raket schreef:Veulen84 schreef:Die 2 weken is toch alleen als je niet besmet bent? Ik las ergens dat onderzoek in china en op dat cruise schip in japan uitwezen dat er mensen zijn die na een paar dagen herstellen, maar dat veel tussen de 3 en 5 weken ziek zijn.
Neem aan dat ze per geval kijken wanneer je niet meer besmettelijk bent?
(Niet omdat ik banketstaaf wil zijn trouwens, deze vraag.)
Nou dat dacht ik ook. Geen klachten meer: negatief testen en klaar. Maar zo werkt het niet. Ik vroeg hoe lang ze dachten dat het zo'n beetje ging duren. In China waren mensen die 2 tot 6 weken klachten hadden..... Mijn vriend mag als hij niet ziek wordt na 2 weken weer buiten.
Ik pas zonder klachten. Gezien mijn astma heb ik altijd luchtwegklachten, dus dat gingen ze nog even nakijken, want ze gaan in principe niet meer testen. Ik hoop dat mijn werkgever dat wel gaat doen. Ik besmet liever geen andere mensen. En zeker geen patiënten, die zijn namelijk al niet zo fit.
Dus je vriend 2 weken, jij tussen de 2 en 6 weken binnen blijven (afhankelijk van je klachten). In die overige (in slechtste geval 4 weken) kun je hem niet meer besmetten ofzo?
Ik vraag me af of dat niet testen te maken heeft met het niet beschikbaar zijn van de testen of met het geld dat er mee gemoeid gaat. Ik lees op buitenlandse sites steeds meer opmerkingen over dat het te duur is om te testen. Vooral omdat voor veel mensen de klachten toch relatief mild zijn.