Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Area51

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:07

Ik heb thuis echt geen motivatie haha, maar sportschool met al die sportende mensen enzo moet ik wel :=

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:10

oewh dat ga ik eens ff opzoeken ;) thnx

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:11

Area51 schreef:
Ik heb thuis echt geen motivatie haha, maar sportschool met al die sportende mensen enzo moet ik wel :=

daar heb je zeker een punt... hmmz.. als mijn vriend het wilt kan ik het in overweging nemen is toch gezelliger als in mn eentje

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:19

Thuis schiet het er bij mij nogal vaak bij in :') Ik heb ook echt een hekel aan de sportschool, maar mn contract loopt toch tot oktober dus tot die tijd ga ik maar braaf heen. Ook vanwege de begeleiding, met mn bekkenklachten durfde ik ook niet goed thuis aan te gaan rommelen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:19

urosa schreef:
Ik ben lekker hypocriet, ik eet geen paard haha, ook geen lam of kalf trouwens, wordt al misselijk bij de gedachte. Mijn paard zou ik denk ik ook naar de slager doen, hoor veel goede verhalen over een adres hier in de buurt. Maar ze is net 3 dus wil daar nog niet over nadenken :')

Lam vind ik ook niet zo'n succes, al zou ik niet een van onze eigen schapen willen eten :')
Kalf ook niet? Koe wel :P

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:31

Nee heb iets met baby diertjes :+ ik eet eigenlijk voornamelijk kip, soms mager rundergehakt en in de winter eens een stukje magere rookworst.

Heb gelukkig wel de discipline om te sporten thuis, soms eens 2x Kayla in de week ipv 3x maar altijd minimaal 2x Kayla en minimaal 1x fietsen. Vaak fiets ik 2x in de week en in het weekend soms eens hardlopen. En rijd nog paard 2-3x in de week (bijrijdpaard zit nog in opbouwfase)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 11:33

Sportschool vind ik heerlijk. Nou heb ik wel hele kleinschalige gezellige sportschool. Een basicfit trekt me totaal niet.

Vanaf volgende week woensdag nieuwe baan, fulltime en kantooruren ipv parttime en flexibele uren. Dat word alles opnieuw inplannen. Maar moet vast lukken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:42

Is kayla zo'n online iets? Filmpje met oefeningen etc? Ik heb zoiets eens gedaan, maar die heette anders :') Maar jemig dat was nog pittig :o Zoiets wil ik nog wel eens gaan doen, maar dan moet mn lichaam er echt wat beter aan toe zijn, anders heb ik binnenkort blessures te pakken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:49

jij bedoelt denk ik Jillian Micheals. Kayla Itsines is een gids met sportoefeningen en eetplan om een "bikinilijf" te krijgen volgens Kayla.

Ik doe nu 2x pw crossfit in de box, 2-3x krachttraining thuis en 1-2x fietsen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:19

Bedankt voor je berichtje DBiancaL :)

Ik eet m'n paard niet, dacht dat ik er sterk genoeg voor was, maar ik kon het niet :n
Ik blijf het wel een mooie dood vinden.

Krachttraining zou ik ook moeten doen haha.

Ik ga op verjaardag vandaag, dus ik ga rustig aan doen met eten overdag :=

O/L: gebakken eieren met groentemix
T: nectarine en witte kaas met komkommer
De rest: op verjaardag dus :)

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:31

Hi!

Ik meld me ook.. Vaak tevergeefs een poging gedaan, nu wil ik eens echt volhouden!!

Wat vinden jullie van eiwitshakes voor bij het sporten? Wil na mijn stage fanatiek gaan sporten..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:35

Eiwitshakes kunnen prima, ligt er alleen welke dat je neemt :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:50

Ik denk dat iedereen gewoon iets moet vinden wat die leuk vindt. Ik heb een ontiegelijke hekel aan hardlopen en fitness in de sportschool, maar vind gymnastics en grappling dan wel weer heel leuk (en hopelijk crossfit straks ook). Thuis sporten schiet er bij mij ook nog wel eens mee in, met zo'n abbo bij de sportschool is er toch iets meer motivatie merk ik haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:11

secricible schreef:
jij bedoelt denk ik Jillian Micheals. Kayla Itsines is een gids met sportoefeningen en eetplan om een "bikinilijf" te krijgen volgens Kayla.

Ik doe nu 2x pw crossfit in de box, 2-3x krachttraining thuis en 1-2x fietsen

Jaa Jillian!

Dat leuk vinden is bij mij wel een beetje het punt, er is maar weinig wat ik leuk vind :o Nu het wandelen is, naast paardrijden, het eerste in tijden waar ik echt wel plezier in heb. Hardlopen had ik ooit ook een hekel aan, maar toen ik eenmaal goed opgebouwd had en het wat makkelijker ging werd dat wel beter. Nou ja, dan maar iets wat ik minder leuk vind, dr moet toch wat gebeuren haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:18

Ik vind hardlopen echt verschrikkelijk en ben ook van mening dat het lang niet voor iedereen goed is. Ik krijg ontzettende last van mijn knieën en rug als ik hardloop, zelfs met schoenen die door een professional zijn aangemeten.

Zelf ga ik naar de sportschool, gewoon naar Basicfit. Lekker betaalbaar en niet al te veel poespas. Zit goed dichtbij en dat vind ik sowieso heel fijn, anders is de motivatie om te gaan echt 0. Met cardio heb ik niet zo veel, dus dat doe ik hooguit een kwartiertje in het kader van warming up. Dan gewoon door met krachttraining :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:33

Hardlopen vond ik eerder ook niet zo, maar nu ik conditie heb door het fietsen en meer spierkracht in de benen vind ik het fijn, dan is even met interval hardlopen een lekkere lichte training :)

Iets leuk vinden is inderdaad wel belangrijk om het goed vol te kunnen houden, moet goed bij je passen.

Zelf heb ik Whey Perfection van B&F stukje gemakzucht en ik vind het lekker.. heb hem altijd na het sporten als ontbijt met fruit en havermout erdoor, kan er echt naar uit kijken haha.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:54

Interval is super om vet te verbranden :)

wat shakes betreft ben ik niet zo van die van kruitvat supermarkt of body en fit ik geef op het moment liever even iets meer uit en laat mij ondersteunen door een coach...
Ook weet ik dat de shakes die ik eet geen toegevoegde troep in zit :D (helaas niet zonder coach verkrijgbaar)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:23

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:52

urosa schreef:
.
Zelf heb ik Whey Perfection van B&F stukje gemakzucht en ik vind het lekker.. heb hem altijd na het sporten als ontbijt met fruit en havermout erdoor, kan er echt naar uit kijken haha.

Welke smaak heb je dan? Onlangs had ik banaan, die kwam echt niet in de buurt van 'lekker'...

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:43

IMANDRA schreef:
@JuliaKamm: Ik heb juist gehoord dat een gevarieerd dieet het gezondste is. Dus een dag of 2 vis, een dag of 2 vlees, een dag of 2 gevogelte en een dagje vegetarisch. En dan wel met mate natuurlijk, dus 100 gram per dag ofzo. Heb wel eens opmerkingen voorbij zien komen dat (rood & bewerkt) vlees kankerverwekkend is, en dat is waar, maar net zo waar als aspartaam giftig is. Als je er té veel van eet dus. Van vlees moet je echt kilo's en kilo's naar binnen werken per week voordat je van de normale 5% kans op darmkanker naar de 6% kans gaat met overmatige vleesconsumptie. Als je je houdt aan 100 gram per dag en ook nog eens afwisselt met vis, gevogelte en vegetarisch is er geen verhoogde kans op darmkanker. Hoe het zit met andere ziekten weet ik zo niet, maar volgens mij is dat ook hetzelfde: te veel = meer kans.
De gezondste culturen (dus met de minste gevallen van [darm]kanker, hartfalen etc etc) waren bijv. de Inuit (die eten vrijwel alleen maar dierlijke producten, rauw) en IJsland (veel vis, veel melkproducten, ook gevarieerd).
Wij als Nederlanders eten vrij gevarieerd en stonden volgens mij in de top 10 ergens wat betreft gezondheid en dergelijke. Ik zeg niet dat je op moet houden met veganistisch eten (absoluut niet, lekker doen wat je leuk/lekker vindt!), maar ik wil wel aangeven dat mits je gewoon gezond, gevarieerd en met mate eet, je geen verhoogde kans hebt op ziektes zoals darmkanker etcetera. Wel knap dat je het kan hoor! Ik zou het niet kunnen ^^.
.

Zo is er voor elk dieet wel een 'goede kant' zegmaar. En het klopt, het vlees wat wij eten zit zo vaak volgestopt met medicijnen om die dieren enigzins gezond te houden (omdat ze vaak in een kleine ruimte 'opgepropt' op elkaar zitten en dus snel ziektes overgeven naar elkaar). en dit is natuurlijk niet gezond. Ik doe het ook voor mijn gezondheid, want ik eet volgens het HCLF (high carb low fat) en vooral ook voor de dieren, want als je ziet in wat voor een erbarmelijke toestanden zij zich soms bevinden voor onze consumptie, vind ik niet eerlijk. Om een dier met een ziel en een gedachtegang te slachten ook niet. Dit kan natuurlijk ook een persoonlijk gevoel zijn, omdat ik mij altijd al schuldig heb gevoeld tegen over de dieren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 01:14

Zo 'volgestopt' valt ook wel mee. Aan dit soort 'bewerkt' vlees zitten zo ongelooflijk veel eisen dat je wel héél veel moet eten om maar enigszins in de búúrt van die 'giftige' dosis te komen. En die dosis wordt vaak ook nog eens extra laag ingezet. Dus realistisch gezien hoef je je echt geen zorgen te maken over antibiotica of nitriet of weetikveelwat er in vlees zit. Wat dat betreft zitten we in Nederland erg goed, gezien die hoge eisen haha.
Moet er ook wel bijzeggen dat ik redelijk nuchter ben wat betreft 'troep' in het eten. Die 'troep' zit ook aan ontzettend strenge eisen vast, dus ik maak me er niet zo veel zorgen over. Dus ik houd het gewoon lekker bij de producten van Body&Fit haha. Niks mis mee (zo lang je niet zo'n hele pot van 2kg in een dag opdrinkt lol).
Ik haal weer even het voorbeeld van aspartaam aan (toevallig laatst over gehad met een kennis van mij die een scheikundige opleiding doet). Je moet 9 liter in 3 uur drinken om überhaupt enigszins aan de 'gevaarlijke' hoeveelheid te komen (en deze zijn 'extra laag' gemaakt voor de zekerheid). En, dat is niet eens rekening houdend met je lever, die het meeste er weer uit filtert.
Spoiler:
Daarbij ga je met zo veel vocht in zo'n korte tijd ook nog eens dood aan te veel water, dus de hoeveelheid is dodelijker dan de aspartaam lol
Dus al die verhalen over chemische toevoegingen etcetera... je moet het met een korreltje zout nemen ;).

@petravdmeer: Ik heb zelf chocolade-karamel whey <3. Heb gehoord dat de bounty (kokos-chocola) ook ontzettend lekker is.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:09

ALS Ik mag kiezen kies Ik toch lie er voor naartuurlijk ipv body en fit... Maar ieder zijn Eigen keus

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:02

Interessante discussie!

Gisteren die verjaardag gehad dus vandaag even kalm aan :j

O: yoghurt met muesli en honing
T: weet ik nog nier
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: snelle Jelle minder suiker, appel en melbatoast
A: groentesoep met een eierwrap (2 eieren, sla, komkommer, kipfilet en gewokte groentemix)

Ben me bewust van de koolhydraten, moet nog steeds boodschappen doen :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 09:33

Hier gaat het even beroerd. Vanavond voor vierde keer in zes dagen uit eten :') Je hoort me niet klagen, maar wat meer verspreid in plaats van alles in één week zou fijn zijn.

Overdag maar rekening mee houden en wat minder eten, hou ik mooi de schade wat beperkt. Vanmiddag nog rondje hardlopen, scheelt ook alweer een boel.

Over de discussie van voeding en toevoegingen en dergelijke kan ik niet mee praten, weinig kennis van. Ben er niet zo benauwd voor, dus interesseer me er ook niet in.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:40

Ik ben ook niet zo bang voor toevoegingen, heb er verder niet veel kennis van, maar geloof niet zo in de "complot theorieen" dat alles stiekem veel slechter zou zijn dan verteld wordt.

4x uit eten :oo wel lekker :9

Mijn dagje vandaag:
O: 2 gebakken eitjes met tomaat
T: aarbeien
L: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
T: appel
A:snijbonen met slavink en gebakken krieltjes
T: magere yoghurt