Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik ben 2.5 jaar geleden 10kg afgevallen. Dit heb ik daarna weten te onderhouden. Van het najaar was het ineens mis en kwam ik 4kg aan. Ik kon dit niet plaatsen en heb een dietiste in de arm genomen. Ik weet veel over voeding maar ik dit geval snapte ik niet waar het vandaan kwam. Hopelijk levert de samenwerking met een dietiste succes op!
mijn eetschema is gesplitst in sportdagen en rustdagen, met een minimale hoeveelheid eiwitten en maximale hoeveelheid koolhydraten. Veel groente eten, volle producten gebruiken, voor nu beperkt zuivel en overwegend glutenvrij om eens te zien wat dat voor me doet. Daarnaast intermittent fasting 16/8. Ik zit er nu sinds 2 dagen lekker in. Over 3 weke weer naar de diëtiste. Ben benieuwd! Vulina schreef:Ik denk dat ze bedoeld; minimaal zoveel eiwitten eten en maximaal een x aantal khd. Dus weinkg khd en veel eiwitten.
ItsMe2 schreef:Jullie hebben zo’n fijne positieve instelling, dat motiveert echt.
Gisteren in de loop van de dag de ene na de andere tegenvaller dus gisteravond ging het dan ook niet goed met eten.
Nu gelijk de draad weer opgepakt en door!!
Heb gisterochtend wel startfoto’s gemaakt. Hoe vaak zouden jullie aanraden om voortgangsfoto’s te maken?
En inmiddels heb ik 12 km gewandeld vandaag, pas de 2e keer deze afstand en die voel ik wel in de (boven)benen. Maar denk ook niet dat het hielp dat ik vanwege het weer op regenlaarzen liep ipv mijn fijne lichte sportschoenen van Skechers.
om dus toch aan m’n beweging te komen weer een half uurtje gefietst, met flinke wind, ging lekker, ik heb stevig doorgetrapt.....Gisteravond bij m’n ouders gegeten en had t gevoel iets teveel te hebben genomen, misschien ook omdat ik een glas wijn heb gehad, geen idee, voelde niet helemaal ok ofzo....
) Ik mik de rest van het mini flesje wijn er dan ook bij. Het beste resultaat krijg je als je het mengsel nu op heel laag vuur nu minimaal 2 uur laat pruttelen, maar iig zo lang dat de groentes helemaal zacht zijn. Ook als kinderen dit eten is een lange stooftijd belangrijk ivm het vervliegen van de alcohol. Na het koken zet ik de staafmixer in de pan zodat de saus fijner wordt, maar wel structuur houdt. Je kunt de saus met elke soort pasta eten, maar ik vind lasagne het lekkerst, zorg dan voor dunne laagjes saus en laat de lasagne na het bakken een 10-15 minuten buiten de oven staan: dan hoor je er echt een stuk van te kunnen snijden die niet uit elkaar valt. En nu heb ik trek....
probeer het maar enigszins gezond te houden met dadels en crackers met cacao spread enzo.gaucho schreef:Pff, ik heb geen goede dag vandaag. Ongesteld, veel last van en wil alleen maar chocolade en zoetigheid etenprobeer het maar enigszins gezond te houden met dadels en crackers met cacao spread enzo.
Net nog wel ff een uurtje gelopen met de pony.
Ik maak mijn lasagna saus ook zo Pallatin, alleen de spek sla ik tegenwoordig over of vervang ik door Kalkoenbacon. En als bladen voor mezelf dan meestal pompoen of courgette.

en pakte ik de extra grote pan uit de woonkamerkast.....