Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:55

Die krolse kat vreet niet de pil, ik wel :P :+

nee als ik zo"n hulpeloos ding zie wat ook nog eens lelijk is als het net geboren is krijg ik geen warme gevoelens.
Als ik later de stront en kots ruik nog minder.
Nou oke, wat later breken ze niet meer meteen de nek als je ze verkeerd vasthoud maar nog steeds is het janken en schijten en kosten. Hoe kunnen daar nu eierstokken van op hol gaan?
Dan kan het kruipen en lopen, maar nog steeds de broek vol tot aan de nek en janken om niks.
Dan zijn ze uit de luiers en kunnen ze wat praten, dat is een leeftijd die ik nog enigszins grappig vind.
Nog weer later leren ze van alles op school wat je niet wilt en krijg je van die brutale vlerken, die een hoop gaan kosten op school en spullen en sport.
Kosten die ik als egoist liever in een paard stop :P
En dan gaan ze puberen en studeren, wat heb je daar als ouders nu aan?
En dan ben je zelf ondertussen versleten en oud van de zorgen en gaan ze eens uit huis.

Hoe kunnen daar eierstokken nu blij van worden? Die verschrompelen aan de gedachte. :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:07

Omdat het helaas onze natuur is.

Pubers zijn ook echt zuur gewoon. Vanaf 4 jaar vind ik ze niet meer leuk :+

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:09

Blijkbaar is het niet de natuur, zie dit topic.
Ik denk echt, of weet wel zeker dat er veel vrouwen kinderen hebben omdat het hen aangepraat is dat het natuur is.
Je gaat ze wel leuk vinden als ze geboren zijn.
Van je eigen is zo anders en al die kwats meer.
En dan wat naïeve vrouwen trappen daar in om later spijt te hebben. Maar dat is een groot taboe.
Helaas, want die eerlijkheid zou wel meer vrouwen doen beseffen dat het helemaal niet zo mooi is en perse natuur.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:18

Dus het handjevol vrouwen in dit topic bewijst dat het niet de natuur is? Ik weet niet hoor, maar het grootste gedeelte van de vrouwen plant zich gewoon voort. Wij zijn de uitzondering hè. En natuurlijk is er een gedeelte dat er spijt van krijgt, maar de enige reden dat we hier op aarde zijn is om door te fokken. Dat doen beesten toch ook?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:28

_Reneee schreef:
Dat doen beesten toch ook?
Nou ja... dat ligt een beetje aan de diersoort... :Y) er zijn behoorlijk wat dieren waar maar een of enkele vrouwtjes voor het nageslacht zorgen en de andere andere taken hebben. En dat zou dus ook prima voor ons mensen kunnen gelden.. ook als je niet alle hormonen door de war hebt gegooid met allerlei middelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:33

_Reneee schreef:
Dus het handjevol vrouwen in dit topic bewijst dat het niet de natuur is? Ik weet niet hoor, maar het grootste gedeelte van de vrouwen plant zich gewoon voort. Wij zijn de uitzondering hè. En natuurlijk is er een gedeelte dat er spijt van krijgt, maar de enige reden dat we hier op aarde zijn is om door te fokken. Dat doen beesten toch ook?

Wat is er met jou gebeurd? Voel je je wel goed? :') Ben je overgestapt naar het klapperende eierstokken kamp?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:36

Gelukkig kunnen wij mensen redeneren in plaats van onbedacht en geleidt door hormonen voortplanten. Nouja dat geldt dus ook niet voor iedereen :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:37

Evelijn schreef:
_Reneee schreef:
Dat doen beesten toch ook?
Nou ja... dat ligt een beetje aan de diersoort... :Y) er zijn behoorlijk wat dieren waar maar een of enkele vrouwtjes voor het nageslacht zorgen en de andere andere taken hebben. En dat zou dus ook prima voor ons mensen kunnen gelden.. ook als je niet alle hormonen door de war hebt gegooid met allerlei middelen.

Is dat zo ja? Dat vind ik interessant :D

Nee ik ben niet omgeslagen, maar ik begin het wel te snappen. Heel vreemd. Ik haat kinderen nog steeds hoor, maar iets minder extreem :')

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:42

bruintje123 schreef:
Die krolse kat vreet niet de pil, ik wel :P :+

nee als ik zo"n hulpeloos ding zie wat ook nog eens lelijk is als het net geboren is krijg ik geen warme gevoelens.
Als ik later de stront en kots ruik nog minder.
Nou oke, wat later breken ze niet meer meteen de nek als je ze verkeerd vasthoud maar nog steeds is het janken en schijten en kosten. Hoe kunnen daar nu eierstokken van op hol gaan?
Dan kan het kruipen en lopen, maar nog steeds de broek vol tot aan de nek en janken om niks.
Dan zijn ze uit de luiers en kunnen ze wat praten, dat is een leeftijd die ik nog enigszins grappig vind.
Nog weer later leren ze van alles op school wat je niet wilt en krijg je van die brutale vlerken, die een hoop gaan kosten op school en spullen en sport.
Kosten die ik als egoist liever in een paard stop :P
En dan gaan ze puberen en studeren, wat heb je daar als ouders nu aan?
En dan ben je zelf ondertussen versleten en oud van de zorgen en gaan ze eens uit huis.

Hoe kunnen daar eierstokken nu blij van worden? Die verschrompelen aan de gedachte. :)

_/-\o_

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:43

Dus overgestapt naar dat klapperende eierstok kamp. Dit is het begin van het einde }>

Ja dieren planten zich voort omdat ze anders "denken" dat er een tekort aan komt. Wat ook vaak zo is door de mens.
Maar euh kijk eens om ons heen? Te kort aan mensen?
We zouden ook nog ergens verstand moeten hebben en dan weten we dat voortplanten wel het slechte is wat we kunnen doen voor de aarde.
En als je dan ook nog eens ziet in welke slechte positie er gefokt word vind ik dat schrijnend voor de kindjes. Klapperende eierstok of niet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:46

Ik haat kinderen helemaal niet, nooit gedaan... ben zelfs juf geweest en nu nanny.

Maar ik heb gewoon nooit de behoefte gehad om zelf nageslacht te produceren... vind dat er ook door sommige wel erg lichtzinnig over gedacht wordt ... kinderen krijgen. Was paar jaar geleden wel beetje bang dat eierstokken zouden gaan klapperen op het moment dat mijn zusje een baby kreeg... maar ook dat heb ik weten te weerstaan *\o/*

Tegenwoordig probeer ik dit op te voeden, dat mag ik gelukkig van de wet af en toe in een kooi stoppen :D

Afbeelding

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:54

Nah er klappert niks :') Maar ik kan me wel indenken dat mensen eraan beginnen. Wil niet zeggen dat ik dat nu ga doen toch? Ik mis bijna alle ingrediënten die nodig zijn om een kind te kleien dus het wordt sowieso nogal lastig :Y)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:00

Aah Monty is leuk :#

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:06

Wauw dit gaat lekker hier :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:06

Goh.. ik zie dit topic nu pas..
Ondanks dat ik nog erg jong ben (20) heb ik nooit een kinderwens gehad en ben hier tot op de dag van vandaag nog 100% zeker van.
Mijn vriend heeft gelukkig ook geen kinderwens waar ik heel blij om ben.

Mijn ouders hebben zich er inmiddels bij neergelegd en passen wel eens af en toe op onze 'kindjes' (lees; 2 hondenmonsters :+ ) en vinden dat prima. Schoonmoeder daarintegen begint er bijna bij ieder bezoekje over, tot vervelends toe..
Ze geloofd er heilig in dat wij over 4/5 jaar wel van mening veranderen maar mijn gevoel zegt dat dat echt niet gaat gebeuren, hoe gaan jullie hiermee om?
Vind het soms erg lastig en vervelend dat ze er zo over door dramt, vind kinderen best leuk (zusje van 7 die hier wel eens logeert) maar mijn god... wat ben ik blij dat ik ze daarna gewoon weer weg kan brengen..

En dan nog niet gesproken over de mensen met kinderen, constant gezeur en gemiep over kind dit kind dat. En dan denk ik; goh wat ben ik blij met ons vrije, stressloze leven *\%/*

Ben in ieder geval wel blij om te lezen dat ik niet alleen ben, dat gevoel heb ik wel vaak.. Dat het erbij hoort of van je verwacht wordt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:10

Toen ik die leeftijd had zei ik altijd nu denk ik dat er nooit kinderen komen, mocht mijn gevoel daar later in veranderen zien jullie dat vanzelf een keer.
Dan waren ze tevreden.

Maar mijn gevoel was zo enorm sterk dat ik voor mezelf nooit de twijfel heb gehad dat het zou veranderen.
Maar andere zeiden dan zo vol overtuiging dat ze dat ook hadden gehad maar ineens ploep gaat dat om.
Dat je wel eens denkt, zou dat echt? Maar niets in me kon dat voorstellen.
Maar het is hier nooit veranderd alleen maar versterkt. Mijn gevoel van ik wil ze echt niet zat en zit gewoon te diep.
Nu heb ik een leeftijd dat het niet meer gezond is ze te krijgen maar spijt heb ik helemaal niet.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:19

Ik geloof dus best dat het ineens om kan slaan. Doodeng lijkt me dat. Gelukkig weet iedereen in mijn omgeving dat ik een kinderhater ben. Maar goed, ik hou ook niet van honden, maar ik heb wel een hond. Hou alleen van mijn eigen hond :+ En van mijn eigen paard.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:21

Wacht maar, straks als je de leeftijd hebt, heb je heus spijt dat je geen oma bent. :') }:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:22

_Reneee schreef:
Ik geloof dus best dat het ineens om kan slaan. Doodeng lijkt me dat. Gelukkig weet iedereen in mijn omgeving dat ik een kinderhater ben. Maar goed, ik hou ook niet van honden, maar ik heb wel een hond. Hou alleen van mijn eigen hond :+ En van mijn eigen paard.

Bij mijn zus begon het ook zo... ineens kon ze zich er iets bij voorstellen dat ze zelf kinderen had.
Inmiddels heeft ze er dus 2 :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:37

Haha hypericum. Krijg je dat weer. :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:38

Het wordt er altijd maar één _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:34

Je gaat uit van dit topic, maar als men eens op grotere schaal onderzoek zou doen denk ik dat het kan tegen vallen hoe zeer het "onze natuur" is. Hoeveel hebben er spijt van de kinderen? Hoeveel hebben er geen?
Er zou wel eens meer maatschappelijke druk achter kunnen zitten dan natuur. Toen ik gemaakt werd kwam de pastoor nog aan de deur om te vragen wanneer er kinderen kwamen na de trouw en als de 1e er was kwam ie na een paar maanden vragen wanneer de volgende kwam. Da's niet echt "natuur" IMO.

De meeste dieren planten enkel voort indien de omstandigheden relatief haalbaar zijn. Niet allemaal maar de meeste wel. Wij planten echter voort tegen alle redelijkheid in. Zelfs als men weet dat er een grote kans is op handicaps enz. Onze voortplantingsdrift heeft IMO nog weinig met natuur te maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:39

Precies.
Ik ken zo al een paar mensen die zeggen spijt te hebben.
Maar de sociale druk is zo groot dat ze geen weerstand konden bieden.
Ook 1 die geen nee tegen haar man kon zeggen.

En ja als er maar continue gezegd word van je eigenste ga je wel houden als het op je buik ligt zijn er denk ik veel vrouwen die daar op vertrouwen. Zonder dat ze klapperende eierstokken hadden.
Maar dan is het wel te laat.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:46

Ik ken ook genoeg mensen die spijt hebben hoor. En er is sociale druk. Maar het gedeelte vrouwen dat je overhoudt dat wél bewust voor kinderen kiest lijkt me nog altijd het grootst. Het wordt steeds kleiner, maar het heeft nog steeds de overhand. De wereldbevolking groeit nog steeds.

En we zijn een epidemie voor de aarde. Een soort parasiet die de hele aarde kaalvreet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:48

Het is zeker het grootst maar om het natuur te noemen hier in onze rijke landen. Al lang niet meer.