Wauw, wat fantastisch mooi. Heel bijzonder. Geniet ervan
moonsparkle
Geplaatst: 21-02-22 09:53
Hier heeft storm Franklin ook nog zijn best gedaan, dit was na Eunice nog niet, ligt over het pad heen
Gele kornoelje
Madeliefje blaadjes
2km gelopen
cursebreaker
Geplaatst: 21-02-22 10:00
Sure_lee Oh wat ziet het er mooi uit daar in Santo Domingo! Ik houd echt zo van die oude stadjes! Echt prachtig *de cocktails zien er ook niet verkeerd uit overigens
EmptyWords Mooi rondje van 6km en je hebt ook al een hond die zo heerlijk geniet van al die viezigheid buiten zo te zien haha, leuk!!
MarlindeRooz Te harde wind kan idd ook wel echt onprettig lopen idd, gelukkig wel droog en zonnig gehad!
moonsparkle Oeh gave onheilspellende foto van die takken met grijze lucht van een eerdere post nog! En wat een schade kwam je tegen!
BeFunny Oh die nieuwe lagere meindl's die je een aantal pagina's terug liet zien, zien er echt heel mooi uit vind ik hoor Heel veel wandelplezier ermee! En die boom is goed geknakt daar zeg. Jammer dat je zelf half de sloot in ging, oepsie hihi. Die hogere meindl Defensie mfs lijken me met lopen echt fantastisch. Waar had je die nu vandaan?
lizard Mooi rondje bij de watermolens! En dat pad staat idd enorm blank zeg, oepsie haha! Rheine ziet er ook echt heel gaaf uit, mooi!!
gaucho Oh die bomen bij jullie zeg, jeetje! En wat een afstanden gelopen gister, netjes zeg!!
MarliesV Nee goed plan idd om het bos even te vermijden op die heftigere dagen. Hebben we hier ook gedaan, want hier zit ook echt heel snel overal bos waar je ook gaat - ook in onze wijk bv staat het vol met grote bomen nog haha.
Siesjuh Dankjewel! Ja heel fijn dat hij nu zelf idd dat soort afstanden kan lopen!
Faringo Ziet er gezellig uit in Elburg en mooie vakantie plannen! Ookmooie foto's in Zwolle gemaakt zie ik
Mandyy Ook al zo'n mooie vakantie plannen! En een nieuwe fitbit, yayy!! Hier ook groot fitbit fan haha.
Goof Prachtige foto's zeg van die ronde van 11km! Wat een schade ben je tegen gekomen wel, poeh.
-- Het ging nog even over 'smart/health watches''. Ik heb de Versa 3 sinds vorig jaar en ben er Zo gelukkig mee! Goede batterij duur, gps, en de uitgebreide stats zijn echt heel erg goed - ik heb een premium account dus krijg ook herstelscores te zien en meer. Qua looks vind ik 'm wel wat grof/aanwezig, maar je raakt eraan gewend haha. Qua pasvorm e.d. zit ie heel prettig verder. M'n man heeft sinds kort de apple watch, maar je merkt met die smartwatches die veel meer doen als vooral health gericht zijn, dat de batterij echt een drama is. Dan gaat m'n fitbit veeeel beter mee!
--
Ik heb 2 paar Lowa's (De Renegade GTX MID & de ander weet ik even niet meer haha, maar dat is een wat lichter model van ander materiaal wat op de warmere dagen fijn is. Beide met GoreTex/waterdicht en ben daar heel tevreden over. Er ligt een outlet shop zo'n 22km van hier en daar kocht ik 2 paar voor €100 samen omdat ik toevallig het geluk had showroom maat te hebben waar ze bulk van binnen kregen. Dat was dus echt een bizar goed koopje haha. En ik heb nog paar bergwandelschoenen van meindl. Ik vind de meindl's zitten als een huis, maar dit model is eigenlijk te zwaar om veel mee te lopen, te grof voor mij, dus ik gebruik ze niet zoveel. Wil heel graag nog eens een ander paar meindl erbij in de toekomst.
--
Paar dagen rustig geweest vanuit mijn kant. Niet veel meer bewust gewandeld. Vrijdag ochtend nog met een vriendin en haar 2 honden naar het losloop gebied geweest op de heide hier, maar ik heb alleen maar foto's met honden erop natuurlijk hihi. Zaterdag rustig aan gedaan ivm de nasleep van de storm nog en gisteren ben ik met m'n man naar de Tevener heide vlak over de grens in DL geweest, waar we gestart zijn met onze eerste training van de hardlopen met Evy app. Tussendoor een enkel kliekje gemaakt nog, maar het was maar een korter rondje van 3km in totaal.
Hier zullen overal ook wel veel bomen om liggen e.d. Vrijdag ochtend op de heide lag er al veel op de paden en als je de bossen in keek was het om te huilen. Zal nu wel nog erger zijn denk ik overal. Staatsbosbeheer gaat het heel druk krijgen
Ik was gisteren een dagje naar de Zwaluwhoeve. Perfect weer voor een dagje sauna. Einde van de dag naar huis gereden. Bar en boos op de weg. Had tegenwind dus heef veel water en rukwinden. Moest nog omrijden want de A20 was dicht omdat de weg blank stond. Hier echt behoorlijk wat stormschade overal. Veel meer dan waar ik het weekend was. En het waait nog steeds heel hard. Mag nu wel weer wat beter weer worden.
moonsparkle
Geplaatst: 21-02-22 10:05
Wat fijn dat jullie samen gaan hardlopen, dat lijkt me veel makkelijker dan wanneer je jezelf moet motiveren om te gaan ik heb het een tijd gedaan met mijn man, alleen kon hij sneller meer dan mij dus na een tijd liepen we toch apart. Nu doe ik al jaren geen sport meer maar wandel ik wel elke dag
BeFunny
Geplaatst: 21-02-22 10:45
Die meindl Defensie laars die heb ik online besteld bij een legerdump. Ik zag de advertentie ervan op MP. Ze moeten nog binnen komen maar ze lijken fijn. Zijn precies het zelfde als de meindl island mfs pro (alleen is er geen dames model) wel 3 breedte modellen, ik heb voor brede voorvoet en standaard hak) gekozen. Omdat mijn lady vacuüm een breede voorvoet had ook. En uitgegaan van 270B (8) wat mijn meindl vacuüm ook was. Ik heb maat 42 (grote vrouwenvoet) ik ben dus nog wel benieuwd hoe ze in het echt zijn omdat ze ook toch wel wat zwaarder zijn. Maar vallen in de B/C en C cattegorie dus ook voor de vakantie in Scandinavië in augustus gelijk fijn o ja er is ook een winter variant de M1. Die ik heb gekozen is M2. Zomer variant. Of het echt verschil uitmaakt dat weet ik niet.
Ik heb deze voor 125 euro (laatste in deze maat) voel me een bofkont want ze zijn 179 (bij de legerdumpen ) sommige outdoor winkels verkopen ze ook voor 249. Ik vind dus dat het loont om ook bij legerdumpen te kijken. Ze hebben meer wandelschoenen ook van Haix en die hebben ook een defensie model. Alleen van meindl weet ik nu de maat. Die van Haix zijn nog iets goedkoper.
Mandyy
Geplaatst: 21-02-22 10:50
Moonsparkle leuke afwisselende foto’s weer!
Melissa ik hoor veel mensen met klachten over Fitbit en vond het ook wel snel dat mijn Fitbit binnen de garantieperiode stuk was. Ik weet niet of ik een volgende keer weer voor een Fitbit zou gaan. Verder ben ik wel heel tevreden hoor en het is ook netjes opgelost maar hoor te veel klachten ineens om me heen.
Faringo Lekker zo'n sauna dagje! Maar eens ja; het mag wel weer afnemen nu, en dat de natuur zich weer kan herstellen en ze alles kunnen opruimen voor de lente eraan komt hihi.
moonsparkle Ja, ik haat rennen hahaha. Ik heb ook altijd moeite gehad met cardio opbouwen - astma als kind al - maar was toen ik jonger was wel heel actief; handballen, joggen, paardrijden, extra gym op middelbare school... Maar ik heb erna dus nooit meer echt gejogd, dus dat is nu al 15 jaar geleden denk ik? lol. Maar ik wil dus heel graag dit jaar met canitrailen gaan starten met Arya, dus dan begint de basis helaas wel hier nu hihi. Het samen gaan met Arya motiveert me wel. In m'n eentje weet ik idd niet of ik dit zou doen.
Befunny Dat loont zich idd wel heel goed ja aan die prijzen te zien. Mooie vondst! Ik ben heel benieuwd hoe ze je gaan bevallen!
Mandyy Over elke fitbit versie zoveel problemen? Wat jammer om te horen zeg! Ik heb idd toen bewust gekozen voor fitbit nav juist goede verhalen van anderen haha. Qua stats e.d. en nauwkeurige metingen ben ik er in ieder geval nog heel erg tevreden mee ja. Heb hem nu bijna een jaar dus dat is nog even tot we die garantie periode uitgaan. Maar afwachten dan nu hoe het vanaf hier verder gaat ermee Wel fijn dat ze het netjes oplossen, maar het is wel bagger als dit idd echt met elk model zo snel voorkomt.
Heerlijk Zwaluwhoeve Faringo. Dan kom je helemaal tot rust om vervolgens direct buiten in de storm te belanden. Hadden wij eens in Scheveningen na de wellness Ik mis hier de wegwaai smiley. Wanneer dit weertype een trend wordt, mag die er wel komen. Net als de unhappy in the rain smiley
Cursebreaker zo goed dat hardlopen. Er is een groep die ‚s ochtends op de Brunssummerheide canicross of hoe heet dat doet. Ik zag een deelnemer struikelen over een houtje en die gilde het uit. Waarschijnlijk iets gebroken of gescheurd
Hardlopen is gevaarlijker dan paardrijden soms…
Gek weer vandaag, knalblauwe lucht met zon en vervolgens grijs met harde regen. Toen ik begon met dit bericht typen kwam de zon heel flets door de wolken heen en nu giet het alweer…
Oja, ik heb de Garmin forerunner 645 music. Ben er nog steeds heel blij mee. Vooral met de optie om met gps een kruimelpad te creëren en zo niet meer te verdwalen omdat ik steeds een melding krijg wanneer ik een verkeerd pad insla. Ik hoef het pijltje maar te volgen. Was in Zwitserland met hardlopen heel fijn, elk bospad daar (in het vlakke deel) ziet er hetzelfde uit
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 21-02-22 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier alleen nog maar regen. Ik ga eigenlijk altijd wandelen in m’n pauze maar ik sla nu toch echt over. Het is nu echt vies! Vanavond gaan we naar vrienden en lijkt het wel droog te zijn dus dan daar lopend heen.
BeFunny
Geplaatst: 21-02-22 13:08
Het is ook hier vies. En waaide echt hard. De constante wind is ook hard. Mijn hondjes konden niet eens normaal lopen in de wind en die hebben er eigenlijk nooit last van "voordeel van zo laag zijn" maar bah. Ik ben echt blij als we van die wind en zooi af zijn. Vanaf het weekend wordt het echt beter en mogelijk ervoor al iets. Als dat echt zo is dan ga ik weer een na wandeling doen. Dat wilde ik eigenlijk morgen doen naar dat wordt Nijs nu. Ik vind dit echt niet prettig met dit weer.
Ik ben blij met mijn Garmin forerunner 245. Heel blij zelfs.
lizard
Geplaatst: 21-02-22 18:26
Ik heb vandaag mijn zus op visite. We hebben eerst gewandeld in het museum dorp Orvelte.
Daarna naar de hunebedden in Havelte.
Er was niet alleen stormschade,maar ook veel hoog water.
Ik vind de laatste foto van Orvelte echt heel mooi.
Gezellig met zus op pad. In een gezellig dorpje.
Gelukkig zijn de hunebedden niet weggewaaid
germie
Geplaatst: 21-02-22 18:37
Wij haddrn mooi weer, wel wat bewolkt helaas, maar geen wind. Min 22 vanmorgen en vanmiddag min 12. 2 vissen gevangen en opgegeten. Het lukte me niet om de haak er op tijd uit te halen, ze vriezen letterlijk direct dood. Na het scooteren nog gaan langlaufen, glij je onderuit op de parkeerplaats met de zooi in je handen.
lizard
Geplaatst: 21-02-22 18:39
Bootsiebob. Daar waren wij ook benieuwd naar. Maar ze lagen nog op hun plaats.
Germie. Weer erg mooi.
gaucho
Geplaatst: 21-02-22 18:47
Bekend hunebed in Havelte
Sprookjesachtig mooi Germie
Vanavond droog, ga ik lekker hardlopen.
Goof
Geplaatst: 21-02-22 18:55
Poeh, het gaat hard hier!
Lizard, bijzondere locaties heb je bezocht. Orvelte vond ik leuk! Leuk ook weer bij die hunebedden. Drenthe is voor mij echt te lang geleden. Charmant horloge jojoleine, maar voor mij niet voldoende. Faringo, heerlijk weekend gehad volgens mij? Ziet er leuk uit. Gaucho, mooi zeg. En wat een omslag qua weer zeg. En helden die gisteren gewandeld hebben! Ik ben alleen naar Starbucks gereden om een lekkere koffie te drinken en even de deur uit te zijn, dat was het Althans, ik heb nog wel op de racefiets gezeten, dus heb nog wel wat bewogen! Moonsparkle, mooie gele bloemetjes! Cursebreaker, wat heerlijk dat je met je hond kunt hardlopen, dat lukt met die van mij helaas niet. Zou het wel leuk vinden. Bootsiebob, die Garmin forerunner is inderdaad zoiets als ik zoek, maar ik vind deze wel te grof. Ik heb nu ook een Garmin en dat bevalt wel. Ik zie nog het noorderlicht, tof.
Voor wat betreft de duur van schoenen; mijn huidige (Salomon's van 100 euro gekocht bij Decathlon) heb ik sinds oktober 2020, bijna anderhalf jaar dus. Ze zijn inmiddels niet meer waterdicht, maar zijn verder nog top. Stevig en soepel. Ik loop er graag en veel op.
BeFunny
Geplaatst: 21-02-22 19:29
Lizard dat ziet er uit als een heel gezellig plaatsje, doet me denken aan een sprookje
En Germie bij jou ziet het er koud uit brr maar wel heel gaaf denk ik .
Hier een rondje vlakbij gedaan 5km ongeveer.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-02-22 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Min 22, korte wandeling gemaakt, maar er was weer een beetje noorderlicht.
MarlindeRooz
Geplaatst: 22-02-22 08:05
Prachtige foto's BeFunny! Jaloers op de sneeuw Germie, die mis ik in NL wel echt! lizard, prachtig he Drenthe! Wij gaan denk ik binnenkort ook maar eens naar Orvelte! moonsparkle, wat een schade joh! Mooie foto's ook! cursebreaker, lekker met de hond op stap zeg!
Hier vanmorgen in het donker al gewandeld. Zoek hond en de maan!