Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:26

Suuszels schreef:
Hier nog een :')
Wij hebben een spiegel met vervorming erin, heb er wel eens een discussie met een trainer over gehad. Je lijkt smaller in de spiegel, hij zegt dat dat is zodat de mannen nog meer gaan trainen om breder te lijken :')

Whut _/-\o_ Nepperij :D

Ik denk dat ze dat gebruiken omdat mannen (en vrouwen) graag wat slanker uitzien.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 01:01

Hahaha geweldig!

Vandaag voor het eerst hipthrusts gedaan, vind het echt een leuke oefening! Had om uitleg gevraagd! Ben begonnen met 30 maar die gaat morgen hoger, voelde het niet echt haha.

Wil nu vaker gaan, heb meer tijd. Decemberkilo’s er af. Heb nu zoiets, weet niet van alle apparaten de naam btw haha.

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 07:43

ziet er goed uit!

Als jullie cardio doen, doen jullie het dan rustig aan of werken jullie jezelf het zweet in?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:19

senna21 schreef:
Suuszels schreef:
Hier nog een :')
Wij hebben een spiegel met vervorming erin, heb er wel eens een discussie met een trainer over gehad. Je lijkt smaller in de spiegel, hij zegt dat dat is zodat de mannen nog meer gaan trainen om breder te lijken :')

Whut _/-\o_ Nepperij :D

Ik denk dat ze dat gebruiken omdat mannen (en vrouwen) graag wat slanker uitzien.

Hij staat alleen bij de "dumbell-hoek" .

Ik doe alleen cardio qua warming up en in de groepslessen en dat is soms best zweten :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:02

Hoe wassen jullie je sportkleding?
Ik heb een speciaal aportkleding programma op m’n wasmachine, wat op 30 of 40 graden zou kinnen. Maar vaak vind ik het dan toch niet lekker fris, dus doen ik het maar op 60...

MarlindeRooz

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:05

Ik haat cardio, deed tot nu toe altijd alleen 5 min warm fietsen maar wil dus meer cardio doen. :+

Ik was het op 30 graden met mijn kleding mee. Maar ik zweet niet echt veel. :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:43

Ik moet nu de arm fiets doen, en dan 4 kcl binnen een minuut, gevolgd door 15x seated row... en dan 3x %) (ik ven absoluut niet sterk in m’n armen)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:44

Ik haaaaaat cardio.
En ik kan t ook niet.
Conditie is wat dat betreft echt 0,0.
Als ik 8 of meer hh moet doen in Mn schema voelt dat al als cardio :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:54

Needje schreef:
Ik haaaaaat cardio.
En ik kan t ook niet.
Conditie is wat dat betreft echt 0,0.
Als ik 8 of meer hh moet doen in Mn schema voelt dat al als cardio :')

Herkenbaar. _O-

Ik woon 3 hoog zonder lift, ik heb geen auto (fiets dus alles). Dat is genoeg cardio in mijn leven. :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:05

Ik begane grond en heb niet eens een fiets :oo
Damn ik ben zo lui.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:11

Wat grappig! Ik vind cardio juist het leukste eigenlijk!
Nu ik langzaam maar zeker wat spieren opbouw vind ik krachttraining leuk voor erbij, maar ik moet mezelf wat meer pushen. Vanavond is er boksen en bootcamp, en dan moet ik echt kiezen omdat ik ze het liefst allebei zou doen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:12

Maar als je die getrainde spieren zichtbaar wil hebben dan moet je vetpercentage omlaag. En daarvoor moet ik zeker 20 kilo afvallen. Dus daarvoor is cardio wel handig. En minder eten natuurlijk. :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:14

LadyMadonna schreef:
Hoe wassen jullie je sportkleding?
Ik heb een speciaal aportkleding programma op m’n wasmachine, wat op 30 of 40 graden zou kinnen. Maar vaak vind ik het dan toch niet lekker fris, dus doen ik het maar op 60...

Ik was gewoon op 40 graden, met de rest van m'n kleren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:29

Je hebt echt geen cardio nodig om af te vallen hoor.
Dat begint bij je eten. En goede krachttraining helpt meer als cardio.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:38

Vetpercentage omlaag is leuk, maar dan moet de weegschaal het wel doen. Bij mij gaat het vetpercentage ongeveer net zo hard omhoog, als het spierpercentage omlaag gaat. Waarbij ik ook nog eens zwaarder word, maar dat niet merk aan mijn kleding. Dus volgens mij gaat er ergens iets mis :')

Wat betreft cardio en zweten, dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik begrijp bijvoorbeeld niet hoe mensen met een trui aan kunnen sporten (binnen), zelfs als je slechts snelwandelt krijg je het daar op den duur toch warm van :? In ieder geval schijn je voor afvallen vooral niet te hoog in je hartslag te moeten zitten (want dan train je juist voor conditie), daarnaast schijn je pas na een kwartier vet te verbranden. Dus niet te hard inspannen en vooral niet te kort.

En wat Needje zegt, het begint bij je eten. Het "geheim" schijnt te zijn dat je elke < 3 uur iets moet eten en over dag verdeeld vooral niet te weinig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:45

Mijn weegschaal geeft ook vet% maar daar klopt geen hout van.
Als gewicht omhoog gaat gaat ook standaard het vet omhoog.
Ik ben uitgebreid gemeten op de sportschool en Mn weegschaal geeft gewoon 5% meer aan.

Als jij zwaarder wordt maar t niet aan hè kleding merkt lijkt t mij toch echt in spieropbouw te zitten.
Body recomp.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:09

Needje schreef:
Je hebt echt geen cardio nodig om af te vallen hoor.
Dat begint bij je eten. En goede krachttraining helpt meer als cardio.

Ja weet ik, maar is toch weer 20 min extra bewegen. Zit veel momenteel dus extra beweging is altijd goed. Beetje conditie krijgen haha.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:23

Beweging is altijd top.
Wat dat betreft zitten we idd te veel en te lang.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:30

Ja precies. Ben net gestopt met mijn studie en ga straks waarschijnlijk zittend werk doen. Dan kan je wel extra beweging gebruiken. :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:51

_Christina schreef:
Vetpercentage omlaag is leuk, maar dan moet de weegschaal het wel doen. Bij mij gaat het vetpercentage ongeveer net zo hard omhoog, als het spierpercentage omlaag gaat. Waarbij ik ook nog eens zwaarder word, maar dat niet merk aan mijn kleding. Dus volgens mij gaat er ergens iets mis :')

Wat betreft cardio en zweten, dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik begrijp bijvoorbeeld niet hoe mensen met een trui aan kunnen sporten (binnen), zelfs als je slechts snelwandelt krijg je het daar op den duur toch warm van :? In ieder geval schijn je voor afvallen vooral niet te hoog in je hartslag te moeten zitten (want dan train je juist voor conditie), daarnaast schijn je pas na een kwartier vet te verbranden. Dus niet te hard inspannen en vooral niet te kort.

En wat Needje zegt, het begint bij je eten. Het "geheim" schijnt te zijn dat je elke < 3 uur iets moet eten en over dag verdeeld vooral niet te weinig.
Nee hoor, ik doe heel vaak 10 minuten cardio en ik eet meestal ook maar 2x per dag dus zeker niet elke 3 uur :+

Een negatieve energiebalans, daar val je vanaf, verder maken al dit soort dingen heel weinig uit.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:35

Needje schreef:
Als jij zwaarder wordt maar t niet aan hè kleding merkt lijkt t mij toch echt in spieropbouw te zitten.

Dat zou ik inderdaad ook denken!

Eulogy schreef:
Nee hoor, ik doe heel vaak 10 minuten cardio en ik eet meestal ook maar 2x per dag dus zeker niet elke 3 uur :+
Een negatieve energiebalans, daar val je vanaf, verder maken al dit soort dingen heel weinig uit.

Met elke < 3 uur bedoel ik ook niet dat je dan hele gerechten moet verorberen, maar een tussendoortje is ook prima. Ik meen dat dat wordt geadviseerd om je bloedsuikerspiegel op peil te houden. Maar het nut ervan ben ik ook vergeten. Dit zijn adviezen van, ik dacht, diëtisten.
Het is wel grappig hoe adviezen voor hetzelfde doel verschillen naargelang het soort expert dat je ernaar vraagt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:37

Dat is volgens mij om te voorkomen dat je gaat snaaien

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:40

Dat is een goede, dat zou het best wel eens kunnen zijn!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:48

Het heeft er oa mee te maken dat als je te lang niets eet, je lijf als het wel wat krijgt, in de spaarstand gaat.
Door elke 3 uur een klein beetje te eten, krijgt je lijf steeds een klein prikkeltje waardoor die in de verbrandingsstand blijft.
Dit is zowel het advies van mijn diëtiste van een paar jaar terug als van de trainer op mijn huidige sportschool.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:52

Needje schreef:
Mijn weegschaal geeft ook vet% maar daar klopt geen hout van.
Als gewicht omhoog gaat gaat ook standaard het vet omhoog.
Ik ben uitgebreid gemeten op de sportschool en Mn weegschaal geeft gewoon 5% meer aan.

Body recomp.

Idd beste kan je met tang laten meten :)