[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:56

Sem_ schreef:
Zo te zien wel, je ziet dat het haar verschillende lengtes heeft. Op foto 3 zie je bijvoorbeeld heel
duidelijk een kortere pluk naar links steken.

Oke dankjewel.

Denken jullie als ik de foto's (die hierboven) meeneem naar de kapper, hij snapt wat ik bedoel?
Het gaat om het model, niet over de kleur. :)

Sem_

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:57

Ja hoor, veel mensen nemen een foto mee als voorbeeld!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:12

Oke! :)
Ik denk dat ik het morgen laat doen, spannend! Ik ga van lang Ombre haar naar kort (zoals op de vorige pagina) in zeer donker bruin. :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:47

Ik mag donderdag weer lekker vertroeteld worden bij de kapper :) Side-/undercut en kleur bijwerken, heerlijk :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:13

De afspraak is gemaakt, om half 5 is het zover... Aaaah! :))

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:32

Ik zit er dus heel erg over te twijfelen om een schuine boblijn te laten knippen en ook gelijk mijn haar te kleuren. Momenteel ben ik erg blond d.m.v. highlights. Van mezelf heb ik krul/slag in mijn haar. Vorige zomer heb ik het ook een soort lange bob gehad maar twijfel zo erg of het wel zal staan.
Wil het als ik het doe ook kleuren, rood/bruinig.

Dit is hoe het uit zichzelf valt.
Afbeelding

Dit als het gestijlt is.
Afbeelding

Beeld van gezichtvorm beetje.
Afbeelding

Donker kleurtje
Afbeelding

En dit zijn kapsels die ik erg leuk vind. Van de 2e de rechter.
Afbeelding
Afbeelding

Jullie tips qua kleur/model?
Twijfel of het me zal staan of lang laten groeien leuker is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:00

Ik denk dat een bob je heel goed zal staan! Alleen zou ik het niet verven, zonde! Vind blond je heel mooi staan! :)
Mijn kapster komt strakjes, ik ben zo benieuwd wat het wordt.. :=

booo, ik ben benieuwd!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:45

Dankje. Zit echt zo te twijfelen haha.

Leuk, wat ga je doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:36

Hoi, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen maar ik heb twijfels om wat ik met m'n haar ga doen.. Ik wil het volgende maand weer verven maar ik zit te twijfelen tussen lichtblond of heel donkerbruin.
Aan het begin van de zomer ben ik van mijn eigen haarkleur (donkerblond?, met heel soms een hele kleine maar echt een hele kleine rode gloed) naar heel donkerbruin gegaan. Ik vond het heel erg mooi maar de uitgroei valt heel erg op. Nu is het in de zomer best wel vervaagt en de uitgroei zie je steeds minder.
Ik ben best wel bang dat als ik het blond verf dat mijn haar een rare gloed krijgt doordat het nu nog bruin is. Sowieso wil ik het bij de kapper doen, niet dat ik met knalgroen haar terug kom haha :)
Heeft iemand misschien tips.. Ik kom er echt niet uit of ik het nou gewoon weer donkerbruin verf of lichtblond..

Alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:55

Je kunt sowieso niet gelijk terug naar blond zonder je haar naar de kllllllllllllllllllll*te te helpen.
Verven kan namelijk niet, dan moet je gaan blonderen/ontkleuren.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:17

Of gewoon Délor color remover gebruiken ;) Gaat je haar niet kapot van, alle verf wordt uit je haar verwijderd en het werkt top. Ik ben er ook mee van donkerbruin naar blond (eigen kleur) gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:22

Hoe werkt dat dan als ik vragen mag? Ik verf mijn haar namelijk echt al een paar jaar dus werkt het dan ook? Op de highlights sowieso niet natuurlijk maar misschien wel het proberen waard om die vervelende rode tint er uit te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:30

Mmm, bedankt voor de tips.. Ik denk dat ik toch maar gewoon voor nog een keer donkerbruin ga. Zelf vind ik het heel leuk staan, en dat is het minst pijnvolle voor m'n haar denk ik :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:34

Het gaat terug naar je eigen haarkleur, of je lichtste geverfde kleur (als je bruin geblondeerd hebt gaat het dus niet werken, want bleken is altijd permanent en je kan niet plots terug pigment inbrengen tenzij je het echt verft). Als je bv. natuurlijk bruin bent, je hebt het geblondeerd en dan zwart geverfd en dan gebruik je color remover, dan wordt het je lichtste kleur, dus blond.

Volgens de handleiding zorgt die color remover ervoor dat de artificiële verfmoleculen gaan krimpen. Er zit een spoeling/conditioner bij die een bepaalde pH-waarde heeft waardoor je die moleculen achteraf ook kan afwassen en ze dus wegblijven, én je kan je haar ook meteen weer verven. Je moet wel de handleiding exact volgen, want als je niet genoeg van die pH-spoeling gebruikt of je laat het niet lang genoeg/te lang zitten, kan je haar weer donker worden. Het is voornamelijk bedoeld voor haren die pas geverfd zijn (bv. als je er spijt van hebt meteen na het verven), dus als je echt al jaren verft dan is er zoveel verfophoping dat het niet meteen terug naar je eigen kleur teruggaat. Dan moet je het zeker 2 of 3 keer doen. Voor ophoping van zwart en als je hennaverf hebt gebruikt zou het niet werken omdat dat te zwaar is.

Ik heb mijn haar een jaar lang donkerbruin geverfd, ongeveer 1x per maand, en ik ben nu weer behoorlijk licht. Wel nog met een beetje een koperen schijn, maar dat is te verwachten aangezien ik een behoorlijk koperen bruine verf gebruikte en het na een stuk of 12x verven behoorlijk opgestapeld is. Maar als ik het nu nog een keer probeer zou het netjes blond zijn, zoals het een jaar geleden was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:46

Oke, bedankt :)
Naja, ik ga toch terug naar bruin dus laat het wel gewoon aan een kapper over. Zogauw ik weer geld heb. :')

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:38

De kleurverwijderaar verwijderd geen roodtinten! :j

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:43

Bij mij wel hoor.
Was gewoon kei blond na mijn korte knalrode avontuurtje.
Ik had wel de donkere versie gepakt. Er zijn er namelijk 2 van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:15

Ik heb het ook knalrood gehad ghehe :D Was wel ontzettend gaaf maar het vergt zoveel verzorging en met de sector waar ik later in wil gaan werken is het misschien minder handig om zo'n knalkleur te hebben :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:33

Morgen met onze nieuw aangeschafte tondeuse aan de slag. Vriendlief lekker kort en mijn geschoren deel ook weer even bijwerken. Het ziet er niet uit nu het weer begint te groeien. Irriteer me er gewoon vreselijk aan.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:49

Dan bereid je maar voor als je het kale zat bent (heb het 2 jaar terug ook gehad) en je laat het weer groeien. Dat is pas lelijk haha! :P het is nu gelukkig weer normale lengte!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:46

Ik heb gisteren weer eens mijn haar laten verven! Een vriendin van mijn zus is kapster in opleiding en heeft wel eens modellen nodig. Ik ga regelmatig met haar mee en dit bespaard mij ook erg veel geld. Vorig schooljaar heb ik totaal zo'n 200 euro bespaard aan kapperskosten.
Ik vind in de winter een bruine kleur wel mooi, dus daar had ik wel weer zin in na een tijdje. In de zomervakantie heb ik voor het laatst mijn haar zelf geverfd, dat was paars/rood/bruin, een rare kleur in ieder geval. De kleur ging er best snel uit, en ik heb gisteravond deze foto gemaakt voordat ik weg ging naar de school waar het meisje mij moest verven:
Afbeelding

Vervolgens heeft ze er een mooie kleur bruin overheen gedaan in mijn punten, en daarna heeft ze dezelfde kleur er nog een keer doorheen gedaan (+ iets erbij) door mijn hele haar. Dit is het resultaat :D
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben weer tevreden en het heeft me weer geld bespaard, haha.
Zoals je ziet is de onderkant ook iets donkerder dan de rest, maar dat is expres zo gedaan omdat de onderkant het snelst vervaagd. Dus dan heb ik binnenkort een mooie egale kleur. Maar dit staat ook al supermooi met de donkere kleur. In het daglicht is het wel een beetje een ombre effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:47

Staat je goed!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:47

elkee schreef:
Dan bereid je maar voor als je het kale zat bent (heb het 2 jaar terug ook gehad) en je laat het weer groeien. Dat is pas lelijk haha! :P het is nu gelukkig weer normale lengte!

Het groeit gelukkig snel en zit op een plek dat ik zo mijn haar erover kan laten vallen. Dus dat word geen probleem.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:50

Bizzybijtje schreef:
Staat je goed!

Dankjewel :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:40

Ik heb mijn kapper weer blij gemaakt, maar mijn rekening heeft pijn _O-