Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:15

Nu ruim 2 weken later gaat het steeds beter. Ben inmiddels 8 kilo kwijt.

De pijn is zo goed als weg gelukkig.
Ik blijf wel enorm last van diarree houden. Echt zo vervelend.
Vanmorgen mijn eerste dumping gehad, dat is naar zeg.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:19

Das al flink wat kg kwijt wilma!

Een praktisch vraagje. Mijn arts zegt maar 3 weken werkonbekwaam te zijn.
Hoelang hebben jullie niet kunnen werken? Ik werk professioneel met paarden. Dan kan ik het werk wel een indicatie geven

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:23

Dat lijkt mij fysiek zwaarder werk en heel anders dan bijv leraar zijn.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:35

Luna2006 schreef:

Hoelang hebben jullie niet kunnen werken? Ik werk professioneel met paarden. Dan kan ik het werk wel een indicatie geven

Ik werk in een gevangenis en bij mij zeggen ze 4 weken (mocht het doorgaan bij mij). En dan opbouwen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:00

Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Ik ben nu ruim 6w geleden geopereerd maar maak mij wat zorgen om de porties die ik kan eten.

Veel mensen kunnen na de operatie maar een paar happen op maar mijn porties kunnen nog best flink zijn. Ik ben heel erg bang dat de boel weer gaat oprekken etc.
Het afvallen gaat ook niet zo snel bij mij, sta al bijna 2w stil ook.

Als voorbeeld (pizza is makkelijk voorbeeld) kan ik van een verse pizza uit de supermarkt wel bijna een halve op, tussen de 2/3 en 1/2. Maar ik lees uit ervaringen op internet dat veel maar 1 punt op kunnen. :(

Ik kan prima een kom soep op met een kleine salade er nog bij.

Ik probeer wel zoveel mogelijk de aangegeven porties aan te houden maar ik had ook gehoopt om al snel die rem te hebben dat ik voel van ja ik ben vol.

Ik probeer langzaam te eten en kleine hapjes.

Voordeel is wel dat ik me heel goed voel qua energie, daar waar ik voldoende voeding binnen krijgt.

Wie heeft dit ook? Hoe is het afvallen bij jullie verlopen?
Ik hoef niet zozeer snel af te vallen, maar ik zou toch wel graag mijn doel behalen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:48

Ik kan ook best redelijke porties op. Niet altijd, maar vaak wel. En ik ken meer mensen die vrij vlot al bijvoorbeeld een hele frikandel op konden. Ik heb ook vanaf het begin best veel energie gehad en voelde me al snel alsof er niks gebeurd was.

Zolang je rustig eet, goed kauwt en goed naar je lichaam luistert gaat er niet zoveel verkeerd. En anders kun je altijd nog advies vragen aan je diëtist(e).
Stilstaan na een week of 4/5 is een heel bekend plateau, dat is de fase dat je lichaam echt nog herstelt van de operatie en alles in je lichaam "een plekje" moet vinden.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:23

Ik kan ook best wel grote porties op, tenminste meestal. En het afvallen gaat wel goed hoor. Het is bij mij vaak wel paar weken stilstaan, afvallen, iets erbij, stilstaan en er weer af. Maar alsnog 25 kilo kwijt in 5 maanden tijd. Zijn zat mensen die veel sneller gaan, maar dat hou je toch.

pommetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:58

Cadaz schreef:
Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Ik ben nu ruim 6w geleden geopereerd maar maak mij wat zorgen om de porties die ik kan eten.

Veel mensen kunnen na de operatie maar een paar happen op maar mijn porties kunnen nog best flink zijn. Ik ben heel erg bang dat de boel weer gaat oprekken etc.
Het afvallen gaat ook niet zo snel bij mij, sta al bijna 2w stil ook.

Als voorbeeld (pizza is makkelijk voorbeeld) kan ik van een verse pizza uit de supermarkt wel bijna een halve op, tussen de 2/3 en 1/2. Maar ik lees uit ervaringen op internet dat veel maar 1 punt op kunnen. :(

Ik kan prima een kom soep op met een kleine salade er nog bij.

Ik probeer wel zoveel mogelijk de aangegeven porties aan te houden maar ik had ook gehoopt om al snel die rem te hebben dat ik voel van ja ik ben vol.

Ik probeer langzaam te eten en kleine hapjes.

Voordeel is wel dat ik me heel goed voel qua energie, daar waar ik voldoende voeding binnen krijgt.

Wie heeft dit ook? Hoe is het afvallen bij jullie verlopen?
Ik hoef niet zozeer snel af te vallen, maar ik zou toch wel graag mijn doel behalen.

Ja ik herken dit heel erg helaas...
Ik kon ook meteen best veel eten, en had ook heel veel honger.
Wel vaak aangegeven in het zh, maar werd niet echt serieus naar geluisterd, t werd een beetje weg gewuifd.
Ik was na de operatie wel veel afgevallen, 36 kg. Maar was uiteindelijk ook weer aangekomen. Ik had ook altijd heel veel honger.. ik ben na 2 jr aangeven dat dit echt heel naar is, en toen ben ik weer geopereerd en een banded gastric bypass gekregen, dat hielp niet zoveel helaas... na een jaar weer geopereerd om de minimizer te verkleinen, dat deed wel iets maar niet echt afdoende, ik kwam toch weer aan in gewicht, kon nog steeds redelijk veel eten en nog steeds honger. Uiteindelijk kreeg ik een vernauwing en kon ik bijna niet meer eten en kwam het meeste er weer uit.. 2 mnd geleden weer geopereerd, de minimizer is toen verwijderd.
Kortom, ik heb er niet veel geluk mee helaas..
Wel veel tekorten en altijd mega moe.
En altijd heel veel hypo's.

Ik ben sinds vorig keto jaar gaan eten en toen kreeg ik eindelijk het gevoel dat ik grip op mijn eten had, ik ben inmiddels bijna 40 kg afgevallen en nog nooit zo dun geweest. Ik vond het heeeel erg spannend toen de minimizer er weer uit moest, hoe het dan zou gaan, met de porties en de honger enzo. Maar gelukkig lijk ik het best goed te kunnen handhaven en ben zelfs nog weer wat afgevallen.

Ik lees altijd mee met dit topic en ik plaats eigenlijk nooit iets, omdat jullie allemaal zo positief zijn en t zo goed gaat. Ik wil dan niet degene zijn die loopt te klagen zeg maar.
Maar hier wilde ik toch op reageren, dat het niet altijd zomaar goed komt. Ik heb nu 9 jaar een gb trouwens, en het is altijd wel een struckle geweest en gebleven met eten en honger. Dat heb ik nu gelukkig niet meer sinds ik keto eet. En ik heb gelukkig geen last meer van die nare hypo's.

De eerste 1 a 2 jaar ging afvallen ondanks alles best lekker en ging t toch een soort van vanzelf ondanks de niet zulke kleine porties. Daarna werd t toch lastig en kwam ik ook langzaam maar zeker weer aan in gewicht.

Nou ja, een heel verhaal,ik hoop dat je er iets aan hebt.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:36

Luna2006 schreef:

Ik ben nu bijna 3 weken po, ik ben mijn verzorgers heel dankbaar. Want mijn 4 pony's verzorgen kost me nog veel te veel kracht en energie.

Als ik jou was zou ik de 6 weken aanhouden, vanaf 3 weken rustig gaan opbouwen. Dat is ons aangeraden.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:38

Ook ik heb een datum gekregen! 29 januari is de dag voor een Stephanie2.0

Vind het onwijs spannend en moet voor die tijd 5 kg zijn afgevallen dus dat wordt hard aan de bak. Net ook mijn teamleider gesproken en die was zeer positief en geeft me alle tijd om te genezen. Zeker gezien mijn werk is veiligheid voor mezelf voor alles. Dus ben heel blij met zijn reactie.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:29

Heb je een dieet gekregen Stephanie?
Dan zijn die kilo's wel te doen hoor!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:33

Wiesje schreef:
Heb je een dieet gekregen Stephanie?
Dan zijn die kilo's wel te doen hoor!

Ik mag een dieet naar keuze doen. Heb geen echte restricties gehad. Er werd wel gezegd dat ik max 2 maaltijden mag vervangen door een maaltijdvervanger. Verder wel aan de 6 eetmomenten houden ter voorbereiding.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 05:39

Hoi hoi ik heb even een vraag over anticonceptie na een gbp. Ik zit nu aan de pil en weer dat die niet meer 100% werkzaam is na een gbp.

Zit nu zelf te denken aan een mirena spiraal die heb ik al eerder gehad en werd toen gelukkig niet meer ongesteld. Wat is jullie ervaring met anticonceptie na een gbp lees veel over een inplanon en een spiraal. Ik zou zelf niet meer ongesteld willen worden eigenlijk.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:51

Ik heb een mirena spiraal, maar die zat er al in voor de operatie. En al vijf jaar niet ongesteld, heerlijk! Ook niet na de operatie

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:38

Ik heb de prikpil. Gebruik deze al jaren.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:23

Ik ben voor de operatie van de pil overgestapt op de nuva ring, dat beviel ook prima.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:41

Afbeelding
Afbeelding
Dit was ik met 100 kg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit ben ik met 65,3 kg.

De dag van mijn operatie woog ik 98,1 kg. Op de dag van de shoot 65,3 kg.
Betekend dat ik dus 32,8 kg ben afgevallen, bijna een derde van mijn zwaarste gewicht ooit...

Nooit gedacht dat ik dit kon bereiken.
Laatst bijgewerkt door purny op 05-01-25 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:00

Wat een prachtige foto's Purny <3

Een resultaat om apetrots op te zijn.

Fijn he eindelijk kleding te kunnen dragen die je mooi vind, ipv hobbezakken omdat het het enige is wat wel past :D

Hier ook heel blij met mijn 66 kilo bij een lengte van 172. Na 2,5 jaar ben ik eindelijk aan het stabiliseren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:01

Wat een prestatie Purny! Chapeau!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:04

Dank jullie wel allemaal. Ik had me alleen vergist en de meting van afgelopen vrijdag erbij gepakt, maar even snel veranderd. Ik kan me echt niet voorstellen hoe nu 34 pakken suiker eruit zien. Want afgelopen vrijdag was ik 34 kg kwijt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:06

purny schreef:
Dank jullie wel allemaal. Ik had me alleen vergist en de meting van afgelopen vrijdag erbij gepakt, maar even snel veranderd. Ik kan me echt niet voorstellen hoe nu 34 pakken suiker eruit zien. Want afgelopen vrijdag was ik 34 kg kwijt.

Ik zou 34 kilopakken gehakt kiezen om te vergelijken!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:23

Wat een prestatie purny, en wat een mooie foto’s!

Hoe gaat het met iedereen?
Hier is het met vallen en opstaan geloof ik. Blij met twee kilo eraf en week erna zit het er weer aan. Mijn hoofd vind dat niet leuk :') ! Blijf beetje hangen op 25/26 kilo eraf.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:45

Ik had nooit een dumping. Maar afgelopen feestdagen was het heel vaak raak, ben wel weer even genezen van veel eten in ieder geval :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:12

Wat een mooi resultaat purny! Op hoeveel tijd is dit?

Ik ben zelf enorm ah aftellen. Nog 1 maand en 3 weken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:28

Dank jullie wel allemaal, ik ben nu 7 maanden po.