Ok, hij geeft dus aan in welke zone je zit (omdat je dat hebt ingevoerd). Dan is het makkelijker terug kijken ja
Wel echt superleuk dan!
Time2Tri
Geplaatst: 24-10-17 18:49
Polar geeft gezien je leeftijd etc standaard je zones aan . Het principe is hoe jonger hoe hoger je max HF , hoe ouder hoe lager je max HF . Ik wijk van de standaard formule 10 slagen af ...merkte vorig jaar dat ik nooit aan mijn max van 172 kwam . Dus heb zo,n test gedaan en daar kwam uit dat mijn max HF bij hardlopen 162 is , dus 10 slagen lager . Die zone bepalingen zijn in het systeem ingevoerd .
Qua beeld ziet het er zo uit ...hier zitten ze alleen niet in dezelfde zone . http://www.cardioshop.be/contents/media ... kit-35.png Trainer geeft bv aan op 75% van ieders individuele HF ...is dus groene zone Eigenlijk doen we ook geen spinning , maar indoor racefiets training ...
Ik heb de Polar V650 gekocht, ben er helemaal weg van Echt super leuk om je hartslag en die zones te zien. Hopelijk geeft dat wat meer houvast tijdens het trainen
Time2Tri
Geplaatst: 27-10-17 20:44
Cool Laura , ik heb ook een Polar .. de V800 . Ben je al een beetje wegwijs geworden op de Polar Flow ? Heel veel plezier ermee .
Lauraennala
Geplaatst: 27-10-17 21:28
Nou ik moet nog wel een beetje wennen ja..
Het synchroniseren lukt niet met mijn macbook, dus heb het uiteindelijk via de computer van mijn ouders gedaan. Maar ik wil niet na iedere rit de computer van mn ouders moeten pakken. Nu heb ik de app gedownload, maar de eerste synchronisatie kon daar niet mee. Dus moet even kijken of ik hem nu wel kan koppelen aan mn telefoom en zo de ritten erop kan krijgen. Of moet je perse via een laptop synchroniseren om ze op je account te krijgen?
Time2Tri
Geplaatst: 28-10-17 08:31
Heb je wel de bijbehorende software geinstaleerd? Zover ik weet is de Polar Flow-webservice geschikt voor Mac OS X 10.6, OS X 10.7, OS X 10.8 of hoger en voor een pc met Windows 7, 8 of hoger. Zelf synchroniseer is altijd via mijn mobiel , en die werkt de website dan bij . Via de laptop is me te veel gedoe , dat doe ik alleen als er een update is , of als ik iets bijgewerkt heb in mijn instellingen .
De App is compatibel voor IOS en Android .
Lauraennala
Geplaatst: 28-10-17 08:36
Ja dat heb ik gedaan, FlowSync. Echter toen ik op de Polar website die software wilde downloaden kreeg ik al een melding dat mijn besturingssysteem niet ondersteund werd. Ik heb MacOs X 10.13. Heb al zitten mailen met Polar, moest daarvan een aantal instellingen nalopen en die waren eigenlijk allemaal goed. Heb daarna geen reactie meer gehad, dus hopelijk hebben zij nog een goed idee.
Ik ga het ook gewoon met mijn mobiel proberen, zou erg makkelijk zijn als dat zou werken. Bedankt!
Time2Tri
Geplaatst: 29-10-17 14:18
Synchroniseren via de mobiel gaat goed , maar het is wel handig als je ook via de website kunt werken . Bv HF zones veranderen kan alleen daar , of sportprofielen toevoegen etc . Hoop voor je dat het toch gaat lukken .
Jaaa het synchroniseren via telefoon is gelukt, helemaal fijn Vandaag alweer een pittige sessie erop zitten
Time2Tri
Geplaatst: 29-10-17 20:13
culaccino schreef:
Klinkt echt alsof je een goeie trainer hebt, Time2Tri! Heb je één trainer voor zowel hardlopen, zwemmen als fietsen?
Yep En ook voor core / stabiliteitstraining.Hij is triathlon trainer . Voordeel verder is ook nog dat de triathlon vereniging onderdeel van een grote sportschool is . Dus we gebruiken ook alle faciliteiten . en indien nodig vallen ook de trainers in .
Fik dat het gelukt is Laura
Time2Tri
Geplaatst: 30-10-17 08:54
@ Laura , fijn dat het gelukt is ... dat wilde ik schrijven hierboven .
Lauraennala
Geplaatst: 30-10-17 09:22
Haha ik zie nu je het zegt ook pas dat er iets anders staat Bedankt
MuSLi
Geplaatst: 30-10-17 09:26
Mooi apparaatje die Polar V650. Tevreden so far? Zelf heb ik een Garmin 820, ook een fijn apparaat. Wel wat uitgebreider dan dat ik nodig zou hebben, maar je moet wat he
Hier voornamelijk doordeweeks aan het spinnen 2x per week en zaterdag mountainbiketraining. Ivm herfstvakantie afgelopen zaterdag niet, dus toen ben ik gaan trailrunnen in Belgie. Beetje voor de afwisseling
Time2Tri
Geplaatst: 30-10-17 11:08
Lekker bezig MuSLi
Hier ook afwisseling genoeg , en vooral nu spierpijn Kom bijna de trap niet af ...
Oei haha dan ben je in ieder gevalgoed bezig geweest. In beweging blijven helpt meestal het beste.
Zijn er nog winter buiten fietsers met goede tips? Ik heb nu na een uur al bevroren tenen. Doen jullie bij kou iets om je hoofd/oren?
Lauraennala
Geplaatst: 30-10-17 12:04
Ja hij bevalt zeker! Heb er een cadans- en hartslagmeter aan gekoppeld. Die cadansmeter is voor mij echt een uitvinding, omdat ik de neiging heb om veel te zwaar te trappen. Nu een paar keer mee getraind en merk dat ik nu uit mezelf al een snellere cadans heb dan voorheen. Heb er buiten nog niet mee gefietst, maar ben nu al blij dat ik wat meer houvast heb door de hartslag tijdens de training.
Jullie zijn echt lekker bezig met sporten! Ik doe 1x per week fitness en probeer 2-3x per week te fietsen (al dan niet op de Tacx). Nu ben ik wat meer vrij en zal het fietsen eerder 3x zijn, straks ga ik onderzoek doen en dan zal het weer wat minder zijn..
Lauraennala
Geplaatst: 30-10-17 12:05
Sakura789 schreef:
Oei haha dan ben je in ieder gevalgoed bezig geweest. In beweging blijven helpt meestal het beste.
Zijn er nog winter buiten fietsers met goede tips? Ik heb nu na een uur al bevroren tenen. Doen jullie bij kou iets om je hoofd/oren?
Zijn overschoenen niets voor jou?
MuSLi
Geplaatst: 30-10-17 12:08
Of winterschoenen Die zijn ook heel fijn.. Zelf heb ik de Northwave Celcius Arctic. Heerlijk warme voetjes
Time2Tri
Geplaatst: 30-10-17 13:12
@ Sakura : Dat dacht ik ook Nu komt ook de spierpijn opzetten aan de achterkant van mijn bovenbenen . Gelukkig blijf ik op het werk in beweging .
Ik heb overschoenen die waterdicht zijn , en daardoor ook goed tegen de ( tegen ) wind beschermen . Op mijn hoofd een muts voor onder de helm , weet niet hoe dat ding heet .
Bij kou heb ik met meest last van mijn handen . Trek dan skihandschoenen aan .