Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:52

Zum kotsen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:47

Een voordeel, hij is redelijk goed te coveren als ze 'm beu wordt. :D beter op te lossen dan als ze de kinderen beu is. O:) :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:48

Ja dat is zeker waar :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:59

Ah jasses, doet me denken aan dat tekeningetje van the human centipede :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 02:02

Mijn moeder had een collega die haar baby op haar arm had laten tatoeëren. Leuk als dat kind 14 is en met moeders gaat shoppen in de zomer... Mouwloos shirt... :')

Mooie link werd er 2 pagina's terug gepost :j
Het bizarste in het begin vind ik nog wel dat het meisje in eerste instantie zonder gedoe het geluid van haar spelletje uitzet en dat de moeder zich er daarna nog mee gaat bemoeien. Waarom wil je zo graag dat je kind herrie maakt? :')

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 06:09

Voor degenen die zeggen dat ze geen kinderen kunnen krijgen; krijg jullie dan niet van die meewarige blikken?
Want als vrouw die geen kinderen kan krijgen wordt je ten slotte ook niet als 'volwaardige vrouw' gezien en ben je per definitie zielig.
Maar als je zegt dat je er vrede mee hebt dan vinden ze dat vaak ook weer raar. Want dat betekent weer dat je ze ook niet wilt....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 06:52

Magrathea schreef:
Mijn moeder had een collega die haar baby op haar arm had laten tatoeëren. Leuk als dat kind 14 is en met moeders gaat shoppen in de zomer... Mouwloos shirt... :')

Mooie link werd er 2 pagina's terug gepost :j
Het bizarste in het begin vind ik nog wel dat het meisje in eerste instantie zonder gedoe het geluid van haar spelletje uitzet en dat de moeder zich er daarna nog mee gaat bemoeien. Waarom wil je zo graag dat je kind herrie maakt? :')

Als ik een tatoeage van een baby zie, ga ik er vaak al van uit dat dat kind overleden is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:47

Als baby zijn de meeste al niet echt mooi. Wordt er niet beter op als die tattoo mee.veroudert met de huid haha, lijk je nog meer op een net uitgewrongen smeagol.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:04

mairead schreef:
Voor degenen die zeggen dat ze geen kinderen kunnen krijgen; krijg jullie dan niet van die meewarige blikken?
Want als vrouw die geen kinderen kan krijgen wordt je ten slotte ook niet als 'volwaardige vrouw' gezien en ben je per definitie zielig.
Maar als je zegt dat je er vrede mee hebt dan vinden ze dat vaak ook weer raar. Want dat betekent weer dat je ze ook niet wilt....

Niks van aantrekken misschien?
Nou kan ik ook echt geen kinderen meer krijgen, omdat ik geen baarmoeder meer heb. Sommige reacties vlak voor de operatie waren daarom ook best wel bizar, alsof je alles moet doen om dat ding te behouden, omdat je anders idd niet volwaardig bent...
Tja, het is hun probleem hoe ze over mij denken, niet het mijne. Als mensen niet in staat zijn om daar langs te kijken (het niet willen (en nu dus ook niet meer kunnen) krijgen van kinderen) is immers maar een klein onderdeel van wie ik ben. Ik ga me daar niet meer druk over maken, het zegt meer over hen dan over mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:59

mairead schreef:

Tot op heden alleen nog maar beschaamde blikken gehad. ~~}>
en ja, daar ben ik blij om, want dat zijn iig al een paar mensen die misschien hun les leren en niet meer zulke k*topmerkingen maken tegen iemand die het wél kwetst omdat ze geen kinderen kan krijgen.

Of ze me als volwaardige vrouw zien of niet kan me aan mijn derriere oxideren. Ik moet wel zeggen dat veel van mijn betere vrienden (dus waarvan de mening voor mij wel telt) ook kindvrij zijn. :=
Mensen die op basis van zo iets zouden beslissen dat ik geen volwaardige vrouw (en dus geen volwaardig mens) ben, die hoef ik niet in mijn vriendenkring. :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:09

mairead schreef:

Net als Wendy ook geen baarmoeder meer sinds kort. De mensen in mijn directe omgeving hebben ook altijd heel open minded erin gestaan ook die met kinderen of die ze willen. De meerdere daar buiten vragen zich af of ik idd niet zielig ben dat ik geen kinderen kan krijgen. En idd er zijn toch wel andere oplossingen want geen kinderen. Als ze mij wel of niet als volledig vrouw beschouwen moeten hun weten. Dat is zo niet mijn probleem. Geloof dát dat te maken heeft met een stuk bekrompenheid. En zielig gevonden worden al helemaal niet. Ik hoef me nooit zorgen te maken over per ongeluk zwanger worden en dan ?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:30

Ben erg blij dat het bij ons nu voor iedereen duidelijk is dat er geen kinderen komen.
Meeste vrienden en naaste familie hebben ook obrechte begrip voor onze keuze :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:48

Ik heb gisteren iets gemeens gedaan :o

Een van mijn 'ik wil geen kinderen' collega's is op de valreep (39) nu toch zwanger. Ik heb tijdens de lunch even laten vallen hoe het je toch behoorlijk inperkt in je vrijheden (spontane reisjes etc). Je zag echt die verschrikte blik van: oliebol waar ben ik aan begonnen _O-

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:50

Ik was vorige week weer eens bij mijn geweldige schoonzusje, die waarvan ik zoiets heb: is het wel slim dat je een kind hebt?
Zoals (letterlijk) altijd ging het gesprek vrij snel naar of wij niet eens kinderen wouden. Voor de zoveelste keer uitgelegd dat ik écht geen kind wil.
"jaa maar dat wou ik ook niet, wacht maar tot je er een hebt, dat veranderd wel"
"nee ik wil echt geen kind"
"je weet echt niet wat je mist, de liefde van een kind is zooo bijzonder" (terwijl ik elke keer dat ik langskom alleen maar gezeur en gezeik hoor over hoe zwaar ze het wel niet heeft met dat kind)
Ik was er eigenlijk wel een beetje klaar mee, dus riep: als ik nu zwanger raak, pleeg ik abortus, IK WIL GÉÉN KIND!
Werd ze me toch een partijtje boos, want stel je voor, abortus kan écht niet, als ik zwanger raak moet ik het kind echt houden want dat is het mijn eigen schuld dat ik zwanger ben geraakt en dan moet ik er maar voor zorgen ook. Oh en als ik abortus pleeg wil ze me noooit meer zien.
Ik heb maar niet hardop gezegd dat dat de keuze alleen nog maar makkelijker maakt :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:51

Misschien volgende keer eens zeggen als ze aangeeft dat het zo mooi is dat je er niks van merkt als ze weer eens klaagt.
En ook als de klaagmodus aanstaat: kijk daarom wil ik er geen.

Hihi Sizzle, stout van je :+ }>

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:57

Whaha Sizzle }:) .

Laurora, ze lijkt wel een jehovagetuige die een voet tussen de deur zet.
Vraag haar eens waarom ze jullie keuze niet respecteert.
En waarom zij zo graag wilt dat jullie ook kinderen nemen. Wat wint zij ermee?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:02

Laurora, misschien is het ook een vorm van jaloezie of gewoon domweg onbegrip.
Mijn man heeft geen rijbewijs, er gaat haast geen week voorbij dat daar niet iemand belachelijk over doet of er vanuit gaat dat zijn rijbewijs ingetrokken is door drank of zo.
Je valt buiten de standaard, dus het is belachelijk.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:14

Wauw Laurora.. belachelijk! Ik zou ook woest zijn!

Meteen wat memes opgezocht om tot rust te komen :p
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 22-08-17 13:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:20

Ik gok dat het bij haar inderdaad deels jaloezie is.
Ze hebben geen cent te makken, ze moeten al bij mn schoonmoeder bedelen om eten voor hun zoontje te kopen (ondertussen wel onnodige oliebol aanschaffen, maar dat terzijde) en wij hebben gewoon geld en tijd om eens iets leuks te doen.
Daarnaast is het misschien ook wel een beetje aftroeven. Het is vrij duidelijk dat mijn schoonzusje zich beter voelt dan mij; zij is getrouwd met mijn zwager (voor hoe lang nog is de vraag) wat haar al het idee geef dat ik de moeder van mn vriend geen schoonmams mag noemen, maar zij wel, want ik ben nog niet "echt" famillie. Daarnaast heeft zíj voldaan aan de grote wens van mijn schoonmoeder; kleinkinderen. Daarmee kleineert ze me altijd, volgens haar zal zij altijd favoriet blijven omdat ik mijn schoonmoeder geen kleinkinderen gun :?

Zoals ik al zei, als ze me nooit meer wil zien vanwege een abortus, schrijf me dan meteen maar in :Y)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:20

@alpha ohh heerlijk _O-

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:25

Haha zo heb ik er nog honderden O:) . Dat zijn altijd goede come backs om ze de mond te snoeren!

Afbeelding

mijn biologische klok:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 22-08-17 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:28

Tja, dat soort mensen hebben gewoon de drang gehad om zich voort te planten. Dat overkomt je, je eierstokken gaan klapperen en je wilt ineens een kind. En dan later jaloers zijn op de kindvrije...

Ik moet zeggen dat ik de laatste weken steeds vaker begin te snappen dat mensen kinderen nemen hoor. Misschien verander ik zelf nog wel. Het is volgens mij niet eens iets waar je bewust voor kiest, die hormonen nemen gewoon de overhand. Eng eigenlijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:32

Die hormonen mis ik dan geloof ik.
En echt snappen dat mensen kinderen willen.
Ja omdat het zo gewoon is in de maatschappij. Maar snappen vanuit gevoel, nee echt niet.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit uit moet leggen. Ik heb dat echt echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:37

Ik mis die hormonen ook. Daarbij zou ik op deze aardkloot niet eens een mens bij willen maken. Hoe ga ik die later uitleggen waarom me dat zo'n goed idee leek? In deze chaos :')

Pff vermoeiend zo'n schoonzus geval... tikkeltje jaloers en spijt van haar koter zo te lezen..

Ik moet binnenkort naar de HA voor een uitstrijkje nav uitslag zelfafnametest bevolkingsonderzoek. Gelijk eens neergooien dat ik een sterilisatie wil. Kijken hoe ze er hier over denken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:48

Het is gewoon een drift. Het overkomt je. Ineens moet en zal je een baby maken. Net als een krolse kat :+

Maar het lijstje met redenen waarom je wél aan kinderen zou moeten beginnen is over het algemeen volgens mij een stuk kleiner als die met redenen om het niet te doen.