Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
urosa schreef:Ik ben lekker hypocriet, ik eet geen paard haha, ook geen lam of kalf trouwens, wordt al misselijk bij de gedachte. Mijn paard zou ik denk ik ook naar de slager doen, hoor veel goede verhalen over een adres hier in de buurt. Maar ze is net 3 dus wil daar nog niet over nadenken
secricible schreef:jij bedoelt denk ik Jillian Micheals. Kayla Itsines is een gids met sportoefeningen en eetplan om een "bikinilijf" te krijgen volgens Kayla.
Ik doe nu 2x pw crossfit in de box, 2-3x krachttraining thuis en 1-2x fietsen
IMANDRA schreef:@JuliaKamm: Ik heb juist gehoord dat een gevarieerd dieet het gezondste is. Dus een dag of 2 vis, een dag of 2 vlees, een dag of 2 gevogelte en een dagje vegetarisch. En dan wel met mate natuurlijk, dus 100 gram per dag ofzo. Heb wel eens opmerkingen voorbij zien komen dat (rood & bewerkt) vlees kankerverwekkend is, en dat is waar, maar net zo waar als aspartaam giftig is. Als je er té veel van eet dus. Van vlees moet je echt kilo's en kilo's naar binnen werken per week voordat je van de normale 5% kans op darmkanker naar de 6% kans gaat met overmatige vleesconsumptie. Als je je houdt aan 100 gram per dag en ook nog eens afwisselt met vis, gevogelte en vegetarisch is er geen verhoogde kans op darmkanker. Hoe het zit met andere ziekten weet ik zo niet, maar volgens mij is dat ook hetzelfde: te veel = meer kans.
De gezondste culturen (dus met de minste gevallen van [darm]kanker, hartfalen etc etc) waren bijv. de Inuit (die eten vrijwel alleen maar dierlijke producten, rauw) en IJsland (veel vis, veel melkproducten, ook gevarieerd).
Wij als Nederlanders eten vrij gevarieerd en stonden volgens mij in de top 10 ergens wat betreft gezondheid en dergelijke. Ik zeg niet dat je op moet houden met veganistisch eten (absoluut niet, lekker doen wat je leuk/lekker vindt!), maar ik wil wel aangeven dat mits je gewoon gezond, gevarieerd en met mate eet, je geen verhoogde kans hebt op ziektes zoals darmkanker etcetera. Wel knap dat je het kan hoor! Ik zou het niet kunnen ^^.
.