Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:17

Nou, ik ook. Hoop dat je even laat weten hoe het met je gaat.

Ik ben afgelopen vrijdag even op mijn werk geweest. Ik ben nu 10 weken thuis en ondanks dat ik thuis wel wat meedraai op de achtergrond ben ik nog niet actief aan het werk geweest.
Ik heb nu afspraken gemaakt om heel voorzichtig weer wat op te pakken, iedere ochtend 1 uur contact met mijn mentorleerlingen. En verder dus wat ik al deed; mail, werk nakijken, werk online klaarzetten etc. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik was gisteren echt he-le-maal kapot van dat ochtendje op school vrijdag. Kon geen stap verzetten. Vanmorgen een rondje park met de hond gedaan, maar meer komt er niet uit. Ben echt kapot.
Ik blijf het bizar vinden hoe hard die corona erin heeft gehakt. En dan ben ik notabene echt een gezond persoon, zonder overgewicht dn onderliggende klachten. Heftig hoor.
Ik zou graag weer werken, maar ik heb in overleg mijn examenklassen maar definitief overgedragen de rest van het jaar omdat ik het gewoon niet zie gebeuren dat ik hen kan voorbereiden op de examens. Superjammer.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:50

Hier vanaf nu ook gedeeltelijk in de ziektewet omdat het herstel langer duurt dan verwacht. Ik mag werken wat ik aan kan en de rest wordt aangevuld.

Ben ook benieuwd hoe het gaat met Spetter

Goof fijn sater bij jou ook een oplossing is gevonden

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:42

Het gaat eindelijk wat beter. De flow kom vandaag zachter. Volgende stap is zuurstof via neusbril. Ik heb het van ver weg moeten halen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:43

Spetter schreef:
Het gaat eindelijk wat beter. De flow kom vandaag zachter. Volgende stap is zuurstof via neusbril. Ik heb het van ver weg moeten halen.

Fijn om te lezen dat het beter gaat! Rot dat je nog in het ziekenhuis ligt. -O-

Rust maar goed uit en heel veel sterkte!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:44

Heel veel beterschap spetter!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:45

Spetter schreef:

Wat fijn dat je even reageert, vond je laatste bericht echt heel eng.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:48

bigone schreef:
Spetter schreef:

Eens.
Fijn dat je iets laat horen, sterkte.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:52

Het was ook erg spannend. Maar ergste nu achter de rug

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:20

Tip, hoop dat je helemaal en snel hersteld.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:36

Ben begin vorig jaar al ziek geweest. Niet getest, dat gebeurde toen niet. Zelfs gewoon nog naar de ehbo mogen komen. Een volle week flinke koorts rond de 40% en alles overgeven. Ik heb niet gehoest, wel maanden daarna lange periode last gehad van hartkloppingen. Ooit zo erg dat ik alleen kon liggen.

Maar weet dus niet zeker of ik het gehad heb, denk het wel.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 00:16

bigone schreef:
Spetter schreef:

Hier het zelfde. Heel veel beterschap !

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 00:37

Beterschap Spetter.

Mijn man en ik hebben donderdag voor het eerst weer een uurtje gewandeld. Vrijdag niet, maar gisteren een wandeling van anderhalf uur gemaakt.
Het was zulk mooi weer en we hadden zo'n behoefte aan frisse lucht, dat we een te groot rondje hadden gemaakt.
Ik was zo moe, dat ik een slechte nacht en ook vandaag best een rotdag heb gehad.
Het hakte er erg in.
Nu heb ik meerdere dingen, waardoor ik snel moe enz. ben, maar ook mijn man, met normaal een superconditie, was vreselijk moe.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:04

Weet iemand hoe lang het duurt voor je niet meer positief test nadat je corona hebt gehad? Ik kom net van stal en van de supermarkt en opeens kreeg ik weer erg veel spierpijn in mijn rug. Kom thuis en heb me even getemperatuurd voor de zekerheid, denkende dat hij wel lager zou zijn dan 36.9 wat ik normaal nu heb, maar ik heb opeens 38.1. Probeerde de GGD al te bellen voor advies maar die zijn natuurlijk echt net dicht :roll:

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:08

Janntjuh schreef:
Weet iemand hoe lang het duurt voor je niet meer positief test nadat je corona hebt gehad? Ik kom net van stal en van de supermarkt en opeens kreeg ik weer erg veel spierpijn in mijn rug. Kom thuis en heb me even getemperatuurd voor de zekerheid, denkende dat hij wel lager zou zijn dan 36.9 wat ik normaal nu heb, maar ik heb opeens 38.1. Probeerde de GGD al te bellen voor advies maar die zijn natuurlijk echt net dicht :roll:

GGD zei vanmorgen tegen mij dat je nog 6-8 weken positief kan testen...

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:13

Hmm ik zit nu op 13 weken sinds mijn positieve test, 11 weken sinds ik beter ben. Straks nog maar een keer temperaturen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:52

Janntjuh schreef:
Hmm ik zit nu op 13 weken sinds mijn positieve test, 11 weken sinds ik beter ben. Straks nog maar een keer temperaturen.

Je kunt het opnieuw krijgen
Zelfde vorm of andere variant
Niet iedereen maakt antistoffen helaas
Ik zou testen
Na 8 weken is de test over t algemeen negatief

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:10

Denk dat ik wat te vroeg in paniek schoot. Inmiddels is mn temperatuur weer goed en de spierpijn en grieperige gevoel weg. Die spierpijn en ziek gevoel heb ik wel vaker als ik over mn grenzen ben gegaan als nasleep, maar door de verhoging maakte ik me opeens wel zorgen.

Hoe gaat het vandaag met je Spetter?

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:20

Janntjuh schreef:
Denk dat ik wat te vroeg in paniek schoot. Inmiddels is mn temperatuur weer goed en de spierpijn en grieperige gevoel weg. Die spierpijn en ziek gevoel heb ik wel vaker als ik over mn grenzen ben gegaan als nasleep, maar door de verhoging maakte ik me opeens wel zorgen.

Hoe gaat het vandaag met je Spetter?

Na ongeveer 3 a 4 weken was ik weer negatief getest. Ik deed aan een onderzoek mee (ik was een van de eerste die besmet was met het Britse variant). Dus ze wilde zodra ik ging werken een nieuwe swap test om daar gegevens uit te halen. Deze was toen negatief.

Het kan zeker mee tellen dat je teveel gedaan hebt. Als ik druk bezig ben geweest heb ik ook vaak verhoging. Dit trekt dat na even zitten weer bij.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 02:25

Ik ben na 10 weken weer negatief getest.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:49

Gister werd ik weer grieperig, dit keer ook weer torenhoge hartslagen (170 voor trap af lopen :roll: ) dus heb me alsnog laten testen. Gelukkig negatief!
Voel me nog wel broerd en blijf lichte verhoging houden, dus ik heb wel ergens last van. Kan ook komen omdat het overdag opeens 20 graden warmer is dan vorige week, daar kon mijn lichaam voor corona al sterk op reageren.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:18

Hoi, ik moet even wat van mij afschrijven (hopelijk lucht dat op).

Ik heb mij gisteren direct laten testen nadat ik wakker werd met een iets droge keel. Het viel enorm mee en dacht dat het einde van de middag wel weg zou zijn, maar testen is zo gedaan en een kleine moeite. Het zekere voor het onzekere nemen. :j

Gisteren - nadat ik mij heb laten lesten - zei mijn moeder: oh, ja je broertje had van de week ook al een zere keel. Die kwam al vragen voor keeltabletten.

Ik werd woedend vanbinnen. Besmettingen voorkomen we samen, niet alleen ik. Ik woon samen met alleen mijn moeder en broertje (19). Ik heb school vanuit huis en ga nergens heen (behalve de supermarkt als dat nodig is). Mijn moeder is al haar leven lang zzp'er vanuit huis en gaat ook vrijwel nergens heen. Maar mijn broertje... Die bracht vlak voor kerst al corona mee naar huis. Opgelopen door het chillen met zijn vrienden. Dat is een groep van 5 personen, kregen allemaal corona.

Hoe? Omdat een van die vrienden zijn ouders nog in afwachting waren van hun test. Tjsa, zo lang er geen positief geval is ga je gewoon gezellig in een groep afspreken toch? :') Hij is niet de meest snuggere en mijn moeder doet er niks tegen. Ook de avondklok wordt door mijn broertje genegeerd.

Wij zaten dus gezellig 10 dagen opgesloten met kerst en oud en nieuw...

Ik heb dus het gevoel dat ik mijn best doe, terwijl mijn kring enorm groot wordt door mijn broertje. Die is gewoon niet zo snugger, om het maar zo te zeggen (laag IQ). Die roept nu alleen maar: "Ik kan het niet meer krijgen, want ik heb het al gehad!"

Mijn keel is vandaag iets erger geworden. Eten, drinken en praten gaat prima en ik heb het wel eens erger gehad. Ook iets verstopte neus. Ik verwacht dus positief getest te worden en baal zó.. ;(

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:47

xRivaldo, hoop voor je dat het negatieve uitslag is.
En die frustratie snap ik helemaal, kan er ook niet tegen als mensen er zo makkelijk mee om gaan. We willen toch allemaal weer normaal leven.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:17

xRivaldo schreef:
Hoi, ik moet even wat van mij afschrijven (hopelijk lucht dat op).

Ik heb mij gisteren direct laten testen nadat ik wakker werd met een iets droge keel. Het viel enorm mee en dacht dat het einde van de middag wel weg zou zijn, maar testen is zo gedaan en een kleine moeite. Het zekere voor het onzekere nemen. :j

Gisteren - nadat ik mij heb laten lesten - zei mijn moeder: oh, ja je broertje had van de week ook al een zere keel. Die kwam al vragen voor keeltabletten.

Ik werd woedend vanbinnen. Besmettingen voorkomen we samen, niet alleen ik. Ik woon samen met alleen mijn moeder en broertje (19). Ik heb school vanuit huis en ga nergens heen (behalve de supermarkt als dat nodig is). Mijn moeder is al haar leven lang zzp'er vanuit huis en gaat ook vrijwel nergens heen. Maar mijn broertje... Die bracht vlak voor kerst al corona mee naar huis. Opgelopen door het chillen met zijn vrienden. Dat is een groep van 5 personen, kregen allemaal corona.

Hoe? Omdat een van die vrienden zijn ouders nog in afwachting waren van hun test. Tjsa, zo lang er geen positief geval is ga je gewoon gezellig in een groep afspreken toch? :') Hij is niet de meest snuggere en mijn moeder doet er niks tegen. Ook de avondklok wordt door mijn broertje genegeerd.

Wij zaten dus gezellig 10 dagen opgesloten met kerst en oud en nieuw...

Ik heb dus het gevoel dat ik mijn best doe, terwijl mijn kring enorm groot wordt door mijn broertje. Die is gewoon niet zo snugger, om het maar zo te zeggen (laag IQ). Die roept nu alleen maar: "Ik kan het niet meer krijgen, want ik heb het al gehad!"

Mijn keel is vandaag iets erger geworden. Eten, drinken en praten gaat prima en ik heb het wel eens erger gehad. Ook iets verstopte neus. Ik verwacht dus positief getest te worden en baal zó.. ;(

Maar als iemand in afwachting van een test uitslag is mag de rest van het gezin gewoon naar buiten enzo. Mijn moeder moest laatst getest worden omdat ze verkouden was maar wij mochten gewoon werken en naar stal enzo. Alleen als de uitslag positief was moesten wij meteen in quarantaine.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:27

Maar als een huisgenoot klachten heeft dan is het heel fijn dat je naar buiten MAG maar dat MOET niet hè, je mag ook thuis blijven. Bovendien als de patiënt koorts heeft of kortademig is moet de rest van het gezin wel thuis blijven.
Juist doordat huisgenoten van zieken gewoon de deur uit gaan kunnen die huisgenoten ongemerkt mensen besmetten

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:15

Zijn er hier meer waarbij de vermoeidheid op langere termijn verslechterd in plaats van verbeterd?

Ik ben eind oktober positief getest, was na een maand ongeveer weer gewoon aan het werk, en dat gaat ook goed, houd ik vol. Kerstdrukte vol gehouden. Ik wandel regelmatig een kilometer of 5 en dat gaat ook goed en houd ik vol. Maar verder gewoon weinig kracht in mijn lichaam. Nadat ik corona was was ik vrij snel weer aan het paardrijden. Ik heb wekelijks een half uur les, dat ging gewoon super goed, paard on fire, genoot echt maar sinds begin januari is het een ramp en het wordt steeds slechter. Afgelopen dinsdag in totaal de hele les maar 10 minuten gedraafd, rest gestapt. Ik kon gewoon echt niet meer.. Echt gewoon geen kracht en energie meer in mijn lichaam. Ik kan nog prima lopen, sta sommige dagen op werk 8 uur en dat gaat, maar intensief bewegen dus niet.

5 weken geleden de huisarts gebeld dat ik last had van vermoeidheid, toevallig de week daarvoor weer beroerd geweest en negatief getest. Moest het even aankijken, waarschijnlijk een ander virusje maar toch veel last dus vandaag weer gebeld. Nu bloedonderzoek om andere dingen uit te sluiten. Anders toch of coronagerelateerd met het advies om meerdere keren per week toch de grens op te zoeken van wat ik aan kan en op die manier conditie op proberen te bouwen, of psychisch. Nu start ik 10 maart toevallig met therapie. Maar zijn er anderen die dit herkennen toevallig of hoe zag de vermoeidheid bij jullie eruit?