Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:21

Ja je begint vaak als je problemen ervaart en op dat moment is de huid schijnbaar in slechte conditie. Dus dan heb je een weg te gaan tot die niet alleen hersteld is maar ook extra sterk.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:19

Supervixen, wauw prachtige omgeving om in te lopen!! Bedenk me dat ik misschien ook maar wat vaker de auto moet pakken om in een mooi gebied te lopen in plaats van mijn standaard rondje door de polder.

Woensdag keihard billen en benen getraind in de sportschool en gister 10 km en vandaag geen greintje last van mijn knieën *\o/* . De sleutel tot succes waren toch mijn nieuwe schoenen denk ik, toch blijf ik braaf mijn fysio oefeningen doen tot ik volgende week weer een afspraak heb.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:33

Supervixen schreef:
Dat is zeker gaaf in New York. Hoe lang stond je te wachten voor je kon starten?

5 uur ongeveer, maar was gezellig! Mijn man startte een uurtje eerder en nog twee vrienden, dus heb een uurtje alleen vertoefd. Eerste km wel flink slalom hihi, maar daarna lekker mijn ding kunnen doen!
Laatst bijgewerkt door Jnien op 23-11-18 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:36

Dat valt heel erg mee, die wachttijd.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:37

Supervixen schreef:
Dat valt heel erg mee, die wachttijd.

Sorry, dacht van het startvak uiteindelijk over de startlijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:56

Verwarring haha.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:32

Van het weekend mijn 11de marathon van dit jaar. Dit keer een natuurloop dus een soort van trailachtig gebeuren. Schitterende omgeving en ik heb hem als een gewoon duurloop training gelopen dus ik kon er ook echt van genieten. Uiteindelijk 3hr50 over de 42,5km gedaan. Maar ik had er nog best wel een lusje aan willen plakken.
Jullie nog leuke uitdagingen gehad dit weekend?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:27

Klinkt heerlijk greetje. Ik heb de Arnhem urban trail gelopen samen mey mijn vriend. Gewandeld dus. Mijn vriend houdt niet van hardlopen, maar dit vond hij wel heel leuk. We hebben 10km door Arnhem gewandeld, ook nog op vlot tempo. In 1.50 waren we klaar. Er zat ook een 'ontbijt' bij. Werd meer een lunch voor de wandelaars.
Alles was super georganiseerd en ondanks dat ik mijn hele leven al in Arnhem kom, hebben we toch weer wat nieuwe plekken ontdekt. We hebben echt genoten.
Volgend weekend loop ik de montferland run.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:41

Supervixen schreef:
Klinkt heerlijk greetje. Ik heb de Arnhem urban trail gelopen samen mey mijn vriend. Gewandeld dus. Mijn vriend houdt niet van hardlopen, maar dit vond hij wel heel leuk. We hebben 10km door Arnhem gewandeld, ook nog op vlot tempo. In 1.50 waren we klaar. Er zat ook een 'ontbijt' bij. Werd meer een lunch voor de wandelaars.
Alles was super georganiseerd en ondanks dat ik mijn hele leven al in Arnhem kom, hebben we toch weer wat nieuwe plekken ontdekt. We hebben echt genoten.

Ik heb hem gisteren ook gedaan. Hardlopend dan wel :) door de wandelaars, was het voor de hardlopers soms wat lastiger. In andere steden startten de wandelaars als laatste. Zit je elkaar toch minder in de weg. Ondanks dat was het weer erg leuk en heb ik weer een leuke loop gehad :D

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:52

Greetje63 schreef:
Van het weekend mijn 11de marathon van dit jaar. Dit keer een natuurloop dus een soort van trailachtig gebeuren. Schitterende omgeving en ik heb hem als een gewoon duurloop training gelopen dus ik kon er ook echt van genieten. Uiteindelijk 3hr50 over de 42,5km gedaan. Maar ik had er nog best wel een lusje aan willen plakken.
Jullie nog leuke uitdagingen gehad dit weekend?

Dikke respect!!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:53

Supervixen schreef:

Heerlijk toch!
Ik heb laatst ook een route met mijn man gewandeld.
Nu wil ik deze van de week gaan hardlopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:16

Ja was ook lekker, wij wandelen veel samen in het weekend in het bos. Zeker in de zomer.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:58

Ik heb intussen ook de ingezamelde schoenen geteld, zijn toch "maar" 18 paar, dus weet niet of Poes dit na haar reis genoeg vindt om ermee naar NL te rijden. Nu, ik hoor het dan wel, anders gaan ze in de kledingcontainer, komen ze mss ook nog goed terecht.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:08

Supervixen schreef:
Ja was ook lekker, wij wandelen veel samen in het weekend in het bos. Zeker in de zomer.

Heerlijk.. lekker q-time met zn tweetjes!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:54

Oh Greetje, klinkt als een super marathon!

De urban trail klinkt ook goed Supervixen!
Jammer dat het een mix was van de hardlopers en wandelaars.

Ik heb heerlijk gelopen in de Limburgse bossen van het weekend. We waren een weekendje weg en ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de boel daar eens te verkennen. Was erg leuk en nu baal ik eigenlijk nog wat meer van mijn saaie alledaagse rondjes in de buurt. :')
Heb mezelf dus voorgenomen om er wat vaker op uit te gaan. We hebben ook wel wat bos in de buurt, maar daar moet ik dan wel eerst effe de auto voor in stappen.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:11

Arzil schreef:
Oh Greetje, klinkt als een super marathon!

De urban trail klinkt ook goed Supervixen!
Jammer dat het een mix was van de hardlopers en wandelaars.

Ik heb heerlijk gelopen in de Limburgse bossen van het weekend. We waren een weekendje weg en ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de boel daar eens te verkennen. Was erg leuk en nu baal ik eigenlijk nog wat meer van mijn saaie alledaagse rondjes in de buurt. :')
Heb mezelf dus voorgenomen om er wat vaker op uit te gaan. We hebben ook wel wat bos in de buurt, maar daar moet ik dan wel eerst effe de auto voor in stappen.

Waar in Limburg was je?
Ik woon in Limburg, dus ben nieuwsgierig!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:56

Center Parcs Meerdal. Dus lekker gelopen in de Schadijkse bossen. :j

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:21

Arzil schreef:
Center Parcs Meerdal. Dus lekker gelopen in de Schadijkse bossen. :j

Aha.. ik woon nog een heel stuk zuiderlijker.. bij het smalste stukje van Nederland

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:08

Ik heb even n loopdipje, maar nu toch weer goede voornemens gemaakt vanaf 1 december. Kwestie van wat te oefenen voor de voornemens van 2019. :)

Ben me net opnieuw gaan inschrijven in de joggingclub. Erg origineel bij ons: inschrijvingsavond is op café, en na inschrijving krijg je een gratis consumptiebon. Het zaaltje zat weer afgeladen vol, is een gezellige bende, en er is zelfs een soort "vrouwenclubje" binnen de club die geregeld samen uit eten gaat, of op citytrip... De keerzijde is dan weer dat je over looptechnische zaken weinig kan leren in de joggingclub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:47

Mag ik mij ook weer melden?
Ik heb een tijdje hier mee gekletst maar toen de warmte begon in juni ben ik niet meer gaan lopen omdat ik heel slecht tegen de hitte kon. Vervolgens in de sportschool begonnen en mijn conditie op de loopband op pijl geprobeerd te houden. Echter vind ik de loopband ontzettend saai dus nu weer begonnen met rustig aan 5km hardlopen en het voelt weer goed!!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:52

hwn: super goede voornemens! Ach.. zo’n clubje is dan wel super gezellig toch!

_lauraaa_: heerlijk dat je weer 5 km bent gaan hardlopen. Ik vind loopband ook enorm saai.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:58

@Lauraa, welkom terug! Ik had eventjes overwogen om me zelf n loopband aan te schaffen, maar die dingen zijn pokkeduur, en ik vrees dat ik er ook niet genoeg discipline voor zou kunnen opbrengen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:04

Zo'n loopband zou ik drie keer op gaan en daarna zou hij staan te verstoffen. Er is toch niks lekkerders dan een frisse neus halen. Ik heb van de week alleen maar korte loopjes gedaan. Iets met druk/stress. Morgen wordt het pokkeweer en heb ik de montferlandrun. Ben ik een watje als ik niet ga als de regen met bakken uit de lucht valt?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:06

Ik wou juist hetzelfde vragen, wat doen jullie als het echt regent?

Ik heb besloten om deze maand of volgende maand ( :p ) naar runners lab te gaan om goede schoenen te kopen. (Dag nieuwjaarsgeld)

Verder snap ik niet hoe andere beginners zo snel al een aantal km lopen. Ik heb duidelijk 0 conditie :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:11

Ik heb denk ik een stuk of 60/65 wedstrijden gelopen vanaf 2015, maar eigenlijk geen een in de stromende regen. Wel een handjevol met wat druppels of dat het heel licht regende. Ik zie nog wel wat ik doe morgen :P