Rambogirl schreef:Ik ben vooral bang voor de "zwavelboeren". Die wil ik toch wel graag buiten mijn werk laten.
Zijn deze vooral bij Ozempic of ook bij Mounjaro?
Nooit gehad (Mounjaro)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Deertje schreef:ja, ik denk ook dat het voor de rest van mijn leven is... ik denk volledig zonder dat het moeilijk is. En dan misschien wel stoppen, maar bijkomen en terug herbeginnen ofzo...
Citaat:Retatrutide — een nieuwe experimentele medicatie die verwant is aan Mounjaro.
Hier is de uitleg in het Nederlands:
Wat is Retatrutide?
Retatrutide is een experimenteel geneesmiddel dat momenteel onderzocht wordt voor de behandeling van:
Obesitas (zwaarlijvigheid)
Type 2 diabetes
Mogelijk ook leververvetting en andere stofwisselingsstoornissen
Het wordt ontwikkeld door het farmaceutische bedrijf Eli Lilly, hetzelfde bedrijf achter Mounjaro (tirzepatide).
Hoe werkt het?
Retatrutide is een zogeheten "triple agonist", wat betekent dat het drie verschillende receptoren in het lichaam activeert:
GLP-1 receptor
GIP receptor
Glucagon receptor
Ter vergelijking: Mounjaro (tirzepatide) activeert alleen GLP-1 en GIP — dus twee receptoren.
Door ook de glucagon-receptor te activeren, lijkt Retatrutide nóg krachtigere effecten te hebben op:
Gewichtsverlies
Bloedglucoseregulatie
Stofwisseling
⚖️ Resultaten uit studies (voorlopig)
Uit vroege klinische onderzoeken blijkt dat mensen met obesitas die Retatrutide gebruikten, tot wel 24% van hun lichaamsgewicht verloren — zelfs méér dan met Wegovy of Mounjaro.
Is het al beschikbaar?
Nee, Retatrutide is nog in de onderzoeksfase (klinische studies) in 2025.
Het is nog niet goedgekeurd door instanties zoals de EMA (Europa) of FDA (VS).
Je kunt het dus nog niet via een arts verkrijgen buiten de studies om.
Dees schreef:Vandaag toch maar eens naar de lingerie winkel gegaan... Wat blijkt: ik heb nu een heel andere maat dan ik hadDame had het over praktisch 4 maten kleiner.
Ben een beetje in rouw nu... moet afscheid nemen van mijn mooie collectie PrimaDonna's. Dat op zich overleef ik wel.. maar een nieuwe collectie aankopen... au!
Berdien schreef:Ik houd ook rekening met… vellen![]()
Heb m’n vriend ook al voorbereid. Nou ja, dan is dat ook maar wat het is. Wie weet komt er nog eens een veilige optie voor mooie nepperds