Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cindeeh schreef:Ik ben een tijdje niet actief geweest in dit topic, maar heb nu wel een dingetje.
Ik slikte voorheen altijd Concerta 54 mg. En heb sinds kort een nieuwe apotheek, want ik ben verhuisd.
En ik heb gister dus nieuwe medicatie gekregen. (mag geen concerta meer slikken want mijn huisarts geeft die niet af, mag niet van hun verzekering want het is te duur ofzo. dikke bullshit, maar ik heb dus nu methelfenidaat)
En ik moet zeggen, dat ik me behoorlijk wappie voel. Is dat omdat mijn lichaam gewoon moet wennen hier aan?
Ik kon me net totaal niet concentreren tijdens het fietsen en nu ben ik half mega gefocused en half all over te place.
Herkenbaar voor iemand? Trekt wel weer weg neem ik aan toch?
Britt_Sisi schreef:Ik dacht ook altijd dat ik prima functioneerde tot ik aan die medicatie ging. Er ging een wereld voor me open! Vooral met school en ik heb zoveel meer energie. Ik vergeet ze alleen vaak op tijd in te nemen. Of zoals vandaag ben ik ze uberhaupt vergeten in te nemen... niet heel handig
Britt_Sisi schreef:Ik dacht ook altijd dat ik prima functioneerde tot ik aan die medicatie ging. Er ging een wereld voor me open! Vooral met school en ik heb zoveel meer energie. Ik vergeet ze alleen vaak op tijd in te nemen. Of zoals vandaag ben ik ze uberhaupt vergeten in te nemen... niet heel handig
Emmaa_ schreef:Cindeeh schreef:Ik ben een tijdje niet actief geweest in dit topic, maar heb nu wel een dingetje.
Ik slikte voorheen altijd Concerta 54 mg. En heb sinds kort een nieuwe apotheek, want ik ben verhuisd.
En ik heb gister dus nieuwe medicatie gekregen. (mag geen concerta meer slikken want mijn huisarts geeft die niet af, mag niet van hun verzekering want het is te duur ofzo. dikke bullshit, maar ik heb dus nu methelfenidaat)
En ik moet zeggen, dat ik me behoorlijk wappie voel. Is dat omdat mijn lichaam gewoon moet wennen hier aan?
Ik kon me net totaal niet concentreren tijdens het fietsen en nu ben ik half mega gefocused en half all over te place.
Herkenbaar voor iemand? Trekt wel weer weg neem ik aan toch?
Concerta is ook methylfenidaat (ritalin), maar dan langwerkend. Krijg je nu niet meer de langwerkende?
Ik voel daar ook heel erg verschil in. Met concerta gaat het geleidelijk, met ritalin 'knal' ik er echt in en voel ik me heel waus
Cindeeh schreef:Ik slikte Concerta, nu eigen merk methylfenidaat. Beide langwerkend. De apotheekmevrouw zei dat het in principe hetzelfde spul is.. Maar dan had ik er niet zo veel moeite mee moeten hebben lijkt me.
Mijn verzekering vergoed het gewoon. Maar de verzekering van de apotheek niet(althans, dat is wat ik begreep).