2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoTwixLeft
Berichten: 611
Geregistreerd: 06-07-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:43

Dus wel een beetje afwachten, maar doemdenken hoeft ook weer niet *\o/*

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:26

Dat elastische vermogen is ook leeftijd gebonden.
Hoe ouder je wordt hoe meer de rek eruit gaat.
Hier krijg ik ook stiekem hangend vel, met name op mijn buik. Daar is ook het meeste gewicht en cm verdwenen.

Vanmorgen in iets meer dan 2 1/2 uur 70km gefietst.
Onderweg de politie kunnen bellen voor een jongeman die voor dood op het fietspad lag.
Ik ga mijn letterlijke woorden niet herhalen, maar ik was behoorlijk onder de indruk...
Lag op z'n rug in zijn eigen braaksel. Reageerde niet op mijn aanwezigheid en ik heb niet zachtjes met hem gedaan...
Behoorlijk schrikken in het donker!
Gelukkig was de politie er binnen no-time.
Ik heb niet gewacht op de ambu, maar ben snel verder gefietst nadat ik mijn gegevens heb achtergelaten bij de agenten.

Even de stress eruit geknald. En dat op zondagochtend om half 5... Ik ga noooooooit meer fietsen op zondagochtend!!!

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:44

Zo dat is wel een hele heftige ervaring.... gaat het wel? :(:)
Wel aan de bel trekken als je hulp nodig hebt hoor. Sterkte!

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:28

Ach jeetje wat naar zeg :(:).

Hoe gaat het met jou?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:09

Jeetje Jorika.. Wat heftig!! Goed gehandeld, hoe gaat het met jou? :(:)

Ik heb gisteren een festival overleefd! *\o/*
Alleen maar water en cola zero gedronken (ik reed, wilde ik expres) en wat eten betreft een broodje kroket en 5 mini garnalen loempia's. Super trots op mezelf! Op de weegschaal gestaan net, en m'n gewicht daalt ook weer mooi! Dus ik ben blij :D

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:52

Jeetje Jorieke wat verschrikkelijk om te lezen! Gaat het wel met jou? :oo :(:)

Gedachtengang (even snel tussendoor, ga zo bijlezen)... Voorheen moest ik dagelijks om 5:00 uur op staan, dit is nu 6:00 uur geworden. Dan zou ik in theorie nu ook kunnen hardlopen op de vroege ochtend toch? Met het schema van Evy ben je niet echt lang bezig (of ik dit tijdstip daadwerkelijk trek is een tweede overigens). Zou dit aan te raden zijn denken jullie?

Ik wil graag naast de 2x per week sporten nog iets extra's doen namelijk maar vanwege mijn budget lukt meer betaalde sport eigenlijk niet vandaar deze gedachtengang. In de winter wordt het dan op de avond maar nu met deze temperaturen moet ik dan wel erg lang wachten voordat het koel wordt natuurlijk.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:08

Ja met mij wel oke, zal vannacht wel slecht slapen. Zal morgen eens informeren bij de politie of ze wat weten over hem.
Ga ervan uit dat alles oké komt met de jongeman, en dat hij slechts een heeeeele erge kater en een eigen risico rekening eraan over houdt.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:00

@Jorika, misschien stelt het je gerust, gelukkig is “voor dood” anders dan “dood” zoals ik het vanmorgen las... hopelijk is hij weer aanspreekbaar.

@KellyV- dat is knap - veel concessies gedaan dus! +:)+

@Magda, mocht hardlopen niet werken dan kan ik je ook YouTube op en in zolder/kamer/woonkamer aanraden. Ik vond de sportschool a 48€ ook te duur en doe nu 2x een workout van YouTube naast buiten sporten.

Ben blij dat ik het weekend zonder kleerscheuren ben doorgekomen, het eerste weekend zonder junkfood viel mij zwaar. Maar maandag weegdag - dus ben benieuwd!

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:13

Ik sport nu al twee keer per week en dat is financieel prima te handelen. Maar de volgende stap zou onbeperkt zijn en dan maak je meteen een grote sprong in kosten en dat vind ik momenteel even te veel. Vandaar dat ik naar opties als hardlopen/wandelen ed aan het kijken ben.

Wat voor een soort workouts zou jij aanraden heb je tips?

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:23

https://www.youtube.com/user/marloesoptimavita

Deze filmpjes zijn allemaal zonder veel ruimte en attributen erg nuttig! O:)
Verder ben ik fan van alle workouts van Les Mills, ken je deze programma’s?
Bodypump voor krachttraining (step/dumbells nodig), bodybalance voor yoga maar ook leuke swingende workouts zoals Sh’bam.
Moet je even goed naar zoeken - maar ik vind het ideaal.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:24

Thanks, is allemaal onbekend wat je noemt maar ik ga er zeker in verdiepen. :j

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:30

Ooh ik ga jullie volgen! Ben al goed bezig, maar die laatste 5 kg wil er niet af. Voor de mooi wil ik ze wel weg hebben. Maar soms lijkt het wel dat hoe minder ik eet en meer ik sport en niks gebeurd. Mijn buik is ook best wel opgezet waardoor ik zwaarder lijk dan ik eigenlijk ben. Ik houd nu alles wat ik eet bij in een app die de calorieën telt en laat zien hoeveel je nog mag. Maar voor mij is de avond zo zwaar. Dan heb ik zoveel zin om lekker te snacken ;( Hopelijk vind ik hier nog wat goede tips om de laatste kilootjes eraf te laten gaan.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:32

Ik vind het ideaal, doe het wanneer ik zin heb en start de dag gewoon met mijn slaap-hoofd.
Hahaha... en van het geld wat ik bespaar koop ik met veel liefde een nieuw (sport) outfit :D Gaat het nog beter mijn afval poging.

Welkom Ceffyl! Eet je niet te weinig? Je lichaam gaat dan heel zuinig doen met verbranden...En overdag een tekort betekend ‘s avonds heel veel honger!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:11

Misschien kan je ook gezonde snacks nemen als je in de avond daar zo naar verlangt?
Het zal even omschakelen zijn, en het vereist een beetje creativiteit. Ik eet de laatste tijd regelmatig stukjes komkommer, paprika, gerookte kipfilet, met heksenkaas als dip. Niet teveel dip, gewoon een beetje voor de smaak! Heerlijk. Of ik maak rolletjes van rookvlees/ei, kipfilet/komkommer, rookvlees/komkommer. Handje noten, vult goed!

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:16

Goede tips die kleine hartige hapjes..

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:07

Only2Bianca schreef:
Eet je niet te weinig? Je lichaam gaat dan heel zuinig doen met verbranden...En overdag een tekort betekend ‘s avonds heel veel honger!


Ik probeer niet meer dan 1500 calorieën per dag te eten en na acht uur helemaal niks meer. Maar dat is nog best lastig. Het is ook geen echte honger, maar ik denk ook een deel gewoonte-eten wat ik mis. Ik eet al best veel rauwkost overdag en dat ben je ook wel een keer zat :o

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:45

I did it. <<) Om 5:00 uur ging de wekker en heb ik de eerste les van Evy gelopen. Nu op naar het werk. :)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:05

Ceffyl schreef:
Only2Bianca schreef:
Eet je niet te weinig? Je lichaam gaat dan heel zuinig doen met verbranden...En overdag een tekort betekend ‘s avonds heel veel honger!


Ik probeer niet meer dan 1500 calorieën per dag te eten en na acht uur helemaal niks meer. Maar dat is nog best lastig. Het is ook geen echte honger, maar ik denk ook een deel gewoonte-eten wat ik mis. Ik eet al best veel rauwkost overdag en dat ben je ook wel een keer zat :o


Waarom eet je niet meer na 20.00? Hoelang ben je? Want jet kan best zijn dat je te weinig eet. Ik at in begin ook 1500 kcal, maar dieettist zei, te weinig! Schroef maar op naar 1900

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:09

Ik ga ook weer een poging doen *D
Probeer 1200-1300 kcal per dag(myFitnesPal) dmv gezonde keuzes qua eten, en daarbij meer bewegen
Ik hoop 5 kilo kwijt te kunnen in 6-8 weken

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:18

Nibbit schreef:
Ik ga ook weer een poging doen *D
Probeer 1200-1300 kcal per dag(myFitnesPal) dmv gezonde keuzes qua eten, en daarbij meer bewegen
Ik hoop 5 kilo kwijt te kunnen in 6-8 weken


Mpf geeft de kcal heel laag weer hoor! 1200-1300 is echt weinig, tenzij je onderde 1.60m groot bent

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:12

Ik ben 1.60, 59 kg en moet van mijn trainer 1600 kcal op rustdagen en 1800 op sportdagen eten.

Modder ajb niet aan maar reken je bmr uit en ga daar simpelweg niet onder zitten.

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:31

Hebben jullie een goede site of app om bmr uit te rekenen?

En gebruiken jullie ook mfp of iets anders voor de calorieën?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:48

Nibbit schreef:
Hebben jullie een goede site of app om bmr uit te rekenen?

En gebruiken jullie ook mfp of iets anders voor de calorieën?


Ik gebruik virtuagym, en in die apps kan ik ook alles uitrekenen.

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:53

Ladybird schreef:
Ceffyl schreef:
Waarom eet je niet meer na 20.00? Hoelang ben je? Want jet kan best zijn dat je te weinig eet. Ik at in begin ook 1500 kcal, maar dieettist zei, te weinig! Schroef maar op naar 1900


Ik wil na 20.00 niet meer eten omdat ik dan niets meer doe en dus weinig verbrand.

Ik gebruik trouwens ook virtuagym voor het calorietellen.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:59

Nibbit schreef:
Hebben jullie een goede site of app om bmr uit te rekenen?

En gebruiken jullie ook mfp of iets anders voor de calorieën?



Ik gebruik ook mfp inderdaad en mijn BMI wordt het bij de sportschool berekend.