Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:47

Ik heb de witte chocolate palette gescoord :D

Anoniem

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:49

Als mijn echte binnen is, neem ik hem een keer mee naar Friem zodat ik ze naast elkaar kan zien en swatchen.
Ben heel benieuwd hoe gelijk ze zijn :D

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:14

Ik kom even binnen vallen! :)

Misschien kunnen jullie mij helpen? Ik heb last van een extreem droge huid, en met deze kou komen er regelmatig droge plekjes/schilfertjes.
Ik gebruik eigenlijk altijd foundation, anders heb ik een wat te roze/rode huid.
Maar nu zit dat foundation altijd ontiegelijk lelijk op die droge plekken, vooral bij bijvoorbeeld mijn neusvleugels is het goed zichtbaar dat ik foundation gebruik.

Ik heb diverse merken geprobeerd momenten gebruik ik Vichy, want daar las ik voor mijn huidtype goede verhalen over maar helaas pakt het net zo uit als alle andere foundations.
Ik heb ook al allerlei serums geprobeerd, er was 1 die beviel mij goed maar helaas weet ik niet meer welke dat was.
Nu gebruik ik onder mijn foundation cocos olie maar dit is toch wel erg vet en ik vind de geur niet aangenaam.

Hopelijk is er iemand met de gouden tip! :)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:43

Rudina, ik heb laatst een tester gekregen met een gezichts-olie van L'Oréal. Klinkt heel raar om een olie te gebruiken.

Dat dacht ik eerst ook, ik heb best snel last van acne dus ik was twijfelachtig. Daarnaast heb ik ook een droge huid, dus het intrigeerde mij ook.

Heb de tester ongeveer een week kunnen gebruiken. Ik gebruikte het ipv een dagcrème direct onder mijn foundation. Die versmolt toen heel mooi met mijn huid en ik heb geen break-outs gehad.

Misschien is een gezichtsolie dus iets waar je naar kan kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:26

Ik ben groot fan van weleda, en dr Hauschka. Vrij van rommel.
Als reiniger gebruik ik Origins cleansing oil.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:45

Ik als meelezer meld mij even :D

Zelf heb ik ook een erg droge huid, altijd al problemen gehad met mijn onderbenen en daarvoor werkt vaseline intensive care heel goed. Maar sinds dit seizoen heb ik er ineens ook last van op mijn gezicht.. heel irritant. Vooral boven en tussen mijn wenkbrauwen, m'n neusvleugels en voorhoofd zijn extreem droog met schilfertjes en mijn huid is erg gevoelig op die plaatsen.

Ik heb nu potjes dag en nachtcrème en een reinigingsmelk van biodermal via de online drogist (50% korting!). Vandaag ontvangen en heb dus voor het eerst de dagcrème gebruikt. Ik kan er dus nog niet echt iets over zeggen maar ik ben wel enthousiast over de crème tot nu toe. Het is niet vet, mijn huid gaat er niet van glimmen en het trekt heel snel in. Mijn huid voelt nu ook al fijner aan dan vanmorgen.

Trouwens, nu ik er toch ben :D Dankzij jullie ben ik ook maar even langs het kruidvat gegaan vandaag, en ik heb death by chocolate gekocht! Ik kon slecht kiezen, vond de witte ook mooi maar alleen de tester was er nog. Ik vond deze de mooiste van de 3 :j Verder was alles op :oo

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:48

Je hebt ook Cocos olie zonder de geur.
Misschien kan je dat proberen ja het is dan nog wel vet.
Ik heb ook al zoveel geprobeerd voor mijn schilfers maar alleen goed boenen met washandje op mijn gezicht dat ik de schilfers eraf poets Rn dan serum en dan primer En dan de foundation erover is enige wat bij mij helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:53

Ik heb in de zomer een ultiem vettige huid, en in de winter ongelofelijk gecombineerd. Ik heb plekjes (stukjes op mijn voorhoofd, naast mijn neusvleugels en stukjes op mijn wangen) die zo droog zijn dat ze inderdaad schilferen tot op het eczeemachtige aan toe, en er zijn stukken die gewoon heel snel vettig worden (neus, kin, andere stukken op mijn voorhoofd).

Ik maak mijn gezicht dagelijks schoon met een goede scrub of een elektrische gezichtsreiniger met een goede cleanser. Omdat beide methodes enigszins uitdrogend zijn smeer ik twee dagcremes. Een algemene voor de vettige huid over mijn hele gezicht, en dan met een dikkere over de hele droge plekjes. Tot nu toe is dit voor mij het enige wat helpt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:10

MUG is weer op voorraad bij BB. Kreeg een mailtje dus gelijk besteld :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:24

Kreeg het mailtje ook idd!

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:37

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:43

Ik kom ook even binnenvallen :o

Ik ben vandaag gevallen en heb nu een enorme bult op de linkerkant van mijn voorhoofd (grenst aan de haarlijn). Het is echt een enorm ei van minstens een halve cm dik. En de huid is een beetje geschaafd op een plek.

Hebben jullie misschien dé tip om hem te verbergen? Ik heb zo'n gevoel dat deze er nog wel even blijft zitten..

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:47

Ik ga alle tips eens proberen, en kijken wat voor mij wilt gaan werken. Leuk ook deze kou haha!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:52

Rudina schreef:
Ik ga alle tips eens proberen, en kijken wat voor mij wilt gaan werken. Leuk ook deze kou haha!

Ik had ook altijd last van enorme droge huid in de winter. Sinds ik beter ben gaan reinigen is dit zo goed als weg.

Ik gebruik gewoon spul van de Hema. Reinigingsmelk met komkommer. Dat doe ik in de avond. In de ochtend voor ik mijn creme op doe, nog even reinigen. Daarna serum en dagcrème ook weer vd Hema (have a nice skin day, droge genoemde huid)
De laatste tijd gebruik ik Enlighten van Estee Lauder, maar ik heb het idee dat mijn Hema spullen nu met de kou net passen bij mijn huid...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:01

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:04

Zag t idd.. Niets voor mij :=

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:09

Argan olie is ook heel fijn voor een droge huid! Trekt ook heel snel in. Moet je wel echt kwaliteit spul hebben overigens, wordt een boel rotzooi verkocht. Arganwinkel.nl is een aanrader! Kun je ook gratis proefflesje bestellen.

Net ook maar even de kruidvat in gelopen na jullie verhalen, alles was er nog. Dus wie nog wil, kruitvat Heerenveen!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:06

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:07

Ik ben ook fan van Weleda. Ik gebruik nu de amandel lijn, die creme is lekker dik en een beetje vettig, maar trekt snel in en doet niet moeilijk met mijn foundations. Ik was een beetje bang dat het zou gaan 'glijden', maar dat doet ie gelukkig niet. En het is ook heel zacht voor je huid, het is een lijn voor de gevoelige huid.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:18

Ik vind de pigmentatie van dat palette nou niet echt geweldig...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:23

Vind het wel een hele leuke set van Tarte, maar niet erg praktisch. Ik vind het altijd een beetje zonde om speciale vakjes te hebben voor losse onderdelen. Als het op is, heb je een 'leeg' pallet. Vind de BonBon van TooFaced wel een stuk mooier en wat praktischer. Maar alsnog, vind het veel geld hoor voor make up.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:25

Ik denk dat er een veel mooiere intensere look mee te maken is dan Aranka nu doet. De lichte kleuren zijn inderdaad wat licht, maar de rest vind ik er goed uit zien. Vind het totale palette wel tof voor dat geld.
Nieuwe TooFaced vind ik dan weer niets, kan niets met roze.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:26

BelleTessa schreef:
Ik denk dat er een veel mooiere intensere look mee te maken is dan Aranka nu doet. De lichte kleuren zijn inderdaad wat licht, maar de rest vind ik er goed uit zien. Vind het totale palette wel tof voor dat geld.
Nieuwe TooFaced vind ik dan weer niets, kan niets met roze.

Rena100, maar dat heb je toch altijd met een palette? Op is op.. De BonBon ziet er zeker mooi uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:28

Ik heb niet eens naar haar look gekeken heel eerlijk gezegd, vind haar looks altijd zeer basic en totaal niet mijn smaak, dus sla ze altijd over :')
Heb puur naar de swatches gekeken en dan vind ik ze niet heel erg indrukwekkend voor een best prijzig palette.