Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:47

Zonnetje81 schreef:
Kan je de meiden niet tegen een vergoeding iets laten doen?
Hoe doen jullie dat dan met vakanties?

Dan staan ze op t land eigenijk altijd dan is t in de gaten houden of ze nog heel zijn zeg maar haha. Shiva werd er wel eens uit gehaald voor een knuffel en een schep brokken en andersom is dat ook zo. Maar in de stal periode gaat eigenlijk niemand met vakantie. En als je ziek bent dan kunnen we altijd even bijspringen maar dit is natuurlijk een langere periode.

Tuurlijk vind ik het het waard zit alleen in over hoe lang ik afhankelijk zal zijn van andere. Ik kan natuurlijk vragen of ze ervoor betaald willen worden natuurlijk.

Heb ook al gedacht aan een vakantie stalling maar haar voor tijdelijk verhuizen weet ik niet of ik daar goed aan doe bij d'r.

Ashleytjuhh

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:57

Stephanie niemand kan natuurlijk zeggen hoelang het duurt.

Maar ik zie mesten staan en andere zware dingen.
Hou zeker rekening met minimaal 2 maanden betreft de zware dingen. De operatie is wel echt aanslag op je buikspieren die je stiekem veel gebruikt en die moeten herstellen.

Uit mijn hoofd was het de eerste 3 weken zelfs niet zwaarder tillen dan 5 kilo

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:57

Met hoeveel sta je? Misschien denk ik te simpel maar die paar weken overleefd ze ook zonder knuffel en als ze naar binnen moeten is het toch een kleine moeite die van jou erbij te doen? Ene dag de ene en de andere dag doet de andere het.

Edit:
Of mensen hebben echt niks meer voor een ander over?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:41

Misschien is er (op Bokt) iemand die je (tegen vergoeding) wil helpen? Een advertentie plaatsen of een oproepje op Bokt?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:31

Ik reed de volgende dag echt wel weer auto en met een week voelde ik me de oude. Die 5 kleine gaatjes vallen reuze mee. Dus in mijn geval zou ik met 2 weken echt wel weer aan het mesten zijn geweest.
Maar een ieder is anders natuurlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:39

Ons werd geadviseerd om je verzekering te bellen mbt auto rijden.
En paardrijden heb ik pas 4 maanden na operatie gedaan, maar dat was omdat ik geen manege kon vinden. Mijn oude manege had geen plek. Ik ben nu begonnen op een nieuwe manege

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:42

Wendy_Komen schreef:
Ik reed de volgende dag echt wel weer auto en met een week voelde ik me de oude. Die 5 kleine gaatjes vallen reuze mee. Dus in mijn geval zou ik met 2 weken echt wel weer aan het mesten zijn geweest.

ik voelde mij ook snel goed, maar google maar eens erna.

als je echt eerder zwaar tilt beschadigd je je spieren. dus die 5 kleintje gaat zijn best groot in je spieren

pommetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:58

Ja, ik zou ook oppassen als ik jou was..
Ik dacht na een week.. ach die kleine gaatjes, t kan wel weer.. nou, nu ruim 2 mnd later moet ik het nog bezuren.
Volgens de chirurg heb ik inwendige bloeduitstortingen, en dat duurt best lang voordat dat over is.
Nu moet ik wel zeggen dat t bij mij de 4e x is dat ze deze gaten gebruiken, dus misschien is het daardoor ook wel gevoeliger. De keren hiervoor was ik ook redelijk snel weer op de been, maar niet zoveel last gehad als deze keer..

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:09

bedankt voor jullie berichten allemaal! Ik ga voor 2 weken zowizo hulp vragen en dan bekijken hoe of wat per dag.

rijden doe ik zowizo nog niet want ze is pas 2 haha dus eer ik hersteld ben kunnen we langzaamaan dingetjes gaan oppakken. verder mag ze gewoon nog even pre zijn en moet ze niks.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 07:22

Wendy_Komen schreef:

De wondjes zijn maar klein maar binnenin is een hele hoop gebeurd waar gewoon niet te snel veel spanning of druk op mag staan.

Ik mag na 6w weer sporten dus ik zou ook echt 6 weken minimaal aanhouden tot je weer echt dingen met kracht mag gaan doen.

Ik mocht sowieso 3 weken mijn (jonge)kinderen niet tillen. Dus onderschat het niet.

Autorijden deed ik wel na een week al, dus voeren moet prima kunnen.
Maar buiten zetten(ivm overwachte bewegingen/trekken) en mesten zou ik toch aan een ander overlaten voor 5/6 weken

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:19

Ik ben er weer.
Dinsdag geopereerd, ik bleek ook een middenrifbreuk te hebben.
Helaas gaat het nog niet zo gemakkelijk allemaal. Ik mocht woensdag ochtend wel naar huis, maar heb best wel wat pijn.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:31

Heftig Wilma. Hopelijk voel je je snel beter!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:13

Het heeft allemaal tijd nodig Wilma, neem die!!!
ook het aansterken en langzaam wennen aan eten kost gewoon tijd.
We verwachten van onszelf dat we redelijk snel weer kunnen/moeten, maar dat loopt niet weg.
nu bij jij even belangrijk

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:24

Nou ik heb gister ook groen licht gehad van de diëtist van het ziekenhuis. Nu alleen de psycholoog nog.

Verder ben ik gestopt met roken en daardoor 1,5 kg aangekomen daardoor dikke tranen uiteraard want doe nu al zo mn best. Maar dat vond ze niet erg ze vond het belangrijker dat ik ben gestopt met roken.

Hoop dat dat er wel weer af gaat want moest wel afvallen voor dat de operatie doorging.

Voor mn paard is ook een oplossing ik heb het verteld aan de meiden op stal en samen gaan we zorgen dat ze gewoon goed verzorgd wordt. Dus dat is ook een opluchting

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 13:31

Wat fijn dat dat geregeld is en wat onwijs knap dat je gestopt bent met roken! Je bent je leven nu al aan het veranderen. Complimenten :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 13:38

Dat gaat wonderen doen voor je herstel na je operatie strakjes!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:00

Vandaag bij de psycholoog geweest en die vond me een sterke vrouw en heb ook van haar akkoord gehad!! Nu 3 lange weken wachten tot ik wordt gebeld door de chirurg met het verlossende antwoord of hij me wil opereren. Ik kom nu in het mdo overleg en vanuit daar gaan ze overleggen of ik geopereerd wordt. Spannend!!!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:22

hoe gaat het nu wilma??

Spannend Stephanie!

Hier heb ik mijn datum gekregen! 4 maart gaat het gebeuren. Vind het super spannend maar kijk er ook enorm naar uit.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:48

Spannend stephanie!
Luna, dat schiet ook al lekker op! Spannend, maar gaat vast goed komen.

Hier gaat het goed, ondertussen -25 kilo in ongeveer 5 maanden. Moet af en toe niet teveel naar de cijfertjes op de weegschaal letten, want elke dag is wat overdreven :')
Merk wel dat ik laatste tijd te weinig sport, dus met mezelf afgesproken dit weer op te pakken begin van het jaar. Aangezien ik ook weer begonnen ben met werken etc heb ik even de energie er niet voor ofzo. Ken mezelf, dan ga ik 1x en daarna niet meer :') . In januari ga ik samen met iemand dus dan heb ik iig stok achter de deur.

Hoe is her verder met iedereen?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:06

Hier ook alles prima. 20 kilo minder in 3 maanden tijd. ik vind het super!

eten gaat nog niet altijd goed. krijg ook nog niet alle eetmomenten op een dag weg. maar verder gaat het goed. energie is prima, en ik doe braaf spieroefeningen om de dag en wandel elke dag zeker 6 km.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:31

jeetje wat een resultaten!!!! onwijs knap.

Luna dat wordt aftellen!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:18

Oehh spannend die data!

Ik heb vandaag de -25kg aangetikt *\%/* *\%/* heel gek, maar het voelt totaal niet alsof ik al zoveel kwijt ben. Ja ik merk het aan mijn kleren, ik zie het in de spiegel, maar toch blijft het bizar dat zo'n operatie dit al oplevert.
Gisteren nog een handje kruidnootjes gehad, zelfs met een paar chocolade kruidnoten <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:30

Hier gaat het ook allemaal goed, uitslagen van mijn bloed waren goed. Inmiddels de -31,5 kilo eraf gehaald.
Gisteren hadden we een kerstdiner, 3 gangen. Restaurant had voor mij kleine porties gemaakt en zelfs een paar patatjes geprobeerd.

Volgende week heb ik een fotoshoot. Als de foto's er zijn zal ik ze plaatsen.

Oh en die slobbertruien? Die gaan in een doos en in de plaats daarvan komen er jurkjes en jasjes voor in de plaats en natuurlijk hakjes. Moet ik alleen nog achter maillots aangaan want een panty is een beetje koud nu :D

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:49

Ook jullie beide hebben mooie resultaten. Kan niet wachten tot ik ook mijlpalen kan aantikken.

Ben benieuwd naar de fotos purny

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:57

Wat heerlijk zeg! Geniet er van allemaal :D

Hier inmiddels een paar maanden stabiel. Kilootje er af, kilootje erbij. Blijf hangen rondom de -67,5. Eten nog niet helemaal op orde, maar dat is oké en komt wel weer.