk ik.

Hier ook nog geen druppel, ondanks dat ik zoonlief tot ongeveer 1.5 heb gevoed. Ik weet niet of ik wel prenataal ga kolven. Denk dat het ook een beetje afhangt wat de voorspelling is qua geboortegewicht met de volgende (en laatste? echo). Dat is a.s. vrijdag en ben dan 36+4.

Azmay, jeetje daar reken je ook niet echt op. Maar goed dat je verder alles klaar hebt. Die vluchttas is zo gepakt.

Vluchttas ga ik morgen klaarzetten. Vandaag de laatste spulletjes gewassen. Ik heb de hele zwangerschap nog niet zo'n last gehad van mijn emoties als nu. Vooral de combinatie met toch continu vermoeid zijn helpt niet.
Vrijdag komt mijn moeder helpen met de grote schoonmaak. Dan is eigenlijk alles klaar en kan de baby in principe komen

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:36

Sterkte Azmay, wat een vervelende situatie dat je ingeleid zal worden. Plannen ze daar dan ook 'gewoon' een datum voor?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:40

UK_eef schreef:
Sterkte Azmay, wat een vervelende situatie dat je ingeleid zal worden. Plannen ze daar dan ook 'gewoon' een datum voor?

Ja ik krijg daar een datum voor, overmorgen hoor ik meer denk ik. Nu met pasen was een beetje lastig natuurlijk.

Mijn vluchttas is een sporttas vol, maar goed ik wist dan ook bij voorbaat dat ik 24 uur moet blijven. Kostte mij toch wel een paar dagen om alles bij elkaar te rapen en dan nog naar de winkel gemoeten voor slippers en een handtandenborstel.

Overigens had ik weinig kleding maat 50 en vrees ik dat ik nu mijn vriend nog op pad moet gaan sturen voor maatje 44. Kleintje was al klein natuurlijk :o

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:49

Heftig Azmay, maar wat goed dat je naar de vk bent gegaan! Gaat snel ineens dan, zeg. Gelukkig is alles klaar. Je hebt nog even om je mentaal voor te bereiden ;) Voor nu lekker rustig aan!