[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:46

ielsjj_ schreef:
Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort,
maar zit er nu al een week mee.
Ook heb ik al geprobeert te zoeken op het internet, maar er komt geen duidelijk resultaat naar voren.

Het begon volgens mij vorige week zondag/maandag, toen ik last kreeg van jeuk en pijn bij mijn vagina.
Even dacht ik dat ik een soa had opgelopen, maar hoe? heb een vaste relatie en wij zijn beiden vrij. Dus zou hij vreemd moeten zijn gegaan, maar dat lijkt mij niet.
Maar nu kreeg ik dinsdag bloedingen doordat ik zondag vergeten was de pil te slikken.
Terwijl ik 2 weken geleden nog een stopweek heb ingelast, en normaal doe ik dit om de 3/4 weken, waarbij de bloeding pas ong. 2 dagen na de laatste pil komt.
Dus besloot ik woensdag de pil maar niet in te nemen en de stopweek in te lassen, want van binnen wou het dus dat ik mijn menstruatie kreeg, alleen hield ik deze tegen met de pil, waardoor er krampen in mijn onderlichaam ontstonden.

Mijn ongesteldheid was opzich dan ook redelijk snel weer voorbij (zoals gewoonlijk), en had ik er vrijdagavond al eigenlijk geen last meer van.
Nu probeerde mijn vriend en ik zaterdag weer sex te hebben, maar dit ging niet.
Als hij naar binnen ging, kwam hij een paar centimeter ver, en het leek alsof er daarna gewoon een barriere was. En als hij verder ging dat ik het wel uit kon schreeuwen van de pijn. Terwijl ik nog nooit pijn heb ondervonden bij sex.
Dus ik heb zelf gevoeld met mijn vinger wat het was, maar kon er niet goed bij komen.

Nu is het na 1 week nog steeds hetzelfde. Het lijkt alsof er een "stuk vlees" in de weg zit, best wel hard.
En daarnaast is een kleine ruimte waar evt. iets kleins nog verder naar binnen kan, een keer de grootte van een vinger.

Nu wil mijn vriend, als het dit weekend nog niet goed is, dat ik volgende week naar de dokter ga.
Alleen heb ik gewoon al een hekel eraan om een huisarts of dokter te bezoeken, en laat dus staan met zo'n geval. (en ook dus nog niet in mijn geboorteland, ik woon in Hongarije nu 3 jaar en spreek de taal redelijk, dus ook moeilijk om sommige termen te verstaan of uit te leggen).
En het lijkt me niets om voor iemand anders met de benen wijdt te gaan liggen :7

Dus vandaar dat ik het hier vraag, misschien dat er iemand van gehoord heeft,
of dat er iemand ervaring mee heeft?

Lijkt mij heel erg als een schimmelinfectie.
Heb het zelf ook een paar keer gehad en het is geen pretje.
Ik heb toch gewoon een kuur gehaald bij de HA, kon gewoon telefonisch.
maar ik weet niet hoe het zit in Hongarije.
Je zal miss toch een bezoekje aan de huisarts moeten brengen want vaak gaat dit niet vanzelf over!

ielsjj_

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:19

Oke,
heb even opgezocht op internet wat het inhoud, maar bijv. jeuk of pijn heb ik nu geen last van, gewoon overdag.
Maar misschien toch maar even voor de zekerheid naar de dokter gaan, mogelijk is het dat of dus wat anders en dat ik er wat voor kan krijgen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:15

Kan het geen vleesboompje zijn ofzo?

Vind het erg vaag dat je dr niet bij kunt.

Geen oude tampon die je vergeten bent?

Last met persen?
En met plassen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:18

Het kan ook gewoon zijn dat jij onbewust aanspant oid omdat je pijn hebt of gehad hebt. Dat voelt dan zo.

Of even verliggen (bekken meer kantelen oid) zodat het beter past, maar je hebt er eerder geen last van gehad dus daar lijkt het probleem niet te liggen?

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:58

Nooit gehoord van een vleesboom,
maar na het opzoeken, lijkt het opzich daar op.
Net een stuk extra vlees wat er bij aan zit zeg maar.
Heb er verder geen last van, alleen wat ik dus zei, als mijn vriend naar binnen gaat, dan lijkt het alsof er niet genoeg ruimte is verder.

Verder heb ik er nog nooit eerder van last gehad, en ik neem dus niet aan dat ik nu opeens vanzelf mijn bekken aanspan.
Mocht het na het weekend nog steeds aanwezig zijn, wordt het denk ik toch een tripje naar de dokter.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:35

Loetie84 schreef:
Wat ik wel merk is dat ik onwijs emotioneel ben en me heeeeeel erg door emoties mee laat slepen. Ene moment ben ik supergelukkig en het andere moment denk ik dat de hele wereld me haat... Normaal ben ik altijd mega nuchter! Heb hem nu bijna 3 maanden en hoop dat dat iets is waar mn lichaam een beetje aan moet wennen door de hormonen. Als dit zo blijft gaat ie er toch weer uit want dit vind ik maar helemaal niks!

Vandaag overleg gehad met mijn (nieuwe, vaste) arts... Hij is helemaal niet te spreken over implanon JUIST vanwege die emotionele labiliteit. Fijn! Hij raadde me wel aan om nog even aan te kijken (tot in hem 6 maanden heb) of het beter wordt, maar anders is hij toch voorstander om hem er uit te laten halen en een spiraaltje te nemen. (Dat zie ik ook zooooooo niet zitten :( )

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:49

Ik kom even binnenvallen in het topic, met een aantal reisgerelateerde vraagjes.
Op dit moment ben ik al langere tijd op reis (7,5 maand) en heb nog zeker vier maanden te gaan, en korte tijd (ongeveer twee maanden) na mijn terugkomst wil ik weer weg. In deze tijd ben ik drie keer ongesteld geweest - waarvan de eerste keer begonnen was voordat ik vertrok en de laatste afgelopen week was. Mijn menstruaties zijn iets lichter dan eerder het geval was, en doen eigenlijk (vergeleken met wat het was) helemaal geen zeer meer. Super natuurlijk :D
Alleen wat minder handig dat ik me er (on)bewust druk over maak of ik al dan niet zwanger ben als er weer eens drie maanden niets komt, en dat is stukken minder prettig.
Ook al vrij ik veilig, ik zou me toch prettiger voelen als ik dubbel veilig was in dit geval.
Normaal gesproken zou ik gewoon naar mijn huisarts gaan, en ik heb mijn moeder ook al gemaild om te vragen of zij deze kan bellen om wat dingen te vragen, maar toch ben ik benieuwd wat ik (al reizend) voor mogelijkheden heb en of er bokkers zijn die hier ervaring mee hebben.
De pil zou volgens mij zeker wel een optie zijn, al is het voor mij lastig om in contact met een dokter te komen, het moet zeker wel lukken. En dan moet ik natuurlijk nog een internationaal verkrijgbaar merk hebben. Weet iemand hoe dat zit, als je de pil 'aanvraagt' en start als je in een ander land bent?
Ook lees/hoor ik veel over spiraaltjes. Hoe zit dat met afspraken, moet je dan eerder al naar de dokter komen om dingen op te meten, voordat deze gezet wordt? Mijn probleem is namelijk dat ik niet lang in dezelfde plaats blijf en dat het idee zich in mijn hoofd heeft gezet dat een spiraaltje dus zo goed als onmogelijk is. Het klinkt me wel veel fijner in de oren, de mogelijkheid dat er geen extra hormonen in mijn lijf worden gedumpt, vind ik toch wel heel prettig.
Alle andere tips over reizend beginnen met anticonceptie is zeker welkom :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:14

Ik heb een vraag over de nuvaring. Als je bij het inbrengen met je nagel er langs gaat, kan de ring dan beschadigen?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 01:10

Hoi! :wave:

Ik heb nu iets van 2 maanden een Mirena Spiraal. Ik ben doodziek geweest hiervan. Ik heb 1.5 week op Tramadol en Naproxen gefunctioneerd, ben na plaatsen direct afgevoerd. Dus van een goede start valt niet te spreken.
Tijdens de vervroegde (spoed) controle bleek alles echter goed te zitten. Klein detail, ik heb endometriose, dus zulke hevige pijn is wat ik normaal ook heb als ik de pil niet zou slikken of de Mirena niet zou hebben.

Op wat vreemde krampen zo nu en dan na ben ik volkomen pijnvrij. Maar.. Ik begin ineens pukkeltjes te krijgen op mijn borst, bij mijn sleutelbeenderen. Verder is mijn huid (gezicht) telkens vet, heb ik ineens weer allemaal pukkeltjes op mijn voorhoofd, en heb ik zowaar al 3 puisten gespot (en ik heb juist heel veel moeite gehad om mijn huid stabiel te krijgen dus echt vrolijk word ik er niet van :+). Ook is mijn haar sneller vet.

Na googlen gelezen dat dit meer voor komt en dat dit meestal weer stabiliseert.

Mijn vraag is dan ook, zijn er mensen hier met soort gelijke ervaringen? En hoelang duurde dat stabiliseren bij jullie? Want hier word ik nou ook niet heel gelukkig van. Ik overweeg, als dit aanhoud of erger word, toch om de dokter of het ziekenhuis te bellen, want ik sta niet te springen op een herhaling van een slechte onstabiele huid die ik jaren lang gehad heb.. :=

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:23

Ik weet niet precies wat je bedoeld maar misschien zit ie bij een spier die trekt? Dat je dat als schokjes bedoeld?

Ik ben super tevreden met mijn implanon en ik heb hem nu sids december 2012.
Mijne zit ook nog netjes op zijn plaats en kan hem goed voelen :j

emotioneel is bij mij niet anders dan bij de pil.
Af en toe ben ik het wel maar niet in extreme vorm dat ik me klote voel oid.
Dus ik ben een echte voorstander maar ik zou hem wel door ervaren iemand altijd laten zetten ik ben ook naar de gyn gegaan voor het plaatsen :j

Loetie84 schreef:
Loetie84 schreef:
Wat ik wel merk is dat ik onwijs emotioneel ben en me heeeeeel erg door emoties mee laat slepen. Ene moment ben ik supergelukkig en het andere moment denk ik dat de hele wereld me haat... Normaal ben ik altijd mega nuchter! Heb hem nu bijna 3 maanden en hoop dat dat iets is waar mn lichaam een beetje aan moet wennen door de hormonen. Als dit zo blijft gaat ie er toch weer uit want dit vind ik maar helemaal niks!

Vandaag overleg gehad met mijn (nieuwe, vaste) arts... Hij is helemaal niet te spreken over implanon JUIST vanwege die emotionele labiliteit. Fijn! Hij raadde me wel aan om nog even aan te kijken (tot in hem 6 maanden heb) of het beter wordt, maar anders is hij toch voorstander om hem er uit te laten halen en een spiraaltje te nemen. (Dat zie ik ook zooooooo niet zitten :( )

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:19

Heeft een van jullie ervaringen met een ontrekkingsbloeding die maar 1 dag duurt?
Ik slik de pil een tijdje door, en vandaag kreeg ik dan een bloeding. Alleen lijkt die alweer gestopt te zijn!

Ik heb de afgelopen week 2 testen gedaan, deze waren trouwens negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:36

Ik heb op het moment precies hetzelfde Pascal. Ook negatieve tests (twee stuks over twee weken verspreid) maar de bloeding is echt uitgebleven.. vind het ook maar raar :=

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:48

Ik heb een vraag.

Gisterenavond had ik ontlasting, het voelde als diarree. Alleen toen ik in de pot keek, waren het gewoon zachte keutels zeg maar. Dit was ongeveer twee a drie uur nadat ik de pil had geslikt. Ik had me nog voorgenomen een extra pil te slikken, maar ben dit toch vergeten. De volgende ochtend had ik wel diarree ( ongeveer 12 uur later was dat), maar de rest van de dag geen diarree meer gehad. Vandaag heb ik dus de laatste pil geslikt van mijn strip. Omdat ik al twee strips doorslik, wilde ik graag een stopweek inlassen. Maar nu weet ik niet of ik die pil van dinsdag als vergeten moet rekenen of niet? Want dan moet ik de strip doorslikken. Wie o wie helpt me?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:54

na hoeveel dagen worden jullie ongesteld na de stopweek ?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:17

Chantaliiejj schreef:

De enige vraag die ik kan beantwoorden :+

Ik word altijd na 5 dagen pas ongesteld.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:18

Geryon schreef:
Chantaliiejj schreef:

De enige vraag die ik kan beantwoorden :+

Ik word altijd na 5 dagen pas ongesteld.

4 of 5 dagen ja. Eigenlijk best irritant, maar ik heb er weinig over te zeggen :+

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:20

Ik word altijd 4 dagen na de laatste pil ongesteld.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:40

Ik heb nu een week geleden mijn spiraaltje (onder narcose) laten zetten.
Maar ik ben een beetje bang na sommige verhalen dat mijn vriend nu pijn krijgt tijdens de seks, hoe zit dat?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:23

Bommeltje_ schreef:
Ik heb nu een week geleden mijn spiraaltje (onder narcose) laten zetten.
Maar ik ben een beetje bang na sommige verhalen dat mijn vriend nu pijn krijgt tijdens de seks, hoe zit dat?

Als de draadjes van het spiraal wat uitsteken kan hij dit voelen ja, maar dat is lang niet altijd.
Eventueel kun je bij de volgende controle vragen (als hij er last van heeft) of ze ze korter willen knippen.

Heb ik nooit geen problemen mee gehad iniedergeval.

Zetten (zonder narcose) valt trouwens ook behoorlijk mee ;)
Mag ik vragen waarom je voor narcose hebt gekozen? of waarom dat moest?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:43

Dankje dat stelt me gerust ;)

Dat mag je zeker vragen.
Ik heb het geprobeerd zonder narcose bij mijn huisarts.. De grootte fout die ik had kunnen maken. Ze was hard handig en ze had haast waardoor ik verging van de pijn. ( ik ben nogal strak beneden) Ik verloor tijdens deze ingreep zoveel bloed dat ze er mee moest stoppen en dat het mislukt is.

Een paar weken daarna wilde de gynaecoloog het weer zonder narcose proberen en toen barste ik in tranen uit.. ik wilde het niet meer.

Toen heeft hij besloten dat ik onder volledige narcose moest. En dat was een goede keus. Ik heb hem nu een week en ik kwam hartstikke goed uit mij narcose en heb helemaal geen last meer van mijn spiraaltje.

* de reden dat ik een spiraaltje heb genomen is dat ik een schildklier hormoon ziekte heb, waardoor ik al heel veel hormoon medicatie slik en de pil echt niet goed voor mij is.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:01

Bommeltje_ schreef:
Dankje dat stelt me gerust ;)

Dat mag je zeker vragen.
Ik heb het geprobeerd zonder narcose bij mijn huisarts.. De grootte fout die ik had kunnen maken. Ze was hard handig en ze had haast waardoor ik verging van de pijn. ( ik ben nogal strak beneden) Ik verloor tijdens deze ingreep zoveel bloed dat ze er mee moest stoppen en dat het mislukt is.

Een paar weken daarna wilde de gynaecoloog het weer zonder narcose proberen en toen barste ik in tranen uit.. ik wilde het niet meer.

Toen heeft hij besloten dat ik onder volledige narcose moest. En dat was een goede keus. Ik heb hem nu een week en ik kwam hartstikke goed uit mij narcose en heb helemaal geen last meer van mijn spiraaltje.

* de reden dat ik een spiraaltje heb genomen is dat ik een schildklier hormoon ziekte heb, waardoor ik al heel veel hormoon medicatie slik en de pil echt niet goed voor mij is.

Wat vervelend, je ervaring bij de huisarts!
Mijn moeder heeft ook zo'n soort ervaring gehad (verkeerd geplaatst) dus ik ben meteen naar de gyn geweest. Heb hem laten zetten: was natuurlijk wel even doorbijten, maar na een paar daagjes buikkrampen nergens meer last van gehad en ook niet meer ongesteld geweest (dat snap ik overigens niet zo goed..)

Ik vond de pil inderdaad ook niks, maar vind het heel knap dat je toch voor het spiraaltje hebt gekozen hoor! :j

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:03

Nee ik snap dat ook niet zo goed van dat ongesteldheid..

Dankjewel :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:06

Bommeltje_ schreef:
Nee ik snap dat ook niet zo goed van dat ongesteldheid..

Dankjewel :)

Werd er de eerste tijd erg zenuwachtig van, haha, maar dat is ondertussen weer weggeëbd. Iniedergeval, hoop dat je net zo'n goede ervaringen hebt met het spiraaltje als ik!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:23

Ik heb vanochtend een koperspiraaltje laten zetten, fijn was het niet en het opmeten voelde echt even naar, maar het was goed te doen :) Kan me wel goed voorstellen dat het bij een verkeerde behandeling erg naar is. Lig nu met een kruik en lichte buikkramp op de bank. Maar het valt me enorm mee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:02

Omdat het hier wel een beetje bijhoort en zelf geen topic erover wil aanmaken :o
Van de dokter heb ik gyno daktarin gekregen, zo'n capsule.
Die moet ik inbrengen en dat heb ik gisteravond geprobeerd, maar dat lukt niet.
Iemand een tip? Capsule kan zeker niet door de midden oid?