3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:18

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Stevige speltcracker met Hüttenkäse en een plakje Kipfilet
T: mandarijn
L: drie kleine rogge boterhammen met Hüttenkäse en een plakje Kipfilet
T: appel
A: pompoensoep, stokbrood, kaasjes, olijven en wijn

Kcal: 1600

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:46

Ik kom me hier ook melden :D
Anderhalf jaar geleden was ik het zat en wilde ik wat aan mijn gewicht doen..
Ik woog toen zo'n 88 kilo (ben 1.67) en had ongeveer maat 44/46.
In een jaar tijd ben ik ongeveer 18 kilo afgevallen door koolhydraatbeperkt.

Al ben ik al blij wat ik bereikt heb, ben ik nog niet tevreden en wilde ik ook graag fitter worden.
De laatste kilo's wilde er ook maar niet af dus ben inmiddels aan het sporten met coach (en voedingsdeskundige).
In de eerste week (met kerst tussendoor) ben ik 600 gram afgevallen **\O/**

Mijn lijstje tot nu toe:

O: Groente smoothie (magere kwark, verse spinazie, banaan, water)
T: Gekookt ei

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:05

Mijn lijstje voor vandaag. De kcal van het ontbijt zijn een beetje gegokt, zowel mijn brood als de hummus maak ik altijd zelf en weet niet precies meer wat daar in zit.

O: 2 plakken zelfgemaakt speltbrood; 1 met zelfgemaakte hummus, komkommer en peper. 1 met een klein laagje roomboter, marmite en kaas.
Glas water en 2 koppen thee (393 kcal)
T: ?
L: een beetje tomatensoep van gister met een cracker met kaas oid
T: -
A: ? Ik eet op het werk, dus geen idee nog
T: misschien 's avonds nog een bakje yoghurt oid. We eten op het werk altijd om half 5 al, dan krijg ik 's avonds weer mega trek.

B: 15 minuten fietsen, 2 paarden trainen en in de bediening werken(ongeveer 8 iur werken), loop daar dus vrij veel.

Volgens mfp moet ik bij het ontbijt op 600kcal zitten. Dit krijg ik echt niet voor elkaar, heb nu al het gevoel dat ik mega veel gegeten heb.
Hoe doen jullie dit?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:16

Ik zou me hier ook graag willen melden! Door laksheid en niet gemotiveerd is het nooit gelukt, maar ik word er nu gewoon ongelukkig van, dus tijd voor verandering!
Ik ben Danielle, 21 jaar en ik studeer. Ik speel rugby, 2x in de week trainen en zondags een match. Mijn doel is vooral een lagere vetpercentage en meer spieropbouw, want dat is fijn met rugby :+ Ik val vaak door de mand om toch wat lekkers te eten, en dan bedoel ik ook gelijk een héle zak chips of een chocolade reep.. Het lijkt me dus leuk, fijn en handig om mee te praten om tips te delen en elkaar te motiveren!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:26

Lieszje, welkom in dit topic! Je hebt al een heel mooi resultaat gehaald. Dat laatste beetje moet ook zeker lukken :D

Ijssnuiver, je brood met beleg klinkt echt lekker. Ik zie nu van die heerlijke verse stevige plakken brood voor me ook.

Danielle, jij ook welkom in het topic. Pittig hoor rugby! Wanneer begint je seizoen weer?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:33

Emmaa_ schreef:
God mens wat zie jij er fantastisch uit zeg. Heb zo ongelofelijk veel respect voor wat jij bereikt hebt! Het jurkje staat je echt prachtig, kan MAKKELIJK!

:*

Bedankt voor jullie lieve complimentjes, maar eens zien of ik een keer een gelegenheid heb om hem aan te trekken. Ik werk in het bos, niet direct een uitgelezen plek voor een jurk. Panty's heb ik een bloedhekel aan :+

Gisteravond en vriend over de vloer gehad en veel teveel gesnaaid -O- Ik haal voorlopig niks meer in huis. Gelukkig de rest van de dag niet al teveel gegeten.

Daantjee12 schreef:
Ik zou me hier ook graag willen melden! Door laksheid en niet gemotiveerd is het nooit gelukt, maar ik word er nu gewoon ongelukkig van, dus tijd voor verandering!
Ik ben Danielle, 21 jaar en ik studeer. Ik speel rugby, 2x in de week trainen en zondags een match. Mijn doel is vooral een lagere vetpercentage en meer spieropbouw, want dat is fijn met rugby :+ Ik val vaak door de mand om toch wat lekkers te eten, en dan bedoel ik ook gelijk een héle zak chips of een chocolade reep.. Het lijkt me dus leuk, fijn en handig om mee te praten om tips te delen en elkaar te motiveren!

Welkom! :wave: Leuk, rugby, mijn vriend speelt ook :):) Er is me ook al tig keer gevraagd om te komen trainen maar ik ben echt geen teamsporter.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:45

Black kelpie, ben ook erg blij dat ik tegenwoordig wel jurkjes en alles aan kan naar mijn werk. Ik draag zeker 2 a 3 dagen per week een jurkje of rokje :D

Ik heb eerder jaren gevoetbald. Afgelopen voorjaar reünie gehad en toen getwijfeld om weer te beginnen. Maar dan zit ik weer aan vaste tijden vast wanneer ik moet trainen en aanwezig zijn. Vind het zo lekker dat ik juist alles zelf kan plannen en ook prima keer minder of juist vaker kan gaan.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:51

Bedankt!

We hebben de 12e een oefenmatch en dan vanaf de 21e weer competitie. Gelukkig geen strenge winter gehad, dus op 1 week na gewoon door blijven trainen.
Ik wil ook minderen met bier drinken trouwens, zeker op de vereniging gaat dit er vrij makkelijk in, sowieso deze maand een alcoholvrije maand, kijken wat voor voordelen het geeft!

Ik heb net myfitnesspal account aangemaakt, even kijken hoe het allemaal werkt :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:53

Danielle, dat alcohol ken ik heel erg. Zeker met date, beide nogal van het gezellig samen een drankje doen. Dus dat is toch al snel een paar biertjes of wijntjes als we bij elkaar zijn, stukje kaas of wat chips erbij. Dat merkten we ook beide al behoorlijk in de kilo's sinds we aan daten zijn :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:10

Ik heb me dus om die reden voorgenomen om minimaal een half jaar geen alcohol te drinken. De voornaamste reden is dat ik na 2 drankjes al de hele voorraadkast wil gaan leeg eten. Met dat alcohol al aanzet, werken die zakken chips natuurlijk niet mee, haha!
Ik voel me ook echt een stuk fitter zonder, ben een enorm slechte slaper maar merk dat ik met alcohol nog veel slechter slaap.
Waarom ik dan überhaupt nog dronk? Geen idee, hahaha! De macht der gewoonte denk ik.
Zondag heb ik een personeelsfeestje, dus dat wordt de eerste struggel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:15

Ik heb een paar jaar geleden ook een halfjaar geen alcohol gehad. Het beviel me eerlijk gezegd heel goed. Maar het is er toch weer ingeslopen. Dus hou het vanaf nu ook op zo min mogelijk. Af en toe drankje, maar verder niet.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:17

Oei, ik kan niet zo heel goed lange tijd zonder alcohol, haha! Mijn vriend en ik zijn allebei gek op goede wijn, dus we hebben een hele voorraad. Eerst dronk ik elke dag wel 1/2 glazen. Nu drink ik alleen nog in het weekend.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:18

Haha ja mijn date is dus ook gek op een drankje. Maar we vonden beide dat het nu ook wel prima kan blijven bij 1 glas per persoon in plaats van 1 fles per persoon op een avond O:)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:21

Maanlicht schreef:
Oei, ik kan niet zo heel goed lange tijd zonder alcohol, haha! Mijn vriend en ik zijn allebei gek op goede wijn, dus we hebben een hele voorraad. Eerst dronk ik elke dag wel 1/2 glazen. Nu drink ik alleen nog in het weekend.

Dat kon ik ook nooit, haha! Ik werk in de horeca en het is zo makkelijk om na het werk even 2,3 of 10 biertjes te drinken... dit ging van kwaad tot erger en je went aan het katergevoel. Tot op een bepaald moment bij mij de knop om ging en ik ook een poos niet heb gedronken. Sindsdien drink ik al een stuk minder en na het werk drink ik vaker een frisje dan alcohol. Mijn voordeel is wel altijd geweest dat ik alleen niet drink, dus op een vrije dag een glaasje wijn bij het eten deed ik alleen als er vrienden waren(en dat was maar zelden zo ).

Omdat ik nu voor de zomer echt weer kilo's kwijt wil, ga ik lang niet drinken. Vooral om geen vreetbuien te creëeren.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:40

Afgezien van mijn tienertijd in de kroeg heb ik nooit veel gedronken. En enkele keer als er vrienden zijn en ook iets wat ik lekker vind. Ik heb nu kleine whisky voorraad. Maar drink alleen bij visite. En dat zijn maar kleine glaasjes.

Mijn vreetbuien zijn met alcohol niet erger dan met non-alcohol. Ik ben jaren de bob (en ook zwanger) geweest...

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:43

Heel herkenbaar probleem inderdaad! Heb nu met mezelf afgesproken thuis helemaal niet meer te drinken (in m'n eentje of met huisgenoten) en komende maand op de vereniging ook niet.

App is geïnstalleerd, in de OP staat dat de calorieën in mfp lager zijn dan daadwerkelijk, maar volgens de app mag ik 1960 calorieën per dag, wat mij dus best wel veel lijkt? (ik ben echt een leek op dit gebied)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:45

Danielle, heb je al een berekening gemaakt via de link in de OP? Dan kan je het vergelijken.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:43

''Jouw huidige BMR bedraagt 1790. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 2775 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 2283 kilocalorieën doe je er 236 dagen over om je streefgewicht te behalen''

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:48

Dan zou ik als ik jou was rond de 2000 kcal per dag gaan zitten. Dan zit je netjes boven je BMR en als je keer iets meer eet is het ook geen ramp.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:56

Laat uit bed vandaag, dus het eten liep een beetje in de soep.

O&L; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
B; buitenrit 2 uur
T; paar chocolaatjes
A; zelfbouw pizza met paprika, feta en salami

:Y)

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:16

Oortjesfoto! Altijd goed. Ga ik zondag weer eens mijn best voor doen.

Mijn lijstje van vandaag:

O:224 gram skyr vanille, 4 gram whey crispy, 32 gram chocolade cruesli
L: 2 kaiserbroodjes met 62 gram rosbief en 14 gram ravigotesaus
T: banaan
A: 100 gram rucolamelange met 100 gram carpaccio, 10 gram kaassnippers, 10 gram dressing, 4 gram pijnboompitten en 3 gram croutons
T: ga koffie doen in de stad met een vriendin, heb nog 560 kcal over, dus neem wat lekkers erbij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:58

Oei oei alchol, vind het erg lekker maar kan makkelijk zonder. Vind het zo zonde van de kcal!
En oortjesfoto! <3

@Linoleum, mooi lijstje zeg, klinkt lekker allemaal!

Ik heb vandaag 14.824 stappen gezet en dus 2900 kcal verbrand. (Fitbit) Niet echt gezond gegeten maar ben wel trots op mezelf. Ging naar de supermarkt en heb toen ipv een grote zak chips een zakje van 45 gram gekocht. Vond het achteraf net zo'n "weekend gevoel" geven als dat een hele zak doet. :) Dus dat gaan we vast houden. Vond het echt een overwinning omdat ik heel slecht maat kan houden en verslaafd ben aan chips. Ik wist dus dat ik vandaag zo veel ging lopen dus dat ik veel lekkere dingen kon eten. Dus mijn lijstje ziet er ook zo uit.

O: Banaan (geen eetlust helaas)
L: Pizza kruier van de Jumbo (heel veel kcal) + 250 ml verse jus
A: Vega kapsalon en patatas bravas(patat, groente, knoflooksaus en kaas)
T: 45 gram naturel chips dus ongeveer 224 kcal.
Kom denk ik nooit boven de 2500 kcal uit.

Het gaat mentaal helaas niet echt goed de laatste tijd. Dus soms kom ik bijna mijn kamer niet uit. Dan is het erg verleidelijk. Dat weinig bewegen en veel eten. Daarom is mijn doel niet per se gezond eten, maar meer verbranden dan dat ik eet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 07:33

Net klaar met werk, zal straks even bijlezen. Het is hier nu 41 graden. Mag ik even huilen.

O: crossiantje + koffie
L: chicken teriyaki don (met rijst en veel groente)
A: weet ik nog niet, gaan ubereats bestellen want het is veel te warm om te koken. Zal niet super gezond worden.

Heb nooit veel honger met warm weer. Wel super veel water gedronken de gehele dag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:15

41 graden wil ik wel! Ik hou van warmte! :)) en dat geen honger hebben vind ik altijd heel handig. Lekker veel fruit eten! :P

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:18

Het is gelukkig alweer flink afgekoeld. Ik kan echt helemaal niks met deze hitte. Op vakantie aan het strand/zwembad oke, maar op een gewone werkdag no thanks :')