Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:17

Pff dat je zo veel zoekt te doen. Mijn max is 3x per week en altijd een dag ertussen vrij.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:54

Het lijkt misschien veel Jolandaa maar ik heb er lichamelijk baat bij. Ik heb restklachten van een aanrijding 3 jaar geleden, een dag niet gesport betekend voor mij een dag met veel pijn en slapen op paracetamol. Normaliter rijd ik tussendoor paard maar er is zomerstop op de manege, vandaar een dagje extra sportschool.

Spinning is voor m'n enkel eigenlijk heel goed, onbelast bewegen, dus dat wil ik weer oppakken.

Maar vanmorgen kwartiertje te laat wakker, misschien nu een uurtje cardio of de schuur en zolder opruimen;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:18

@Mama3, alsjeblieft niet bang zijn voor schut oid te staan bij de BP! Het voordeel van BP (bv ten opzichte van grit) is dat het tempo redelijk rustig ligt, je maakt gruwelijk veel herhalingen (de nieuwe release heeft totaal iets van 1000 herhalingen ipv de gebruikelijke 800 := ) maar qua conditie stelt het niet veel voor! Daarbij kun je je eigen gewichten bepalen, waardoor je het zo gek en zwaar maken als je zelf wilt. Geef gewoon aan bij de instructie dat het je eerste keer is, hij of zij kan je dan op weg helpen bij de spullen en gewichten die je nodig hebt! In welke omgeving woon je? Wellicht dat je met mij of iemand anders uit dit topic mee kunt! (er is hier op bokt trouwens ook een less mills topic!)

Zo, ik ben een week ziek geweest -O- maar vandaag even krachtpatsersrondje gedaan met een vriendinnetje! Squats 55kg, benchpress 25 ( :') ), pullups en lunges! Morgen BP, dinsdag grit. Nog niet 100% fit maar werd zo gek van het op de bank zitten :z

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:37

Oké dat wist ik niet. Wissel jij dan spiergroepen af ? Wat fijn dat je het hier wel mee zonder pijnstillers kan doen dan

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:18

Ik ga morgen ook weer voor de eerste keer sporten, hopelijk gaat het een beetje.

Mama3 idd niet bang zijn, ik heb laatst ook voor de 1ste keer meegedaan met BP. De instructrice gaf aan bij mij hoeveel gewichten ik het beste kon pakken en als we moesten wisselen hielp ze ook even mee, net zoals de mede sporters :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:08

Bedankt Lucifer, ik ga het zaterdag een kans geven. Als ik geen kater heb van mijn verjaardagsfeestje;)

Ik wissel de spiergroepen niet af, ik doe benen, armen en rug bij kracht, maar deze spiergroepen gebruiken we ook bij funxtion. Binnenkort een meting en nieuw schema, dan zal ik het eens ter sprake brengen

Bedankt Jolandaa, inderdaad fijn. Gisteren niet gesport, wel de zolder opgeruimd en een borrel gedronken met de buurvrouw. Vandaag kraakte ik meteen en gisteravond en nacht pijn.

Hopelijk trekt het weer nog bij. Vanavond bootcamp maar zie ik met miezer en regen niet zitten (ben niet bang voor regen, wel voor viezigheid;))

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:01

Maar daar is een douche toch voor ;)

Hier vrijdag function gedaan. Wilde Zondag weer. Helaas hier niet aan toe gekomen omdat mijn eigenwijze opa van 89 jaar die vrij weinig zonder rollator kan lopen zo slim geweest om te gaan fietsen... -O- |( }:0
Dus enkeltje ziekenhuis en gebroken heup. Gisteren willen hardlopen maar ook helaas door drukte geen tijd. Zo meteen personal training. Vind t lastig dit allemaal in te plannen. Vind anderen belangrijker dan mijn sport behoefte en dat vind ik lastig. Sport is ook ontspanning.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:33

Jolanda, plannen ja moeilijk en ik hoef alleen met mijn vriend rekening te houden dus dat is niet zo moeilijk! Vervelend van je opa zeg, jeetje. Veel beterschap.

Gisteren gebootcampt maar god allemachtig wat een ellende, zo smerig benauwd en geen zuurstof in de lucht. Ik loop met gemak een 7KM maar ik was gisteren niet vooruit te branden!!!

Mama3: het maakt mijn niet uit om vies te worden, kleren in de was en zelf onder de douche. Ik vind het heerlijk om buiten te sporten en als ik vaker zou kunnen zou ik liever bootcampen dan fitnessen binnen :-)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:05

Jullie hebben gelijk hoor over de bootcamp, gisteren baalde ik enorm. Ik kwam bij de sportschool en bleek de enige deelneemster, hij ging dus niet door. Doordat er voor iemand een ambulance moest komen was het afbellen erbij ingeschoten. Ter compensatie kreeg ik een handdoek en een flesje water en kon ik de fitness in.

Uurtje apparaten gedaan en kwartiertje wat bootcamp/funxtion oefeningen gedaan. Maar ik baalde evengoed, vind bootcamp een fijne afwisseling. Morgenochtend spinning, verheug me er nu al op.

Beterschap voor je opa Jolandaa, balen zeg

Ik vind het echt heerlijk om te sporten maar moest in het begin ook mezelf motiveren, maar eenmaal in de sportflow vond ik het heerlijk. Volhouden hoor;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:27

Wat houdt bootcampen in?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:11

TurboTinker schreef:
Wat houdt bootcampen in?

Bij mij is het buiten in de bossen helemaal kapot gaan. Stukken hardlopen, suïcide springtjes, lunges, kikkersporgen, ellendige oefeningen in en aan de TRX, buikspieren, push-ups etc etc. Bedenk het en we doen het. En als we dan de opwarming hebben gehad gaan we vaak nog planken en dan terug rennen met op het eind een sprint. Oh ja, als het HEEL warm is wordt er een water bootcamp georganiseerd :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:14

Phoeeeee. Pittig!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:38

Bij ons hetzelfde als bij lucifer. Alleen dan niet in het bos, maar in een groot park. We maken dan ook gebruik van alles wat we regen komen. Bomen, bruggen, bankjes etc. Wij planken ook geregeld naast elkaar met ruime afstand. Eerst 30 sec planken, de eerste springt over de benen van iedereen en sluit dan weer aan. Dus als er 10 meedoen, is het lang planken. Alhoewel, onlangs met 5 gegaan en moesten we langer, dus meer jumos.

Vooral de eerste keer vond ik heel zwaar, vooral het vele hardlopen, dat doe ik nooit. Nu met mijn echte hardloop schoenen gaat het goed en kan ik het goed volhouden.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:51

Net terug van een uurtje spinnen, heerlijk! Was even vergeten hoe het voelt, ik ga dit wel weer in mij wekelijkse schema meenemen, te leuk gewoon. En dat het broekje wat ik 9 mnd geleden voor het laatste aan had nu lubbert bij mijn buik is een mooie bijkomstigheid.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:42

hi guys, ik lees nog wel mee maar heb geen tijd gehad om te reageren.

Maarrrrrrrrrr ik wilde dit even met jullie delen :''''''''''''''''')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:43

hahahaha hij is echt briljant :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:04

:')

Dr loopt trouwens zat moois in de gym :=

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:49

Iedereen nog sportief bezig, deze 'zomerse' dagen ;)

Nadat ik woensdag ben wezen spinnen heb ik opnieuw ontzettende keel-en oorpijn, net als 2 weken terug maar dan zonder buikloop. Ik vermoedt van de airco op de sportschool of van bezweet terug naar huis fietsen. Maandag en vandaag gesport, krachttraining (apparaten) maar wel met de auto gegaan.

Deze week heb ik volgens mij de afspraak staan voor opvolging en nieuwe schema, vrijdag of zaterdag, wekker zetten in de vakantie, dus...

Even kijken welke lessen er morgen op de agenda staan, dan een ochtend lesje volgen, wat anders niet kan omdat ik dan werk

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 06:23

Dat zou goed kunnen mama3.
Het is de afgelopen dagen frisser geworden. En zonder erg doen we hetzelfde als met de hitte. Ik ben ook verkouden door veel in korte broek en hemdje te staan. Nu tshirt, lange broek en vestje..

Ik heb gisteren 2 nieuwe sport leggings gekocht. Een winter en een tot over de knie. Veel fijner dan jogging spul. Naja ik zweet veel en alles zag je op dat stof. Nu zie je m'n zweet niet haha..

Ik ben overigs nu totaal 3 kg kwijt. Begon op 81,4 en woog gisteren 78,3. In een week 0.9 kwijt. (En frietjes op, bah wat is dat nu ineens vies)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:37

Wat goed Jolanda, ik blijf al maanden rond de 60 kg hangen, op zich geen ramp want ik zie er strakker uit en voel me veel fitter. Maar terug naar het gewicht van 3 jaar geleden, voordat ik het ongeval kreeg zou gevoelsmatig toch uitmaken.

Leuk, nieuwe fitness leggings, ik vind ze ook heel fijn. Heeft bij mij echt lang geduurd voordat ik ze aandurfde, maar nu he ik zelfs 2 opvallende;)

Vanmiddag naar de manege, gisteren kracht gedaan en er was maar 1 groepsles vanmorgen om 9u en daar was ik net iets te laat voor wakker. Morgenochtend echt de wekker zetten voor een funxtionles. Vandaag maar een 7 min workout via youtube volgen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:18

Nou de 7 min workout viel nog best tegen, thuis op een grindvloer;) Voor de funxtion les was ik gisteren net op tijd en was weer heerlijk, daarna nog een kwartier geroeid en op de loopband 'gestaan'.

Vandaag meting gehad en dat viel me niet heel erg tegen. 3 x goed ziek geweest, veel bbq, wijn, pannenkoeken en friet afgelopen tijd, dus kon erger;)

Gewicht Mei 62.9 Juni 61.5 Vandaag 60
Spier M 27, J 27.2 V 27
Vet % M 36.3 J 35.5 V 35.2
Vis M 6 J 5 V 5
BMI M 24.6 J 24 V 23.4

Hoe komt het dat ik in spier niet aankom, doe ik te weinig, eet ik te ongezond waardoor het langer duurt om vet in spier om te zetten? Eet ik te weinig en verbruik ik spier? Ik vind het verschil zo klein ten opzichte van de tijd in de gym. Of is dat gebruikelijk?

Ben toegelaten in de 'gewichten ruimte' bij mijn bestaande oefeningen heb ik nog extra's gekregen zodat ik een aantal na funxtion kan doen of kan afwisselen wanneer ik uitkom op 2 fitness dagen achter elkaar.

Kan het handschrift niet goed lezen maar op deze oefeningen kom ik uit ; benen, hiptruster (op schouders liggen, heup omhoog, met stang op heup (evt met gewicht)
Borst; Indove dumbbel press
Rug; High row (elleboog beneden)
Schouders; Alternated Dumbbel Front rave
seated dumbbel press

Ben benieuwd of ik dit van de week nog weet en herken;)

Nu maar even de was ophangen en met de kids naar het park. De oudste gaat morgen op ponykamp, straks nog inpakken en laatste bonte avond en pimp my pony versiersels kopen.

fijn weekend allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:47

Zijn er hier toevallig wat mensen die hun ervaringen willen delen mbt het voor 't eerst gaan spinnen? Ik wil dat graag gaan doen, maar ik heb geen idee wat ik moet verwachten en wat voor kleding ik het beste aan kan doen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:54

Renee1991 schreef:
Zijn er hier toevallig wat mensen die hun ervaringen willen delen mbt het voor 't eerst gaan spinnen? Ik wil dat graag gaan doen, maar ik heb geen idee wat ik moet verwachten en wat voor kleding ik het beste aan kan doen.

Eens en nooit meer _O- dat was mijn ervaring

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:47

Joehoe, ik ben terug van een week macedonie, back on track starting today! (vanochtend om 6 uur thuisgekomen :'))

@mama, je komt wrs in spier niet aan omdat dat als vrouw zijnde al heel lastig gaat, daarbij denk ik dat je niet genoeg krachttraining gericht sport om echt spiermassa te kweken (someone correct me if im wrong)

@renee, strakke en niet te warme kleding :P

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:25

Ik dacht daar zelf ook al aan dressagelady. Gisteren maakte ik me er nog druk om, maar vandaag keek ik in de spiegel en vroeg ik me af waarom ik me gisteren zo druk maakte;)

Ik ben begonnen met spinnen in maart vorig jaar en vond het heerlijk! Ik kon het op een gegeven moment niet meer combineren met paardrijden. Zondag niet op tijd wakker, op dinsdag 2x pmnd springles van mijn zoon en op woensdag ben ik zelf weer gaan rijden. En de instructrice van de vrijdag vind ik niet zo.

Ik vind spinning ook wel afhankelijk van wie hem geeft en welke muziek. Op di avond geeft een man les en die knalt een uur lang door. Heerlijk! Op zo en woe is het meer relaxt, lay back en ben ik het eerste half uur stuk en denk ik na een uur, was dit het.

Ik heb een fietsbroekje en kort mouw jasje met mouwloos shirt eronder. Als ik oververhit raak trek ik m'n jasje uit maar als ik een fiets dichtbij de airco heb houd ik hem aan.

Ik vind zelf een sportlegging schuren, mocht je dat ook hebben dan zou je een zadeldekje kunnen kopen of een fietsbroekje.

Veel plezier in ieder geval! Laat je weten hoe het was?

Voor mijn vriendin was het ook eens en nooit weer, ze fietst al nooit en dit was voor haar een brug te ver, halverwege begaf ze het bijna