Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 07:45

Leuk, veel plezier!!
Wij moeten ‘m helaas overslaan dit jaar, beiden niet klaar voor door blessures.. volgend jaar maar!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:03

Supervixen, veel plezier!

Gister mijn inspanningstest gehad. Ik krijg de resultaten vandaag of maandag ook nog via mail, zal eens kijken of ik dan eea hier kan delen voor de geinteresseerde.

Ik heb in ieder geval goede adviezen gehad, mijn duurlopen loop ik te snel en mijn intervaltrainingen mag ik juist weer wat pittiger maken.

Verder had ik echt veel last van mijn knieën met die tapes erop, wist niet dat dat zo heftig kon zijn dus heb ze er gisteravond af gehaald. Nu wel braaf 2x per dag mijn oefeningen doen maar het nare gevoel in mijn knieën is wel direct weg. Fijn! Gezien ik vandaag de hele dag sta op een evenement, tot gister vond ik het nieteens fijn om mijn rechterbeen te belasten en nu voel ik niks meer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:36

Deel 1, de 7H nacht, zit erop. Was berekoud zeg.
Gelukkig had ik een startnummer. We waren wat aan de late kant, daardoor kwamen we per ongeluk in het langzaamste startvak. Nou dat is niet handig :') . Voor mijn gevoel een paar honderd mensen ingehaald. Ook mijn runkeeper had geen zin en riep om de vijf minuten dat mijn snelheid 0 was en mijn afstand ook 0. Lekker motiverend. Hoop dat ik morgen minder opstartproblemen heb. Wel heerlijk gelopen. Volgens de tracking app 37.26, dat is 5.21min/km, voor mijn doen erg snel. Op naar de 7H loop morgen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 06:39

Supervixen wisselen jullie elkaar dan af of moet je echt zelf zolang achter elkaar lopen?

Heel veel succes!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:45

Het was maar 7km, of dacht je dat dat de hele nacht duurde :+
De loop heet gewoon zevenheuvelennacht, maar je start al om 19u. Was lekker rond 20.45 weer thuis.
Wel bar slecht geslapen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:23

De zevenheuvelenloop zit er ook op. Ik had het zo koud in het startvak dat ik 3km nodig had om mijn handen weer te voelen.
Ik heb hem gelopen in 1.27 (15km dus) en dat vond ik best goed van mezelf na die snelle 7km van gisteravond.
Had me niet goed ingelezen dus besefte niet dat er zoveel mensen meededen en het dus nogal wat tijd kostte voor ik kon starten :')

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:02

Ik meld me ook weer.
Tijdje niet geweest ivm privé omstandigheden.
Verder operatie gehad (baarmoeder verwijderd), daarna hard gaan trainen voor mijn eerste marathon (New York).
Deze heb ik twee weken geleden gelopen. Mijn officiele tijd was 5.04 uur. Vind het zelf goed voor een eerste marathon en 4 mnd na mijn operatie.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:12

Leuk de zeven heuvelen, was helaas ons werk weekend.
Veel bekende gingen erheen.

Gaaf zeg new York als eerste marathon.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:19

Dat is zeker gaaf in New York. Hoe lang stond je te wachten voor je kon starten?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:51

anne_bento schreef:
Even met mijn partner overlegd, die heeft sowieso 2 nieuw paar hardloop schoenen liggen.. ik zal even contact opnemen met die kennis van jou, hij werkt in de retail en in het magazijn liggen ook nog wel eens oude modellen die nog nieuw zijn, misschien kunnen ze een deal maken van gratis schoenen als hij op social media wat reclame kan maken

Wat fijn! +:)+ _/-\o_ *\o/* !!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:59

Afgelopen zaterdag met een vriend de Glow Run in Eindhoven gedaan :D . Met Run heeft het weinig te maken (4,6 km in afwisselend een stukje rennen en wandelen) , maar met Glow en Fun des temeer :P . Erg geslaagde avond, gezellige pre-party en afterparty tot 01.00 uur. Tijdens de warming-up (verzorgd door leerlingen van een sport-opleiding en twee DJ's) wel veel last van mijn gekneusde rib, maar met het rennen voel ik er niks van, tenzij ik hoog in mijn ademhaling kom te zitten.
In Eindhoven 'snachts bij een vriendin blijven slapen en kon dus 'smorgens met dikke ogen en tetterende oren meteen door naar paardlief om een rondje door het bos te gaan koetsen :)) .

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:53

Jnien schreef:
Ik meld me ook weer.
Tijdje niet geweest ivm privé omstandigheden.
Verder operatie gehad (baarmoeder verwijderd), daarna hard gaan trainen voor mijn eerste marathon (New York).
Deze heb ik twee weken geleden gelopen. Mijn officiele tijd was 5.04 uur. Vind het zelf goed voor een eerste marathon en 4 mnd na mijn operatie.

Wauw wat een prestatie. Super gaaf he, New York! Ik ben een keer als supporter meegeweest, wat een belevenis.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:32

Supervixen, gelukkig toch nog allemaal goed gekomen met de zevenheuvelenloop! Hoe lang moest je wachten voor je over de start kon?
Gelukkig dat je handen nog warm werden. Dat had ik met mijn halve marathon dus niet, en das echt niet fijn lopen zeg.

Jnien, wat een heftige operatie heb je gehad en super knap dat je dan 4 maanden later zo’n gave marathon loopt! Lijkt me wel bijzonder om eens mee te maken. Hoop mijn vriend ooit eens te mogen supporteren daar.

Gem, klinkt als een gezellig loopje die je hebt gedaan. Fijn ook dat het zo laagdrempelig is, zodat het voor iedereen mee te doen is!

Ik ga vanavond weer kort rondje. Hopelijk niet te gure wind, want dan kan ik lekker de zeedijk aflopen. Die is goed verlicht, dus dat is wel prettig lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:52

Ik heb een uur gewacht in het startvak.. had alleen een dunne poncho over mijn hardloopkleren.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:33

Oef, das wel frisjes geweest dan! :oo

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:04

Na 3km voelde ik mijn vingers en tenen pas weer :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:53

Supervixen nette tijden had je op de zevenheuvelenloop!! Hoor echt wisselende verhalen over de kou haha... sommigen zeggen juist weer dat het zo warm was tijdens het rennen. Ik zou het waarschijnlijk ook heel koud hebben gehad.

Jnien knap hoor, sowieso om de marathon te lopen en dan ook nog eens in die tijd zo kort na een operatie!

Ik ben echt lekker aan het lopen :) ga nu 2 keer per week en loop echt heel langzaam. Geen enkele pijn in mijn voet meer sinds ik op mijn nieuwe schoenen loop *\o/* en ga echt heel langzaam van start en merk dat ik dan echt heel lang en lekker kan lopen, wat een verademing. Loop de laatste tijd vaak ook zonder doel, dus geen afstand en tijd in gedachten maar gewoon lekker lopen en we zien wel, en dat gaat me goed af. Afgelopen maandag 7 km in duin gelopen, wel wat hoogteverschillen dus blijft wat pittig, maar lekker rustig begonnen op zo'n 9/9.5 km per uur, en de laatste 2 km's kon ik met gemak op 11/11,5 km per uur uitlopen! Ben echt een dieseltje merk ik, lekker rustig lopen en daarna nog wat versnellen.

Ga vandaag eens proberen 2 km meer als normaal te lopen, dus 12 km... op vlakke wegen en heel rustig aan. 8 december is er een klein georganiseerd loopje hier in de duinen, met keuze voor 7,6 km of 16,8 km. 7,6 is geen uitdaging meer eerlijk gezegd... en 16,8 lijkt me mega veel ineens! Kan gelukkig ter plekke bedenken wat ik doe dus komende trainingen eens kijken of ik de afstanden iets kan verlengen :j zou een mooie voorbereiding zijn op halve marathon in januari!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:32

Is inderdaad wel een groot verschil tussen die afstanden. Welke halve marathon ga je ook alweer lopen?

Op de 7km ben ik redelijk vlot in verhouding, maar die 15km gaat niet zo hard hoor. Ik ben wel heel tevreden met mijn tijd, had niet verwacht dat ik hem onder 1.30 zou lopen.
Tijdens het lopen had ik het echt niet koud, maar wel bij het wachten.

Vanmorgen heerlijk gelopen door het bos en over de hei, iets meer dan 14km.
Ik moest nog een obstakel overwinnen onderweg:

Afbeelding

Heb maar even een omweg door de hei gemaakt :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:22

Supervixeen mooie tijden gelopen.Wel balen zo lang wachten in het startvak. Een paar jaar geleden zelf meegedaan met de 15km.Ik mocht toen helemaal voorin starten en toen ik over de finish kwam moesten er nog heel veel mensen van start.
Gem klinkt als een gezellige loop/evenement.
Jnien gefeliciteerd met je eerste marathon.
ik mag over 4 dagen weer aan de bak voor de marathon(trail). Ik ga hem overigens al gewone duurtraining lopen want ik zit nog in mijn 'rust'maand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:37

Lijkt me geweldig om een marathon trail te kunnen lopen. Waar ga je heen?

De gehwol creme heeft tot nu toe nog niet het resultaat wat ik hoopte, maar ben er wel achter, dat ik wat minder erge blaren heb als ik elk loopje van schoenen wissel.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:58

Geldrop stabrechtste heide.Is niet een zware trail of zo zitten zelfs nog vrij veel gravel stukken tussen maar wel een geweldig mooie. En helemaal gratis hetgeen lijnrecht staat tegenover de commercie die in nederland het trail gebeuren lijkt te gaan beheersen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:57

Supervixen ik wil de halve van Egmond gaan lopen. Heb nu 2 keer de kwart gelopen. Haha die obstakels kom ik hier ook vaak tegen. Ben wel eens door takken en bomen een weg moeten zoeken om er langs te kunnen. Ze zeggen dat ze niks doen, maar in de omgeving waar ik loop is niet lang geleden iemand gegrepen door zo'n beest dus ik kijk toch wel uit. Te paard rij ik er zo dicht langs maar te voet voel ik me wel wat kwetsbaarder.

Greetje63 lijkt me ook tof een trail marathon.

Gisteren met gemak de 12 km gelopen!! Ben echt zo blij *\o/* Begon mega stijf en langzaam, voelde me minstens 20 kg zwaarder. Dus enorm langzaam gelopen. Daarna helemaal niet meer gelet op snelheid, merkte bij zo'n 5/6 km dat het soepeler begon te voelen en bij 9 km wist ik zeker dat ik 12 km wel ging halen. Rustige ademhaling en hartslag en met 1:13 uur zat ik op 12 km. Toen pas gekeken naar mijn snelheden, puur op gevoel gelopen en gewoon iedere km net ietsje vlotter gaan lopen, waarvan de laatste 4 km dik binnen de 10 km per uur, en de laatste zelfs nog op ruim 11 km per uur. Ik zie die halve marathon toch wel steeds meer een realistisch doel worden *\o/*

Nu lekker rusten, heb zaterdag een wandeltocht van 26 km, en daarna neem ik een paar rustdagen om goed te kunnen herstellen :j

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:02

Gem schreef:
anne_bento schreef:
Even met mijn partner overlegd, die heeft sowieso 2 nieuw paar hardloop schoenen liggen.. ik zal even contact opnemen met die kennis van jou, hij werkt in de retail en in het magazijn liggen ook nog wel eens oude modellen die nog nieuw zijn, misschien kunnen ze een deal maken van gratis schoenen als hij op social media wat reclame kan maken

Wat fijn! +:)+ _/-\o_ *\o/* !!!

We hebben wat schoenen en kleding verzameld, zodra ik zijn adresgegevens heb ontvangen gaat het op de post :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:29

Supervixen schreef:
Lijkt me geweldig om een marathon trail te kunnen lopen. Waar ga je heen?

De gehwol creme heeft tot nu toe nog niet het resultaat wat ik hoopte, maar ben er wel achter, dat ik wat minder erge blaren heb als ik elk loopje van schoenen wissel.

Je bent daar toch maar pas mee begonnen? Je moet dat al een tijdje gebruiken voor je huid steviger wordt. Je kunt niet verwachten dat je huid na een weekje dagelijks insmeren gelijk een stuk sterker is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:13

Ik blijf lekker smeren hoor. Had gehoopt dat het al effect zou hebben. Ongeduldig :+