GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-25 10:23

Rambogirl schreef:
Ik ben vooral bang voor de "zwavelboeren". Die wil ik toch wel graag buiten mijn werk laten.

Zijn deze vooral bij Ozempic of ook bij Mounjaro?

Nooit gehad (Mounjaro)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:27

Ik heb het ook nog nooit gehad (mounjaro). En als je ze hebt, heb je ze. Dat is niet met 1 dag weg.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:28

Ik heb ze met saxenda ook wel geregeld

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 11:09

Rambogirl schreef:
Ik ben vooral bang voor de "zwavelboeren". Die wil ik toch wel graag buiten mijn werk laten.

ik ken dit ook niet (Mounjaro)

Setteli

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 11:35

ik moet wel meer boeren, maar zijn meer oprispingen. Maar geen zwavelboeren. Ik gebruik Mounjaro

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 11:37

Met O ook nul last van boeren. Denk dat dat ook per persoon verschilt en wat iemand nog eet op een dag.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 11:50

De zwavel boeren had ik met mounjaro standaard op dag 2 en 3. Nu al een hele tijd niet meer (ik spuit nu ongeveer 5 maand).

Knap Deertje!

Je zou inderdaad best kunnen stoppen want in die 3 weken doet het waarschijnlijk niks meer. Anders probeer je het gewoon en anders grijp je toch weer terug naar de 3 weken.

Hetzelfde met hoeveel moet je nog afvallen Jester.
Als je doorgaat en je vindt het toch niet mooi dan zit het er snel genoeg weer aan (en dat hoeft niet met chips en chocolade maar kan ook gezond)
Als je kont te dun wordt gewoon proberen daar spieren te kweken ~~}>

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 11:54

41 kilo is echt bizar veel! Super goede prestatie! Ook apart dat het lichaam dus blijft afvallen, je gaat nog best een paar kilo per maand volgens mij toch?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 12:27

Wie weet of je mounjaro zo mag meenemen naar Griekenland?

Mijn arts van yazen zegt dat je het gewoon zo mag meenemen in je handbagage. Via het cak wordt ik er ook niet wijzer van

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 12:43

Staat op de vorige pagina beschreven

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:11

Ja, de inspuitdag van Mounjaro (tirzepatide) kun je in veel gevallen verschuiven, maar er zijn een paar regels om rekening mee te houden:

• Vaste wekelijkse toediening: Mounjaro wordt 1 keer per week op (ongeveer) dezelfde dag toegediend.

• Wijzigen van de dag: Als je een andere vaste dag wilt, mag je de volgende dosis op de nieuwe dag nemen, zolang er minstens 3 dagen (72 uur) tussen de vorige en de nieuwe injectie zitten. Daarna houd je die nieuwe dag aan.

• Te vroeg injecteren: Minder dan 3 dagen na de vorige injectie mag niet.

• Vergeten dosis: Als je een dosis bent vergeten, kun je die nog tot 4 dagen (96 uur) later nemen. Daarna sla je die week over en ga je verder op de vaste dag.

Ik zou het even bij je arts navragen voor advies :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:41

Ik heb ook geen last van zwavelboeren ik gebruik Ozempic.

Ik heb mij er wel bij neergelegd dat ik er de rest van mijn leven aan vast zit ik hoop natuurlijk in hele lichte mate, maar wel mijn leven lang, anderzijds als ik het met sporten en diëten had moeten doen had ik er ook mijn hele leven aan vast gezeten. Dus of het één of het ander, ik heb levenslang.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:07

ja, ik denk ook dat het voor de rest van mijn leven is... ik denk volledig zonder dat het moeilijk is. En dan misschien wel stoppen, maar bijkomen en terug herbeginnen ofzo...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:10

Deertje schreef:
ja, ik denk ook dat het voor de rest van mijn leven is... ik denk volledig zonder dat het moeilijk is. En dan misschien wel stoppen, maar bijkomen en terug herbeginnen ofzo...

Ik zat ff te tellen maar jij bent toch in januari gestart? Je bent echt super snel die 41 kilo kwijt geraakt. Zo'n bizar middel is het. *\o/*

Deertje heeft het ooit genoemd dus ik dacht ik vraag chatgpt even om informatie:

Citaat:
Retatrutide — een nieuwe experimentele medicatie die verwant is aan Mounjaro.

Hier is de uitleg in het Nederlands:

Wat is Retatrutide?

Retatrutide is een experimenteel geneesmiddel dat momenteel onderzocht wordt voor de behandeling van:

Obesitas (zwaarlijvigheid)

Type 2 diabetes

Mogelijk ook leververvetting en andere stofwisselingsstoornissen

Het wordt ontwikkeld door het farmaceutische bedrijf Eli Lilly, hetzelfde bedrijf achter Mounjaro (tirzepatide).

Hoe werkt het?

Retatrutide is een zogeheten "triple agonist", wat betekent dat het drie verschillende receptoren in het lichaam activeert:

GLP-1 receptor

GIP receptor

Glucagon receptor

Ter vergelijking: Mounjaro (tirzepatide) activeert alleen GLP-1 en GIP — dus twee receptoren.

Door ook de glucagon-receptor te activeren, lijkt Retatrutide nóg krachtigere effecten te hebben op:

Gewichtsverlies

Bloedglucoseregulatie

Stofwisseling

⚖️ Resultaten uit studies (voorlopig)

Uit vroege klinische onderzoeken blijkt dat mensen met obesitas die Retatrutide gebruikten, tot wel 24% van hun lichaamsgewicht verloren — zelfs méér dan met Wegovy of Mounjaro.

Is het al beschikbaar?

Nee, Retatrutide is nog in de onderzoeksfase (klinische studies) in 2025.

Het is nog niet goedgekeurd door instanties zoals de EMA (Europa) of FDA (VS).

Je kunt het dus nog niet via een arts verkrijgen buiten de studies om.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

Mariska_28 schreef:
Rambogirl schreef:

Nooit gehad (Mounjaro)

Ik ook niet Ozempic

Ook dat is echt per persoon verschillend

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

Vandaag toch maar eens naar de lingerie winkel gegaan... Wat blijkt: ik heb nu een heel andere maat dan ik had := Dame had het over praktisch 4 maten kleiner.

Ben een beetje in rouw nu... moet afscheid nemen van mijn mooie collectie PrimaDonna's. Dat op zich overleef ik wel.. maar een nieuwe collectie aankopen... au!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:27

Hier ook nieuwe bh’s gekocht en vooral nieuwe onderbroeken. Die zakten van mijn kont af.
Eigenlijk bijna hele nieuwe garderobe moeten kopen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

Dees schreef:
Vandaag toch maar eens naar de lingerie winkel gegaan... Wat blijkt: ik heb nu een heel andere maat dan ik had := Dame had het over praktisch 4 maten kleiner.

Ben een beetje in rouw nu... moet afscheid nemen van mijn mooie collectie PrimaDonna's. Dat op zich overleef ik wel.. maar een nieuwe collectie aankopen... au!

Had ik ook. Ging met 3 nieuwe sets de deur uit. Deed best pijn in m’n portemonnee. Was bij mij 1 maat en vooral het model ‘volle cup’ wat niet meer past, maar ik doe ze nog niet weg. Je weet maar nooit in de toekomst.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Ik pas mijn oude broekriem weer :D en nog een hoop hempjes die ik had bewaard die niet meer mooi zaten en nu weer wel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

Ik heb al mn kleren van 60-90 kg nog dus het is gewoon vissen en passen en kijken wat wel/niet kan :+

Ik had net een collega die er iets van zei dus het begint nu op te vallen en van de week een klant die iets op kwam halen zei er iets van. Zit nu op iets van -11,5 kg.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:48

Zolang ik op een paard willen zitten, zal ik mezelf niet meer toestaan terug te gaan naar de grotere maten.
Dan maar prikken for life....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:49

Ik ga denk ik toch ophogen, van 0,5 naar 0,75. Sta wat stil en merk dat het eten toch wel heel makkelijk gaat := Echt niet meer de hoeveelheden van eerder maar dat moet het ook niet meer worden. Vooral de hang naar zoet is ineens weer veel meer? Dat was echt helemaal weg.

Mijn cupmaat is ook aardig minder -O- Kleding zit ook wel heel veel ruimer. Dus dat is goed! Maar ben er echt nog niet, wil nog 10 kwijt. Ben ik nu ook kwijt, dus zit op de helft.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:50

Ik vind mn cup nu al waardeloos worden en moet nog ook 11 kilo voor een goed BMI. Ik weet uit ervaring dat het dan 0,0000 wordt/is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Ik houd ook rekening met… vellen ;( :') Heb m’n vriend ook al voorbereid. Nou ja, dan is dat ook maar wat het is. Wie weet komt er nog eens een veilige optie voor mooie nepperds :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:55

Berdien schreef:
Ik houd ook rekening met… vellen ;( :') Heb m’n vriend ook al voorbereid. Nou ja, dan is dat ook maar wat het is. Wie weet komt er nog eens een veilige optie voor mooie nepperds :D

Ja de opties die er nu zijn vind ik het niet waard. Je hoort toch steeds vaker complicaties nadien die niet aangetoond zijn maar er wel zijn.