Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:04

Ik ben verzot op stokbrood bij de bbq en dat ontzeg ik mezelf dan ook echt niet. Veel vlees eet ik dan weer niet en vaak blijft het wel bij de kipspiesjes. MissFloor, dat heb ik ook indd. Als ik er zin in heb is het absoluut een 8, terwijl het een uur later wel een 3 kan zijn :=

Zondag krijg ik mijn eerste HelloFresh box binnen. Ben heel benieuwd

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:06

Ik heb volgende week wel twee BBQ's... wordt een uitdaging.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:11

Echt eten ontzeggen doe ik liever ook niet inderdaad, maar 4 stukjes stokbrood bijvoorbeeld ipv 10 vind ik wel een redelijk doel voor mezelf. Het is nou niet zo dat ik die 10 stukjes echt nodig heb om geen honger meer te hebben. Is gewoon een kwestie van overeten meestal en dat vind ik dan zonde.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:11

Ik spreek met mijzelf vijf stukjes stokbrood met kruidenboter af. En normaal eet ik echt wel een half groot stokbrood weg :')

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:13

@Zertab Ja precies, dat is dan toch prima! Elke kleine verandering is er eentje. En dat halve stokbrood, uhm tja herkenbaar... :=

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:23

gaucho schreef:
Naast wegen meten jullie ook je omvang? Kun je haast nog meer voortgang in zien :j sinds Feb voor mij buik - 8cm, heupen - 9 en taille - 13. Helaas borstomvang ook 5 cm minder :')

Ja ik hou dat ook bij.

Helaas wat aangekomen, maar ja wat wil je met 2x bbq. Nu maar goed opletten deze week.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:02

Waar ik de laatste tijd een beetje mee struggle is tussendoortjes. Ik heb tot nu toe ontbijt & lunch op en heb dan meestal rond 16.00 uur weer trek. Wij eten 's avonds altijd laat thuis, 19.00/19.30 uur pas, waardoor de periode tussen lunch en avondeten erg lang is. Met enkel groenten en fruit tussendoor red ik het dus niet. Wat nemen jullie vaak als tussendoortje? Zou fijn zijn als het een beetje goed vult zonder al teveel koolhydraten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:12

Een halve bak Kvarg. :j Daar zit je wel goed vol van, hoog in proteïne. Je moet het wel lusten, niet iedereen vind het lekker. Dat is een van de weinige dingen doe me echt goed vol maakt waarbij ik geen geheel gerecht naar binnen hoef te stoppen. Skyr kun je ook pakken, die is lekkerder maar minder in proteïne en volgens mij ook iets hoger in kh? Maar dat weet ik niet zeker.

Het staat hier doordeweeks ook elke dag op het menu omdat ik me anders ga vol vreten.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:14

Dat is inderdaad wel een goeie inderdaad, zelf ook al aan gedacht. Alleen eet ik wel ook al 250gr yoghurt Griekse stijl als ontbijt elke dag. Dus ik vroeg mij af of het dan niet too much wordt?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:17

Hier ook vaak Kvarg inderdaad, of een gekookt ei met rookvlees, rijstwafel met smeerkaas.

Zuivel kan op zich prima zoveel, evt kun je ook voor een plantaardige variant kiezen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:18

Denk het niet. Ik eet zo'n hele pot op een dag leeg. :)) Ook omdat het zo makkelijk is. Hoef het maar uit de koelkast te graaien en in mijn tas te gooien voor naar het werk. :')

Het is alleen niet zo goedkoop.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:20

Oke top! Dan ga ik dat eens proberen. Ik at eerst sowieso altijd kvarg vanille als ontbijt ipv Griekse stijl yoghurt maar vond dit soms erg zwaar 's ochtends. Maar als vullend tussendoortje is dat dan juist wel fijn :j .

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:21

Ik eet graag kwark of cottage Cheese tussendoor, dat vult goed en is mager.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:48

Ik BBQ echt niet eens 1x per jaar dus ik zou dan gewoon alles eten haha. Hoewel mijn ouders (woon daar niet meer) nu wel een fancy Weber ding hebben. Wel erg grappig dat ze dat nu opeens wel hebben. Aangezien mijn 2 zusjes en mijn vader geen vlees meer eten. Kan mijn moeder lekker als enige vlees eten. :+

Zou dan wel een uurtje gaan fietsen of wandelen om het te compenseren. :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:37

MissFloorx schreef:
Waar ik de laatste tijd een beetje mee struggle is tussendoortjes. Ik heb tot nu toe ontbijt & lunch op en heb dan meestal rond 16.00 uur weer trek. Wij eten 's avonds altijd laat thuis, 19.00/19.30 uur pas, waardoor de periode tussen lunch en avondeten erg lang is. Met enkel groenten en fruit tussendoor red ik het dus niet. Wat nemen jullie vaak als tussendoortje? Zou fijn zijn als het een beetje goed vult zonder al teveel koolhydraten.

Ik eet wasa volkoren crackers met slankie of biologische rijstwafel met kipfilet.

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:49

Hoi allemaal!
Ik zou mij graag willen melden/meelezen hier. Ik wil graag ?ongeveer) 6 tot 8 kilo afvallen, maar dat valt op een of andere manier best zwaar.. ik ben 1.73 en weeg rond de 74 kilo. Ik ben altijd wel fanatiek met sporten, maar voeding is heel lastig, iets met suiker verslaving.. dus ik lees graag mee voor vooruitgangen en tips!

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:07

MissFloorx schreef:

Dat is ook wel lang zonder eten. Je kan een cracker van Tasty Basics nemen met smeerkaas, cottage cheese, pindakaas of iets van vlees(vervanger).

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:14

Vandaag weer opleiding gehad! Dat was wel even pittig, de hele dag praktijk in het zonnetje. Maar wel over de 11.000 stappen en 900 extra calorieën verbrand.

Mijn schema ter inspiratie:
Ontbijt: 2 Tasty Basic crackers met 1x Oatly spread naturel met komkommer en 1x Alpro boter en pindakaas
Tussendoor: 2 mineola’s
Lunch: 2 Tasty Basic crackers met smeerkaas en sla met geitenkaas, komkommer, tomaat en beetje dressing
Tussendoor: handje pecannootjes en proteine pudding
Avondeten: spruitjes en 2 vegetarische burgers
Toetje: Oppo Very AlmondBerry vegan ijs

Totaal: 1739 kcal

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:16

@JustMyZtje Welkom! :)

Ja mijn keuze zou het ook echt niet zijn om zo laat pas te eten 's avonds maar ivm nog thuis wonen heb ik hier helaas niks over te zeggen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor twee volkoren crackers van Bolletje, eentje met filet americain en eentje met pindakaas. Moet zeggen dat ik nu pas echt weer langzaam honger begin te krijgen, opzicht prima dus! Gelukkig gaan we ''bijna'' eten.

@Anna_Dani De producten van tastybasics zien er goed uit! Die kende ik nog niet. Heb je een aanrader qua smaak van de crackers? En eventueel ook ervaring met de muesli?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:25

Ik kom hier ook weer meepraten/lezen.
Wat voor mij nu hopelijk het verschil gaat maken is calorieën beter bijhouden met behulp van my fitness pal.
Voorheen ging ik vooral zo calorie arm mogelijk eten, met crackers en komkommer etc, maar dit is niet vol te houden. Door calorieën te tellen en te eten volgens mijn BMR, en mezelf minder te ontzeggen, hoop ik dat het nu beter gaat.

Koekje of wat chips mag best, zoals ik bij jullie ook lees :) Het gaat om de balans.

@MissFloorx met een lange tijd tussen de maaltijden door is het inderdaad alleen maar goed als je een tussendoortje neemt! Er worden hier goede opties gegeven.

Ik heb nooit een BBQ, dus dat is voor mij dan weer een verleiding minder :')

Sporten is voor mij helaas zeer beperkt mogelijk, dus ik moet het echt van mijn voeding hebben.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:38

MissFloorx schreef:
@JustMyZtje Welkom! :)

Ja mijn keuze zou het ook echt niet zijn om zo laat pas te eten 's avonds maar ivm nog thuis wonen heb ik hier helaas niks over te zeggen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor twee volkoren crackers van Bolletje, eentje met filet americain en eentje met pindakaas. Moet zeggen dat ik nu pas echt weer langzaam honger begin te krijgen, opzicht prima dus! Gelukkig gaan we ''bijna'' eten.

@Anna_Dani De producten van tastybasics zien er goed uit! Die kende ik nog niet. Heb je een aanrader qua smaak van de crackers? En eventueel ook ervaring met de muesli?

Ja die met kaas en peper vind ik erg lekker. Beetje pittig is en lekker met smeerkaas. Die andere 2 smaken zijn ook goed hoor, iets neutraler dus voor zoet beleg weer passender. Nee de muesli heb ik niet want die vond ik toch nog best wel hoog in koolhydraten (misschien nu andere receptuur). Ik heb de vezelrijke muesli van Smaakt.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:39

Temeraire schreef:
Ik kom hier ook weer meepraten/lezen.
Wat voor mij nu hopelijk het verschil gaat maken is calorieën beter bijhouden met behulp van my fitness pal.
Voorheen ging ik vooral zo calorie arm mogelijk eten, met crackers en komkommer etc, maar dit is niet vol te houden. Door calorieën te tellen en te eten volgens mijn BMR, en mezelf minder te ontzeggen, hoop ik dat het nu beter gaat.

Koekje of wat chips mag best, zoals ik bij jullie ook lees :) Het gaat om de balans.

@MissFloorx met een lange tijd tussen de maaltijden door is het inderdaad alleen maar goed als je een tussendoortje neemt! Er worden hier goede opties gegeven.

Ik heb nooit een BBQ, dus dat is voor mij dan weer een verleiding minder :')

Sporten is voor mij helaas zeer beperkt mogelijk, dus ik moet het echt van mijn voeding hebben.

Welkom en goed dat je je BMR hebt berekend en een app gebruikt. Dat gaat je zeker helpen! Heb je een doel?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:55

Welkom iedereen.

Escamilla heftig je keelamandelen eruit laten halen.
Op mijn 30ste zijn mijn keelamandelen verwijderd. Kon 3 weken niet eten.
Tussendoor terug naar KNO vanwege wondje in keel en antibiotica.

Heel veel sterkte.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:56

Anna_Dani schreef:
Welkom en goed dat je je BMR hebt berekend en een app gebruikt. Dat gaat je zeker helpen! Heb je een doel?

Thanks! :) Ik heb geen weegschaal, en eigenlijk wil ik die ook niet aanschaffen. Ik heb een meetlint, daarmee wil ik regelmatig omtrek meten van borst, benen, taille, en zo kijken wat het verschil is.
Ik dacht eraan dit wekelijks te doen, net als dat ze aanraden 1 keer per week te wegen.

Of denken jullie dat voor afmetingen een andere frequentie handig is?
Om wel nog even in kilo's te spreken, ik weet dus niet hoeveel er precies af mag, maar het zal zeker een kilo of 20 zijn!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:57

Hier ook de tasty basics crackers, en de muesli. Ik gebruik 15 gram muesli en vind het dan een prima alternatief.

Heerlijk diner op net:
Afbeelding
Zeewier wrap met gerookte zalm, zuivelspread light, rucola, radijs en rode ui. 400kcal