4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:56

Lis wat goed gefeliciteerd!!
Super netjes je lijstje!

Hier vandaag iets teveel gedaan .
En een uur gezwommen (banen getrokken) en flinke dressuurtraining dat ging niet goed .

O appel en 3 meergranen crackers met pindakaas
T eiwitreep
L 1 witte bol met 1 visstick en 1 wasa cracker met jam
T bakje chips
A kipkrokant snitzel met aardappeltjes en broccoli met 1 biertje

B zwemmen paardrijden en wat gefietst

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 15:19

Weer even een reactie van mij, vanwege drukte en vakantie even offline geweest!

Eten op vakantie ging redelijk goed, iedere dag wel wat klachten gehad en gelukkig alleen de laatste dag een heel heftige buikpijnaanval. Mijn plan is om dit weekend vooral te relaxen en te eten waar ik zin in heb (wel natuurlijk alleen wat ik mag) en volgende week even heel strak te zijn zodat mijn lichaam weer tot rust komt. De week erna begin ik dan weer met het testen van galactanen (erwten/bruine bonen).

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:13

Ik pak het ook weer op, of iig vanaf gister gedaan.
Blijf beetje schommelen, soms hele goede dagen en soms echt bagger :Y)

Over gister wel tevreden;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli, kaneel en 175 ml optimel drink.
L: afbak stokbroodje met een plak ham en plak oude kaas
A: verse spaghetti met rode saus, courgette, ui en paprika. Beetje geraspte kaas
T: 100 gr b&j ijs
T: KitKat chunky en blikje redbull sugarfree
Totaal: 1889
Qua beweging niet veel; denk 10.000 stappen (horloge was leeg) en een stap ritje gemaakt.

Vandaag:
2.15: 2 oreo koekjes
3.30: 75 gr blauwe bessen en 75 gr aardbeien
7.30: desem broodje met een plak oude kaas en advocado, 250 ml optimel drink
9.30: 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 appel, müsli en kaneel.
17.00: 250 ml optimel drink
19.00: Nacho ovenschotel (van Knorr)
21.00: magnum caramel
22.45: KitKat chunky en blikje redbull sugarfree
Totaal: 1966

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:48

Ziet er inderdaad goed uit hoor Lisanne! Ik zie wel dat je best veel "snoept" (is natuurlijk een groot woord) op een dag. Doe je dat bewust en plan je dat ook in?

Deze week wordt dus even strak, zodat mijn lichaam weer helemaal tot rust kan komen (gisteren per ongeluk een zak paprikachips gegeten, wat eigenlijk niet mocht, dus helemaal een goede reden haha). Hierbij mijn planning van vandaag, maar of ik me eraan kan houden is natuurlijk altijd de vraag.
O: lactosevrije melk met glutenvrije cornflakes.
T: zelfgemaakte pindakaaskoekjes (ze zijn net uit de oven, dus zometeen even eentje proeven).
L: glutenvrij broodje met boter en ham/kaas. 6 cherrytomaatjes.
T: stuk fruit (wss banaan) en handje macademianoten.
A: nog geen idee, even overleggen thuis.
T: lactosevrije yoghurt met aardbeien als we die hebben, anders eventueel met zelfgemaakte chocoladesaus.
T: als ik nog trek heb een schaaltje lactosevrije kwark met frambozen en anders vier blokjes pure chocolade.
B: 30 minuten krachtoefeningen bij cesartherapie, vanmiddag grondwerk doen met mijn paard.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:27

Kimmie; ik plan dat inderdaad gewoon in. Ik hoef geen gewicht meer te verliezen dus vind dat ik dagelijks wel iets lekkers en ongezonds mag eten :))
Gelukt om je aan je lijstje te houden?

Mijn lijstje nog van gister;
3.00: opkikker kip
4.30: 1 rijstwafel met pure chocolade en framboos
8.00: 2 wraps met kruidenkaas, kipfilet, komkommer en rucola, 250 ml optimel
9.15; 2 pruimen en een peer
13.45: 1 volkoren cracker met een plak kipfilet en avocado.
17.30: 250 ml optimel
18.45: gegrilde paprika en courgette met wat parrano kaas, aardappel kroketjes en een boomstammetje
21.30: aardbeien en blauwe bessen
22.45; KitKat chunky en een blikje Redbull sugarfree
Totaal: 1872 bij 12.000 stappen

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:15

Fijn dat je dat gewoon kan inplannen Lis_Ol, mooi dat je op gewicht bent ook! Ik zou het niet bij twee oreo koekjes kunnen houden, hier gaat gelijk het hele pak op :')

Mooi dat het op vakantie redelijk goed ging Kimmie! Heb je naast het eten ook een fijne vakantie gehad?

Goed gesport Little_Birdy!

--

Hier gaat het zijn gangetje. Qua eten is er zeker nog veel ruimte voor verbetering maar het sporten gaat erg lekker en daar ben ik al super blij mee. De weegschaal toont geen verschil, maar mijn broeken zitten toch echt wat ruimer. Heb ook maar mijn maten opgenomen, als extra vergelijkingsmateriaal.

Helaas heeft de sportschool wat problemen met genoeg trainers vinden voor de groepslessen, dus op een pilates les op de woensdagavond na is er weinig te volgen. Dus, ben ik zelf maar wat krachttraining gaan doen en dit vond ik echt super leuk. Op de zaterdagochtend ga ik samen met mijn vriend, die heeft net wat meer ervaring en het is super gezellig. Op de maandagochtend ga ik in mijn eentje, ook prima.

Lijstje van gisteren:
O: twee volkorenboterhammen met pindakaas
T: B'tween pindakaasreep + eiwitshake
L: Verse soep van tomaat, ui, courgette, knoflook en prei
T: twee gekookte eitjes
A: Risotto met varkensworst, ui, paksoi, champignons, knoflook, mascarpone en geraspte kaas
T: Eiwitshake (was even vergeten dat ik die in de middag al had gehad, oeps)
B: 2x rondje wandelen á 7.963 stappen

Planning vandaag:
O: Eiwitshake
L: Verse soep van tomaat, ui, courgette, knoflook en prei + twee volkoren boterhammen met ei, kaas en kipfilet
A: Vegetarische saté schnitzel met zoete aardappelfriet en een salade met komkommer en feta
T: Eiwitshake
B: rondje lopen + uur pilates

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:13

Lisanne, ah dan snap ik je helemaal! Knap dat je op gewicht bent nu! Ben je van plan om lijstjes te blijven bijhouden en te plannen nu je op gewicht bent of wil je het wat meer gaan loslaten?
Ik had me bijna helemaal aan mijn planning gehouden haha. 's Avonds aten we een preischotel en ondanks dat ik niet superveel had gegeten, kreeg ik toch klachten. Vandaar dat ik 's avonds alleen nog een zelfgemaakt pindakaaskoekje op had omdat ik die even niet kon weerstaan :+

Sanne, ik heb gelukkig een heerlijke vakantie gehad!
Mooie lijstjes heb je hoor! Wat is de reden dat je vandaag bewust twee keer een eiwitshake neemt? Ik zou je aanraden (maar misschien heb je wel een heel goede reden hoor) om er maar één te nemen en verder je eiwitten uit yoghurt, kwark of andere zuivel te halen. Daar zitten namelijk ook nog andere gezonde stoffen in en het zorgt voor wat meer afwisseling.

Vandaag vanaf vanmorgen al klachten en ook ineens een doorbraakbloeding, terwijl ik nog niet eens drie weken geleden ongesteld ben geweest. Kortom, mijn lijf doet een beetje raar. Even in de gaten houden.
Mijn planning voor vandaag. Ik ben benieuwd hoe goed ik me eraan kan houden, want gisteravond kreeg ik om 18.30 ineens heftige klachten, waardoor ik geen avondeten of tussendoortjes meer op had en redelijk vroeg mijn bed in ben gegaan.
O: lactosevrije magere kwark met een handje glutenvrije cornflakes, 20 gram blauwe bessen en 30 gram frambozen.
T: twee zelfgemaakte pindakaaskoekjes.
L: zelfgemaakte quinoasalade, als ik iig genoeg in huis heb daarvoor, anders brood.
T: 2-5 blokjes kaas en een stuk fruit (ik gok banaan).
A: nog geen idee, even overleggen.
T: lactosevrije yoghurt met 2 el zelfgemaakte aardbeiensaus.
T: als ik nog trek heb lactosevrije kwark met 10 frambozen en anders 4 blokjes pure chocolade.
B: 60 minuten gefietst en vanmiddag mijn paard longeren.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:40

Mooi lijstje Kimmie, fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad! Ik neem vanavond een tweede eiwitshake na het sporten. Op de dagen waarop ik niet sport neem ik er maar één. Kwart en yoghurt vind ik echt niet te pruimen dus dat gaat hem niet worden. Heb er zelf ook niks op tegen om meerdere shakes per dag te nemen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:23

Hmm oké, helemaal jouw keuze natuurlijk Sanne. Mij lijkt het alleen zo saai en ik ben bang dat het niet iets is wat je de rest van je leven vol gaat houden. Je kunt je eiwitten natuurlijk ook uit andere producten halen en daarbij één shake nemen om aan te vullen. Alleen heb ik hier niet zo veel verstand van, dus je zou eventueel Maanlicht kunnen pb'en (van haar weet ik in ieder geval dat zij er verstand van heeft) wat zij je zou aanraden.

Verder gaat het bij mij vandaag best lekker om netjes te eten. Alleen een stukje melkchocolade tussendoor gehad wat eigenlijk niet mocht. Oeps. Er was trouwens geen avondeten voor me, omdat de rest Chinees at en dat mag ik natuurlijk niet, vandaar dat mijn avondeten brood was.
O: smoothie.
L: tosti, zuurdesem speltboterham met gekookt ei en zes cherrytomaatjes met wat kaas.
T: rijstwafel met roasted kipfilet.
T: stukje melkchocolade.
A: glutenvrij broodje uit de oven met boter, spiegelei en hagelslag.
T: lactosevrije yoghurt met een lepel lichtbruine basterdsuiker :9
T: even kijken of ik nog voor kwark ga of voor chocola :+
B: 60 minuten fitness, 60 minuten fietsen en met paard stappen en laten rennen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 19:55

Ohh maar ik word er niet zat van hoor, ze smaken net als een vanille milkshake. Kijk er elke dag weer naar uit <3

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:26

Oh dan is het helemaal super! Op een of andere manier lijkt mij een eiwitshake zo vies haha!

Gisteren uiteindelijk mijn laatste tussendoortje overgeslagen, want ik had geen trek. Helemaal trots op mezelf haha!
Mijn planning voor vandaag. Mijn ouders en zusje zijn twee dagen weg, dus ik kan volledig zelf bepalen wat ik eet. Dat is wennen, maar ook wel eens fijn.
O: banaan-havermoutpap.
L: twee zuurdesem speltboterhammen (of drie, even kijken hoeveel trek ik heb) met mozzarella, tomaat en zelfgemaakte pesto.
T: ik moet jureren bij een ponykamp, dus ik neem denk ik wat chocola en een halve spelteierkoek mee.
T: ligt aan de tijd, maar eventueel nog een bakje zelfgepopte zoete of zoute popcorn.
A: zelfgemaakte rijstsalade met ei.
T: aardbeien met wat poedersuiker.
T: ligt eraan of ik het in de middag op heb, zo niet dan wat popcorn, anders bij trek kwark.
B: grondwerk doen met paard en waarschijnlijk sjouwen met balken.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:08

Kimmie; ik ben sinds begin dit jaar al op/rond dit gewicht. Dus ben al die tijd nog bezig met lijstjes bij houden. Puur omdat ik inzicht wil blijven houden in wat ik eet. Ben veelste bang weer ‘terug’ te vallen in teveel en zo weer aan te komen.
Leuk jureren op pony kamp! Was het ook leuk? En ook is leuk zelf te mogen bepalen wat je eet :))

Sanne; goed om te lezen dat je zo aan het sporten bent! Zal je je vast goed bij voelen!
Waar wil je nog verbetering qua eten dan? Vind je lijstjes netjes hoor. En iedereen heeft wel eens dagen met uitschieters :)

Ik heb gister een heerlijke cheat dag gehad :D gingen eten bij la cubanita dus goed van genomen :)
Vandaag weer wat netter, nog niet super gezond maar ben opzich tevreden.

O/ eierkoek met een laagje chocopasta en 2 pruimen
T: notenreep, blikje redbull sugarfree
L: kaiserbroodje met oude kaas en komkommer en een schnitt broodje met rosbief
T: 4 cote dor snoepjes
A: 250 gr aardappeltjes uit de airfry, broodje hamburger met een gebakken ei
T: 100 gr b&j ijs
Totaal: 2140
B: 60 minuten intensief dressuur les, zit nu op 16.500 stappen :))

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:31

Lisanne, dat begrijp ik. Ben je van plan dat te blijven doen? Ik deed het zelf altijd wel, maar ik vond het wel echt een bevrijding toen ik het los kon laten. Jureren was heel leuk om te doen!

Vandaag een prima dagje gehad. Brownie gemaakt, die alleen eerder pudding blijkt te zijn, maar dat maakt het niet minder lekker natuurlijk.
O: roerei met twee zuurdesem speltboterhammen, aardbeien.
T: beslag van de brownie uitgelikt die ik aan het bakken was :+
L: caprese salade.
T: stukje zelfgemaakte brownie.
A: taco's.
T: ik denk zometeen een bolletje sorbetijs.
T: als ik er nog zin in heb, een klein bakje zelfgepopte popcorn en een stuk fruit.
B: 60 minuten fitness (vandaag kreeg ik trouwens een compliment tijdens het sporten, dat een vrouw zich verbaasde over een oefening die ik deed omdat hij zo zwaar leek voor haar, ik was meteen nog meer gemotiveerd haha) en rondgewandeld op stal en met balken gesjouwd.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:52

Kimmie: Voorlopig nog wel. Heb ook wel dagen dat ik het was los laat. Maar zoals ik aangaf, ben bang anders weer aan te komen omdat ik geen inzicht heb. Iets met controle ofzo {:)-:( , wil gewoon niet weer aankomen.
Leuk dat je zo gemotiveerd bent met sporten! Zeker als mensen complimenten geven :j

Gister ging eigenlijk goed, was erg druk op werk dus eigenlijk geen tijd gehad te eten. Helaas lag er thuis een zak chips open, dus die had ik opgegeten. Baal er achteraf van, maar had opzich hard gewerkt en veel gelopen.

Vandaag nieuwe poging;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli, kaneel, 200 ml optimel en 3 pruimen.
T: 2 chocolaatjes van cote dor, blikje redbull sugarfree
L: afbak stokbroodje met 1/2 cervelaat en 1/2 rosbief
T: mars
T: 100 gr witte druiven
A: maaltijdsalade kip kerrie
T: 3 maiswafels paprika, 150 gr magere kwark met müsli
T: 2 Liga evergreen.
Totaal: 1827
B: zit op 5500 stappen en ga zo werken tot 23.30, dus kom vermoedelijk wel op 12.500

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 15:13

Lisanne, heel herkenbaar! Was de chips lekker? Als je er van hebt genoten, is het goed hè. Zeker omdat je wel veel bewogen had. Probeer jezelf niet al te schuldig te voelen. Daar heb je niks aan. Wat gebeurd is, is gebeurd. En weer door!

Mijn planning van vandaag. De eieren waren op, dus ik moest een beetje schuiven in wat ik bedacht had, maar dat is helemaal niet erg.
O: twee zuurdesem speltboterhammen met aardbeienfruitspread en 100% pindakaas.
T/L (beetje gekke planning vandaag, ik ging naar een shetlandkeuring en zou meteen daarna een date hebben, maar helaas zei mijn date af, dus was dit eigenlijk niet nodig geweest): zelfgemaakte boekweitwrap.
T: 1 zelfgemaakt pindakaaskoekje.
T: als ik nog trek heb een stuk fruit en (even kijken of we dat in huis hebben) 10-20 plakjes komkommer.
A: broodje hamburger (op mijn manier natuurlijk).
T: 1-2 bolletjes sorbetijs.
T: als ik nog zin heb, een stukje zelfgemaakte brownie.
B: paard gelongeerd en wat rondgelopen op de keuring.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:45

Gisteren per ongeluk twee keer brownie op. Oeps :') Was wel lekker overigens.

Helaas kan ik vandaag nog niet gaan testen, omdat ik gisteren klachten had. Waarschijnlijk vanwege de stress van mijn date die uiteindelijk toch niet door ging. Daarom even afwachten wat mijn lichaam vandaag doet.
O: lactosevrije yoghurt met een handje glutenvrije cornflakes en blauwe bessen.
L: ik denk twee zuurdesem speltboterhammen met roomboter en ham/kaas en een zuurdesem speltboterham met zalm met ei. 6 cherrytomaatjes.
T: 1 pindakaaskoekje.
T: als ik nog honger heb, 1 stuk fruit en een rijstwafel met een gekookt ei.
A: weet ik nog niet.
T: wss lactosevrije yoghurt met aardbeienfruitspread.
B: 60 minuten fitness en vrijheidsdressuur doen met mijn paard.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:24

Lekker rustig hier! Iedereen aan het genieten van de vakantie en lekker eten?

Gisteren was totaal anders gelopen, als lunch een zuurdesem speltbroodje op van de Appie en ipv gezonde yoghurt 's avonds lekker een stuk brownie op.
Mijn planning voor vandaag, zou eigenlijk een date hebben gepland 's avonds, maar ze reageert niet meer, dus ik geloof niet dat dat nog doorgaat. Ik denk oprecht dat ik mensen afschrik ofzo, want ik ben al zo vaak laten zitten :') Vandaag ben ik ook van plan om te beginnen met het testen van galactanen.
O: smoothie.
T: ik denk niet dat ik voor de lunch nog trek heb, anders een handje notenmelange.
L: zuurdesem speltbroodje van de Appie met iig zalm met ei en verder waar ik dan nog trek in heb.
T: evt. noten, anders 1 stuk fruit (wss blauwe bessen of druiven) en een bakje zelfgepopte popcorn.
A: weet ik nog niet, in ieder geval 20g verse of diepvries doperwten.
T: een bakje lactosevrije yoghurt met 2 el aardbeien fruitspread of zelfgemaakte chocoladesaus.
B: mijn paard longeren en wanneer ik zin heb een rondje wandelen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:25

Dat controle gevoel ken ik lis vind ik soms ook nog wel lastig .
Ja kimmie lijkt haast alsof je tegen jezelf praat :p
Goed bezig met je fodmap dus.
Wel heel naar dat ze je zo laten zitten trouwens?
Lijkt me niet aan jou liggen hoor er bestaan gewoon veel rare mensen op deze wereld helaas :(

Hier gaat het goed
Wel het weekend behoorlijk veel gegeten en vrij ongezond (moet ongesteld worden feest altijd)
Maar gezien mijn beweging hoop ik dat het stabiel blijft _O-
Plan voor vandaag :
O een appel en 2 wortelwraps met huttenkase
B 5 km hardlopen daarna 10 km gefietst
T protein breaker
L salade van sperziebonen zalm mozzarella en bietjes :9 :9
T eiwitreep
A aardappeltjes met kipkrokant en broccoli
T bakje chips

Behoorlijke calorieënrijke dag maar dat moet ook wel door het sporten anders val ik echt om _O-

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:19

O skyr met vers fruit en crackers met hutenkase
L salade met zalm
T soort mcflurry met stroopwafel
A aardappeltjes met kiphaasjes
T bugles en wat nootjes
B 1,5 paardrijden

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:02

Hier helaas geen vakantie Kimmie, juist het tegenovergestelde..
Was nu voor het eerst in 2.5 week 2 dagen vrij, dus heb het eten even los gelaten. Naast het werk ben ik veel aan het trainen voor het NK dus weinig tijd en puf om te reageren. Vandaag ga ik weer werken dus pak ik het eten weer op.

O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: notenreep
L: 2 donker bruine boterhammen, 1 met cervelaat en 1 met pindakaas. Glas Cassis
T: blikje redbull sugarfree met een knoppers reep
T: 100 gr witte druiven.
A: fusilli met bolognese saus, prei, champignons, paprika en ui.
T: 3 maiswafels paprika, 150 gr magere kwark met vanille yoghurt met 15 gr crusli
T: 3 hartige biscuits tomaat kaas
Totaal: 1872
B; 45 minuten rustige dressuur training, zit nu op 6500 stappen en ga zo dan werken tot 23.30

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:12

Gister geen druiven en geen hartige biscuits meer gegeten. Wel 2 merci chocolaatjes en kwam netjes uit op 1799 bij uiteindelijk zo’n 13.000 stappen.

Planning van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: glas cassis (drink normaal altijd zero, dit is gewoon 113 kcal per glas :)) )
L: kaasbroodje, een hard broodje met kiprolade en komkommer.
T: blikje redbull sugarfree en een knoppers reep
T: 100 gr witte druiven
A: maaltijdsalade kip yoghurt dressing
T: 3 maiswafels paprika, 150 gr magere kwark met vanille yoghurt en 15 gr crusli
T: 3 hartige biscuits tomaat kaas
Totaal: 1994
Qua beweging niet veel, zit nu op 4.000 stappen en ga dan nog werken

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:54

Super stoer lis training voor het nk!!
Hoop dat je mooie punten gaat rijden echt tof !!

Hier lekker aan het trainen geweest weer.
Lijstje vandaag:

O 2 witte puntjes met hutenkase
B 5 km hardlopen
T breaker high protein
L skyr met vers fruit en wat jam
B buitenrit van 1,5 uur
T havercappucino met een worteltaartje
A patat uit de airfryer met snacks.
T iets lekkers *\%/*

Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:30

Het houden van de controle herken ik overigens wel hoor Lisanne. Hoewel ik dat steeds beter kan loslaten en er echt nog steeds goed uit zie. Het is fijn dat ik ook zonder kcal tellen en uitgebreide lijstjes bijhouden op gewicht kan blijven.
Oh heftig zeg die drukte! Heel logisch dat je het eten dan even los laat. Met het trainen voor het NK verbrand je genoeg kcal. Super stoer!

Little_Birdy, :D :D
Ik denk dat het vooral komt doordat ik niet de juiste mensen uit kan zoeken om te daten. Zo moeilijk alleen om dat aan te pakken! Ik vind je lijstje van 10-8 eigenlijk best wel meevallen, hoeveel kcal waren dat?
Ik mis in je lijstjes soms alleen wel wat groentes, of stop je heel veel in de salade?

Afgelopen week galactanen getest. Deze ingeschaald op oranje, dus beperkt eten. Ik kreeg namelijk toch wel lichte klachten. Vanaf morgen ga ik ui nog een keer testen.
Mijn planning van vandaag:
O: plat havermoutbroodje met aardbeien.
L: was bij iemand lunchen, zij had zelf een maaltijdsoepje gemaakt en daarbij twee glutenvrije broodjes met roomboter en kaas.
A: ik heb nog totaal geen trek, maar als dat komt is het aardappelen met boontjes uit de moestuin van vrienden en een varkenslapje.
T: idem, als de trek nog komt pindakaaskoekje of suikerpinda's, anders niks.
B: niet zo veel vandaag, alleen het rekken van mijn spieren. Had eigenlijk zumba gepland, maar heb echt geen zin, dus ik ga lekker chillen vandaag.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:48

Ik kom me hier ook graag melden. Vorig jaar begonnen met 88.8 kg. Inmiddels zit ik op 63.5 kg.
Echter blijft ik nu dus een beetje hangen. Wil graag naar de 59.9 kg.

Mijn dagelijkse behoefte aan kcal is berekend op 1300.

Mijn dag tot nu toe van vandaag.
O : Bakje magere yoghurt (175 gram) met Chia & lijnzaad en 1 perzik
T : Tomaatjes en komkommer (uit eigen tuin)
L : 2 volkoren boterhammen met margarine & rauweham
T : 1 appel
A : 250 gram courgette en 1 braadworstje van ongeveer 125 gram
T : ?? denk een Envitas koekje (gezien ik nog vrij laag in me kcal zit vandaag)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:47

Dat lijstje was denk ik 2400 kcal :wow:

Mijn salades bestaan inderdaad uit heel veel groenten .
Vaak 4-600 gram totaal .
Dat is omdat we Savonds vaak geen groenten hebben bij het avondeten.
Lekker lijstje heb je weer !

Vandaag
O skyr vanille met fruit en wat zoet
L 3 sneeën witbrood met hutenkase en gerookte zalm
T stroopwafel
T chips
A 2 broodjes vega hamburger
B uurtje paardrijden alleen in stap en wat oefeningen thuis
Totaal rond de 2000

Welkom serenta .
Ik vind 1300 wel heel laag dat is neem ik aan je bmr ?
Ben je zo klein dan als ik vragen mag?