Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:56

I.p.v. sportschool vond ik een rondje hardlopen wel goed een goed idee..
Krijg ik een regenbui op mn kop :') .

Waarom ging ik niet lekker droog trainen?

Ik doe niet heel veel aan cardio trouwens in de sportschool, ik loop paar keer per week hard en ik fiets, wandel en ga vaak genoeg de trap op en af haha.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:15

Marije_jiplover schreef:
Het heeft er oa mee te maken dat als je te lang niets eet, je lijf als het wel wat krijgt, in de spaarstand gaat.
Door elke 3 uur een klein beetje te eten, krijgt je lijf steeds een klein prikkeltje waardoor die in de verbrandingsstand blijft.
Dit is zowel het advies van mijn diëtiste van een paar jaar terug als van de trainer op mijn huidige sportschool.

En het is ondertussen bewezen dat dat bullsheit is :D Kijk maar eens naar intermittent fasting, dan eet je in een tijdsvak van 8 uur, de overige 16 uur van de dag eet je niets. Volgens verschillende websites DE manier om snel af te vallen. Dat is totaal tegenstrijdig aan "elke 3 uur eten voor je motor aan te houden".

Het beste eet je hoe jij je daar het fijnst bij voelt. Voor sommigen is dat elke 3 uur, voor anderen is dat met IF, voor weer anderen wisselt dat met de dag. Kwestie van uitproberen en goed luisteren naar je lijf.
Ik leef het beste op gespreid kleine beetje eten, mijn broer zweert bij IF.

Qua cardio: grote hekel aan :') Vooral door m'n astma, hihi. Ik doe liever HIIT, kort knallen en even bijkomen, duurt max 20 min en doet echt wonderen voor mijn lijf (zowel conditioneel als uiterlijk :o )

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:21

Ja de spaarstand bestaat idd niet :+ Al dat soort dingen zijn gewoon dingen om je makkelijker aan een caloriedoel te houden, maar wat werkt is voor iedereen anders. Ik kan geen maat houden en heb geen zin in/behoefte aan ontbijt dus ik eet m'n eerste maaltijd rond een uur of 1 en dan m'n avondeten rond half 9 en dat is het de meeste dagen wel (op pre/post workout na maar dat is heel klein omdat ik meestal snel na trainen m'n avondeten heb).

Cardio doe ik afhankelijk van m'n doel wel, het is niet handig maar gewoon een handig hulpmiddel :j Maar ik loop ook standaard in totaal ongeveer een uur per dag naar werk en terug.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:36

Bleh, cardio :') het is dat het echt moet i.v.m. 80 minuten rennen op een veld, maar bleh :')

Net eventjes een uurtje geweest, door de semi-griep ben ik zo slap als een vaatdoek en dus ging het voor geen meter vandaag :\

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:54

Beterschap Dioxide!

Ik ben vandaag weer geweest, 1.5u lower body getraind.

En cardio, daar heb ik ook een hekel aan. Soms zie ik dat sommige wel een uur op de teller hebben staan, zweet druipt op de grond, shirt doorweekt, ik vindt dat echt niet charmant, haha.

Kwartiertje loopband of crosstrainer vindt ik lang genoeg wanneer ik met de auto kom, en als ik op de fiets kom is 10min lang genoeg. Na de krachttraining sluit ik af met 5min vol power roeien, dat vindt ik wel echt heerlijk.

Binnenkort krijgen we nieuwe cardio apparatuur, ik ben benieuwd, misschien zit daar iets leuks tussen voor de afwisseling.

Op mijn werk wandelen we buiten in de lunchpauze en hebben we een fiets bureau, ook ideaal, werken en fiets en tegelijk.

En er was nog iets over sportschoolprijzen , hier gaat het per 1 jan met 1.50 omhoog, dat overleef ik wel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:58

Wij 1 euro per maand. Klopt ook aardig met de btw :j iets minder voor de duurste abbonementen

Van de week soort van getraind. Keelontsteking en snot blijven wat klooien. Armen en rug gedaan met licht gewicht en half uur. Was meer dan voldoende ook. Moest foon bij me houden omdat ik gebeld kon worden. Meteen fotos gemaakt :j

Was wisselmoment dus wat kalmer. Dit is deel van zaal. Er is nog een mega rek in andere zaal ook. En twee andere zalen waarvan een voor spinning.
De houten vloer is de "dames" afdeling. De rubber vloer is voor de zwaardere dingen en losse gewichten. Daar zitten meer de mannen. En heel veel spiegels. Wand heeft voornamelijk spiegels en ramen en weinig dichte wand

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mama3

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:08

Wow, Karuna; ik zou echt helemaal gek worden als ik daar moest trainen. Ik heb nooit een andere sportschool van binnen gezien, maar bij ons is het niet zo in rijtjes.

Ik ga ook een keer proberen wat foto's te schieten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:12

In rijtjes :+ ja de hometrainers, roeidingen en crosstrainers wel ja :') voorste stuk is soort van redelijk geordend hoe verder naar achter hoe chaotischer het wordt. Daar staat alles echt propvol op elkaar. Maar zelfs als het druk is. Op buikspier apparaten en benen voor na is er altijd wel een apparaat vrij. Gister even kort overlegd maar de meeste oefeningen zijn drie apparaten voor los van de stagen en halters nog. En die met kabels :')

Ben nog steeds verbaasd dat ze zoveel apparaten in deze ruimte kunnen proppen :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:13

Beterschap dioxide!

Ik ben, mede vanwege het weer, gaan boksen. Was een leuke les! Trainer was in een creatieve bui
Spoiler:
Instagram pf4y :')

Qua eten en voedingsschemas, wij hebben het boek van personal body plan. Daar staat veel in, maar vooral belangrijk dat het bij je past. Ik heb een poosje intermittent fasting gedaan en daarmee ook wel afgevallen (icm sporten) en nu doe ik nog wat bij mij past. Ontbijt heb ik vaak geen zin in en na het avondeten eet ik vaak ook niet dus dan eet ik vaak sowieso al van 18u30 tot 11 uur de volgende dag al niet. Ga ik sporten of heb ik slecht geslapen ontbijt ik wel.
Op drukke dagen vergeet ik wel eens te eten (of ik neem er geen tijd voor) maar ik luister altijd wel naar mijn lichaam :j

Grote sportschool is dat Karuna! Ziet er mooi uit!

Ik vind gewoon cardio op 1 apparaat wel saai, maar met een lesje red ik het goed :j een enkele keer zelf hardlopen of een stuk fietsen of skaten vind ik ook wel leuk.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:14

Ohhh nice Karuna! <3

Bij ons veel kleiner maar ook niet zo heel druk.

Hier ging het ook ruk, 3 kwartier over m'n squats gedaan en kwam met 80kg (m'n 5RM) niet voor bij de 2 reps dus ik was vooral heel boos en gefrustreerd :+ De rest ging wel prima, en ben ook nog steeds verkouden dus daar zal wel het aan liggen, maar met 75kg kwam ik aan de 9 reps. Gek, maar goed.
Vriend had vandaag 170kg voor 2 dus denk dat ik onze squat wedstrijd (1RM relatief aan lichaamsgewicht en hij weegt ook wel 106kg en ik 60 :+ ) over 2 weken ga verliezen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:06

Ik doe als warming up een kwartiertje crosstrainer en nadat ik klaar ben met mijn krachtoefeningen doe ik nog een kwartiertje rennen op de loopband. Maar ik vind cardio in de sportschool niet zo leuk dus meestal word van beide een paar minuutjes afgehaald. Ik probeer wel iedere zaterdag te gaan hardlopen in de buitenlucht. Dat vind ik veel beter vol te houden.

Gister weer lekker gesport maar ik merkte dat ik niet zo heel fit was. Vandaag begin ik mij een beetje ziekjes te voelen. Wil eigelijk morgen gaan sporten maar als ik mij ziek voel ga ik echt niet sporten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:13

Ik zie ook weleens mensen 60 (!) minuten op de loopband :oo Lijkt mij echt niks.

Ik doe meestal 5 minuten crosstrainer of spinnen en dan nog wat schaatssprongen, squats en lunges (zonder gewicht) als warming up. Daarvoor ben ik al komen fietsen, dus al wat opgewarmd.

Ik ben nu 'gedwongen' tot 2x per week leg day vanwege zwaargekneusde elleboog. Op apparaten leunen doet dus ook pijn :') Probeer met de torso rotation ook m'n core mee te pakken en als ik nog tijd heb, wat losse buikspieroefeningen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:28

Mijn vriend kan rustig een half uur of langer op de crosstrainer staan hoor. Dan zet ie Netflix op en dan sporten maar :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:37

Es_ther schreef:
Mijn vriend kan rustig een half uur of langer op de crosstrainer staan hoor. Dan zet ie Netflix op en dan sporten maar :') .

Hier hetzelfde, fiets achter de pc met netflix of youtube aan en dan "binge kijken". Verder niet bij nadenken.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:05

Dat is alleen een beetje lastig als je dat thuis niet kunt :')
Bij de sportschool hier kun je niet vanaf elk cardio apparaat (fijn) naar de tv kijken en vaak staat er iets oninteressants op met veel reclame of zonder ondertiteling.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:08

Wij hebben geen TV in de sportschool en ook geen wifi :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:11

Eske_B schreef:
Wij hebben geen TV in de sportschool en ook geen wifi :=

Wij alleen van die reclame schermen :')

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:18

Ik sta wel eens >30 minuten op de loopband, als ik mn 10.000 stappen nog niet gehaald heb :+ Wij hebben ook geen beeldschermen oid in de sportschool, maar ik download van te voren altijd een paar afleveringen voor de zekerheid, op videoland en netflix. Werkt prima dan

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:33

Ik ga morgen weer en dan Netflix op en even crosstrainen :).
Hardlopen wordt m vandaag niet haha!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:40

En hoe kijk je dat dan? Leg je dan je telefoon op het display van (bijvoorbeeld) de loopband? Dan kijk je toch de hele tijd naar beneden? Dat lijkt mij niet fijn voor je nek.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:41

_Christina schreef:
En hoe kijk je dat dan? Leg je dan je telefoon op het display van (bijvoorbeeld) de loopband? Dan kijk je toch de hele tijd naar beneden? Dat lijkt mij niet fijn voor je nek.

Bij ons zit die aardig op ooghoogte, maar ik ben ook wat kleiner dus dat is dan makkelijker haha.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:51

Van de loopband hier weet ik het eigenlijk niet, maar bij de crosstrainer en de cross-wave is het (voor mij) niet op ooghoogte (hier kan een telefoon ook alleen in het vakje onder het display). Vandaar dat ik er vanuit ga dat het bij de loopband ook niet zo is.
Hier staat sowieso de muziek te hard om je eigen oordopjes niet op standje gehoorschade te hoeven zetten. Of ik heb hele slechte oordopjes. Maar wie weet is dat nu verleden tijd, ik las vanochtend dat er een convenant m.b.t. het geluidsvolume is ondertekend.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:54

Hoorde ik ook ja!

Ik heb voor het sporten van die JBL draadloze oortjes gekocht. Zijn ook noise cancelling dus ik gebruik ze daarvoor :).
Durf ze ook niet op straat te dragen, bang dat ik niks hoor haha.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:59

Onze cardio-apparaten stoppen er automatisch mee na x-aantal minuten (volgensmij rond de 20 min?) :+ En dan kun je dus weer opnieuw op snelheid komen / alles instellen. Heel irritant! :+
Ik vind het af en toe wel lekker, al wandel of squash ik liever ipv echt cardio op de apparaten/in groepslessen te doen.

Ik pas trouwens wonderbaarlijk genoeg ineens in een maatje S :):)
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:03

Ik heb geen noise cancelling, maar ik vind ook niet dat dat nodig zou moeten zijn :)

Dreamy, kun je geen tijd instellen als doel? En dan dus een tijd hoger dan dat x-aantal minuten?