Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:14

:j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:15

Altijd :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:31

Nou, dat was niet echt de positieve ervaring waar ik op gehoopt had -O-

Binnen werd ik vrij snel gestrikt door een dame van douglas. Heb maar gewoon uitgelegd hoe en wat en uiteraard werd ik meteen naar de duurste spullen geleid die ze had en werd me een cream van 50e geadviseerd. Diverse hints gegeven dat ik toch iets goedkopers wilde voor de eerste keer "ja, maar dan heb je wel echt iets goeds!" Vervolgens wilde ze het aanbrengen, nou prima. Dus ik gaf aan dat ik niks op had.
"Maar je gebruikt toch wel dagcreme :wow: "
Ehm, nee, ook niet.... Zelfvertrouwen onder tussen diep onder 0.
Nou, product was verder prima, nog een keer aangegeven dat ik het een hoop geld vond en er over wilde denken.
Nog een rondje door de winkel gelopen, tot bij die hoek van mac. Daar uiteindelijk een gesprekje aangeknoopt en uitgelegd. Ik dacht "dan spring ik er zelf maar in" en grapte dat ik vandaag had geleerd dat ik dagcreme moest gaan gebruiken. Waarna ik weer de blik kreeg en een preek. Pff, toen was ik er eigenlijk wel klaar mee.. Aangegeven dat ik interesse had in een bepaalde bbcream, waarna hij vroeg waarom geen foundation. Nou, omdat ik dat eigenlijk net too much vond. Volgend mij vond hij dat maar vreemd, maar goed.
Uiteindelijk adviseerde hij een hele andere bbcream, waar ik wel over te spreken was en die heb ik uiteindelijk meegenomen. Maar kan niet zeggen dat ik nu enthousiast en geinspireerd die winkel uit kwam...

Heb dus uiteindelijk een bbcream van MAC, een nivea dagcreme, blush en nieuwe mascare gekocht. Ga wel eens tuttelen van het weekend :)

Overigens heb ik beide keren een proefmonster gevraagd, maar daar deden ze niet aan.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:38

Jeetje dat is idd ook niet echt motiverend -O-
Vind het zo zonde..... heb het idee dat je nogal scheef wordt aangekeken in dat soort winkels als je bijna geen make up draagt..... Zo niet klant vriendelijk vind ik dat.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:38

:= Dat klinkt idd niet echt als super behulpzame mdw zeg :+ Jammer weer. Snap wel dat ze iets duurs willen verkopen, maar als je aangeeft dat je iets goedkopers zoekt moeten ze gewoon net zo behulpzaam blijven.
Ik heb bij verkoop altijd geleerd mensen niet te 'veroordelen' op hun huidige gebruiken of wensen, maar te helpen voor zover ik kan en op basis van hun wensen. Helaas doen ze dat blijkbaar niet overal :\

Als klant trouwens in winkels wel dezelfde ervaringen gehad hoor. Vroeger werd ik dan onzeker, nu ga ik er gewoon tegenin :') Ja hallo, IK ben toch de klant! ;)
Laatst bijgewerkt door Djilna op 12-12-14 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:39

Suus___ schreef:
:j

:)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:53

Pfoe, dan zou ik het echt even gehad hebben hoor. Ik had gezegd dat ik nog even na zou denken en was ergens anders naartoe gegaan. Ik vind het overigens heel raar als er iemand het raar vind dat mensen bijna geen makeup dragen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:54

Mee eens Natsuki. Lijkt mij als mdw juist leuk dat je weer eens iemand voor je hebt die nog blanco is ipv al zo haar specifieke voorkeuren!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:54

Ik was echt weggelopen wat belachelijk zeg :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:57

Djilna schreef:
Mee eens Natsuki. Lijkt mij als mdw juist leuk dat je weer eens iemand voor je hebt die nog blanco is ipv al zo haar specifieke voorkeuren!

Dat zou ik ook denken, maar ik had meer het idee dat ze het heel irritant vonden om zoiets simpels uit te leggen. Ook niks van uitleg tijdens het aanbrengen van de cream over wat ze nou deed.
Morgen doet mijn kapster ook visagie voor een feestje, dus ga de spulletjes lekker meenemen en vraag haar wel om hulp.
Heb idd geneigd weg te lopen, maar wilde ook voor mezelf nu doorzetten en alleen was het me zeker niet gelukt om iets te vinden.

Yonker: ik zie dat ju best wel heel vlakbij woont. Heb jij niet eens tijd om mij een kleuterklasje make-up te geven? Haha :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:21

Nou ik ben ook geen prof hoor :') Maar je mag best wel een keer langskomen om wat van mij producten te bekijken en eventueel te testen en wil ook best met je mee naar de winkel :) Keertje shoppen zeg ik geen nee tegen O:)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:27

Nou wat een ervaring! Jeetje, ik zou echt pissig geworden zijn!
Als iemand toch zegt dat ze het goedkoper wil, dan moet je daar als verkoper/adviseur (!!!) naar luisteren! Pfft...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:34

Heb je een Mooi! Parfumerie in de buurt? Daar zijn ze wel altijd goed behulpzaam én geven ze de goede kleuren mee :).

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:27

Jammer dat je eerste ervaring zo vervelend was zeg! Waarschijnlijk moest de verkoopster een bepaald merk verkopen waardoor ze punten krijgen en als ze als filiaal dan zoveel aantallen van dat merk/product verkopen, krijgen ze wat gratis mee.

Mij lijkt iemand die binnenkomt en helemaal openstaat voor van alles en iets nieuws, dat je als make-up liefhebber en verkoper juist helemaal je hartje kan ophalen. Er staan hier in de winkels in mijn buurt vaak gewoon hartelijke, leuke vrouwen te werken maar je hebt er soms ook inderdaad van die hooghartige b.tches tussenzitten waar je niet vrolijk van wordt!

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:43

Al een tijdje aan het mee lezen en wat een leuk topic zeg!
Ik start in januari met de visagie opleiding en ik ben heel benieuwd of jullie ook ervaring hebben met visagie koffers? Ik ben al wat aan het rondkijken op internet maar ik vind het erg lastig..

Anne

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:00

Houden jullie je ook echt aan donkere kleuren lipsticks in de herfst en winter?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:17

Niet per se, al vind ik ze zelf heel mooi staan bij mij, en daarom draag ik veel donkere kleuren :D

En jammer secricible dat je zo'n slechte ervaring hebt... maar Douglas vind ik over het algemeen erg klantonvriendelijk. Vooral bij mij in de buurt zijn het een stel arrogante dozen, en pas als ze door hebben dat je een wat duurder merk wilt aanschaffen hebben ze opeens interesse. Want ja, ik heb roodgeverfd haar, een neuspiercing en ik kleed me niet erg conservatief. Daarnaast ook geen lagen plamuur op mijn gezicht zoals zij hebben. Dus al met al voldoe ik niet echt aan hun perfecte plaatje. Ik vind het erg banketstaaf dat ze je daarop beoordelen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:22

Net nog weer bij Douglas geweest (kleine vestiging hier in het dorp) en ook daar zijn ze gewoon super vriendelijk. Misschien omdat ik ook altijd binnenkom met een blik dat ik alles wil kopen :')
Just Cavalli for her gekocht uit de folder die vanmiddag in de bus viel := Ben hopeloos :\ :+

Haha Drunksheep erg hè als mensen zulke vooroordelen hebben. Maar dat zie je soms ook in kledingwinkels en schoenenwinkels helaas. Eigenlijk overal waar ze een verwachting hebben.
Weet nog dat ze in Amerika getest hebben of je in een Amerikaans merk auto voor kwam rijden bij een autodealer of in een japanner. Kwam je in het laatste werd je amper geholpen, kwam je in een amerikaan kusten ze nog net je kont niet. Want dan had je vast veel te besteden. Je zult net de loterij gewonnen hebben, dan ging ik alleen om zo'n houding al weg!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:23

Kaatje, niet alleen wel maar wel vooral. Vind donkere lipsticks meer een winter ding dan voor de zomer, maar ik draag ook lichtere/fellere kleuren in de winter. Maar hoofdzakelijk toch wel seizoensgebonden denk ik. Is ook pas deze winter voor het eerst :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:24

Basii welkom! En wat leuk! Zou ik ook nog echt willen doen, maar dat is me gewoon te duur nu.
Zelf geen ervaring met koffers. Welke opleiding ga je doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:30

Ik ben toevallig ook vandaag bij de Mac counter in Utrecht geweest en vond de medewerker ook niet bepaald vriendelijk. Had niet zo veel van hem nodig en hij vond het volgens mij wel komisch dat ik na twee swatches en welgeteld 2 seconden nadenken wist welke lipstick ik wou :=

Vind ze wel vaker onvriendelijk daar, weet alleen dat het meisje dat de laatste keer dat ik er was op donderdagavond aan het werk was heel erg aardig was :j Dan heb ik het wel over de mac counter en niet over de hele winkel.

Ben thuisgekomen met Brave, ze hadden hem gek genoeg nog (hij is overal uitverkocht op een of andere manier) en kon hem echt niet laten <3 Vind hem mooier dan Velvet Teddy :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:34

Ik ben even aan het oefenen geweest met de eyeliners, maar dat gaat best goed.
Alleen zou ik mijn ogen wat meer willen laten spreken.
Vind het er nu zo raar uit zien als ik eyeliner, (twee kleuren) en mascara op heb.
Iemand tips om ogen beter uit te laten komen, zonder dat het gelijk zo nep lijkt. :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:36

Zoek op YouTube naar naturel eye make upey tutorials! Veel leuke ideeideeen en hoe je het doet

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:38

Ell_en schreef:
Ik ben even aan het oefenen geweest met de eyeliners, maar dat gaat best goed.
Alleen zou ik mijn ogen wat meer willen laten spreken.
Vind het er nu zo raar uit zien als ik eyeliner, (twee kleuren) en mascara op heb.
Iemand tips om ogen beter uit te laten komen, zonder dat het gelijk zo nep lijkt. :o

Je kan eens zoeken op too faced, deze hebben afbeeldingen Hoe je je ogen op kunt maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:43

Als je make-up draagt kan je per definitie zien dat je make-up draagt.. Je kan het zo natuurlijk mogelijk doen maar vooral voor jezelf zal het even wennen zijn.

Ik weet niet wat je haarkleur is maar ik vind persoonlijk bij blondines zwart vaak heel erg heftig staan. Bij super blond kan je imo beter voor bruin gaan.