Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:20

Ik schrik er eigenlijk van dat er ook hier mensen zijn die als ze corona hebben nog de hond uit willen laten. Het boeit je niet dat je andere aansteekt of hoe moet ik dat lezen? Ook buiten ben je gewoon besmettelijk hoor!

Vind het ook knap waar je de energie vandaan gaat halen, mocht je corona hebben. Of ga je er vanuit dat je alleen maar lichte klachten krijgt?

Sorry, dat valt een beetje verkeerd bij mij. Hou je je aan alle maatregelen, ga je een luchtje scheppen voor de nodige weerstand en beweging, loop je alsnog corona op omdat iemand vindt dat je best de hond kan uitlaten als je corona hebt. 8)7

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:26

Wanneer je alleenstaand bent en een hond hebt ( en geen achterban) en je bent positief getest met bvb alleen een loopneus, die mensen zijn er ook dan kan ik me wel voorstellen dat je toch je hond uitlaat. Wanneer je alle maatregelen neemt, mondkap op en ver verwijderd blijft van andere mensen vorm je geen gevaar.
De mensen die niet getest zijn en wel met een loopneus rond blijven lopen zijn pas echt het gevaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:29

Dat met die nertsen in Denenarken wordt langzaam ook een soap zeg. Eerst maken ze ze zonder vergunning dood, vervolgens drijven ze uit hun massagraven omdat ze niet diep genoeg zaten en nu willen ze alle 4 miljoen nertsen weer gaan opgraven ivm grondwater vervuiling. Ik mag toch hopen dat dit schandaal toch tot adequate berispingen gaat leiden.
Wat een amateuristisch gedoe.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:29

Positief getest zou ik ook moeilijk vinden .. maar ik ga er vanuit dat je met een blokje om veelal geen mensen tegen komt. Ik niet tenminste.
M’n vriend gaf aan dat ze bij bellen voor de test zeggen dat je zoveel mogelijk binnen moet blijven, niet naar winkels moet maar blokje om
met de hond wel kan zolang je, je niet onder de mensen begeeft. Daar geloof ik ook wel in.

Verder ben ik gelukkig nog steeds niet verkouden of iets geweest. Klopt dat heel hard af. Zelfs m’n astma is redelijk onder controle (op de mist van afgelopen week na..) maar zolang het te verklaren is en m’n extra medicatie werkt is testen niet nodig volgens m’n arts
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 21-12-20 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:31

Onze buurvrouw hoorde pas achteraf dat ze eigenlijk niet zelf haar post eruit had mogen halen. Dat deed ze savonds na 10 uur met handschoenen en masker aan. Het is ongeveer 5 passen van de voordeur.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:33

Sizzle schreef:
Onze buurvrouw hoorde pas achteraf dat ze eigenlijk niet zelf haar post eruit had mogen halen. Dat deed ze savonds na 10 uur met handschoenen en masker aan. Het is ongeveer 5 passen van de voordeur.

Dat vind ik dus gewoon overdreven laten ze dan andere mensen maar aanpakken hoor.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:34

Hier in Luxemburg: positief getest = 10 dagen quarantaine. Eruit op eigen terrein: ja. Verder niet. Gewoon ...niet.

Of iedereen zich er aan houdt is 2e.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:38

Getup schreef:
Hier in Luxemburg: positief getest = 10 dagen quarantaine. Eruit op eigen terrein: ja. Verder niet. Gewoon ...niet.

Of iedereen zich er aan houdt is 2e.

Dat valt ook gewoon niet te controleren.
Dat is het zelfde met de thuis quarantaine hier en zelfs in Engeland waar dat volgens mij veel strenger is dan hier post een kennis die daar woont en uit Nederland kwam foto’s in een park waar ze in quarantaine moest zitten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:43

fohadie schreef:
Ik schrik er eigenlijk van dat er ook hier mensen zijn die als ze corona hebben nog de hond uit willen laten. Het boeit je niet dat je andere aansteekt of hoe moet ik dat lezen? Ook buiten ben je gewoon besmettelijk hoor!

Vind het ook knap waar je de energie vandaan gaat halen, mocht je corona hebben. Of ga je er vanuit dat je alleen maar lichte klachten krijgt?

Sorry, dat valt een beetje verkeerd bij mij. Hou je je aan alle maatregelen, ga je een luchtje scheppen voor de nodige weerstand en beweging, loop je alsnog corona op omdat iemand vindt dat je best de hond kan uitlaten als je corona hebt. 8)7

Zoveel besmettingsgevaar is er echt niet hoor als je iemand in de buitenlucht passeert. Óók niet als je geen 1,5m houdt. Je komt misschien 3 seconden dicht bij iemand en van alleen een zucht adem kan je niet besmet raken.

In mijn geval, singel en een zeer lastige hond in handen van iedereen anders dan mij of mijn moeder, is er niet extreem veel keuze.

Misschien een HUS, maar ik heb niet ff €20 per dag a minimaal 10 dagen zomaar op de plank liggen om weg te gooien.... zeker niet omdat je prima zonder besmettingsgevaar de hond kan uitlaten.

Stel ik wordt echt goed ziek van corona, dan zullen echt mijn ouders wel willen helpen. Maar blijft het bij een snotneus en ben ik fit genoeg om zelf de hond uit te laten, dan gaan zij zich echt niet in allerlei rare bochten wringen om de hond op te kunnen vangen. Mam werkt 32 uur, pap meer dan fulltime+ 1,5 uur reistijd per dag. (2x45min) als de hond naar hun gaat, dan zal dat betekenen dat hij 1 van 24/7 baasje thuis naar fulltime alleen thuis zitten gaat en 2 dat mijn moeder zich de schampes mag werken om tussen de middag naar huis te komen om hem even snel 20 minuten uit te kunnen laten in haar lunchpauze....
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-12-20 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:45

Je kan ook gewoon je hond opvoeden zodat anderen hem uit kunnen laten. :7

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:48

Nood breekt wet natuurlijk. Hier ook een hond die je niet zomaar met iemand meegeeft vanwege extreem jacht intstinkt. Maar dat is ook gewoon een vorm van zelf controle willen hebben en niet door onvoorzichtigheid van de ander die dan opzadelen met 2 uur op de hond staan wachten. Risico van zo’n hond zeg maar.
Gelukkig een half hectare land en eventueel familie die er wel vertrouwt mee zijn. Onhandig is het wel maar dat is heel het Corona gebeuren natuurlijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:51

MarlindeRooz schreef:
Je kan ook gewoon je hond opvoeden zodat anderen hem uit kunnen laten. :7

Een doodsbange hond, die uit angst niet met iemand anders mee durft, is geen kwestie van opvoeden.

Als zn pet er niet naar staat, krijgt iemand hem gewoon niet mee. Hij gaat zitten en thats it. Einde oefening. Of je moet 25kg hond over de straat hardhandig mee gaan slepen...

Zelfs mn vader krijgt hem niet mee als de hond een slechte bui heeft. Pap is na 20 meter maar weer omgedraaid en naar huis gegaan. Skip wilde NIET ..

Mocht hij wél een keer met iemand anders mee gaan, dan weet ik niet hoe hij reageert als hij los gaat. Ben bang dat hij dan zomaar naar huis komt rennen. Niet los is helaas GEEN optie, of er moet op een andere manier stevig met hem gewerkt worden. Maar echt met hem werken gaat niemand hier in het dorp kunnen gaan doen, mijn kennisen hebben namelijk 0 verstand van jachttraining en steppen gaat hij niet accepteren met iemand anders dan mijn moeder en mij. Zeker niet in zn eentje, dan loopt hij bij mij al te klooien voor de step.

Alleen een uurtje wandelen aangelijnd is voor mijn stuiterbal niet voldoende, dan wordt mijn huis afgebroken.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-12-20 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:53

Ik snap ook dat de hond naar buiten moet, maar mvdende heeft altijd wat: ze heeft voer nodig uit DH, een broek ruilen, schoenen kopen, vakantie..... er is altijd wel iets, waarom zij zich niet aan het advies kan of wil houden.
Het valt gewoon op.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:56

mvdende schreef:
fohadie schreef:

Zoveel besmettingsgevaar is er echt niet hoor als je iemand in de buitenlucht passeert. Óók niet als je geen 1,5m houdt. Je komt misschien 3 seconden dicht bij iemand en van alleen een zucht adem kan je niet besmet raken.

In mijn geval, singel en een zeer lastige hond in handen van iedereen anders dan mij of mijn moeder, is er niet extreem veel keuze.

Misschien een HUS, maar ik heb niet ff €20 per dag a minimaal 10 dagen zomaar op de plank liggen om weg te gooien.... zeker niet omdat je prima zonder besmettingsgevaar de hond kan uitlaten.

Stel ik wordt echt goed ziek van corona, dan zullen echt mijn ouders wel willen helpen. Maar blijft het bij een snotneus en ben ik fit genoeg om zelf de hond uit te laten, dan gaan zij zich echt niet in allerlei rare bochten wringen om de hond op te kunnen vangen. Mam werkt 32 uur, pap meer dan fulltime+ 1,5 uur reistijd per dag. (2x45min) als de hond naar hun gaat, dan zal dat betekenen dat hij 1 van 24/7 baasje thuis naar fulltime alleen thuis zitten gaat en 2 dat mijn moeder zich de schampes mag werken om tussen de middag naar huis te komen om hem even snel 20 minuten uit te kunnen laten in haar lunchpauze....

Droom maar lekker verder. Helaas ken ik wel degelijk mensen die buiten besmet zijn geraakt. Het gaat wellicht minder makkelijk dan binnen, maar je kan zeer zeker wel besmet worden als je vlak langs iemand loopt. Daarom loop ik ook met een wijde boog om mensen heen. Voor hetzelfde geld zijn dat ook mensen die vinden dat ze met corona best naar buiten kunnen want ach, het is maar een loopneus.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:59

Electra63 schreef:
Ik snap ook dat de hond naar buiten moet, maar mvdende heeft altijd wat: ze heeft voer nodig uit DH, een broek ruilen, schoenen kopen, vakantie..... er is altijd wel iets, waarom zij zich niet aan het advies kan of wil houden.
Het valt gewoon op.

Ook gewoon even rekening mee houden dat ze moeite heeft met de verandering. Ook schreef ze dat in afwachting van haar test gewoon thuis bleef,

Die besmetting valt gewoon niks op te zeggen zat mensen die in het zelfde huishouden elkaar gewoon niet besmetten en zat mensen die zeggen altijd 1,5 meter te houden en wel besmet zijn. Ook weer het gevaarlijke en onvoorspelbaar eraan.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 21-12-20 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:00

Electra63 schreef:
Het valt gewoon op.

Ik houd me prima aan het advies over het algemeen.

Voer halen in Den Haag, is prima binnen het huidige advies, want diervoer mag je gewoon in de dierenwinkel gaan kopen. En als ik toch bij mijn ouders moet zijn en letterlijk langs die dierenwinkel rijdt....

Vakantie was ook gewoon toegestaan afgelopen voorjaar/zomer/ herfst...

Boodschappen doen in België is óók toegestaan, dus óók daar overtreedt ik geen regels.

Ik zoek soms de randjes op, ja, maar blijf er prima binnen.

En kerst met één persoon te veel... sorry maar ik ga niet de enigste zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:02

Boodschappen doen is toegestaan als jij 10 dagen in quarantaine gaat daarna en dat doe je niet :) er is geen 48 uurs regel voor Nederland

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:06

Toch gek, ken mensen die gisteren België binnen zijn gegaan en die kregen een folder en een gesprekje over je aan de maatregelen te houden en een fijne dag verder door de politie die soms controleerd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:08

Sizzle schreef:
Dat met die nertsen in Denenarken wordt langzaam ook een soap zeg. Eerst maken ze ze zonder vergunning dood, vervolgens drijven ze uit hun massagraven omdat ze niet diep genoeg zaten en nu willen ze alle 4 miljoen nertsen weer gaan opgraven ivm grondwater vervuiling. Ik mag toch hopen dat dit schandaal toch tot adequate berispingen gaat leiden.
Wat een amateuristisch gedoe.

Gadverdamme... dat lijkt inderdaad nergens op.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:09

lenaa_tje schreef:
Boodschappen doen is toegestaan als jij 10 dagen in quarantaine gaat en dat doe je niet :)

Hoeft niet voor de grensregio.

Hoe zie jij het voor je? Je wordt hier overspoeld met Belgen, zelfs NU nog, nu alles op de essentiële winkels in Nederland dicht zijn. Komen massaal hier boodschappen doen (Want goedkoper) én overspoelen "ons" deel van de Kalmthoutse Heide ipv dat ze aan "eigen" kant blijven.

Toen een paar weken geleden hier alle winkels open waren en de niet essentiële winkels in België allemaal dicht, kon je aan de Nederlandse kant van de grens écht over de Belgische koppen lopen!

De kans om een besmetting op te lopen was in die periode groter aan de NL kant van de grens, door alle Belgen híer, dan aan de BE kant van de grens.

Daarnaast zijn de aantallen besmettingen nu ongeveer gelijk tussen België en Nederland, dus evenveel kans om "thuis" een besmetting op te lopen als 600m verderop aan de andere kant van de grens.

Ik ben sinds de huidige lockdown niet meer in België geweest. Zal er donderdag even snel heen rijden om mn tank vol te gooien. Onbemand tankstation, dus pinpas erin, tanken en klaar.

Soms is het beter om ergens logisch over na te denken dan blind een regeltje opvolgen.

De periode dat er in gewest Antwerpen véél meer besmettingen waren dan hier in Braba, ben ik anders dan voor tanken de grens niet over geweest.

Maar nu de besmettingen ongeveer gelijk zijn (begin december voor het laatst in Be geweest om echt te winkelen) zie ik niet de noodzaak in om in quarantaine te gaan mocht ik in een winkel zijn geweest in België.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-12-20 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:09

]
mvdende schreef:
fohadie schreef:

Droom maar lekker verder. Helaas ken ik wel degelijk mensen die buiten besmet zijn geraakt. Het gaat wellicht minder makkelijk dan binnen, maar je kan zeer zeker wel besmet worden als je vlak langs iemand loopt. Daarom loop ik ook met een wijde boog om mensen heen. Voor hetzelfde geld zijn dat ook mensen die vinden dat ze met corona best naar buiten kunnen want ach, het is maar een loopneus.[/quote]

Hoe weten ze dat ze buiten besmet zijn geraakt?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:10

Saskia9 schreef:
Toch gek, ken mensen die gisteren België binnen zijn gegaan en die kregen een folder en een gesprekje over je aan de maatregelen te houden en een fijne dag verder door de politie die soms controleerd.

Het gaat om terugkomen in Nederland. En ik geloof rustig dat het voor grensverkeer wordt geaccepteerd hoor.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:14

lenaa_tje schreef:
Saskia9 schreef:

Het gaat om terugkomen in Nederland. En ik geloof rustig dat het voor grensverkeer wordt geaccepteerd hoor.

Nou dan.... waarom dan moeilijk doen als Ik even de grens over ga....

Ik woon letterlijk iets van 600m van de grens af... meer grensregio kan je niet krijgen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:16

Omdat jij zegt de regels te volgen en dat doe je dus gewoon niet. Er is geen officiële uitzondering voor boodschappen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 02:16

fohadie schreef:

Ik zal wel moeten, ik heb vier honden en geen achterban, mijn man is van huis voor werk.

Ik woon aan het bos, ik loop vroeg in ochtend en in het donker in de avond. Zelden dat ik iemand tegen kom. Dan kan dat best, je moet natuurlijk niet gaan, wanneer iedereen gaat. Verder hangt het er van af waar je woont, in de stad of afgelegen.