paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:39

Frisdrank is altijd slecht,of t nu crystal clear, cola of cola light is. Er zit (een vorm van) suiker in en in vloeibare vorm is dat gewoon finest voor je lichaam.

Als ik iets wil met een 'smaakje' neem ik spa rood met een schijfje citroen of wat munt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:24

Maandag mag ik me weer wegen... afgelopen week wel wat gesmokkeld, tante vanuit Amerika was over gekomen. Hoop dat ik ondanks m'n smokkelen toch iets ben afgevallen

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:49

Rena100 schreef:
Frisdrank is altijd slecht,of t nu crystal clear, cola of cola light is. Er zit (een vorm van) suiker in en in vloeibare vorm is dat gewoon finest voor je lichaam.

Als ik iets wil met een 'smaakje' neem ik spa rood met een schijfje citroen of wat munt.

Ik zie wel graag dat dit soort dingen als een mening verkondigt worden niet als bewezen waarheid. Dat je je fitter of beter voelt zonder het drinken van frisdrank kan ik mij best wel iets bij voorstellen. Echter heb ik nog geen enkel wetenschappelijk onderzoek kunnen vinden die aantonen dat kunstmatige zoetstoffen in normale hoeveelheden slecht voor je zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:21

Ik drink 's avonds gewoon een glaasje light hoor :j wel meestal zonder prik. Hele dag thee en koffie vind ik niks en het is nog altijd beter voor me dan een suikerhoudend drankje of een wijntje. Spa rood vind ik echt niks, ook niet met een smaakje.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 13:29

Gisteravond een jaloers moment. Iemand anders mijn paard laten rijden,en dat blijft ze voorlopig ook doen. Paard heeft het nodig, maar ik was me toch een partij jaloers op haar! :')
Dat was duidelijk nog een schop onder mn kont hoor

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:22

Goed teken dat je jaloers bent! Jij kunt het ook!! Doorzetten!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 14:52

Whaha.. . Ja duhh... ze zit op MIJN paard! Maar voor mau was het duidelijk erg prettig om onder het zadel gereden te worden. Heb ik ook gelijk iemand die mau kan voorrijden voor de zadelmaker.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:02

Ik bedoel meer dat jij ook kunt afvallen :+ hooelijk zit je er zelf ook snel weer op!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:59

Empty. Snap je gevoel. Geeft het je mss wat motivatie?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 01:14

:Y) het was een op en top ongezonde avond! Maar het was wel super gezellig! En ik heb genoten :D.

Vanaf morgen weer netjes! Morgen zal ik ook weer even op jullie reageren :)

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 06:29

Even een vraagje: kan je aankomen van te weinig eten? Ik merk dat ik aankom/niet afval met rond de 1200 cal dagelijks zou volgens mfp 1600 moeten eten voor de activiteit die ik dagelijks doe nu.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:17

Empty: misschien kan het inderdaad wat motivatie geven. Hoe gaat het nu met jou?

bontejames: Ja zeer zeker kan je aankomen van te weinig eten. 1200 kcal is in mijn ogen ook wel erg weinig als ik eerlijk ben.
Misschien is het handig om even via internet je BMR uit te rekenen. Dit aantal kcal wat hier uit komt is het minimale aantal kcal dat je nodig hebt op een dag in totale rust. Dus plat op bed liggen en nog niet eens knipperen met je ogen! Hier heb je een linkje waar het goed uitgelegd staat en waar je het berekenen kan: http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/

Ik merk echt dat de verhoudingen koolhydraten/eiwitten/vetten ook veel betekenen. Afgelopen week heb ik dan het koolhydraat-beperkte eetpatroon weer opgepakt en ben in 6 dagen ruim een kilo kwijt. Terwijl ik aan het aantal kcal hetzelfde eet!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:22

Hoe kan je dan aankomen als je te weinig eet? Dat voelt voor mij enorm raar, dan zouden mensen met anorexia nervosa ongeveer sumo worstelaars moeten zijn of zit ik nu verkeerd te denken :o?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:44

Als je te weinig eet, gaat je lichaam het grootste gedeelte van wat je nog wel eet opslaan voor nog 'moeilijkere' tijden. Je BMR is het aantal kcal dat je nodig hebt om je lichaam en al haar processen goed te laten werken. Wanneer er te weinig energie binnenkomt, zullen in zeer kleine stapjes deze functies steeds verder achter uitgaan. Je lichaam komt in een soort hongersnood. Door de processen die stapje voor stapje worden uitgeschakeld bespaart het lichaam energie waardoor die wat energie van wat er nog wel wat binnenkomt, opslaan.

Mensen met anorexia hebben niet alleen een te slank lichaam, maar krijgen ook met andere bijwerkingen, denk aan haaruitval e.d. En de uitschakeling van andere lichaamsfuncties. Het lichaam heeft daar geen energie meer voor omdat goed te laten functioneren. En er is ook een verschil tussen een paar 100 kcal per dag te weinig eten of maar 50 kcal per dag binnen te krijgen. Als je daadwerkelijk iedere dag maar 50 kcal eet, gaat je lichaam uiteindelijk je reserves gebruiken, maar ook andere vitale functies uitschakelen, en dat wil je (hopelijk) niet.

Hopelijk is het zo duidelijk :o
Ik weet dat het in andere afvaltopics ook uitvoerig besproken is. Dus de zoekfunctie is ook nog een optie ;)

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:14

Thanks voor de uitleg en onderbouwing hierboven.

Ik moet ook meer eten maar door ziekte lukt het door de verminderde eetlust niet altijd helaas..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:32

Graag gedaan :)
Als je een paar dagen onder je BMR eet, ontstaat er geen schade. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat je zeker in maanden tot wel jaren moet denken voordat er schade ontstaat als je een tiental kcal per dag onder je BMR gaat eten ;).
Als ik ziek ben leef ik ook op een bouillonetje en wat water hoor ;).

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:02

pff ik ben terug aan het bijkomen in plaats van af te vallen.
ik was gestopt met bijhouden wat ik allemaal eet omdat ik me er dan te veel op fixeer. Deze week zal ik toch proberen om terug meer een schema bij te houden.
Alé hop, we gaan er weer voor!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 10:12

Whoop whoop. Vandaag 109.7. Nu 3.1 kilo weg en ook onder de 110. Nu volhouden.... nog 10 kilo, dan kan ik iig zelf weer genieten van mn paard

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:21

EmptyWords schreef:
Whoop whoop. Vandaag 109.7. Nu 3.1 kilo weg en ook onder de 110. Nu volhouden.... nog 10 kilo, dan kan ik iig zelf weer genieten van mn paard

Wat fijn!!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:34

Goed zeg!!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:40

EmptyWords: goed bezig! Je kan het!!

Nele80: vervelend dat je weer aankomt. Wel goed dat je het afvallen/gezond eten oppakt!

Ik was zo nieuwsgierig wat het feestje voor impact had op mijn gewicht. Maar het viel mij alles mee. Alsnog -200 gram.. ik weet het is niet veel, maar gelukkig niet aangekomen! Vanaf gisteren gelijk het gezonde regime weer opgepakt, dus dat gaat goed komen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 10:42

200 gram is bijna een pakje boter, of ongeveer 3-4 aardappelen dat er dan toch af is.

Ik Ben maar even bezig geweest met nieuwe doelen. Onder de 100 kilo mag ik van mezelf max 3x in de week rijden. Onder de 95 4x. Iedere 5 kilo is 1x in de week meer rijden (tuurlijk krijgt mau ook rustdagen etc). Zodra ik onder de 90 zit mag ik weer gaan lessen van mezelf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:11

Goed hoor Empty! Hou vol.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:29

Voor dr beeldvorming.. .

Dit is 3 kilo
Afbeelding

purny