Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:05

Heel goed gedaan, het was ook fijn loopweer.

Hier 17,5km getraild met mijn vriend, wat korter dan gepland. Na anderhalve km ging ik flink onderuit. Gevolg verder lopen met een erg pijnlijke heup. Daarna kreeg ik buikpijn, waar ik de rest van de tijd mee heb gelopen. Dus dit was er eentje om snel te vergeten. oliebol happens.
Denk dat ik morgen flink blauw ben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:31

Balen SV :(:) de foto’s zijn wel weer prachtig! :j

Goed gedaan Sherivey!

Greg heeft het druk. Ik ben af en toe met Carlos, de liefde is nu van mijn kant een beetje bekoeld, maar na de marathon ga ik de HIT weer oppakken. Denk ik :+

Vanochtend 65 minuten op 5:50. Windkracht 5/6 en op het laatst een pittige bui, maar oh wat is het heerlijk dat het niet zo warm meer is. Het lopen kost echt zoveel minder moeite. Dus het was een heerlijke generale repetitie, kon wel uren door voor mijn gevoel.

Vind het mentaal zwaar, ik heb de kilometers nodig voor mijn gevoel om er vertrouwen in te hebben, maar aan de andere kant voel ik ook dat mijn lichaam de relatieve rust ook kan gebruiken.
Nou ja, we gaan het zien. Het weer ziet er nog steeds prima uit en het wordt hoe dan ook een bijzondere dag.

Oja, haar. Ik loop dus met een vlecht en soms zet ik de plukjes vast met zo’n lelijk klemmetje (ze laten me sowieso wel lopen en wie me meeneemt moet me onderhouden, zei mijn oma altijd :)) ). Haarband vind ik niet echt prettig. Ik heb dus wel af en toe Einstein-haar zoals iemand hier zei, voornamelijk met regen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:02

Netjes hoor @Sherivey! Mooie tijd gelopen.

Mooie plaatjes weer @SV, balen van het onderuit gaan. Heb je er nu nog veel last van?

Ook weer een mooie training achter de rug dus vanochtend @Ninus. Lastig hè, om die balans te vinden tussen wat genoeg is in beweging en genoeg is in rust...

Hier vandaag toch de trein naar Amsterdam gepakt om te gaan starten aan de Dam tot Damloop. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten na net Corona te hebben gehad. Op hoop van zegen zegmaar :P

Het weer was natuurlijk nogal euhm, nat! Heel nat! Dus lekker lang op het station blijven hangen voor de start en daarna gauw het startvak in. Kon redelijk goed wegkomen uit het startvak, echt slalommen door allerlei "sloompjes" was niet nodig. Rustig aan de tunnel in en uit en vanaf daar gewoon maar kilometers maken. Podcast aan en gaan. Uiteindelijk liep ik eigenlijk best wel heel erg lekker en kon ik toch ook wel wat versnellen.

Na 16,23km (volgens Garmin) kwam ik binnen in 1:23 nog wat. Meer dan tevreden met deze tijd. Zeker gezien de laatste week van voorbereiding. Liefst had ik onder de 1:20 gelopen, maar dat was door corona echt een illusie. Dus al met al superblij met hoe het gegaan is :D :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:06

Knap werk Musli! Altijd fijn als het lekker doorloopt vanuit het startvak. Wat een hondeweer vandaag zeg.

De plek waarop ik gevallen ben doet erg zeer ja, ik denk dat ik vannacht niet op mijn linkerzij kan slapen. Maar goed, gaat wel weer over.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:21

Ai, balen SV! Gleed je uit?
Lekker gelopen ook door een aantal vandaag. Ik wilde gaan, maar heb ook erg last van mijn heup en van de aanhechting van mijn hamstring, dus ik sla vandaag even over helaas (wat gezien de onophoudende regen ook wel prima is).

Niemand gebruikt dus een hoofdband oid. Mmm. Dan ga ik maar gewoon eens wat proberen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:27

Goed gedaan Musli! Zeker gezien de voorbereiding, je bent echt snel!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:43

Sherivey, zo goed van je 30 km *\o/* En heel fijn dat je nauwelijks klachten hebt.
Ik zag je loopje op Strava, wat een mooi tempo joh, goed gedaan!

SV, hopelijk valt het mee met je heup. Wat vervelend zeg! Door gladheid gevallen?

Müsli, mooie tijd en zeker na corona!

Goof, ik loop soms met een hoofdband. Het is meer een enorm haarelastiek. Ik heb van die losse pluizen langs mijn hoofd en ik hààt het als dat in mijn gezicht waait of plakt. Ik heb dunne van Nike, was een setje van een stuk of 8 en ze blijven goed zitten. Dit idee: https://www.bol.com/nl/nl/p/nike-skinny ... 0037995112

Suusje, wat een knap tempo ook!

Jullie verslagen doen me goed. Ik moet een duurloop maar ik hik er al de hele dag tegenaan, wat een rotweer. Ik ben al 3x zeiknat geregend tijdens mijn wandelingen met de honden en naar de supermarkt. Ik wil niet meer :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:04

Ik struikelde volgens mij over een boomwortel.

Snap dat je er geen zin in hebt Lisitano. Maar als je eenmaal loopt valt het mee.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:32

SV, wat balen van je val zeg. Hopelijk heb je niet al te lang last van de pijn.

Sherivey lekker tempo gelopen :)

Wat fijn Musli dat je toch nog zo lekker hebt gelopen vandaag.

Goof hopelijk heb je snel geen last meer van je heup en hamstring.

Lisi ben je nog gaan lopen? Of vond je 3 x een nat pak wel genoeg?

Hier een rondje van 4 km gedaan. Echt leuk om te merken dat ik nu in 30 min. al verder kom dan een week of twee geleden. Morgen nog een rondje en dan weer even een paar dagen rust.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:54

Het blijft superleuk als je merkt dat je verbetert @MizzMontana :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 20:53

Lisitano, ik snap je tegenzin wel ja. Als ik eenmaal loop vind ik regen niet erg. Maar als ik nog moet vertrekken wel :+

SV, hoop dat de pijn snel weg trekt :=

Musli, nette tijd zeg! :j

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:55

Yes Musli goed gedaan!!!!
Ondanks de covid heb je gewoon kunnen lopen en nog snel ook, met de extra hindernis van het vreselijk vieze weer. Super gedaan *\o/*

Sherivey ook super netjes gelopen, dat rustig aan doen is niet helemaal gelukt maar dit is ook wel heel erg lekker natuurlijk :D

Mooie trail fotos nog van SV, hopelijk valt de pijn van je bodemonderzoek mee en heb je er na vandaag weinig last meer van. Anders maar even extra traumeel smeren, dat spul verricht wonderen bij blauwe plekken en ander ongemak.

Suusje ook net Greg op pad geweest, leuke training is dat met die versnelling er in. Goed gelopen weer!

Ninus en MizzMontana ook nog er op uit geweest. Allemaal bikkels hierzo met het weer van vandaag toch naar buiten! Al snap ik de niet-lopers vandaag ook erg goed, het is toch een extra drempel om de deur uit te komen met zo veel nattigheid...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 07:28

Dat is ook zo leuk aan het beginnen, MM. Je gaat echt snel vooruit. Dan is hardlopen ook ontzettend leuk en verslavend *\o/*

Ik ben nog geweest! Ik heb het rondje wel ingekort en uiteindelijk 6,5 gelopen.
Komend weekend de halve tijdens CPC, zijn er meer van dit topic die daar lopen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 08:13

Afbeelding

Medal Monday :')
Gewoon omdat het kan!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 08:16

Goedemorgen! Ik heb mijn rondje voor vandaag er al weer opzitten. 25 min/ 3 km. Heerlijk vertrokken in het maanlicht en de ochtendschemering in gelopen met zonsopkomst. Met als cooling down stallen uitmesten :Y)

Mooie medaille Musli.

Lisi wat goed dat je alsnog bent gaan lopen. En ik merk idd nu al dat het verslavend is. Als je me een maand geleden had verteld dat ik om 6 u ‘s ochtends zou gaan hardlopen was ik heel hard gaan lachen. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 08:45

Als we dan toch aan medal monday doen :))
Vijf van de zes uit de serie zijn binnen ;)

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 08:53

Heel gaaf ook @Sherivey! <3

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:36

Afgelopen zaterdag was voor mij het einde van het triathlon seizoen. Ik vreesde een beetje voor de race met al die stortbuitjes de hele ochtend, maar 's middags was het wonder boven wonder droog. Wel veel wind, tegen op het open stuk van de route en mee op het beschutte deel was ik trager dan ik had willen zijn, maar al met al mag ik niet klagen.

En wat betreft medal monday, met de race van dit weekend heb ik in totaal 3 van de 4 races in deze serie gedaan dit jaar. Haarlemmermeer, Ouderkerk en nu de Bosbaan. Alleen Zandvoort heb ik dit jaar niet gedaan, wellicht volgend jaar.

Afbeelding

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:05

Gaaf al die medailles. Jullie mogen daar erg trots op zijn! <3

Hoe bewaren jullie ze? Bij mij verdwijnen ze uiteindelijk in een schoenendoos in de kast. Terwijl ik op sommige medailles echt wel trots ben en ze wil laten zien... Haha..

Lekker bezig MizzMontana, goed begin van de dag!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:12

suusje26 schreef:
Gaaf al die medailles. Jullie mogen daar erg trots op zijn! <3

Hoe bewaren jullie ze? Bij mij verdwijnen ze uiteindelijk in een schoenendoos in de kast. Terwijl ik op sommige medailles echt wel trots ben en ze wil laten zien... Haha..

Lekker bezig MizzMontana, goed begin van de dag!

Ze liggen hier op dit moment in een la bij alle kleine spullen die ik voor het sporten heb. Fietsnavigatie, handschoenen, armwarmers, klein fietsslot...

Ik ben aan het nadenken of ik zoiets zal kopen en die met dubbelzijdig tape of van die plakspijkers aan mijn muur wil hangen:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/brogrund-h ... -30328534/

https://www.ikea.com/nl/nl/p/skogsviken ... -60423822/

Edit: Deze zijn ook gaaf maar meteen zo duur...

https://www.bol.com/nl/nl/p/hardloop-ma ... 7AQAvD_BwE

https://www.dennisdeal.com/products/roe ... z8QAvD_BwE

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:54

Wat een prachtige medailles allemaal. Ik snap wel dat jullie die een mooi plekje willen geven.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:18

Hoi, ik ben sinds een paar weken begonnen met hardlopen en lees/praat graag met jullie mee. :) ik doe nu het C25K programma wat me redelijk goed afgaat! Ik heb tot nu toe steeds 2 trainingen achter elkaar gedaan omdat ik anders steeds ergens in de middle of nowhere klaar was met de training haha, nu heb ik een fijn rondje. Merk wel dat dat steeds moeilijker wordt dus ik denk niet dat ik dat nog lang volhou. :Y)

Vanochtend weer een rondje gelopen, ik vond het super zwaar, maar het voelde wel goed. 35 min/ 5 km.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 13:10

Mijn medailles hangen nu her en der door het huis :')

Wil nog een keer rekjes kopen om ze aan te hangen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 13:50

Welkom Jeika, netjes hoor al 5 km!

Imay; Die metalen rekjes zijn gaaf! Die kende ik nog niet, wat een leuk idee.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:06

Mooie medailles allemaal! Die serie van de vestinglopen is leuk bij elkaar zo.
Bij mij verdwijnen die dingen allemaal in een lade.

Ik heb vanmorgen nog wel de maandagkater geprobeerd tegen te gaan met wat retail therapie, een lange en een korte nike trail legging erbij! 60 euro korting dus het mocht wel vond ik.

Mizzmontana goed begin van de dag! Ik loop ook graag in de ochtend zeker in de zomer.
Het enige nu we de winter periode in gaan is dat het nu echt goed moet opletten is met verlichting en reflectiemateriaal, want als loper ben je zo slecht zichtbaar... Ik schrik me soms als ik in de auto zit kapot van andere lopers die zonder iets lopen.

Jeika welkom! Goed bezig hoor met de C25K! Met 2 trainingen na elkaar doen is het wel opletten dat je niet te snel opbouwt. Conditie verbeteren gaat sneller dan pezen en spieren laten wennen aan de belasting van hardlopen. 5 km in 35 minuten is al heel erg netjes, hoe lang ben je nu bezig?