safina schreef:Beleid bij asymptomatische infecties is per 14-12 gelijk aan dat bij symptomatische infecties.
https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco
Kijk dat zocht ik. Dank je wel!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
safina schreef:Beleid bij asymptomatische infecties is per 14-12 gelijk aan dat bij symptomatische infecties.
https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco
lenaa_tje schreef:Electra63 schreef:Ik snap ook dat de hond naar buiten moet, maar mvdende heeft altijd wat: ze heeft voer nodig uit DH, een broek ruilen, schoenen kopen, vakantie..... er is altijd wel iets, waarom zij zich niet aan het advies kan of wil houden.
Het valt gewoon op.
Ook gewoon even rekening mee houden dat ze moeite heeft met de verandering. Ook schreef ze dat in afwachting van haar test gewoon thuis bleef,
Die besmetting valt gewoon niks op te zeggen zat mensen die in het zelfde huishouden elkaar gewoon niet besmetten en zat mensen die zeggen altijd 1,5 meter te houden en wel besmet zijn. Ook weer het gevaarlijke en onvoorspelbaar eraan.
mvdende schreef:En kerst met één persoon te veel... sorry maar ik ga niet de enigste zijn.
lenaa_tje schreef:Electra63 schreef:Ik snap ook dat de hond naar buiten moet, maar mvdende heeft altijd wat: ze heeft voer nodig uit DH, een broek ruilen, schoenen kopen, vakantie..... er is altijd wel iets, waarom zij zich niet aan het advies kan of wil houden.
Het valt gewoon op.
Ook gewoon even rekening mee houden dat ze moeite heeft met de verandering. Ook schreef ze dat in afwachting van haar test gewoon thuis bleef,
Tancreda4 schreef:Ik vind het ergens wel banketstaaf koek met die honden. Mensen kijken hun dieren ook vaak 'eenkennig'. Nood breekt wet en als je met twee gebroken poten zit moet en kan het wel gewoon. Maar omdat het nu iets is waar je je (hopelijk) nog mee kan lopen, is het opeens allemaal moeilijk en onmogelijk om ze een paar x per dag voor een kwartier ofzo uit handen te geven
Eleeke schreef:Hoe is het vandaag @Esje?
Beetje kunnen slapen en bijkomen
Sterkte weer vandaag
Relaxed schreef:Als ik kijk hoe ziek mijn collega is geweest dan kún je de hond niet eens zelf meer uitlaten.. En wat doe je dan?
mvdende schreef:MarlindeRooz schreef:Je kan ook gewoon je hond opvoeden zodat anderen hem uit kunnen laten.
Een doodsbange hond, die uit angst niet met iemand anders mee durft, is geen kwestie van opvoeden.
Als zn pet er niet naar staat, krijgt iemand hem gewoon niet mee. Hij gaat zitten en thats it. Einde oefening. Of je moet 25kg hond over de straat hardhandig mee gaan slepen...
Zelfs mn vader krijgt hem niet mee als de hond een slechte bui heeft. Pap is na 20 meter maar weer omgedraaid en naar huis gegaan. Skip wilde NIET ..
Mocht hij wél een keer met iemand anders mee gaan, dan weet ik niet hoe hij reageert als hij los gaat. Ben bang dat hij dan zomaar naar huis komt rennen. Niet los is helaas GEEN optie, of er moet op een andere manier stevig met hem gewerkt worden. Maar echt met hem werken gaat niemand hier in het dorp kunnen gaan doen, mijn kennisen hebben namelijk 0 verstand van jachttraining en steppen gaat hij niet accepteren met iemand anders dan mijn moeder en mij. Zeker niet in zn eentje, dan loopt hij bij mij al te klooien voor de step.
Alleen een uurtje wandelen aangelijnd is voor mijn stuiterbal niet voldoende, dan wordt mijn huis afgebroken.
Pandora2 schreef:Relaxed schreef:Als ik kijk hoe ziek mijn collega is geweest dan kún je de hond niet eens zelf meer uitlaten.. En wat doe je dan?
Dit dacht ik ook meteen. Genoeg mensen die meer dan een week gewoon de ene poot niet meer voor de andere krijgen. Dan moet je ook een plan B hebben want zo ga je echt de deur niet uit.
En voor tijdens vakanties is dat plan B er trouwens meestal wel...![]()
Wandelen is geen noodzaak natuurlijk. Een hond valt niet dood van een tijd enkel in de tuin rond te lopen. Als je op een appartement woont, wordt het moeilijker uiteraard.
esje super te lezen dat het beter gaat ! Veel respect voor jullie werk !
Echwel schreef:Popstra schreef:Wat grappig dat er meer hier zijn met veel honden. Ik heb er 5
Laat ze nooit uit, doen hun behoefte en spelen op het erf. Super gezellig.
Tja wat als je geen erf hebt..
Ik ga ook het bos in met ze
Zorg wel dat ik op.rustige plekken en rustige tijden ga
Tancreda4 schreef:Ik vind het ergens wel banketstaaf koek met die honden. Mensen kijken hun dieren ook vaak 'eenkennig'. Nood breekt wet en als je met twee gebroken poten zit moet en kan het wel gewoon. Maar omdat het nu iets is waar je je (hopelijk) nog mee kan lopen, is het opeens allemaal moeilijk en onmogelijk om ze een paar x per dag voor een kwartier ofzo uit handen te geven
Mocht je in een flat ofzo wonen, zit je al met een trappenhuis of lift. Je oude bovenbuuf zal dan maar met na jou de lift nemen en besmet raken... Dan heb je niemand gezien. Maar wel besmet.
opisop_shop schreef:Onze honden kunnen altijd in een stuk tuin van 10 x 12 ongeveer via een hondenluik maar dat zullen veel mensen ook niet hebben. Ze zijn 13 en 15 dus wij lopen er ook niet meer mee.
Lijkt me eng dat je een probleem hebt als je ziek wordt, los van corona kan je genoeg overkomen natuurlijk.
esje01 schreef:Eleeke schreef:Hoe is het vandaag @Esje?
Beetje kunnen slapen en bijkomen
Sterkte weer vandaag
Wat lief van je.
Ja hoor ik kan weer vooruit.
Begin om 9.00 eerst met mijn eigen werkzaamheden (logopedist) en sta vanaf 11.30 tot 19.00 op de afdeling.
Morgen en overmorgen ben ik vrij.
Beide kerstdagen help ik mee met de kerstbruch, hopelijk kunnen we het voor de bewoners toch fijn maken.